Încăpăţânarea, descăpăţânarea şi… nefolosirea căpăţânei (UPDATE)


sniperfoto

Nicolae Velimirovici, unul dintre marii gânditori ortodocşi şi autorul „Proloagelor de la Ohrida” scria: „Despre trei lucruri nu te grăbi să vorbeşti: despre Dumnezeu, până ce nu-ţi întăreşti credinţa în El; despre păcatul altuia, până ce nu-l cunoşti pe al tău; şi despre ziua de mâine, până ce nu se luminează de ziuă.”

Scriind în „Caiete” despre lucrările lui Galilei şi Copernic, Camus observa că „au fost ţinute la index până la 1822.” Şi apoi concluziona: „Trei secole de încăpăţânare nu-i puţin lucru.” Cam aşa stau lucrurile şi cu un „stimabil” vizitator al Cetăţii, care se încăpăţânează să-mi umple „spam-ul” de aproape un an de zile (chiar aşa, mai sunt câteva zile şi se împlineşte un an de când respectivul dădea pentru întâia dată cu bâta-n baltă pe aici!) Nu-i puţin lucru, nu-i aşa?

Prima oară am încercat să port un dialog civilizat cu respectivul, sperând că voi reuşi să-l ajut să iasă puţin din „cutiuţa” în care, mă rog, să zicem că… gândeşte. Nu am avut succes. Am crezut că dacă voi recurge la metode „disciplinare” (a se citi „spamare”, în termeni… internautici) omul îşi va revizui măcar limbajul. Căci dialogul nu este ceva prohibit în Cetate, chiar dacă părerile diferă. Însă pentru a purta un dialog civilizat e nevoie de două condiţii: să existe un dialog (ceea ce nu e cazul cu acest adept al monologului mai degrabă) şi apoi să existe civilizaţie (ceea ce e greu de cerut unuia care ba ameninţă că îţi dă papucii, ba te face prost, ba te acuză de te miri ce, ba jigneşte ceilalţi interlocutori, neţinând cont de situaţia delicată a unora…). Este adevărat, una dintre condiţiile civilizaţiei este… bunul simţ. Dar, vorba aceea, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.

Dar, ca să fiu înţeles de ce am scris această postare şi de ce am decis, ca şi în alte cazuri să încetez orice fel de dialog cu persoana respectivă (curios, a mai existat o asemenea persoană, care a înţeles şi n-a mai apărut deloc pe aici), redau mai jos ultimele două comentarii pe care mi le-a scris:

Batrane, ce ma deranjeaza nu sunt prostioarele pe care le scrii pe nedrept despre mine, ci faptul ca chiar gandesti asa slab in maniera cucoanei Mugiu si influentezi si pe altii de pe pozitia unuia care se da drept credincios.

alege tu: fatarnic ori prostut ca nu se intelege nimic. Te declari de partea familiei Bodnariu in timp ce vorbesti de nesabuinta parintilor. Orice ai alege, bunul simt iti lipseste cu desavarsire! De ce nu-ti iei copiii si nepotii sa te muti in Norvegia? Tie iti pasa mai mult de statul norvegian deacat de familia in necaz, pentru ca, probabil , de acolo iti vin sponsorizarile ca si in cazul Alinei Mugiu.

Aaşadar, acestea sunt ultimele două comentarii scrise de Ion Vizitiu, “cerberul de serviciu” al Cetăţii. E drept, nu l-a rugat nimeni să fie. Dimpotrivă. Dar este şi încăpăţânarea o caracteristică a celor înguşti…

Acum, faptul că scriu „prostioare” e o chestiune de gusturi. Şi de… inteligenţă. Că doar cu câteva zile mai înainte îmi scria „copile, fii atent”, iar acum mă ia cu „bătrâne”… să zicem că e o scăpare de percepţie. Că opinia lui despre ceea ce scriu este că sunt „prostioare”… deh, chestiune de gusturi şi capacitate de a pricepe măcar ceva dincolo de litere, mai ales în condiţiile în care tot ce am scris despre „aleasa-i” persoană se baza strict pe lucrurile scrise cu propria mânuţă.

Ar trebui să mi se pară amuzant faptul că un personaj care pretinde a da lecţii de bunăcuviinţă creştină crede că dacă foloseşti diminutive nu încalci versetul din Matei 5:22. „Prostuţ” să fie mai creştinesc decât „prost”?

În plus, unde o fi logica prin care a concluzionat că îmi pasă mai mult de statul norvegian decât de familia Bodnariu? Chiar nu poate pricepe omul acesta că sunt două chestiuni total diferite? Aş spune chiar că e vorba despre trei chestiuni diferite, şi aici aş fi tare bucuros dacă ar putea pricepe odată pentru totdeauna că pentru mine una este suferinţa copiilor despărţiţi de părinţi şi cu totul alta nesăbuinţa părinţilor (trist să spun asta, dar este o realitate, în condiţiile în care părinţii ştiau foarte bine ce riscă!). Şi poate că gândind măcar puţin mai profund ar putea Vizitiu să găsească şi răspunsul la întrebarea „De ce nu-ti iei copiii si nepotii sa te muti in Norvegia?”. Păi, uite de aia, Vizitiule, fiindcă sunt un părinte şi bunic responsabil. Poate fiindcă, spre deosebire de mulţi alţii, am fost pus în situaţii chiar dincolo de limita suportabilităţii omeneşti, ceea ce îmi permite să fiu obiectiv chiar şi atunci când sentimentele fac să-mi bată inima mult mai repede…

Dar ceea ce mi-a provocat cel mai mult râsul a fost afirmaţia aceasta: „de acolo iti vin sponsorizarile ca si in cazul Alinei Mugiu”. Trec peste faptul că Vizitiu nu cunoaşte nici măcar numele persoanelor la care face referire, şi n-aş menţiona acest detaliu dacă nu l-ar fi scris de două ori greşit. MuNgiu, domnule Vizitiu, MuNgiu!

