SINE IRA ET STUDIO – Pericolul din noi (V)


index

foto

Barabas sau Isus?

Despre Barabas, personajul misterios eliberat de Pilat din Pont atunci când le-a cerut evreilor să aleagă între Isus şi Barabas, s-au scris destul de multe…

În vreme ce Evangheliile lui Marcu şi Luca spun destul de clar despre el că ar fi fost un evreu implicat în revolte împotriva stăpânirii romane, Matei îl numeşte „prizonier vestit”, un apelativ folosit de evrei în special pentru cei pe care îi considerau într-un fel nişte eroi revoluţionari (sicari – cei ce se ridicau împotriva stăpânirii romane, conform lui Eisenman), iar Ioan îl numeşte lēstēs (tâlhar), deşi în contextul relatării sensul cuvântului e mai degrabă acela de „rebel, instigator, revoluţionar”.

Interesant este că numele complet al lui Barabas, aşa cum apare el într-un manuscris vechi la Matei 27:16–17, era Isus Barabas, lucru ce l-a deranjat pe Origen, având în vedere asemănarea cu numele Domnului, şi se pare că ulterioarele manuscrise au înlăturat acest nume, de altfel unul foarte des întâlnit la acea vreme.

Sunt multe lucruri interesante scrise despre acest personaj controversat, dar… de ce amintesc despre acest subiect şi personaj, tocmai acum?

Să fac, întâi de toate, câteva precizări…

Am ales să mă abţin de la a comenta despre cazul dramatic al familiei Bodnariu. Singura dată când, în scris, m-a preocupat acest caz, a fost atunci când am atras atenţia că el, cazul, are şi alte rădăcini decât simplul conflict între societatea tot mai secularizată norvegiană şi o familie creştină.

Iată însă că evoluţia evenimentelor, dar mai ales anvergura unor acţiuni şi atitudini legate de această dramă prin care trece familia Bodnariu mă face să-mi pun aproape zilnic câteva întrebări la care, oricât m-aş strădui, nu găsesc răspunsuri. Poate că ele există, dar nu se doreşte să fie cunoscute. Poate că altele vor părea pur şi simplu retorice pentru unii (deşi, în opinia mea, ele nu sunt deloc aşa). Poate că altele vor deranja (deşi cred că asta se va întâmpla doar cu cei care nu pot judeca faptele decât emoţional). Cert este că întrebările acestea chiar îşi au rostul, dacă dorim să fim, aşa cum ne cere Scriptura, fideli principiului „cercetaţi toate lucrurile şi păstraţi ce este bun” (chiar dacă, aparent, îndemnul se referă doar la prorocii).

Întorcându-mă însă la introducerea acestui articol, la referirea făcută la Isus şi Barabas, vă mărturisesc că m-a dus gândul la o paralelă între motivele pentru care Domnul şi acest Barabas se aflau în situaţia de a fi osândiţi.

Isus propovăduia Evanghelia în aceeaşi vreme în care Barabas lupta împotriva stăpânirii romane. Cea despre care Isus spunea „daţi cezarului ce este al cezarului.” Barabas „propovăduia” un concept opus: „luaţi cezarului.”

Aş putea continua această paralelă între atitudinea Domnului şi cea a lui Baraba, dar sunt încredinţat că aţi înţeles foarte bine unde bat…

 

În fond, toată problema ridicată de cazul familiei Bodnariu se poate reduce la o chestiune de fond: care trebuie să fie atitudinea creştinului într-o societate cum este cea de astăzi?

Şi, pentru că, aşa cum scriam mai sus, vreau să va împărtăşesc câteva întrebări care mă frământă, iată:

– este chemat undeva în Biblie creştinul să răstoarne orânduiri sociale, sau este chemat să se roage pentru cei aflaţi în dregătorii şi pentru îndreptarea societăţii, respectiv mântuirea prin cunoaşterea Adevărului?

– este chemat creştinul să protesteze împotriva nedreptăţilor, a inegalităţilor din societate? Dacă este aşa, îngăduiţi-mi să întreb şi de ce nu se organizează proteste ale creştinilor, pichetări de ministere etc pentru miile de cazuri precum acesta?

– şi-au pierdut rugăciunea şi postul puterea de am ajuns ca pastorii (consideraţi lideri spirituali şi nu „doar” sociali !) să se simtă nevoiţi să organizeze mişcări de masă, altele decât bisericile unite în folosirea armelor specifice creştinului, arătate de Domnul şi de apostoli?

– de ce nu doreşte familia Bodnariu să se facă publice informaţiile legate de acest caz? De ce este preferabil ca opinia publică, aceea chemată să protesteze în toate felurile posibile, să afle frânturi de informaţii care pot creea în jurul cazului polemici neprincipiale, în loc să cunoască din surse credibile detaliile legate de situaţia acestei familii? Cine pe cine protejează şi de ce? Explicaţia privind impactul negativ asupra cazului în situaţia în care s-ar „desecretiza” aceste informaţii mi se pare ridicolă în contextul în care se crede că acţiunile de protest nu pun pe nimeni şi nimic în pericol…

– de ce nu se separă cele două acţiuni, cea juridică a familiei, cu toată asistenţa de specialitate necesară, inclusiv diplomatică, şi cea spirituală? Sau, altfel spus, de ce nu-şi vede fiecare de „specialitatea” lui?

– Domnul le spunea ucenicilor, atunci când i-a trimis să propovăduiască Evanghelia, că dacă nu vor fi primiţi şi ascultaţi… „să plecaţi de acolo şi să scuturaţi îndată praful de sub picioarele voastre.” De ce se încăpăţânează unii să se umple de „praful” unor locuri… ?

– de ce se mobilizează atât de uşor lumea creştină când este vorba despre un caz individual, dar nu protestează organizat când radicalismul islamic ajunge să le pună în pericol elementele de identitate creştină (n-ai voie să citeşti Biblia în locuri publice, n-ai voie să afişezi însemne creştine, n-ai voie… n-ai voie…). Oare nu este şi acesta un motiv pentru care asistăm la tragedia acestei familii? Nu vi se pare că ne-am trezit (?) cam târziu?

– oare dacă Dumnezeu îngăduie aceste vremuri de adevărată încercare pentru orice creştin, nu ne aflăm oare, alegând să luptăm cu armele lumii, în situaţia asupra căreia atrăgea atenţia Gamaliel în Fapte 5:35-39?

Şi nu în ultimul rând, având antecedentul unui alt caz „celebru”, nu se tem cei care cheamă la revoltă socială, fie ea şi „paşnică”, de ridicolul în care s-au trezit la un moment dat pastorul Cristian Barbosu şi ridicolul în care a continuat să rămână după acest caz Mike Olari, cel care implica în rezolvarea acelui „circ” FBI-ul, CIA-ul, Mossadul şi poate şi defunctul KGB?

