Pe apa (dulce şi limpede) a… sâmbetei muzicale


Îmi amintesc cum, prin vara anului 1971, elev fiind la Liceul din Buşteni şi începând aventura noastră muzicală cu prima trupă constituită aproape „în familie”, ne formam repertoriul cu „prospături” pe care le primeam de la prietenii noştri din Aradul de baştină, oraşul care, asemeni majorităţii oraşelor din zonă, era la curent cu tot ce apărea pe piaţa muzicală a acelor ani extrem de prolifici, datorită emisiunii de la radioul sârbesc, emisiune intitulată „Mini-Max”, dar şi fatorită emisiunii de specialitate de la „Europa Liberă” – „Metronom”, a regretatului Cornel Chiriac.

Şi îmi aduc aminte o întâmplare amuzantă din acea vară. Mama noastră, cea cu un nume atât de inedit şi frumos, Edidia, era la curent cu preferinţele noastre muzicale. Eram în veranda casei şi, evident, repetam piese noi, când mama a intrat val vârtej, venind dinspre una dintre camere şi anunţându-ne cu glasul întretăiat de emoţie: „Haideţi repede, la radio e… GIZ-BIZ !”

Ne-am amuzat copios. Săraca de ea, ştia ce ascultăm, ştia ce cântăm, dar nu cunoştea numele corect al trupelor de la care preluam piese! Normal, cum v-aţi dat seama, era vorba despre BEE GEES!

Ei bine, ei sunt una dintre trupele de la care am preluat şi reprodus o mulţime de piese. Şi mi-am amintit în această sâmbătă că deşi am mai publicat piese de-ale lor cu diverse ocazii aici în Cetate, nu le-am dedicat nici o sâmbătă muzicală.

Aşa că astăzi, ca un gest reparator, avem Bee Gees! Evident, deşi nu se poate nega valoarea şi impactul creaţiilor disco ale fraţilor Gibb, eu rămân, nostalgic, la perioada de început a acestora şi la piesele care mi-au rămas în suflet ca adevărate „sweet memories”.

Pentru cei care nu cunosc, nu-şi mai amintesc prea multe despre BEE GEES, iată, de data aceasta WIKIPEDIA nu dezamăgeşte. Dens, dar corect informat, articolul vă poate lămuri de ce a nu cunoaşte BEE GEES poate fi considerată o lacună în cunoştinţele muzicale contemporane…

Am ales pentru azi albumul care i-a propulsat în „lumea muzicală bună”, Spicks&Specks şi o compilaţie cu unele dintre cele mai frumoase piese ale lor (majoritatea făceau în anii noştri de Sinaia parte din repertoriul „obligatoriu” pentru noi!).

Deci…

BEE GEES

Spicks & Specks Bee Gees – 1966

I Was a Lover, A Leader of Men
Timber
Claustrophobia
Could It Be
I Don’t Think It’s Funny
Three Kisses of Love
Turn Around, Look at Me
Every Day I Have to Cry Some
How Love Was True
You Won’t See Me
Lonely Winter
In the Morning
Like Nobody Else
All by Myself
Storm
Butterfly
Exit, Stage Right
Coalman
I Am the World
Cherry Red
I Want Home
Monday’s Rain
How Many Birds
Second Hand People
Born a Man
Spicks & Specks

Old Songs Of The Bee Gees

Morning Of My Life
Don’t Forget To Remember
First Of May
Holiday
How Can You Mend A Broken Heart
I Can’t See Nobody
I Started a Joke
In The Morning ( Acustic Version )
I’ve Gotta Get Message To You
Messachusetts
Melody Fair
Never Say Never Again
Run To Me
To Love Somebody
Words
You’ll Never See My Face Again

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Amintiri, Frumuseţi, Muzichie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

