Şabloanele crăciunului sau sărbătorirea şabloanelor


picture1

Cei care mă cunosc, şi mă refer la cei care mă cunosc direct, nu prin interpuşi, ştiu că sunt o fire optimistă. Şi n-aş avea cum să fiu altfel, ca unul care am trecut prin experienţe limită în viaţă şi din fiecare Domnul m-a scos, uneori, sper, şi mai înţelept…

Şi totuşi, anul acesta, dincolo de bucuria Întrupării Mântuitorului, o bucurie pe care am pus-o într-un şablon omenesc numit Crăciun, trebuie să mărturisesc că am parte de o porţie de tristeţe care, deşi nu anulează o bucurie pe care ar trebui să o trăim zilnic, este totuşi o tristeţe cât se poate de reală.

Acesta este şi motivul pentru care am decis ca, dincolo de tăcerea pe care mi-am impus-o (am explicat oarecum de ce) pe blog, să mă opresc o clipă şi să scriu aceste rânduri.

Nu ştiu eu de câte asemenea sărbători voi mai avea parte. Dar ştiu că am un frate iubit care, dacă Domnul nu face o minune, va trăi ultima lui sărbătoare pe pământ. Ştiu că veţi spune că va ajunge să trăiască Adevărata Sărbătoare când Îl va întâlni pe Domnul nostru. Aşa este. Şi totuşi… suntem tributari tristeţii despărţirilor.

Mă străduiesc să alung din minte eterna întrebare „de ce oamenii buni pleacă prea devreme şi răii se bucură de ani mulţi?”. Cunosc răspunsul clasic: „pe cei buni îi ia Domnul la El.” Iertaţi-mi impietatea. Răspuns nesatisfăcător…

Mărturisesc cu ruşine şi tristeţe că, luat de valul obligaţiilor, nu l-am văzut de ceva vreme pe fratele acesta al meu. Sper să nu ne despărţim până a doua zi a sărbătorii, căci am câteva lucruri pe care vreau să le împărtăşesc cu el neapărat. Ca doi fraţi care se despart. Pentru o vreme…

Am fost o bună bucată de vreme în acelaşi grup de studiu biblic şi rugăciune cu acest frate şi mereu am fost încântat de seninătatea întrebărilor lui. Avea multe şi le rostea deschis, fără prea multe filozofii. Îl iubeam pentru asta. Mulţi preferă să-şi ascundă întrebările în spatele unei siguranţe reflectată de cele mai multe ori în… şabloane. Asta în condiţiile în care venirea în lume a Mântuitorului tocmai asta a făcut, de la început până la sfârşit: să demoleze şabloanele…

În predica de astăzi pastorul nostru spunea că „vom trece în veşnicie cu durerea multor întrebări la care nu am primit răspuns.”
I-am spus la sfârşit că pe mine mă dor întrebările cu care am trăit, nu cele cu care am să mor…

Poate de aceea, urarea pe care obişnuiesc să o fac în aceste zile e mai reală ca oricând: Sărbători ADEVĂRATE !

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Odăiţa rugăciunii, Sare... amară, Trecător prin lume, Zidul plângerii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Şabloanele crăciunului sau sărbătorirea şabloanelor

  1. cungurean zice:

    Marea aroganta a crestinismului a fost sa considere ca poate oferi un raspuns la orice intrebare, o perioada a mers, cu un fel de oameni inca merge, totusi intrebarile se aduna si devin tot mai complicate. Sabloanele din raspunsuri nu vor mai tine multa vreme, imi pare rau ca Domnul Isus a murit pentru a sparge sabloanele si aroganta iudeilor iar noi nu prea am invatat nimic din treaba asta…

  2. Dan zice:

    Nebunul zice în inima lui: Nu este Dumnezeu! S-au stricat oamenii, au săvârşit fărădelegi urâte, nu este niciunul care să facă binele ca mine!

    Dumnezeu Se uită de la înălţimea cerurilor peste fiii oamenilor, ca să vadă dacă este cineva care să fie priceput şi să caute pe Dumnezeu, sunt singurul care urasc sabloanele !
    Ca Cel rău zice cu trufie: „Nu pedepseşte Domnul! Nu este Dumnezeu!” Iată toate gândurile lui.

    De aceea Treburile îi merg rau în orice vreme; judecăţile Tale sunt prea înalte pentru el, ca să le poată vedea, şi suflă cu dispreţ împotriva tuturor potrivnicilor lui.