 

Îmi amintesc faptul că în vremea când eram mult mai tânăr, dacă un pastor făcea un apel la rugăciune pentru un anume caz, fără să intre în detalii, toată lumea îl urma. Un singur şi simplu apel, nu un serial! De ce? Fiindcă oamenii credeau în puterea şi suveranitatea lui Dumnezeu, fiind gata să-şi însuşească rezoluţia lui Dumnezeu, indiferent care ar fi fost aceea, dar şi în onestitatea şi discernământul pastorului respectiv. Nu mai sunt pastorii ceea ce au fost odată? Întrebare parţial retorică, fiindcă răspunsul stă în faptul că, de exemplu, în cazul Titel, precum şi în cel al familiei Bodnariu, sunt doar câţiva pastori implicaţi.

 

Vă mărturisesc că am scris cu greutate în suflet rândurile acestea. Tragedia familiei Bodnariu este una reală. Din păcate la fel este şi tragedia cu care creştinii de astăzi şi-au pierdut cam mult încrederea în Dumnezeu în detrimentul încrederii în noţiuni demonetizate demult, precum democraţia şi dreptatea socială…

Şi adaug, cu aceeaşi întristare, că, mai nou, de fiecare dată când mă rog pentru acest caz, am un sentiment că mă rog pentru „un pepene” de fals în care zace un minuscul „sâmbure” de adevăr… Şi nici nu ştiu măcar cum ar fi mai bine; să mă înşel sau să am dreptate…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Politichie, Sare... amară, Simţul civic, Ştiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

59 de răspunsuri la SINE IRA ET STUDIO – Pericolul din noi (V)

  1. lidieluptx zice:

    „în cazul Titel, precum şi în cel al familiei Bodnariu, sunt doar câţiva pastori implicaţi.”
    Bucura-te Marinel ca sant numai „cativa”. 🙂 Imagineaza-ti ce s-ar intampla sa fie mai multi… 😦 Probabil ca ceilalti uzeaza sacul si consuma cenusa dupa „perdea”… in urma acestui incident vor creste afacerile de produs saci si cenusa, 😀 si asa cum cazul fantomaticului (ne)existentului Titel a intrat in anonimat cetos, va intra si acest incident ce a ajuns la scara mondiala. Vinovatii nereusitei actiuni vor fi „carcotasii”, adica noi cei ce ne punem intrebari, logice de altfel. Daca scopul acestor pastori implicati va fi atins, nu putem stii acum, ci depinde foarte mult de hotararea luata de Atotputernicul si Atotstiutorul universului. Dumnezeu sa aiba mila de aceasta familie si sa lucreze El la intregirea ei!

    • marinelblaj zice:

      Evident, Lidie, că şi eu doresc reîntregirea acestei familii. E dureros însă faptul că se trezesc tot felul de „lideri” doar atunci când e vorba despre cineva „apropiat” (nu spun mai multe!). De ce nu şi pentru alţi năpăstuiţi, de ce nu pentru situaţia în care au ajuns alţi şi alţi creştini?
      Da, ştiu, „cârcotaşii”, „guguştiucii” sunt vinovaţii de serviciu. Vina lor? Gândesc!

  2. Gabriel zice:

    Marinel sa ma ierti ca am devenit putin rautacios. Dar eu in locul Lidiei Lup nu as vorbi prea mult. Dumneaei este un fel de menajera (asistenta) platita de stat pt ingrijirea propriului copil.Nu vreau sa intru in detalii, dar imi da de gandit de ce unii nu vor sa se implice in unele actiuni.

    • marinelblaj zice:

      Gabriel, îngăduie-mi să-ţi spun că ai fost chiar răutăcios. Chiar crezi, sincer, că motivul e cel insinuat de tine? Dar sincer…

      • Gabriel zice:

        Nu stiu Marinel, presupun si eu asa… cum presupune si ea.Adevarul e ca fiecare trage de itele care il avantajeaza. Depinde din ce unghi privesti Marinel.

    • lidieluptx zice:

      As vrea eu sa fiu „menajera (asistenta) platita de stat pt ingrijirea propriului copil”, dar nu se poate, pentruca am hotarat cu incapatanare sa traiesc in statul Texas, unde puturosii si welfaristii n-au avut succes. Copilul meu are 14 ani si statul Texas nu mi-a platit un cent pentru ingrijirea lui. Nici macar asigurare medicala gratuita nu am pentru el, ci platesc $115/luna , ca statul Tx sa-mi acopere cheltuielile medicale. Si daca vrei sa stii „domnule” Gabriel, am lucrat mai bine de 7 ani ca inginer constructor in Romania, apoi in proiectare aproape 3 ani, aici in Tx, pana a venit pe lume acest copilas scump si iubit de Domnul. Atunci am inteles ca Dumnezeu ma vrea acasa, sa fiu mama cu norma intreaga, si „menajera” asa cum spune „domnia voastra”. Nu vreau nici eu sa mai „intru in detalii”, dar daca de data aceasta n-ati fi intrat in actiune, iesati drept intelept. 🙂

    • lidieluptx zice:

      Pretind ca acest Gabriel, care pe langa faptul ca ma face „menajera copilului meu”, raspandeste minciuni fara dovezi, sa-si ceara scuze si sa-mi spuna cine este si de unde ma cunoaste. Este cumva agent secret, pus sa raspandeasca minciunu la adresa mea? Sper ca nu vrea sa rostesc si eu cuvantul pe care l-a rostit marele apostol Pavel in Galateni 5:12, care spune: „Şi schilodească-se odată cei ce vă tulbură! „. Eu cred din toata inima ca Dumnezeu m-ar asculta. Asa ca astept rapid scuzele de rigore! Astfel de specimene trebuie sa dispara din spatiul civilizat de comunicare!

      • Gabriel zice:

        Asta-i chiar buna doamna. Deci, asa-i ca nu-i corect sa presupui nu stiu ce aberatii in lipsa de informatii? Tocmai asta faceti de o vreme. Sa-mi cer scuze? Cand si dumneavoastra o sa faceti lafel cu cei despre care presupuneti. Si btw, nu e adevarat ca daca traiesti in texas nu ai drept la ajutor social.

        Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.

      • lidieluptx zice:

        Ajutorul social e una si a fi platit pentru un copil cu disabilitati minor, este cu totul altceva. Sau poate stiti mai bine ca advocatul care se ocupa de cazul copilului meu, legile Texasul?.. Ilegal se poate si multi abuzeaza de ea, dar eu refuz sa lucrez cu armele intunericului. Eu am un Stapan, care imi poarta de grija, care creaza usi si fereste speciale pentru cazul nostru, legale. Face legi speciale pentru cei ca mine! Se vede ca nu ma cunoasteti si nu stiti ce vorbiti. Eu nu am de ce sa-mi cer iertare. Mi-am exprimat o parere pe care o sustin, pana cand ea se va dovedi neadevarata. Sa stii ca nu mi-e frica decat de Creatorul!
        Inchei spunand: „Şi schilodească-se odată cei ce vă tulbură!”

