Slujind un Rege şi vizitând un… rege – scurte note de lucrare


Precizare: în vreme ce Europa se confruntă cu probleme majore, noi încercăm să ne ocupăm de cea mai mare problemă (în opinia mea!), respectiv propovăduirea Împărăţiei lui Dumnezeu! Mai ales că eu sunt convins că incapacitatea noastră de a face acest lucru cum şi cât trebuie a alimentat din plin problemele Europei de azi, problemele ţării noastre şi, în general, problemele lumii. Aştept să fiu contrazis!

 

Weekend-ul care a trecut a fost unul foarte încărcat. Din mai multe puncte de vedere. Am călătorit departe de casă, am slujit în trei locaţii diferite, ne-am întâlnit cu oameni deosebiţi şi am avut parte şi de o surpriză. Una peste alta, am ajuns acasă frânţi de oboseală, dar cu un plăcut sentiment al datoriei împlinite.

Cât voi putea de scurt, am să încerc să vă spun despre ce este vorba…

Am fost informaţi cu câteva săptămâni în urmă că vom merge la Sibiu pentru a sluji în două servicii de evanghelizare, la două biserici diferite. Un detaliu din informarea care ni s-a oferit avea să creeze în sânul grupului de laudă al bisericii noastre (grupul e al bisericii, lauda e a Domnului – fac precizarea pentru unii mai cârcotaşi J ) o mică angoasă prin ideea că se vor întâlni două moduri de abordare a închinării. Aveam să constatăm că asta nu a creat niciun fel de probleme şi că, aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori, preconcepţiile noastre sunt… Altfel spus, realitatea bate filmul…

Aşadar, am plecat sâmbătă dimineaţa spre Sibiu. Echipa (una minunată, aveam să constat pentru a nu ştiu câta oară!) era formată din pastorul Vasi Duma, Adi Hentea şi grupul de laudă. Fiindcă am spus că este o echipă minunată, am să îi şi prezint:

familia-duma

Familia Duma (Miriam, Vasi, Matias, Hadasa şi Cornelia)

Adi şi Adina Hentea

Adi şi Adina Hentea

grupul

de la stânga la dreapta: Victor Talpeş, Beni Sas, David şi Diana Martin (soţi), Andreea Sîrca, Bianca Sas (soţia lui Beni), Laura Iacob, Tabita şi Ovidiu Nagyi (soţi)

trupa

în dreapta, Ionuţ Buşan, basistul trupei, Adi Hentea şi…

Aşadar, într-o ordine cronologică, am ajuns sâmbătă în jurul prânzului în Sibiu. Ovidiu Nagyi, liderul grupului de laudă („lider maximus” i-am spus) plecase din Arad împreună cu soţia lui, Tabita, şi cu Adi şi Adina Hentea, pentru a facilita participarea lui Adi la o întâlnire de tineret la Racoviţa, împreună cu Vasi Duma. Ne-am reunit, parte din grup, căci mai era o echipă ce urma să ajungă abia duminică dimineaţa în Sibiu, după prânz la un local unde am organizat o… „temelie” (nu vă spun ce e aceea, e secretul nostru 😉 ).

Apoi, spre seară, ne-am prezentat la prima biserică în care urma să slujim, Betania, în vederea instalării celor necesare şi a unei mici repetiţii la faţa locului. Am avut parte şi de momente amuzante, din partea bătrânului administrator al bisericii . În schimb am întâlnit doi tineri extrem de amabili şi dispuşi să ajute din punct de vedere tehnic. Am reuşit în cele din urmă să elucidăm şi problema-enigmă a fratelui administrator, atunci când şi-a făcut apariţia pastorul nostru, împreună cu pastorul bisericii Sion, Sorin Cigher.

Precizare: aici a fost un fragment care relata despre vizita la biserica Filadelfia a regelui Cioabă şi câteva fotografii de acolo. Din păcate am fost rugat să şterg orice referire la acest lucru. N-am înţeles de ce, dar cum intenţia mea nu a fost una rea cu niciun chip, îmi exprim doar regretul că unii oameni nu înţeleg probabil cum se cuvine limba română. M-aş fi bucurat ca persoanele care au solicitat acest lucru să mă fi contactat direct şi nu să intervină pe lângă cineva drag mie (puteau obţine fără probleme numărul meu de telefon chiar de la cel pe care l-au solicitat să îmi transmită această solicitare!) Îmi cer iertare cititorilor Cetăţii!