Ei, aici e de râs. Dar şi de plâns, fiindcă m-a dus gândul la o întâlnire cu cineva care voia să mă roage să intervin pe lângă un prieten şi frate blogger să nu mai scrie despre el şi care mă întreba dacă ştiu cine îl plăteşte să o facă!!!

Măi, frate, tu crezi că în lumea asta chiar totul se vinde şi se cumpără? Dacă în lumea sau biserica în care te învârţi aşa se petrec lucrurile, fugi cât mai poţi de acolo!

Sponsorizări norvegiene pentru Blaj Marinel! Probabil că asta va rămâne mult timp cea mai, nu surprinzătoare şi aberantă remarcă, ci cea mai amuzantă pe care am auzit-o la adresa mea!

Păi, dragă Vizitiule, hai să-ţi spun eu cum stau în realitate lucrurile. Pe puncte:

– Donald Trump mă plăteşte de când a început campania electorală în SUA, numai să nu scriu despre el.
– Hillary Clinton mi-a trimis un cec în valoare de un milion de dolari ca să-l reduc la tăcere pe celebrul kacker care i-a dat pe faţă toate mizeriile.
– ISIS m-a contactat ca să-mi comunice că îmi pune la dispoziţie toată zona petroliferă din jurul Mosulului numai să dau jos acel însemn de pe banner-ul blogului.
– Vladimir Putin mă plăteşte regeşte de aproape un an de zile ca să sponsorizez invadarea musulmană în Europa, ca în felul acesta să slăbească din interior Uniunea Europeană.
– Frau Merkel mi-a propus 70% din acţiunile Gazprom din Europa dacă mă abţin să scriu despre mizeriile pe care le fac extremiştii musulmani în Germania.

Şi tu crezi că mă uit la nişte amărâte de coroane norvegiene?

Chiar aşa, tu cât dai ca să te mai bag în seamă?

P.S. Pentru că rândurile de mai sus sunt adresate în special acestui „domn” Vizitiu, ca o încheiere a oricărei discuţii cu el, dar şi spre lămurirea celor care n-au înţeles ce am „de împărţit” cu el, cred că este cazul ca în câteva rânduri să precizez odată pentru totdeauna, şi pentru cei mai „tari la cerbice”, care este poziţia mea vizavi de drama familiei Bodnariu.

– sunt un om care am avut parte de traume în copilărie. Drept urmare pot înţelege mult mai bine decât alţii prin ce trec acei copii. Fiindcă traumele sunt întotdeauna cauzate, cu voie sau fără voie, de anumite persoane, am precizat de la început că nu pot empatiza sută la sută cu părinţii care şi-au pus în mod absolut inconştient (ştiau foarte bine la ce se expun!) copiii la drama aceasta. Precizez, le înţeleg durerea actuală, dar nu pot trece cu vederea inconştienţa de care au dat dovadă, în condiţiile în care recunosc şi ei că au avut avertismente că lucrurile pot sfârşi prost. Aşadar, pentru mine lucrurile au două aspecte total diferite. Una este drama copiilor şi alta cea a părinţilor. Cu toate acestea, am spus-o şi o repet, mă rog de la bun început pentru copii şi părinţi deopotrivă. Ca unul care crede în rugăciune, care a probat în timp efectul ei, dar care a învăţat să accepte că suverană este voia lui Dumnezeu.

– am spus de la bun început că Barnevernet este o instituţie cel puţin dubioasă. Este drept, spre deosebire de alţii, care au catalogat-o, mai mult instinctiv decât informat, drept o instituţie „nazistă”, eu am preferat să fac afirmaţii la adresa ei doar pe măsură ce am avut informaţii mai detaliate. Pentru alţii, din păcate, subiectul a fost un bun prilej să-şi defuleze toată mizeria de gândire şi verbală pe care o ţineau ascunsă după perdeaua pioşeniei lor. Şi acest lucru am încercat să-l aduc în atenţie, căci, în fond, noi vrem să mergem în rai, Barnevernet-ul nu prea cred…

– am reacţionat atunci când, luaţi de valul „furiei creştine”, unii au „sărit calul”, ajungând să condamne la iad o întreagă naţiune, uitând că mulţi dintre ei suferă ca români fiindcă sunt trataţi drept ţigani, hoţi etc din cauza altora, la pachet, cum se zice…

– dar cel mai mult m-a deranjat felul în care a ieşit la iveală tot oportunismul de care sunt capabili oameni aflaţi în poziţii de lideri, fie poziţii religioase, fie politice. Oameni care „s-au căţărat” efectiv pe acest „caz”, ajungând să piardă bruma de raţiune, oameni care au ajuns să se creadă lideri spirituali sau politici mondiali, gata să şteargă de pe faţa pământului o naţiune întreagă, dar care n-au fost în stare să ridice glasul când germenii situaţiei în care s-a ajuns erau abia la începuturi. M-a deranjat modul în care, sub „vălul feciorelnic” al implicării „trup şi suflet” în acest caz, au existat chiar şi oameni care au ştiut să „stoarcă” bani şi să facă până şi din asta o mică afacere. M-a deranjat faptul că oameni de genul acesta nu sunt capabili să ia atitudine în privinţa „gunoiului” existent în ţările în care trăiesc, dar sunt gata, cu toate forţele, să măture ograda vecinului. Oameni buni, este drept să protestăm împotriva abuzurilor Barnevernet, dar pe când proteste şi în spijinul miilor de copii abuzaţi din România şi din alte ţări? Pe când proteste pentru copiii creştini omorâţi cu cruzime inimaginabilă în Irak, Siria, Africa…?