      • Gabriel zice:

        Ganditi foarte defectuos. Nu credeti ca asa ar putea sa spuna si altii carora li se scot vorbe pe nedrept?
        Uite, eu nu vreau vi se schilodeasca picioarele ci Dumnezeu sa va binecuvinteze.
        Poate ca ar trebuie sa cititi mai mult despre cartea Iov si despre prietenii lui.

      • lidieluptx zice:

        Gavrila, Gavrila… esti cumva neam cu cine gandesc?… Parca am mai avut o conversatie asemanatoare, cand cu Titel inexistentul si misiunea implicata… Tare imi seamana replicile… Poate te opresti din drum si te cercetezi cu deamanuntul, ca s-ar prea putea ca gandirea defectuasa sa fie chiar in ograda ta. 😦 Apoi sa stii ca nu mie frica, pot sa-mi spuna si mie la fel. Daca am gresit, n-am decat sa platesc aici, ca eu vreau cu orice pret sa ajung in Imparatia pe care Tatal meu mi-a pregatit-o. Tu insa ai spus un neadevar pentru care ar trebui sa-ti ceri public iertare. Eu nu sant menajera copilului meu , ci sant MAMA, si nu sant platita de nimeni pentru asta. Ce sti nu stii bine. Informeaza-te inainte de a spune ceva personal. Eu in comentariul meu n-am atacat nici o persoana, ci am vorbit in general. Daca cineva se simte atacat, n-are decat sa se cerceteze. Dupa cum vad, tu te cam simti cu musca pe caciula, ca altfel nu vad motivul atacului. Dumnezeu sa-ti dea intelepciune, sa te caiesti inaintea Domnului. Eu nu mai am nevoie de scuze.

      • Gabriel zice:

        Nu va faceti pacate doamna, cu nu este persoana de care vorbiti. Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este destul de clar pt cine vrea sa inteleaga.

  3. szromulus zice:

    In elucidarea cazului exista totusi cateva necunoscute care, aparent, sunt ciudate. In primul rand nu se pomeneste nicaieri de comunitatea evanghelica(pentecostala, baptista, etc) din Norvegia. Este un plan complet inexistent. Nu exista evanghelici in Norvegia? Familia Bodnariu este singura familie din Norvegia? Au existat precedente in cazul altor familii evanghelice din Norvegia, din cadrul comunitatii evanghelice? Toate aceste necunoscute indica, aparent, o ruptura intre comunitatea locala si familia Bodnariu, o lipsa totala de dialog. Care poate fi substratul? Intr-o comunitate evanghelica dintr-o zona sa nu existe legaturi si interese comune cu un anume cerc restrans de credinciosi ridica semne de intrebare. Are cineva informatii despre aceste aspecte?

    • marinelblaj zice:

      Romulus, am fost şi eu frământat de aceleaşi întrebări. Mi-a fost oarecum jenă să le pun, căci ar induce ideea că nu cred în tragedia acestei familii. Neîndoielnic, tragedia e una reală. Dar ce anume a dus la ea? Ei bine, asta e ceva foarte… ceţos. Cum de nu există nici o reacţie a bisericilor penticostale (şi nu numai) din Norvegia, ci doar peste ocean? Să existe o teamă între membri acestor biserici că ar putea păţi ceva similar? Oare? Nu-mi pot imagina o „ofensivă” pe faţă împotriva unor biserici unite pentru o cauză, oricât de „hitlerist” ne este prezentat statul norvegian…

      • szromulus zice:

        Cu siguranta nu neg si nu pun la indoiala suferinta familiei, caut doar piesele de puzzle care nu se potrivesc in peisaj si incerc sa le elucidez. Chiar daca ar fi o familie care isi abuzeaza fizic si emotional copii si atunci ar fi o tragedie ridicarea acestora. Tragedia nu tine de factorii motivationali, ci de situatia ivita.

        Inteleg, pe de alta parte, foarte bine pozitia ta Marinel. Aceste intrebari ar fi indus idea ca esti sceptic. Cu siguranta multi sunt framantati de aceleasi intrebari, dar se abtin sa le mentioneze. Nu cred ca ar fi vorba de o teama, localnicii altor tari nu sufera de o teama fundamentala cum suferim noi romanii. Noi avem un mediu care a favorizat si favorizeaza dezvoltarea unei frici profunde. Asta mi-au zis si prietenii din UK. Mi-au zis ca noi romanii purtam amprenta unei frici care ne caracterizeaza ca natiune si nu o frica motivata de niste factori care ne pot afecta. Se vehicula(eaza) idea unei agresiuni asupra convingerilor crestine, dar asta trebuie sa fie insotita de un fenomen de masa in Norvegia care se manifesta asupra intregii comunitati evanghelice.

        Ceata de care spui este foarte clara pentru cineva, dar refuza sa o publice din motive pe care nu le inteleg, cert este ca pot tulbura apele. Indiferent de situatie, de detalii, de adevar, nu ma consider de partea CPS.

      • szromulus zice:

        Am vazut multe tipuri de educatie, lucruri cu care nu pot fi de acord. Recent o fosta colega penticostala, care a parasit Romania la finele anului curent, imi spunea despre modul in care isi educa copii. O familie bine vazuta in biserica. Nu pot decat sa fiu total impotriva unui astfel de mod de educatie. Nu consider ca trebuie acei copii sa intre sub tutela CPS, dar un stil de educatie mizerabil nu ma poate decat irita si scarbi. Pentru ea educatia era simpla, lasi copii sa fac tot ce vor, cand vor fi mari vor gandi altfel, asta era pe scurt rezumatul intregului sistem de educatie pe care il oferea copiilor. In rest adopta stilul de educatie de tip delecomanda de care am scris. Discutand despre detalii ale educatiei copiilor, am constatat ca nu stia sa isi educe copii, nu avea capacitatea, cunostiintele de baza, desi era mama de vreo 6 ani. Acel caz m-a revoltat pana peste limite, mai ales ca am vazut indiferenta, orgoliu, incapacitate. Toate la un loc creau un tablou de cosmar, scarbos, diabolic. Sigur si ea isi acoperea viata privata cu un nor de ceata, dar norul nu proteja destoinicia. Cu siguranta ca si pentru acest caz as fi optat o pozitie alaturi de parinti si nu alaturi de CPS.