Cred că am străbătut oraşul în lung şi în lat pentru asta, şi cine cunoaşte Sibiul ştie ce înseamnă asta.

În fine…

A doua zi de dimineaţa ne-am reunit, inclusiv al doilea grup sosit de la Arad, la biserica Betania. Mărturisesc că am vrut să editez clipul cu înregistrarea serviciului de acolo pentru a lăsa doar piesele cântate de noi şi predica lui Vasi. M-am răzgândit fiindcă mi-am spus că o relatare obiectivă trebuie să fie… obiectivă. Şi completă! Şi atunci am decis să fac acelaşi lucru şi cu înregistrarea serviciului de seară de la biserica Sion. Evident, pentru cei ce au răbdarea şi timpul să le urmărească. Pentru cei aflaţi în criză de timp există şi posibilitatea urmăririi selective. Cred că e mai corect aşa…

 

 

Am să mai spun că la Betania am fost invitaţi la terminarea serviciului la o masă frăţească foarte bogată, că între cele două servicii, având drept ghid un tânăr din biserica Betania, am vizitat muzeul satului din Dumbravă (foarte interesant şi mai ales plăcut, ca o plimbare de toamnă superbă!).

12226829_10208002548051577_348023565_n

Apoi ne-am dus la Sion.

N-am să fac o descriere a serviciului de acolo. Am să spun că a fost încă o experienţă inedită, că am avut parte de o primire caldă ca la Betania  şi că am avut surpriza plăcută să ne trezim, sosit imediat după începerea serviciului, cu regele Cioabă, însoţit de familie şi de un grup de fraţi rromi.

În fine, una peste alta, vă recomand să ascultaţi cele două predici ale lui Vasi Duma. Vă asigur că veţi avea ce auzi!

Evident, n-am fost lăsaţi să plecăm până ce gazdele nu s-au asigurat că nu vom pleca flămânzi la întoarcere.

Apoi, cel puţin personal, cu strângere de inimă, am plecat spre casă. Ni s-a spus că suntem oricând bineveniţi din nou. Cred. Şi noi ne-am bucura, mai ales că acum am ştii exact despre ce e vorba…

Bineînţeles, înainte de a intra pe… fragmentele de autostradă (Doamne, nu putem avea şi noi una întreagă?) am mai încercat o… „temelie.” 😉

N-a fost să fie decât pentru cei ce au avut încăpăţânarea să o facă. Aşa că am ajuns „în rate” acasă. Unii pe la ora 1.oo, alţii pe la 2.oo, ultimii pe la 3.oo.

Vineri ne aşteaptă o altă slujire, la Curtici. Aici, aproape…

Nu pot să închei această relatare fără a face câteva precizări:

– Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru grupul de tineri care formează grupul de laudă. Cu adevărat nişte tineri de excepţie. Dar voi mai scrie despre ei…
– despre vizita la Filadelfia merită să revin cu detalii. Din păcate, anumite sensibilităţi mă determină să nu o fac. Păcat…
– pentru mine a fost mai mult decât interesant să stau de vorbă cu unii dintre cei care ne-au găzduit. O remarcă specială în ceea ce-l priveşte pe fratele pastor Cigher, dar voi reveni…

Cam asta a fost. Cum am spus, urmează Biserica Baptistă din Curtici!

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Amintiri, Biserica, Jurnal de luptă şi... de pace, Ştiri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Slujind un Rege şi vizitând un… rege – scurte note de lucrare

  1. Poza ta cu regele Cioabă mi-a dovedit, o dată în plus, că monarhistul din tine nu se dezminte! 🙂
    Lăsând gluma la o parte, jurnalul tău de călătorie e foarte frumos scris și ilustrat cum se cuvine.
    Te îmbrățisez cu drag.

    • marinelblaj zice:

      Mă bucur că ai apucat să o vezi, Răsvan. Nu cunosc motivul, dar am fost rugat insistent să şterg orice era legat de acea vizită, inclusiv pozele. Cum mă cunoşti din fire împăciuitor, m-am conformat. Regret, dar se pare că unii sunt excesiv de sensibili şi nu pricep de ce… 😦

Lasă un răspuns