Este incredibil ca tocmai astfel de oameni să te acuze de făţărnicie, să fie în stare să insinueze că o fotografie cu un copil nenorocit din Africa este trucată, să atragă atenţia că femeia care îl ajută are tatuaje (citiţi comentariile şi minunaţi-vă!)…

Ce se mai poate spune?

Eventual, fiindcă tot vorbim cu atâta „mânie proletară” despre făţărnicia altora…

„Vai de voi, cărturari şi farisei făţarnici! Pentru că voi curăţaţi partea de afară a paharului şi a blidului, dar înăuntru sunt pline de răpire şi de necumpătare.”

P.P.S. Fiindcăpoezia de mai jos se potriveşte de minune cu faptul că am incomodat pe atâţia cu opiniile mele referitoare la toată povestea asta, spunând adevăruri care pe unii îi dor mai mult decât propria incapacitate de a privi obiectiv lucrurile, adaug o poezie scrisă demult de Vasile Militaru

Măgarul şi oglinda

Un măgar nerod şi care
cu vre-o câţiva ani în urmă
Vieţuise lânga turmă, –
Când era silit să care
Pe spinare
Mii şi sute de samare, –
Nu ştiu cum, prin ce-ntâmplare
A ajuns
La coamă tuns,
Cu pomadă parfumată pururi uns;

A ajuns, în scurt, bogat
Şi, – de necrezut, dar totuşi
lucru foarte-adevărat, –
Invitat prin mari saloane
De boieri şi de cucoane…

Dar măgarul, indispus,
Îi privea pe toţi, de sus,
Căutând mereu s-arate,
cu-ndrăzneli fără pereche,
Că-i boier de viţă veche, –
Deşi gesturile-i toate,
totdeauna de gust prost,
Spunea lumii, pe de rost,
Ce fel de boier anume
era el şi cine-a fost.

Într-o zi însă, măgarul
îngâmfat şi crai de ghindă,
S-a-ntâlnit şi c-o oglindă,
Iar oglinda, îndrăzneaţă,
Numai drept ştiind să spună,
cică i-ar fi zis în faţă:
– Ifosul îţi e-n zadar,
Ca, oricât de mult te-ai crede
Şi ţi-ai pune pe veşminte
aur şi mărgăritar,
Cin-te-aude şi te vede,
Altceva nu poate crede
că poţi fi decât măgar;

– Eu, măgar? – răcni măgarul,
năpustindu-i-se-n glaf
Şi, c-o singură copită,
el făcu oglinda praf.
……………………………………………

– Ah, a suspinat oglinda,
trecând dincolo de viaţă:
Adevărul, totdeauna doare,
când e spus în faţă,
Şi, oricât te ştii pe lume
ne-ntinat ca albii nuferi,
Omule, când faci ca mine,
pregăteşte-te să suferi.

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, constatări, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Simţul civic. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Încăpăţânarea, descăpăţânarea şi… nefolosirea căpăţânei (UPDATE)

  1. Editor zice:

    Întotdeauna am admirat retorica excelentă din textele tale.

    • marinelblaj zice:

      Uite, George, doar aşa, ca să îi mai dau motive de insomnie „amicului” meu, am să-ţi răspund că… întotdeauna i-am admirat pe cei ce mă admiră 🙂
      Şi, ca să răspund şi altfel decât în glumă, nu ştiu dacă e de admirat ceva în textele mele, dar mi-aş dori sincer să mai „destupe” cât de cât pe unii la minte… Deh, optimist ca de obicei… 🙂

  2. Editor zice:

    Dragă Marinel, e de știut că scriem cu gândul de-a ne face utili, de-a aduce o binecuvântare pentru cei aflați în nevoia celor transmise. Asta e adevărat, cum adevărat e și faptul că cititorii cântăresc și deseori gândesc că o facem pentru niscaiva profit. Însă ne asumăm posibilitatea inevitabilă (și uneori chiar evidentă) că proverbul „unde dai, și unde crapă” se împlinește când te aștepți mai puțin.
    Și că există o deosebire flagrantă, între autor și cititori, faptul că unitățile noastre de măsurare (a fustei, părului, predicii … a înțelegerii Cuvântului …) ca și cele de „privit” sunt altele decât ale prețioșilor noștri cititori, de aceea și sperăm în bunăvoința lor, asigurându-i totodată de întreaga noastră gratitudine. Să nu stingem „duhul” lucrării de într-ajutorare la care suntem parte, să ne îndemnăm și să ne susținem în ceea ce este bine și de folos… Și subscriu dorinței tale (însușind-o) … Optimist!