  4. szromulus zice:

    Povesteam recent cu un prieten din biserica care mi-a confirmat ca parintii lui nu ii explicau prea mult, ci in loc de explicatii ii atribuiau pedepse fizice, bataie. Cred ca asta este un exemplu dintr-o categorie mare de familii care isi educa copii „biblic”. Din pacate copii rezultati dintr-o astfel de educatie cam o sfarsesc in crestinism de forma sau se duc in lume. Asa ca nu sunt prea protectiv si rezervat cu acest tip de educatie, ca sa ii menajez. Nu incerc sa sugerez ca in cazul de fata lucrurile stau asa, doar vroiam sa spun ca se foloseste o logica foarte gresita atunci cand se afirma ca daca familia este din biserica educatia copiilor este buna.

    • ion vizitiu zice:

      RomulusRomulus, tu ai copii? Sua esti Norvegian de Barnevert sau esti un ” figlio di puttana”? Ce- ti spune tie Evrei 12.7-11. Tu crezi ca Dumnezeu pedepseste sau s- schimbat si El de dragul lumii noi a barnevertului?

      • szromulus zice:

        Stimate domnule, cred ca atunci cand nu avem argumente injuram, nu? 🙂 . In al doilea rand invatati Sfintele Scripturi si nu veniti cu interpretari de 2 lei din folclorul evanghelic al celor ce nu gandesc. Nu mie imi face necinste injuratul, ci dumneavoastra, tocmai de asta nu ma afecteaza deloc epitetele. Dumneavoastra procedati ca un necrestin, asa ca cred ca nu prea avem ce discuta.

      • marinelblaj zice:

        Domnule Vizitiu, este pentru a nu ştiu câta oară când, sub masca citării unor expresii din Biblie, scoateţi expresii din context şi le folosiţi ca veritabile jigniri (ca să nu zic înjurături, căci mai sunt şi alţii care umblă prin ţări străini şi cunosc sensul şi uzanţa unor expresii de genul celei pe care aţi folosit-o!). Nu cred că aţi întâlnit aici, în Cetate, asemenea expresii triviale, aşa că… spam din nou (aţi uitat că aţi mai fost, se pare!). Poate că dacă te-ai fi abţinut să foloseşti acea expresie „de colţul străzii” se putea discuta trimiterea ta biblică. Îţi răspund, totuşi, în locul lui Romulus, şi îţi spun că Dumnezeu nu S-a schimbat, dar oamenii care Îl citează, da! Cum este şi cazul celor care sunt capabili să folosească până şi Biblia ca să jignească! Domnul să aibă milă de îngustimea ta!

  5. lidieluptx zice:

    Draga Marinel, acest Gabriel, nu cumva are legatura cu cazul fantomatic Titel?
    Te rog sa ma ierti pentru ultima postare, dar obraznicia unora intrece orice masura. Poti sa-mi stergi comentariile daca deranjeaza scopul postarilor in Cetate. Multumesc mult pentru intelegere. God bless you!

  6. barthimeu zice:

    De ce tace Marius?
    Asta e o intrebare la care doar el, si eventual Ruth ne poate da un raspuns. Pai daca au Duhul intelepciunii si al curajului, de ce tac?!?
    Curajul lui Pavel cind a fost acuzat, a mers pina in pinzele albe, adica pina la Cezar!
    Pai sa mearga si Marius Bodnariu pe urmele lui Saul din Tars. Ca nu degeaba spune el „Calcati pe urmele mele…”.

  7. Iosif zice:

    Doar CUVANTUL LUI DUMNEZEU,a fost,este si va fi,arma de distrugere in masa,a raului universal,si al ELIBERARII omenirii,din robia si asuprirea materiei efemere,trecatoare.
    Prin asimilarea si credinta in El,fiecare fiinta rationala,va putea transcede aceasta experienta fizica a existentei relative si pline de imprevizibil,existenta pe parcursul careia,asimilam cunostinta de Dumnezeu,Cel ce are stapanirea si controlul asupra tuturor lucrurilor existente si inexistente in perceptia noastra limitata.
    Personal,consider ca ignoranta omenirii fata de Cuvantul Vietii ,Adevarul revelat prin Hristos Isus,creeaza o distanta crescanda,intre om si Dumnezeu,direct proportionala cu bunastarea fizica si popularitatea fata de cei din jur,nu pentru ca acestea din urma ar fi rele,insa omul (fara credinta) este slab si vulnerabil in fata inselatorului din Eden,care a scos pe „piata mondiala” tone de „fructe exotice” ale cunostintei binelui si raului,pe care le vinde tuturor locuitorilor pamantului,in schimbul sufletului,si cea mai mare parte a lumii „crestine”,asi ofera sufletele scumpe,in scimbul acestor „fructe” cu aspect atragator,insa asimilarea lor,produce boli incurabile si moarte sufleteasca.
    Fiti binecuvantati.

  8. Gabi zice:

    Daca nici in astfel de situații dramatice pentru unele mădulare din trupul lui Hristos nu încercam sa fim uniti (rugăciune, actiune), .. atunci cand?

    Nu ne comportam nici macar ca cei din lume, exemplul ” Colectiv”, unde oamenii din tote paturile sociale, si apartenente religioase sau unit in simțire, si nu s-a ținut cont de statutul social al victimelor sau orientarea religioasă .

    Ajuta la ceva atâtea presupuneri,… ba ca au știut ca sunt cercetați, ba canu au știut, … dc nu apare, dc tace…??, si chiar daca ar fi toate adevărate, eu cred ca nici o familie nu merita sa treaca prin asa ceva.

    Sunt de o perioada nu prea lunga intors la Dumnezeu, aproximativ 5 ani, si constat cu durere si cu părere de rau ca oameni mai al dracului ca ” pocaitii” nu am întâlnit.

