Cum îţi poţi pune lumea-n cap…


Picture1

foto

FAPTE:

– zilele trecute posta cineva un link cu mărturia unui om care s-a săturat de baptişti şi penticostali, de biserica organizată, în general…

– acum două zile am căutat la telefon pe cineva (membru în biserica Harvest) pentru a-i solicita un serviciu la firma la care lucrează. Nu mi-a răspuns la telefon (colaborăm des, spre dezamăgirea celor care cred că sunt în război cu toată suflarea Harvest – de fapt, nu cred că război s-ar chema aşa ceva…). Am revenit două zile mai târziu şi, la sesizarea mea că nu-mi răspunsese la primele apeluri, mi-a oferit o replică atât de amuzantă încât şi acum zâmbesc amintindu-mi-o: „Dacă ai văzut că nu-ţi răspund, trebuia să scrii pe blog, că sigur m-ar fi anunţat cineva că mă cauţi!”

– tot cu ceva vreme în urmă se petrece un fenomen pe care îl observ tot mai des între evanghelici. Să zicem că avem câteva personaje. De exemplu, dl.X, care scrie ceva despre dl.Y. Deşi n-ar prea avea motive, dl.Y e supărat că se face tevatură în jurul persoanei sale. Normal ar fi să aibă o discuţie cu dl.X. Dar ce mai e normal în lumea noastră? Drept pentru care, dl.Y solicită o întrevedere cu dl.Z şi cu dl.Q, în care le cere acestora, prin autoritatea avută asupra lui X, să-l roage să înceteze să mai scrie despre distinsa şi sensibila sa persoană… X se miră, Z şi Q se miră şi ei. Probabil de aici şi expresia ardelenească „de mirul lumii”…

un frate care se străduieşte să găsească toate „conexiunile” ce pot demonstra rătăcirea unora e apostrofat de un pastor cu prestigiu pentru această faptă… abominabilă. Citez apostrofarea, căci linkul nu e accesibil:
Rar mi-a fost dat sa citesc ceva mai straniu ca acest material si comentariile la el. Am impresia unei dezimformari bolnavicioase. Campus Crusade este ,,vinovata“ de formarea unei generații de tineri romani sub comunism. La fel se BEE (unul din liderii BEE a venit de la John MacArthur șia fost tot timpul salariat de ei; pe altul l-am intalnit urmărit de KGB in Rusia impreuna cu Petru Lascau cand ne aflam in misiune)...
Voi dormeati linistiti când noi ne întâlneam clandestin la Iași cu cei din Campus sau din BEE. Urmariți de securitate, aruncați afară din țară ca niște gunoaie, oamenii aceștia cu o ,,strategie globală“ și-au sacrificat familiile și viața ca să contribuie la formarea trupului lui Christos și la maturizarea liderilor.
Purpose driven Church este o strategie de lucru în biserica locală nu o smecherie a noii ordini mondiale religioase, de care văd că sunteți obsedați.
Somn ușor dragii mei, somnul rațiunii plus ambițiile revanșarde și pica dezănțată va naște în continuare monștri.
Ați ajuns însă să disprețuiți lucrări și lucrători despre care habar nu aveți. Culegeți fragmente din pătimașii americani care scriu din invidie și râcă personală. V-ați făcut traducătorii lor în limba română. Mă îndoiesc însă că de asta avea acum nevoie România, de continuarea unui complex de superioritate care suspectează orice n-ar fi după sfânta tradiție națională.
Complexul acesta vă va ține în continuare la coada vacii în toate sectoarele vieții. Îmbrățișați-vă pătimaș criminala Mioriță și așteptați cu stoicism ca la nunta voastră să cadă o stea (eventual steaua lui Bărbosu). Atunci veți trece din viața aceasta fericiți.
Scriu cu o mare durere în suflet. Nu te supăra,
[îi scrie autorului articolului cu pricina, n.n.] dar suferi de complotită cronică și de o altă boală sufletească pe care n-am s-o pomenesc în public. Te rog însă să lași public acest comentariu al meu…”
Argumentele? Trecutul glorios (fără ironie am scris glorios!) Dar… prezentul? Mă gândeam că asta seamănă oarecum cu gestul pe care l-aş putea face urcându-mă în monopostul de formula 1 al lui Hamilton şi, doar fiindcă sunt în monopostul unui campion mondial, să mă aştept să primesc laurii de campion. Şi mă gândeam: „Hm! Cum ne omoară pe unii nostalgiile…”