  3. szromulus zice:

    Cum ziceam, Marinel, ma uit cu atentie la CV-ul celui care scrie 🙂 . Lumea evanghelica e foarte bine condimentata cu oameni de speta joasa, care nu au facut nimic in viata, au ramas la dificila profesie de „muncitor necalificat” sau profesii cu un grad Celsius mai ridicat, dar se pretind analisti biblici exceptionali, vizionari, deschizatori de drumuri, crestini impecabili si alte bazaconii de acest fel. Toti astia, care nu fac bine diferenta intre subiect si predicat au capacitatea si pretentia de a vedea clar lucrurile. In bibliografia lor nu apar decat titluri ca „citit zilnic prognoza meteo” si alte titluri sinonime. Pana la noi informatii CV-ul ramane baza 🙂

    • marinelblaj zice:

      Ok, Romulus, aşa este, dar de unde moda asta la ei cu purtatul permanent al ochelarilor de cal? 🙂

      • szromulus zice:

        Am participat la multe interviuri, in ultimii 5 ani, am vazut multe reactii, atitudini, viziuni. Si asa am fost surprins de oameni care la interviuri mi-au trecut pe sub radar, desi cred ca stiu citi bine oamenii. Dar niste natafleti internauti care nici macar nu stii cine sunt si isi permit sa vorbeasca cu oricine – oricum. Desigur si in categoria oamenilor culti exista extrema Vadim, dar totusi un CV bun asigura o oarecare filtrare buna 🙂

  4. barthimeu zice:

    Cirtita „vizitiuara” vad ca face rotocoale subterane: ba la Rasvan, ba la mine, acu vad ca si la tine.
    Cam asta e circu(itu)l acestor „liber profesionisti”.
    Ar trebui sa le multumim ca ne tin atentia vie! 😦 🙂

    • marinelblaj zice:

      Dragul meu, pe la mine a încetat să mai existe. Mi-am setat funcţia de la „trash” în aşa fel încât să funcţioneze direct pe „delete”, astfel încât nici măcar acolo să nu-i mai văd aberaţiile. Aşadar, e posibil să-şi caute alte locuri în care să-şi verse inepţiile… Da, ar trebui să le mulţumim, dar nu ştiu de ce mi-e cam greu… 😀

  5. viorelchis zice:

    Pentru unii e greu de conceput din ce cauza suntem atit de diversificati si unii mai putini capabili de a ajunge la o treapta mai inalta ……!Fiecare in viata ajunge sa detina anumite calitati !Si in decursul anilor ajunge fiecare sa creasca ,sa se maturizeze in personalitate ,dar mai putin in capacitate…..factorii sunt multiplii si cei care au studiat medicina si pshiologia umana inteleg mai bine acest lucru …Ei nu trebuie sa fie surprinsi ……… si sa intelegem ca agentii exteriori care viruseaza capacitatea umana la unii sunt mai puternici si efectele apar pe masura …….Exemplu cum a ajuns Iuda si multi altii ca el….Deci credem ca azi nu este la fel?Suntem surprinsi de tot ce se intimpla? Fiecare expune ceea ce detine ….chiar daca pe unii nu ajungem sa ii cunoastem dupa prezenta personala care se expune fizic ,profesional ,ori sub alte forme de moment,in timp in un fel sau altul se descopera ……Dumnezeu vedem ca a creat omenirea de zeci ,sute si mii de ani …..a lasat pentru omenire principii divine si vedem ce se intimpla dealungul acestor ani …….Vedem rezultatele fiecarei persoane si finalul la care se ajunge…..Deci sa nu fim surprinsi ….Eu zic ca e bine fiindca apar in putere de expunere si astfel de persoane fiindca astfel le descoperim personalitatea …..si intentiile…….E mai tragic cand ajungi sa fii afectat prin actiunile lor de interese egoiste,firesti si contrar opuse principiilor biblice …….E mai dureros cand vedem ca unii ajung chiar sa ne atraga in cursele lor cu zimbete pe buze si pretentii mari prin pozitiile ce le detin ….Toate aceste aspecte sunt scrise pe paginile Scripturilor cu privire la multe personalitati care ar putea sa ne fie adevarate exemple…….,dar de cele mai multe ori ignoram mesajul simplu si adevarat si astfl cei mai multi ajungem in un fel ori altul in fata provocarii,actiunii si dupa ce ajungem raniti realizam mesajul Scripturii pe care l-am citit si nu am meditat asupra lui….Efectele se intensifica si apar in toate domeniile …politice,comerciale si chiar religioase ……Iar rezultatele sunt cele pe care le vedem…Vor aparea si mai complexe si pentru unii va fi greu sa inteleaga …chiar daca citim foarte des simlu mesaj …;
    „…24. Caci se vor scula hristosi mincinosi si proroci mincinosi; vor face semne mari si minuni, pana acolo incat sa insele, daca va fi cu putinta, chiar si pe cei alesi.”……

    • Tristarul zice:

      Iata inca o data o mica imagine de ceea ce a reusit sa faca dracul cu noi.
      Dar si mai trist este , iata ce facem noi in aceste vremi grele, rele, triste de ratacire mai grea decit a evreilor prin desertul celor 40 de ani !
      Fericirea lor a fost ca au scapat dupa 40 de ani, dar noi? Citi ani avem? Si cit vom mai rataci?
      Cineva ma apostrofa sa nu mai spun asa ca este posibil si mai rau. Acuma ii dau dreptate. Da, este posibil. Acum este bine ca macar vorbim, nu conteaza cit mintim, cit inselam sau ne inselam, da, este insa posibil sa nu mai putem nici vorbi.Si lucrurile chiar pot sa fi inceput chiar de la Londra si noi sa nu stim nimic. Nici nu avem cum sa stim pentru ca noi suntem preocupati de gunoiul ce trebuia maturat din casa noastra mai de demult dar am asteptat sa-l mature altii, noi fiind „crestini”, noi iubind, noi fiind umanitari, si asa din aproape in aproape am ajuns de fapt firesti, lumesti, PACATUIND SI RAMININD IN PACAT CONTINUU, pentru ca , a sti binele si a nu-l face este un pacat. O spune biblia nu eu. Iar plata pacatului este MOARTEA zic unii de prin biblie, dar si mai TRIST desi nimeni nu va fi deacord si multi vor nega. noi traim despartiti de Dumnezeu pentru ca pacatul a ridicat acest ZID intre noi si Dumnezeu iar noi afirmam tot felul de bazaconii ducind minciuna si fatarnicia la nivel de credinta,…Pe cine inselam? Pe cine credem ca mintim? Anania, de ce ai mintit pe Duhul, Sfint? Se mai teme cineva de aceste scrieri sfinte? Cine spune da se mai incarca de o minciuna, dovada sunt faptele lui incepind de dimineata pina seara si apoi si in somn. Oare nu cumva si despre aceasta este vorba cind mesajele (inca de dragoste ale lui Dumnezeu) despre trezire vin si vin si curg din toate partile? Prietenii mei, daca privim mai cu atentie cuvintul si lucrarea in ogorul lui Dumnezeu acestea au ajuns in vietile noastre undev la nivelul de politica de club, de grup, de ceata, de gramada….oi oi dar nici chiar asa. Despre alte realitati , alta data daca Dumnezeu ne va mai ingadui ca timp si bani avem destui.

  6. Walden zice:

    Odata cu reforma neo-evanghelismului de sorginte si charisma a inbuibarii si mandriei americane ,DREAPTA CREDINTA IN IISUS HRISTOS- MANTUITORUL -purtata si propovaduita inspre stramosii nostrii de Inaintasul Apostol Andrei ,preluata triumfator de Lumina Sfintei Cruci de-a lungul a nouasprazece secole, a ajuns astazi abandonata !!!. Troitele neamului ,la raspantii de drumuri ,imbatranite de vreme ,de arsita ,de viscol si furtuni ,cad si se frang . Tineretul turmentat si cuprins de betia euforica occidentala,in sali largi ,bate din palme ,in aburii muzicii „carismatice” iar diavolul rade in hohot sonoric .Azi vedem clar si limpede ,la costum si cravata, pe sabotorii DREPTEI CREDINTE !. Vedem deslusit realitatea devoleasca a vanzatorilor de neam si de tara ,cum se apropie de apogeu !!!.Cu dollari ,lupul travestit in misionar cinstit , trece Atlanticul ,si cumpara si vinde suflete ,pastori ,prelati . Vai de sarmanele oitie ,vai de turma , cand pastorul lipsit de intelepciune,imbratiseaza si saruta pe amandoi obrajii pe ingamfatul si vicleanul lup !. CALEA-ADEVARUL -VIATA ,SFANTA CRUCE CAT SI INVATATURILE MANTUITORULUI,au fost nilocuite tacit ,strategic , malign ,cu invataturi satanice ,proliferate si propovaduite de politruci materialisti travestiti in misionari evanghelici. Iar avalansele acestor invataturi de ratacire vin puhoi sa anihileze si sa contrazica frontal EVANGHELIA LUI HRISTOS !. Despre „masturbare evanghelica” ati auzit ???!!!

    • Tristarul zice:

      Da fratele meu in Domnul Isus, imi pare nespus de rau sa te anunt ca „pe la noi” au depasit demult faza teoretica,noi vedem aceasta „masturbare” zilnic la amvoane indiferent a caror adunari apartin. Ultima duminca, (pentru a nu se spune ca vorbesc vorbe) dimineata , de la amvon , dupa ce ne-au bagat in ceata cu cele 5 adunari din Radauti, am aflat sau asa credem ca s-a casatorit adunarea Betel cu Maranata sau invers, bunul Dumnezeu sa ne desluseasca, apoi am aflat cum pastorul Valy Nutu , pe vremea comonistilor minc a zacusca cu cel ce predica, adica pastorul venit in haiducie pe la noi, si cite si mai cite.Si sa nu uitam, zacusca nu a fost cumparata de la coparativa, nu, nici vorba. A fost facuta tocmai de marea preparatoare din nordul tarii, adica, ….de sotia pastorului vizitator. Iar toata aceasta taina, acesta minune ancestrala, aceasta afacere „sfinta” a fost pastrata cu strictete de scocioritorii securisti zecide ani si astazi, cu eforturi uriase a fost adusa aceasta taina cu Boeing 787 taman 15 mii de km ca sa incinte amvonul si pe cei ce in sala deja sforaiau (in mare proportie) Este o monstra monumentala de batjocura la care s-a ajuns.Din curiozitate , pentru a nu ne indobitoci de tot, merita vazuta macar pentru a nu gresi si noi(greu de crezut ca cineva poate atinge aceasta culme a masturbarii dar, mai stii? concurenti se afla pe toate gardurile) Pentru vizionare First Pentecostal Romanian Church Kenmore, Wa , USA.15 mai , programul de dimineata. Mirate lume.Aproximativ 40 de minute circ pe pita si „masturbare” laliber si cel ai interesant, si in public.Si toti au plecat acasa plini de invataturi scumpe si de….duhuri.