    • marinelblaj zice:

      Gabi, pentru că după identitate nu-mi amintesc să mai fi trecut prin Cetate, îţi spun în primul rând un „Bun venit!”. Îmi pare însă rău să-ţi spun, dar comentariul tău este în mare măsură superficial. Sunt absolut de acord cu tine că trebuie să fim uniţi. Şi mă bucur chiar şi că ai dat exemplul experienţei „Colectiv”, pentru că asta mă ajută să-ţi arăt unde este „hiba” comentariului tău. Pentru a fi uniţi într-o cauză şi rezultatul acţiunilor să fie unul pozitiv este absolut obligatoriu ca oamenii implicaţi să fie corect informaţi. În cazul „Colectiv” nu a fost aşa (nici la ora actuală nu se ştie cu exactitate ce şi cum a fost). În consecinţă, a fost o reacţie preponderent emoţională, ceea ce a dus la demiterea unui guvern (foarte bine!) dar şi la manipularea actelor care au urmat (personal, consider guvernul Cioloş o bătaie de joc la adresa aşteptărilor). Aşadar, în lipsa informaţiilor corecte, în urma reacţiilor emoţionale, rezultatul poate fi un fiasco! Poate n-ai observat, dar în poziţia pe care am luat-o în articolele mele puneam accentul pe rugăciune şi post pentru familia Bodnariu. Ştii de ce? Pentru că ele sunt legate de Dumnezeu, care ŞTIE TOTUL, şi a Cărui voie este „desăvârşită.” El nu poate greşi! Poate că nu ştii, dar, în 2008, când fiul meu a fost diagnosticat cu cancer şi, în prima fază institutul oncologic român i-a pus un diagnostic fără speranţă şi l-au „otrăvit” luni de zile cu un tratament greşit ce-l putea ucide, noi am apelat la Dumnezeu pentru vindecarea lui. ŞI El a intervenit! Printr-o fericită conjunctură, analizele i-au fost repetate în Italia şi ele au infirmat diagnosticul iniţial. Lucru ce a dus la schimbarea tratamentului şi, în final, slavă Domnului, fiul nostru a scăpat. Am fost atunci sfătuit să dau în judecată institutul şi puteam câştiga un proces răsunător. Puteam chiar să mă îmbogăţesc din daunele cerute. Şi, deşi, rămas atunci chiar şi fără servici şi epuizând toate resursele materiale, în prag de a vinde chiar şi casa ca să ne salvăm fiul, n-am făcut proteste, n-am scris scrisori la ministere, într-un cuvânt nu L-am negociat pe Dumnezeu cu lumea! Şi mai pe scurt, n-am făcut un caz din asta! Am apelat la fraţi pentru rugăciune în mod direct, fără tam-tam public, şi fraţii au fost cu adevărat lângă noi! Îţi spune ceva asta? Dar Efeseni 6:12? A face din nenorocirea familiei Bodnariu un caz de presă, un caz politic, o rampă de promovare a imaginilor de „luptători pentru o cauză dreaptă” este o jignire la adresa lui Dumnezeu şi a puterii Lui! Asta spuneam eu în luările mele de poziţie. Păcat că nu ţii cont de manipulările grosolane din „cazul Titel Maghiar”. Şi acolo au fost implicaţi pastori. De ce, te-ai gândit? Nu e vorba deloc de o paralelă între cele două cazuri, ci doar de ceea ce am spus mai sus!
      Şi o întrebare de final: chiar crezi sincer în ultima ta afirmaţie, sau ai trăit „în lume” într-o găoace?
      În cazul familiei Bodnariu, eu mă rog mereu pentru ei. Fă şi tu la fel şi vei vedea că Dumnezeu n-are nevoie de proteste „de imagine”, de pichetări care folosesc tot… la imagine, ci că El, în suveranitatea Sa poate rezolva totul. Crezi asta sau nu, aici se rezumă totul!

      • Gabriel zice:

        Domnul Isus a protestat.

      • marinelblaj zice:

        Gabriel, te rog frumos, hai să nu ducem argumentarea în ridicol…

      • Gabriel zice:

        Marinel, eu nu sunt de acord cand spui de proteste de imagine. Eu ceea ce se face acum, cred ca este o continuare a protestului la nivelul mintii inceput odata cu aprobarea casatoriilor de acelasi sex . Nu cred ca are ceva cu imagine-publicitate, ci o incercare de mobilizare a crestinilor impotriva unei lumi si din ce in ce mai afundata in mocirla.

      • marinelblaj zice:

        Gabriel, te rog să mă crezi că sunt la fel (sau poate chiar mai mult!) revoltat de mizeria în care se scufundă lumea! Am făcut (îţi spun spre informare, nu pentru alt motiv!) parte din echipa care prin 2006, dacă nu mă înşel, a încercat introducerea în Constituţie a sintagmei corecte privind familia şi căsătoria (între bărbat şi femeie). Eram un fel de purtător de cuvânt şi m-am certat cu toţi „deviaţii” pe la radio şi tv. Din păcate, deşi am atras atenţia asupra incorectei repartizări pe judeţe şi deşi am strâns peste 500.000 de semnături, acţiunea a fost respinsă de Curtea constituţională pe motivul arătat de mine! Deci, nu sunt un om care înghite lumea cu toată mizeria ei. Dar… la ora actuală mă îndoiesc, sincer, de eficacitatea unor acţiuni subscrise gândirii umaniste. Aici este vorba despre planul lui Dumnezeu! Nu sunt un resemnat, dar mă tem într-un fel că pentru creştini vor veni vremuri grele pe care niciun protest nu le va putea opri. Biblia e suficient de clară în acest sens! Lucrurile au luat-o razna! Partea proastă e că lideri din sânul bisericii duc în derizoriu actul credinţei, ba prin aere exagerat carismatice, ba prin re-teoretizarea doctrinelor ori prin promovarea unor sincretisme şi ecumenisme periculoase prin perfidia lor, sau pur şi simplu prin liberalizarea unor atitudini. Nu sunt nici radical, nici liberal, nici îngust la minte şi nici dispus să înghit alte evanghelii decât pe cea a Domnului Isus! Nu mă poticnesc, ca alţii, de lungimea fustelor, de existenţa baticului şi, în general, am oroare de cei ce au ajuns să măsoare credinţa în exterior, neglijând-o complet pe cea din interior! De aceea mă împotrivesc, cu mijloacele mele modeste, unora ca aceia despre care am scris pe acest blog, de aceea nu vreau să mă las manipulat şi, deasupra a toate acestea, cred în suveranitatea lui Dumnezeu, în atotputernicia Sa şi în voia Lui. Greşesc? El îmi cunoaşte inima mai mult ca oricine. De aceea nu mă tem de nimeni şi de nimic… de aceea nu „pun botul” la strategii (ca să mă exprim aşa!) care au în vedere nu substanţa problemei, ci ambalajul ei! Închei acest răspuns reamintind acel verset din Efeseni 6:12. Chiar nu-l înţelegem?

      • Gabriel zice:

        Marinel, teoria ca teoria, dar practica ne omoara…
        De ce tocmai acum trebuie sa dam exemplu versetul acesta? In 2006 nu era valabil? Cand toti tremurau de frica Isis, nu era valabil? Oare cand crestinii isi iau avocati pt diferite cazuri nu era valabil? Etc.

      • lidieluptx zice:

        Draga Marinel, santem frati! Avem acelasi Tata! Avem aceiasi credinta! Simtim la fel si avem aceiasi viziune! Domnul Dumnezeu sa-ti daruiasca multe binecuvantari si sa-ti asculte toate rugaciunile!