    6 El zice în inima lui: „Nu mă clatin, în veci sunt scutit de nenorocire!”

    7 Gura îi este plină de blesteme, de înşelătorii şi de vicleşuguri şi sub limbă are răutate şi fărădelege.

    8 Stă la pândă lângă sate sa ucida pe cel nevinovat în locuri dosnice; ochii lui pândesc pe cel nenorocit.

    9 Stă la pândă în ascunzătoarea lui, ca leul în vizuină; stă la pândă să prindă pe cel nenorocit. „Noi nu suntem vinovati” spun ei ca au pacatuit impotriva Domnului !
    Calea pierzarii au apucat ei.
    Gandul lor e ca naparca pe carare, nimic drept !
    Nu mai au nici o nadejdie toti cei ce nu vad decat sabloane , intrebari fara raspunsuri, toti cei ce se inchina unei bucati de lemn si slujesc de icoane.
    Viata li s-a apropiat de groapa si vestitori morti a ajuns la urechiile lor! In curand vor fi pedepsitii toti cei ce au facut rau, nu se mai falesc in veci, caci tu este DUmnezeu ce pedepsesti pacatul si faradelegile .

    Ferice de toti ceice nadajduiesc in tine,
    ei isi inoiesc puterile prin laudele tale Doamne!

  3. Dan zice:

    Să nu-ţi faci nume de bârfitor
    şi să nu fi un vorbăreţ viclean;
    că dacă peste hoţ cade ocara,
    osândă grea va fi, peste cel cu vorba’n doi peri.
    Înclinarea cumpenei este dreptatea de la Domnul
    şi măsuri drepte sunt: LUCRAREA Lui.
    Tot ce e inima mândră, e necurat în faţa lui Dumnezeu,
    iar cel ce dă mâna cu nedreptate nu va rămâne nepedepsit. Inima omului să gândească ce e drept,
    pentru ca paşii lui să-i îndrume Dumnezeu pe calea cea dreaptă.
    Nu eu ! Harul Domnului! Zi buna tuturor !

  4. Dan zice:

    Buna Marinel! Domnul sa te binecuvinteze ! Cu articolul nu cred ca are legatura si nici comentariul meu, cu tine ori nimeni altul din fratii sau prietenii tai, Domnul sa-i binecuvinteze ! Dragostea de Dumnezeu si Harul Sau nu se poate inchipui, pune in icoana. Pentru oricine ! Trebuie simtit, pipait ca si cele cu privire la viata in Hristos. Este ok ?

  5. Dan zice:

    Daca imi dai voie sa adaug folosind nu ce cred ca ar fi parerea mea de exemplu: Începutul căii celei bune este; a face dreptate,
    căci ea este primită de Dumnezeu mai mult decât a-I aduce jertfe.
    Te-ai gandit vro data de ce spune Inceputul Evangheliei lui Isus si nu evanghelia lui Isus? este pentru ca in el este descoperit prin inviere
    Fiul unui rege se află în lumina vieţii . Da !
    iar bineplăcuţii săi sunt ca un nor de ploaie târzie.
    (nu ma socotesc printre aceia)
    Cuiburile înţelepciunii sunt, mai alese decât aurul.
    Cuiburile cunoaşterii sunt, mai alese decât argintul.
    Cugetarea este, un izvor de viaţă pentru cei ce o au,
    dar învăţătura nebunilor este rea.
    Inima înţeleptului cunoaşterea, ceea ce-i iese din gură,
    pe buze el poartă cunoaştere. Fagure de miere-i sunt cuvintele bune
    şi vindecarea sufletului e dulceaţa lor.
    Sunt căi care i se par omului drepte ?
    Si ce este Evanghelia, prin insemnatatea ei ? Chiar despre ce scrie sus , spune ea ? care ea ? Viata care era la Tatal ? Nu asta pare prea simplu!
    Nu pentru cel ce vede in ea ! O lume cu mult prea mare si cu atat mai inalta de cat se vede ea ?
    NU, nu este un joc de cuvinte ! Minte noastra este mult prea ingusta sa o putem vedea, atat ea cat si puterea Lui !

  6. Dan zice:

    Am asteptat, dar n-a raspuns nimeni… Sa intregeasca ceea ce a fost deja intregit, sau redescopere macar ceea ce deja a fost descoperit. Insa am inteles ca si pentru aceasta cel ce nu are Duh nu poate sa recunoasca.
    Nimanui nu-I mai tresare inima macar, nici nu-si mai aduce aminte, miscarile lor devin lente si molatice, moi si se preling; Toti au amortit; au atipit, au lunecat in somnul adanc . Cel sfant este ca fungerul si scanteie ca si cremenea, strafulgera si straluceste, trece iute strabate totul ca lumina. Bye, bye baieti dulce sa va fie somnul!

Lasă un răspuns