      • Walden zice:

        Retorica aromata „evanghelic” si „zacusca”de doi ani , calificata pentru …..dosar „Cicero” : https://www.youtube.com/watch?v=tnkboVN4S0s

      • Dumnezeu cu mila zice:

        Common side effects caused by cancer treatment include:
        Anemia.
        Appetite Loss.
        Bleeding and Bruising (Thrombocytopenia)
        Constipation.
        Delirium.
        Diarrhea.
        Edema.
        Fatigue.

      • marinelblaj zice:

        Ciudat „nume” ţi-ai ales ca să scrii ceea ce ai scris! Să foloseşti Numele lui Dumnezeu ca să jigneşti un om bolnav cu un comentariu ca acesta trebuie să fii ori inconştient, ori îndrăcit rău de tot. Dar poate aşa se practică prin zona Washington-ului, tu, cel care trimiţi de pe adresa de mail paparuda@gmail.com
        Şi trebuie să ştii că şi lipsa de bun simţ este o boală…
        Drept urmare… la Trash de acum încolo. Măcar de ai fi avut curajul să semnezi cu un nume real, dacă tot eşti atât de insensibil (ca să nu zic altfel…)

      • Tristarul zice:

        „Dumnezeu cu mila” (mare curaj sa-L pomenesti pe Dumnezeu in acest context sub aceasta invocare)) ai omis sa insiri si cele aspecte legate de inevitabila intilnire cu Dumnezeul pe care tu il invoci si despre care fratii adevarati de pe acest blog incearca sa ne ” deschida ” putin mintea , inima si sufletul.Daca ai fi cititor si cunoscator de scripturi ai fi stiut ca lucrurile duhovnicesti se judeca duhovniceste iar cele lumesti si firesti se judeca asa cum ai tu placere. Cit despre cancerosi sa stii ca-L intimpina pe Domnul si-L iubesc la fel ca si cei sanatosi.
        Pentru tine, cu asumarea de rigoare ( si stiu ce spun ) as vrea sa fac o „descoperire”: tu esti cel putin un pui de napirca daca nu cumva una asa mai marisoara.Normal in cazul tau cred ca esti „la rind” asteptind ca NOROCUL de a deveni unsuros sa-ti surida si tie.. Prea ieftin pentru o mintuire atit de mare care ti s-a aratat si tie.Cit despre mine, fii linistit, prin mila si dragostea lui Dumnezeu am intrat in „linie dreapta”. Doar ceva zile si restul ore, slavit sa fie Domnul pentru dragostea LUI cu care a gasit de cuviinta sa ma cheme la EL.Roagate sa te cheme si pe tine. Ar fi o sansa reala de scapare.
        Numai Dumnezeu cu mila lui te mai poate scapa.

      • marinelblaj zice:

        Tristarule, nu te mai necăji pentru asemenea fiinţe… Îmi pare rău că a scăpat un asemenea comentariu al acestui individ care are şi tupeul să semneze cu aşa un pseudonim şi îmi cer iertare eu de la tine pentru că ştiu că te-a întristat. Dumnezeu va face dreptate la vremea Lui…

  7. viorelchis zice:

    Fratele meu de credinta „Tristarul”,iti inteleg suferintele si provocarile vietii prin care treci !Sunt bucuros fiindca ai putere de a scrie si explica ceea ce cunosti si inca veizi in jurul tau!!!E de admirat curajul si puterea pe care il detii ……!Sper ca bunul Dumnezeu si Domnul Isus in viata sa te calauzeasca mai departe si sa nu-ti pierzi nici curajul si nici credinta fiindca acum in puterea libertatii pe care pretindem ca o detinem se intimpla lucruri foarte interesante ca pe timpul Domnului Isus cand sa nascut si pe pamint a trait .La fel a fost si cu poporul Israel …….Crestinismul a inceput bine conform relatarilor si principiilor divine ,dar vedem ca in timp multe lucruri se transforma si apar sub forma formala formanduse ceea ce azi vedem ……..!Si partea trista ,dureroasa e ca in toate sistemele degradarea a ajuns mare …..;
    „……….Mizeria se strânge infecţios, iar când e gata să explodeze apare fie o amnisitie nevinovată, că-s pline puşcăriile şi nu respectăm drepturile omului infractor, fie o decizie ciudată că nu e clară legea, de la cea mai politică instanţă a României – Curtea Constituţională, fie o dezincriminare votată pe şest în Parlament. Iar ei scapă, c-aşa e ţara….”;
    http://www.biziday.ro/2016/05/11/si-totusi-la-varf-e-mafia/
    Asadar in toate sistemele astfel se functioneaza si putini au curajul sa explice adevarul…Iar cand „ADEVARUL” ajunge explicat vedem ce se intimpla si chiar fratiorul nostru de credinta Marinel ajunge defaimat …..Dar stim de unde apar influientele si cine se foloseste de astfel de persoane si pe urma asteapta reactiile?Aici este cheia enigmei pe care putini ajung sa o cunoasca ……Si pe acestia este greu multimile sa ii descopere si sa ii cunoasca …..Cand Marinel a explicat in subiectele anterioare a fost tacere si pe urma am inceput sa vedem reactiile …deci nu sunt surprins!!! Felicitari Marinel fiindca ai avut curajul sa explici si sa dezvalui ceea ce multi nu cred ca unii sunt capabili de ceea ce ai explicat …Speram ca mai multi sa inteleaga mesajul si sa intelegem ce se intimpla in jurul nostru in societatea de azi ….. E trist ,dureros ,dar nu trebuie sa ajungem victime si sa avem curajul sa explicam „ADEVARUL ” asa cum azi apare in societatea care traim … fiindca altfel se poate vedea la ce se ajunge si cine doreste sa profite de bunatatea noastra …… 😦 😦