  9. Gabriel zice:

    https://vaisamar.wordpress.com/2015/12/05/ce-lipseste-deocamdata-campaniei-de-sustinere-a-familiei-bodnariu/#comment-32962
    Explicatii ale lui Daniel Bodnariu. Sper ca citeste si Rasvan Cristian si cei care au inca in minte personajul imaginar titel…

    • marinelblaj zice:

      Gabriel, haide să facem un exerciu de logică „recapitulativă”! Plecăm de la premisa că familia Bodnariu este complet nevinovată, singura sa „vină” fiind aceea că îşi creşte copiii în respectul şi frica de Dumnezeu. Dacă ţinem cont că, aşa cum declară Daniel Bodnariu, Barnevernet se comportă ca „stat în stat”, că există teama de represalii din partea guvernului, a poliţiei, dacă luăm în considerare că masa de credincioşi, bisericile, păstorii din Norvegia nu au absolut nicio atitudine şi punem asta tot pe seama fricii de represalii (căci ce altă explicaţie ar putea fi?) atunci concluzia nu poate fi decât una singură: Norvegia este un fel de Coreea de Nord a Europei! Sau, un nou stat nazist pe harta Europei! În acest caz cred că acţiunile ar trebui îndreptate direct împotriva statului norvegian! Şi o ultimă întrebare, cred eu tot logică: dacă ceea ce spune Daniel este adevărat (n-am motive să mă îndoiesc!), şi Barnevernet foloseşte drept capete de acuzare împotriva familiei publicitatea făcută pe Facebook, crezi că protestele iniţiate de Cristian Ionescu îi vor fi folositoare? Că Barnevernet nu ştie ŞI de acestea? E ciudat, aşa cum mă tot străduiesc să atrag atenţia, cât de puţin se mizează pe suveranitatea şi puterea lui Dumnezeu! Asta mă doare pe mine, nu faptul că Cristian Ionescu poate ajunge… preşedintele Americii plecând de la platforma acestui caz!
      Te rog eu mult, judecă aceste lucruri…

      • szromulus zice:

        Daca Barnevernet poate abuza in acest fel, inseamna ca Norvegia este similara Coreei de Nord – corect! Atunci cu siguranta nu merita locuit acolo pentru ca risti sa fii arestat fara motiv la orice ora din zi si noapte. Chiar atat de decazuta este Norvegia?

      • marinelblaj zice:

        Mulţumesc, Relu Stache, pentru informaţii. Şi bine ai venit în Cetate! Fii binecuvântat! Pentru mine rămâne însă un mare semn de întrebare şi o mare dezamăgire neimplicarea credincioşilor, a bisericilor şi pastorilor din Norvegia. Îl au pe Dumnezeu alături? Atunci de ce se tem? 😦

      • szromulus zice:

        Foarte interesant articolul lui Emanuel Zarnescu. Lucrurile se aseaza diferit pe tabla de joc. Si da, ramane mai departe atitudinea bisericilor locale. Daca cultura Norvegiana are la baza o viziune anume asupra educatiei copiilor, cu siguranta cei din biserica sunt in dezacord cu familia Bodnariu, ca atare nu manifesta nici un sprijin. Totusi cele 4 puncte din „A doua problema” sunt un reper valid, copii pot avea momente de furie fata de parinti pentru ca nu au obtinut de la acestia ce vroiau, astfel ca marturia lor este distorsionata. Destul de bun articolul.

      • marinelblaj zice:

        Romulus dragă, pentru mine obsedantă rămâne problema încrederii în Dumnezeu. Amândoi am trecut prin experienţe aspre şi ştim despre ce vorbim. Mă enervează de-a dreptul oameni precum acel Vizitiu de la Roma (bănuiesc) care dă lecţii de încredere în Dumnezeu când de fapt singura lor preocupare e exteriorul! De aceea pun cu atâta încăpăţânare întrebarea legată de biserica şi credincioşii din Norvegia. În fond, ce Dumnezeu slujim? Unul care are nevoie de ajutorul nostru, sau unul de al cărui ajutor depindem?

      • szromulus zice:

        Pentru ca increderea profunda in Dumnezeu si in puterea Lui este pe cale de disparitie in mediul evanghelic!

  10. szromulus zice:

    @Gabriel – opozitia nu a avut ca scop boicotarea unei initiative pozitive de ajutorare a familiei Bodnariu. Lucrurile reprosabile tin de initiative lipsite de chibzuinta, dezinformare, politica. Cazul Titel Inexistel a fost un caz grosolan, marlanesc de manipulare a minoritatii evanghelice internationale romanesti. In spate au fost niste interese de imagine si alte aspecte politice. Toate astea au creat un precedent marlanesc, astfel ca credibilitatea a fost profund lovita. Sigur, daca nu ar fi existat o opozitie si un val de actiuni care chemau la ratiune si discernamant, targetul ar fi fost indeplinit si, probabil, inca si azi se strangeau fonduri pentru Titel. Lucrurile ar fi fost grave.

    Pe un astfel de cadru, din nefericire, a aparut cazul Bodnariu. Informatiile au provenit pe aceleasi canale compromise, cu informatii partiale si cu patternuri similare cazului precedent de abuz. Initiativa cea mai potrivita a avut-o Cristi Tepes. O initiativa ivita dupa ce primul val de informatii confuze a intrat pe multiple canale online. Cred ca o initiativa inteligenta a celor cu posibilitati financiare este de a se interesa si a informa opinia internationala in mod corect. Daca cineva nu vroia sa investeasca zeci si sute de ore in excursii Europene se putea realiza o conferinta skype, un telefon etc ca sa se vina cu informatii clare, pertinente.

    Sumarizez – lipsa de profesionalism, folosirea unor evenimente nefericite ca vehicol de propaganda, denigrarea imaginii comunitatii evanghelice romanesti cred ca sunt principalele lucruri care au fost reprosate.

  11. Iosif zice:

    Poate e bine sa ne reamintim …

    SOLA GRATIA (Numai prin har)
    SOLA FIDE (Numai prin credinta)
    SOLA SCRIPTURA (Numai prin Scriptura)
    SOLUS CRISTUS (Numai prin Hristos)
    SOLI DEO GLORIA (Glorie doar lui Dumnezeu)

    Fiti binecuvantati.

    • marinelblaj zice:

      Da, Iosif, chiar că e bine să ne reamintim!

      • Iosif zice:

        Draga Marinel.
        Daca lumea crestin-evanghelica ar pricepe harul deosebit de a avea Scriptura,si daca ar crede cu adevarat in Hristos Isus,L-ar glorifica in fiecare clipa a vietii acestea efemere,pe Dumnezeu,Tatal Domnului si Mantuitorului nostru,si al lumii intregi,Hristos Isus. Daca ar asculta de glasul Cuvantului Sau,ADEVARAT si SFANT,toate adunarile crestine ar fi luminate de slava lui Dumnezeu,si bucuria mantuirii s-ar asterne pe toate fetele obosite si atipite de necredinta,si de vasele golite de uleiul Duhului Sfant,ce alimenteaza flacara,slabita de asteptarile deznadejdii,care-si pune amprenta obscura a tristetii si ingrijorarilor peste intreaga omenire.

