E vremea măgarilor…


DonkeyTeam                     foto

The Donkey
G. K. Chesterton

When fishes flew and forests walked
And figs grew upon thorn,
Some moment when the moon was blood
Then surely I was born.

With monstrous head and sickening cry
And ears like errant wings,
The devil’s walking parody
On all four-footed things.

The tattered outlaw of the earth,
Of ancient crooked will;
Starve, scourge, deride me: I am dumb,
I keep my secret still.

Fools! For I also had my hour;
One far fierce hour and sweet:
There was a shout about my ears,
And palms before my feet.

Nu ştiu dacă există o traducere a acestei poezii, dar am încercat eu, repede, una. Pentru cei pentru care engleza nu e chiar la îndemână. Iertaţi stângăcia traducerii… nu e una foarte elaborată!

Măgarul
G.K. Chesterton

Când peşti zburau, pădurile umblau,
Smochinele prin spini creşteau,
Pe când şi luna-n sânge s-a făcut,
Cam pe atunci precis eu m-am născut.

Cu-n cap de monstru şi un glas bolnăvicios,
Şi-urechi dup-un model de aripi, caraghios,
O parodie diabolică la a se deplasa
Din tot ce patruped în lume-ar exista,

Proscrisul zdrenţuit al vechiului pământ
Al voii frânte din trecutul strâmb;
Mă-nfometaţi, mă biciuiţi şi râdeţi: sunt nătâng
Dar am eu un secret ce-n suflet strâng.

Nebunilor! Un ceas al meu avut-am eu cândva
Şi dulce şi grozavă-a fost şi ora mea
Căci ce urale în urechi mi-au răsunat
Şi sub picioare ramuri de finic mi-au presărat!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Pe gânduri, Picături, Poeme, Povestioare cu... mâlc și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la E vremea măgarilor…

  1. rodicabotan zice:

    frumoasa traducere…

Lasă un răspuns