  8. Walden zice:

    Dragii mei, va indemn sa AVETI PACE IN INIMA ! .Ziua scotelilor ,ziua Mareleui Proces bate la usa !. Un numar nesfarsit de martiri ai neamului meu, un nor urias de MARTORI si MARTIRI AI MARILOR TRADARI ,asteapta sa fie audiati ,adusi IN INSTANTA, in fatza MARELUI JUDECATOR !. Sositi sa pledeze pentru ADEVAR, in LUMINA ADEVARULUI !.Sangele martirilor neamului romanesc striga din tarana : -PANA CAND ???!!! .Si vine ,vine si nu zaboveste ,se apropie vertiginos O NUA ZI :

    Walden-Born in Rosia Montana

  9. Walden zice:

    Tristarule,tu sti ca SARPELE CEL VECHI este un mizerabil ,un invins ! . Timpul lui este limitat iar mama mea m-a invatat din copilarie ,ca oridecateori intalnesti si esti confruntat cu rabufnirile lui de ura,rostite cu limba-i despicata si unsa cu venin , sa-ti aduci aminte de CRUCEA LUI ISUS- SIMBOLUL VICTORIEI NOASTRE !. El va fugi din fata ta ,precum o fiara turbata cand este lovita cu putere de un toiag greu si noduros.Apoi tin sa-ti mai spun cu multa emfaza, ca am vazut cu totii pe viu, cum tot ce este profetit se implineste, cum ADEVARUL nu ramane captiv si invelit in intuneric si iese LA LUMINA !. Am trait sa vad cum calcaiul femeii si rugaciunile ei , zdrobesc zilnic capul sarpelui ,precum un concasor hidraulic sparge bolovanul de cremene !. Inaintasii neamului nostru ,inaintasii Credintei in Iisus Hristos au suferit si au infruntat mult mai multe batjocuri decat noi !.Umilinti, cazne ,torturi ,lanturi ,foame ,batai , inclusiv moartea !.EI AU FOST ONORATI SA TREACA CU BRIO CELE MAI GRELE EXAMENE IN LUPTA CU SATAN ,CU DUHURILE RELE CE SALASUESC PE INALTIMI, IAR AZI FETELE LOR STRALUCESC IN SOARE ! . EI NE-AU DAT UN EXEMPLU DE URMAT , NU SI-AU LEPADAT CREDINTA SI AZI SUNT BIRUITORII !. IN CURAND VOM FI SI NOI ALATURI, IMPREUNA CU EI !. Fii tare Tristarule ,te port necurmat in rugaciunile mele ! IATA CATIVA DIN EI AICI :http://www.fericiticeiprigoniti.net/traian-dorz
    sincerely, Walden B.R.M.

  10. marinelblaj zice:

    ÎMI PARE RĂU ŞI ÎMI CER IERTARE DE LA TOŢI VIZITATORII “CETĂŢII” PENTRU MĂSURA LUATĂ, RESPECTIV ACEEA DE A MODERA TOATE COMENTARIILE DE ACUM ÎNCOLO. ÎN 17 MAI S-AU ÎMPLINIT CINCI ANI DE CÂND EXISTĂ “CETATEA DE PIATRĂ” ŞI DE LA ÎNCEPUT AM PORNIT CU INTENŢIA DE A LĂSA LIBER LA TOATE COMENTARIILE. DIN PĂCATE, ÎN ULTIMA VREME UNII AU ALES SĂ MEARGĂ PE LINIA ATACURILOR INADMISIBILE LA PERSOANĂ, UITÂND CĂ EXISTĂ NIŞTE REGULI PE CARE LE-AM CERUT RESPECTATE LA DESCHIDEREA “CETĂŢII” (N-AR STRICA SĂ FIE RECITITE!). DREPT URMARE, ÎI ROG PE TOŢI CEI CARE VOR DORI SĂ COMENTEZE LA ARTICOLELE POSTATE SĂ MĂ ÎNŢELEAGĂ ŞI SĂ ACCEPTE NOUA REGULĂ, SĂ AIBĂ RĂBDARE PÂNĂ ÎŞI VOR VEDEA COMENTARIILE FĂCUTE PUBLICE ŞI SĂ NU POSTEZE DE DOUĂ ORI ACELAŞI COMENTARIU, CREZÂND CĂ PRIMUL NU ÎMI APARE MIE LA MODERARE. VOI ÎNCERCAĂ SĂ FIU MAI PREZENT (ÎN CIUDA FAPTULUI CĂ SUNT IMPLICAT ÎN MULTE ACTIVITĂŢI IMPORTANTE!), ASTFEL ÎNCÂT SĂ NU FIE AŞTEPTAREA PREA LUNGĂ. VĂ MULŢUMESC PENTRU ÎNŢELEGERE! SPER CA NOUA REGULĂ SĂ NU TREBUIASCĂ SĂ DUREZE PREA MULT. DEPINDE DE NOI TOŢI ! FIŢI BINECUVÂNTAŢI !