        „Cand voi inchide cerul si nu va fi ploaie,cand voi porunci lacustelor sa manance tara,cand voi trimite ciuma in poporul Meu,
        daca poporul Meu,peste care este chemat Numele Meu,se va smeri se va ruga si va cauta Fata Mea,si se va abate de la caile lui rele,il voi asculta din ceruri,ai voi ierta pacatul si-i voi tamadui tara.”(2 Cronici 7:13,14)

        Fiti binecuvantati.

  12. Maria Goron zice:

    Este atat de trist, acum cand o familie ( pe care nu o cunosc absolut de loc) trece prin acest acest martiraju sa nu faceti tot ce puteti: rugaciune, post, proteste, emailuri, postcarduri catre autoritati. Nu va prinde un pic rusinea sa stati si sa dezbate „ca ce si cum”, in loc sa va interesati de un autocar pentru plecarea la ambasada norvegiana la Bucuresti sau in alta parte. A, voi spuneti ca postiti. Poate. Cand te doare cu adevarat faci absolut totul ( nu te justifici ca doar postesti si te rogi) Si, concet, marinelblaj sau Lidia (pe care o cunosc foarte bine) cate zile ati postit pentru cazul Bodnariu? Poate ma insel si va judec ( dar m-a intors pe dos acest caz). Daca s-ar fi intamplat copiilor vosri sunt convinsa ca v-ati fi reconsiderat cu totul comportamentul. Cazul are implicatii mult mai profunde decat va imaginati. Am urmarit, neputincioasa, de vreo 2 ani nenorocirile famililor din Norvegia si am citit si am aflat multe lucruri. Si acum acum cand cineva ne propune concret actiune credeti ca este posibil sa stau si sa ma uit, chipurile ca ma ocup doar cu rugacinea? https://marianagoron.wordpress.com/2015/12/16/atacul-aspura-familie-bodnariu/

    • marinelblaj zice:

      Stimată Maria Goron, îmi pare rău că vă grăbiţi să judecaţi fără să cunoaşteţi! Personal, despre post şi rugăciuni dau socoteală doar în faţa lui Dumnezeu (Matei 6:16-18). Spre deosebire de alţii care se lasă mânaţi de disperare, eu, ca unul care am experimentat la modul cel mai concret puterea şi suveranitatea lui Dumnezeu CHIAR CRED în puterea rugăciunii şi a postului! Drept pentru care, iată, se pare că nu va mai fi nevoie de alte acţiuni populare (sau populiste?). Veştile par a fi mai mult decât bune: http://barzilaiendan.com/2015/12/16/%E2%80%A0-breaking-news-barnevernet-da-inapoi-spre-repatriere-copiii/ Ce ziceţi, n-a dat Dumnezeu o palmă părintească celor care se încred mai mult în oameni decât în Dumnezeu? Păcat că vă grăbiţi să judecaţi şi să fiţi ironică. N-aţi vrea să aveţi parte de experienţele în care am învăţat eu să mă încred ÎN TOTALITATE în mâna lui Dumnezeu! Aşadar, vă înşelaţi, într-adevăr, dar eu iau de bună scuza că „m-a întors pe dos acest caz”! Cazul nu e rezolvat încă definitiv şi nu voi înceta să acţionez personal aşa cum îmi dictează conştiinţa. Chiar dacă, iată, se pare că dezamăgesc oameni, eu sunt preocupat să nu-L dezamăgesc pe Dumnezeu. Oricum, vă urez un bun venit în Cetate, chiar dacă aţi intrat cu tonul acesta, şi vă doresc ca Sărbătoarea asta, pe lângă bucuria Mântuitorului să vă aducă şi veştile bune din Norvegia!

    • lidieluptx zice:

      Draga Maria Goron, ma bucur ca ti-ai adus aminte de mine, chiar daca aducerea aminte a veniti cu mustrare si cu intrebari, la care nu ti-as putea raspunde numai daca as fi din randul fariseilor, carturarilor, vamesilor… Eu ma consider totusi in randul pacatosilor, iertati prin mila si indurarea Bunului Mantuitor si numai Lui ii dau socoteala. Iar daca s-ar intampla copiilor mei, ceia ce ma indoiesc ca va fi ingaduit, voi bate la portile indurarii Domnului, dar nu inainte de-am sfasia inima si de-am pune cenusa in cap. Imi voi pleca capul si cu smerenie voi cere legiuitorului iertare pentru nerespectarea legi date. Eu stiu ca trebuie sa dau Cezarului cei al cezarului: respectarea legii. Ncidecum nu voi pretinde cuiva sa posteasca pentru mine, sa se roage pentru mine si cu atat mai putin sa legifereze pentru cauza mea. Eu cred in puterea rugaciunii si mai cred ca Dumnezeu n-are nevoie de ajutorul nostru sa faca o minune. Draga Maria nu ne-am vorbit de mult si mi-as fi dorit sa avem o altfel de conversatie, sa ne recunoastem din nou. Domnul sa fie cu tine si sa-ti calauzeasca pasii!

      • Gabriel zice:

        daca sunteti asa cum spuneti si daca credeti in puterea rugaciunii cum va laudati, de ce atunci Dumnezeu nu va asculta rugaciunea pt familie? Sa dati cezarului ce e al cezarului?Domnul Isus se referea la taxe. Deci, daca legea cezarului spune(o sa spuna) ca trebuie primiti homosexualii in biserici si cununati de biserica, dumneata te supui dand cezarului ce e al cezarului? Doamne fereste, ce inseamna sa vorbim doar de dragul de a ne baga in seama…

      • lidieluptx zice:

        Vrei sa-mi spui si mie Gabriel, care rugaciune „pt familie” nu mi-a fost ascultata? Se pare ca tu imi cunosti nu numai gandurile, ci si rugaciunile. Ma cunosti de undeva? Sau ti-ai schimbat cumva numele? Nu cumva te cheama si Titel? Din alt comentariu pe acest blog am inteles ca te-ai pocait 5 ani in urma. Nu crezi ca esti prea neincercat ca sa dai sfaturi? Mai bine pocaieste-te si nu te mai ascunde dupa nume care nu-ti apartin, ca te da de gol naravul. 🙂

      • szromulus zice:

        Gabriel – „daca sunteti asa cum spuneti si daca credeti in puterea rugaciunii cum va laudati” – cred ca problema este total gresit pusa. Ne laudam ca si cu ceva ce ar fi al nostru? Nici vorba, raspunsul la rugaciune este promisiunea Lui. Fara credinciosia Lui, rugaciunea este pierdere de vreme si risipa de energie. Lucrurile stau altfel, cu cat mergi pe logica divina si nu pe logica umana, cu atat incepi sa vezi lucrurile diferit. Invatand umblarea cu El si nu umblarea dupa gazeta New York Times, incepi sa vezi lucrurile altfel. Lectia vietii lui David, lectiile din psalmi, experientele apostolilor din Fapte spun altceva decat when you have a problem try first political maneuvering and pulling the strings. Personal cred ca tendinta crestinismului modern este de a se ghida dupa New York Times, lucru care isi arata roadele lui. Nu cred ca Marinel vroia sa sugereze ca supunerea fata de Cezar inseamna introducerea in biserici acceptarea si intronarea pacatului. Dar la asta cred ca iti poate raspunde el mai bine.