  11. viorelchis zice:

    Stimatul nostru frate de credinta Marinel…….mult succes si binecuvintare divina pentru a continua viata acestui blog si in activitatea de zi cu zi la fel iti dorim succes ,sanatate si binecuvintari divine!!Nu este usor si implica timp si sacrificiu pentru fiecare clipa de a realiza ceva…..!E o binecuvintare fiindca poti sa faci ceea ce faci si expui….Multi nu ar dori sa apara aceste subiecte si ar dori tacerea ,dar se vede ca Dumnezeu si azi lucreaza si da putere si astfel vedem ce se intimpla si in generatia noastra !!!Sunt surprins si foarte surprins fiindca unii au curajul sub anonimat (dupa cum ei cred ca sunt ) sa scrie in un mod josnic si mai putin crestinesc !!!Si chiar e bine fiindca apar mesajele lor fiindca stim ceea ce este in inima si gandul lor…….Ei cred ca ne jignesc si de moment asa este ,dar sa nu uitam ca la fel a fost si cu Domnul Isus ,cu ucenicii si multi alti crestini sinceri si curajosi pentru credinta …….!!Fanatismul si lipsa de un moral crestinesc bazat pe principiile divine le da oportunitatea la astfel de persoane sa se exprime……si sa creada ca astfel ajung sa ne jigneasca ……!!!De fapt ei uita cum trebuie sa se adreseze unui bolnav fizic dar sanatos spiritual…….!Ei uita de afectiune ,compasiune si de rugaciunile care ar trebui sa le aduca….Degeaba se roaga strigind si plingand in adunare fiindca lacrimile lor nu sunt sincere dupa cum si la multi altii nu sunt si nu au frica de „Legea Divina” ……..! Sunt surprins fiindca unii din ei se ascund dupa un nume care crede ca le asigura anonimatul…….,dar sa intelegem ca inaintea lui Dumnezeu si chiar in fata unor persoane inteligente in IT ,totul este descoperit …si daca azi dorim sa stim de viata personala a fiecarei persoane prin simple accesari se descopera totul ….lucruri care nu am dori sa fie cunoscute….!!!Fratele nostru de credinta Marinel iti multumim ca ne-ai dat posibilitatea sa poposim pe la „Cetatea de piatra” si sa intelegem scopul ei!!! Speram ca zidurile ei sa ramana la fel si pentru aceleasi scopuri iar cei care o viziteaza sa ii inteleaga scopul…..Cu stima si respect al vostru frate de credinta Viorel Chis…..!Harul, indurarea si pacea sa fie cu voi din partea lui Dumnezeu Tatal si din partea Domnului Isus Hristos, Fiul Tatalui, in adevar si in dragoste!

    • marinelblaj zice:

      Mulţumesc, frate Viorel, pentru încurajare. Aşa cum spui, unii cred că anonimatul este valabil şi în faţa lui Dumnezeu. Şi, vai ce se înşeală. Este, pe de altă parte, greu pentru unii să dialogheze civilizat, chiar dacă nu sunt de acord cu cele pe care le scriu alţii, iar aici nu mai e vorba doar de morală creştină, ci şi de bună creştere. Îmi amintesc cum dialogam înainte de a deschide acest blog pe blogul fratelui Cruceru, de multe ori în contradictoriu, dar o făceam cu toţii civilizat, unii dintre cei cu care „mi-am încrucişat săbiile acolo” fiindu-mi acum buni prieteni. E oarecum normal să nu gândim toţi la fel, putem avea opinii diferite, dar când ajungem să ne argumentăm opiniile în mod bădărănesc, dar ne „sensibilizăm” la expresii metaforice, înseamnă că mai trebuie lucrat la caracter. Ştii ce mi se pare cel mai ciudat? Că tocmai oameni care nu au curajul să semneze cu numele adevărat vin şi îmi spun mie că sunt făţarnic! 🙂 Caraghios de-a dreptul!
      Drept urmare, voi păstra acest mod de a modera comentariile până când persoanele care nu au cultura dialogului civilizat vor învăţa acest mod de a purta o discuţie sau vor părăsi Cetatea. Eu n-am fost niciodată preocupat de recorduri în ce priveşte rating-ul blogului, aşa că prefer să fiu citit cu folos de mai puţini oameni decât fără folos de mulţi (nu aşa cum îmi scria acel Vizitiu din Roma, că dacă nu mă citeşte el nu mă mai citeşte nimeni 🙂 )
      Fiţi binecuvântaţi şi credincioşi Domnului în continuare!

  12. olD zice:

    Totuși suntem in mediul evanghelic. Nu e potrivit sa evităm un limbaj care nu are nimic dres nici cu sare, nici cu har? Ma indoiesc ca in rugăciune s-ar putea folosi expresii de genul celor pe care le-am citit printre comentarii.

    • marinelblaj zice:

      Gabriel, există o singură expresie care depăşeşte limitele limbajului obişnuit. Problema e că ea descrie, deşi cu un termen dur şi mai greu de „rumegat” o realitate pe care o cam înghiţim. Ai rămâne surprins să afli câte cuvinte dure a folosit în original apostolul Pavel în scrierile lui, traduse „blând” de Cornilescu, nici ele vrednice de a fi folosite în rugăciune. Evident, nu încurajez un asemenea stil, dar uneori e bine să se spună lucrurilor pe nume decât să rămână ascunse, mascate sub cuvinte „meşteşugite”.
      Mulţumesc, totuşi, pentru îndemnul la cumpătare şi fii binevenit în Cetate.

Lasă un răspuns