      • Gabriel zice:

        Romulus, nu lui Marinel ii raspunsesem. O urmaresc pe Lidia de ceva vreme si crede-ma ca numai o trufie emana prin ce scrie.
        Acum am devenit titel de care nu se poate desparte, mai ieri eram gorcea, eu ce sa inteleg?
        Cat despre rugaciune ai dreptate. Putem sa ne rugam cum vrem ca tot voia Lui se face. Totusi, Dumnezeu a dat si bisericii autoritate si putere.
        O lumina nu trebuie sa stea sub obroc.
        Iar in alta parte Domnul Isus spunea ucenicilor:
        Ce vă spun Eu la întuneric, voi să spuneţi la lumină; şi ce auziţi şoptindu-se la ureche, să propovăduiţi de pe acoperişul caselor.
        Eu nu cred ca ucenicii lui trebuie sa stea ascunsi doar (ne)rugandu-se.

  13. szromulus zice:

    Dupa tot ce s-a intamplat in ultimele saptamani, de cand s-a mediatizat cazul Bodnariu, s-au conturat doua metode de abordare. Prima, o metoda in care efortul exterior de actiune se desfasoara cu resurse maxime si cea de-a doua metoda a rugaciunii si dialogului express cu Dumnezeu. Am trecut, ca si tine de altfel, prin situatii extreme in care metoda efortului exterior era complet ineficienta si inutila, astfel mi-am format(si ti-ai format) deprinderea de a-L cauta pe Domnul mult mai profund pentru a vedea care sunt parghiile invizibile care stau la baza lucrurilor care se vad. Cred ca evenimente de tip „sah-mat” au un rol important de transformare. Pana nu am trecut prin experiente de acest fel am tins sa rezolv problemele prin metodele cunoscute de fiecare dintre noi, crestin sau necrestin.

    In biserici, nu de putine ori, vad tendinta de a rezolva lucrurile prin modalitati exterioare. Metoda lui „Pavel si Sila” din temnita este una mai dificila pentru o personalitate care alearga de dimineata pana seara dupa „castraveti prin piata”, pentru ca nu il cauta pe Cristos, ci castravetii. Cum ar fi procedat, in episodul „Pavel si Sila in temnita”, adeptii resurselor exterioare? Ar fi dat de veste in cetate, ar fi anuntat masele, ar fi cautat „oameni cu pile” si ar fi incercat, in prim plan, sa „traga sfori”. Pavel a considerat ca acest lucru nu isi are sensul. Da, dar Pavel si Sila aveau un grad de intimitate si apropiere de Domnul Isus de alta factura.

    Noi, cei care am vazut cazul mult prea complicat si cu sanse foarte mici de izbanda prin metodele externe, am renuntat din start sa facem consum de energie pe astfel de actiuni si am mers direct la Domnul. Ceilalti au zis, „bine bine, Domnul, Domnul, dar sa punem la punct treburile externe intai si apoi Domnul va face cum va considera” 🙂 . E o diferenta de abordare, e o diferenta de intimitate in credinta si rugaciune. Pavel a crezul ca Domnul are la dispozitie ingeri care sa faca treaba, de ce sa puna in miscare zeci si sute de oameni pentru actiuni cu sanse relative de izbanda.

  14. Iosif zice:

    Incercarea credintei fiecarui credincios,se realizeaza individual de catre Dumnezeu,cu fiecare om specific diferit,deoarece,(asemeni formei cristalelor de apa inghetate ce nu sunt identice) nici un om de pe pamint nu este identic cu altul,deci,nici testele prin care,Cel Ce Este,ne pune la probe si ne formeaza,nu sunt aceleasi.Cert este insa,ca nici un (vas) sau obiect de valoare nu capata pret decat dupa o indelunga prelucrare,si multa rabdare din partea Celui ce-l prelucreaza. Esential insa,este ca „materialul ” sa fie prelucrabil ,maleiabil in mana Creatorului sau. Sa-i multumim Ziditorului nostru,pentru harul deosebit de a avea Cuvantul Sau,care cu cat il cunoastem mai profund,cu atat ne determina la o mai mare responsabilitate fata de noi si fata de semenii nostri.
    (1Petru 1:5’9)

    Fiti binecuvantati.

    • szromulus zice:

      Foarte corect – „incercarea credintei fiecarui credincios,se realizeaza individual”. In schimb vesnica copilarie a crestinilor se datoreaza lui Cristos sau este direct proportionala cu gradul si dorinta de dedicare a fiecaruia?

      • Iosif zice:

        [Cuvantul Lui Dumnezeu ,Este *LUMINA*]. Fara lumina nu este nimic.Noi am avut harul sa primim Lumina.Existenta noastra limitata spatio-temporala,este asemanatoare si comparabila cu cea a unei scantei,ce apare pentru o clipa,apoi dispare in neant. Originea existentei noastre constiente,rationale, este „SURSA DE LUMINA” „CEL CE ESTE”,”LOGOSUL”,”INTELEPCIUNEA LUI DUMNEZEU”,”HRISTOS ISUS”,”FIUL OMULUI”,”LUMINA LUMII”,ce a biruit intunericul. EL sa va lumineze cu LUMINA SFANTA pentru a cauta „Sa cunoastem, sa cautam sa cunoastem pe Domnul !”(Osea 6:1-3)…………………………………….(Osea 4:6)
        Fiti binecuvantati.

  15. iosif zice:

    „Iata ,Eu vin ca un hot.Ferice de cel ce vegheaza si asi pazeste hainele ca sa nu umble gol si sa i se vada rusinea.”(Apocalipsa 16:15)

    Fiti binecuvantati.

  16. cipriel zice:

    Reblogged this on cipriel and commented:
    Un punct de verede diferit din cele citite până acum, dar care merită atenție.

Lasă un răspuns