– sătui de povestea cu Titel Maghiar, oamenii au alte preocupări. Dar povestea nu s-a terminat. Efectele ei se pot vedea încă. Dl.Olari publică în continuare povestirile sale SF, dl.Gorcea îşi vede de turneele sale („the show must go on”, nu-i aşa?), ceilalţi implicaţi tac chitic, praful se aşterne, nimeni n-a mâncat usturoi… dar unii sunt atât de dezamăgiţi încât declară răspicat că s-au săturat de tot ce-i evanghelic organizat…

– „Pierdut alegeri, le declar nule”, pare a fi deviza sub care cineva se străduieşte să aibă opinii despre absolut orice, o supra-activitate care s-ar dori a demonstra că alegerile trecute au fost nule cu adevărat şi că s-a ratat ocazia de a avea un for superior cu adevărat… superior în activitatea sa. Ce-i drept, somnul alesului pare să confirme…

– (încă!) cineva se sesizează de preaplinul unui personaj care şi-a făcut un „titlu de glorie” din a descoperi… găurile din caşcaval. Rezultatul? Încă un „front de luptă”… dreaptă împotriva „impostorilor.” Cu tot tacâmul de rigoare: invective, sancţiuni, limbaj elaborat, logică impecabilă…

Bun! (vorba vine…). Şi-acum, vorba profesorului meu de matematică din liceu, „se dă CONCLUZIA…”

Care este aceea? Ei bine… avem o problemă fără posibilitatea unei concluzii. Cu o mulţime de întrebări, în schimb. Sau necunoscute…

A murit biserica tradiţională? Sau a devenit o piesă într-un muzeu vizitat din când în când cu nostalgia aceea… bleagă de genul „ehe, pe vremea mea…”?

Se naşte o alta „mai ortomană, cu oi mai multe, mândre şi… cornute, cu (sau pe?) cai învăţaţi şi cu câini mai… bărbaţi”?

Ne-am trezit dintr-o dată cu o sete de „leadership” după care „dacă nu sunt băgat în seamă într-o biserică, aia nu-i biserica lui Dumnezeu”, de unde s-ar deduce că dacă nu pot fi Dumnezeu, atunci măcar să fiu considerat „trimisul” Său special?

Redescoperim, în urma frustrărilor personale, sihăstria în forma ei evanghelică?

„Îmi ungi capul cu untdelemn” s-a transformat în… baie de ulei de am ajuns să ne considerăm unii mai „unşi” ca alţii? Sau, mă iertaţi că întreb, ce-o fi fost la unii în „paharul [care] este plin de dă peste el”? După ameţeala înălţimilor pare să fi fost ceva… tare! Deşi mă tem că la unii era… cucută!

Of! Mă tem că analizele nu sunt foarte încurajatoare. Deşi tratamentul e acelaşi, la îndemână şi poate fi aplicat exact cum a făcut-o Medicul suprem… Şi care nu presupune abandonarea bolnavului, ci chirurgie, pansament, medicaţie adecvată, recuperare, vindecare…

Dar despre asta, data viitoare…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Pe gânduri, Sare... amară și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Cum îţi poţi pune lumea-n cap…

  1. Adrian Pavel zice:

    Bine, bine, dar despre cazul violatorilor, 7 la numar, din Valenii de Vaslui, nu scrie nimeni? Un articol despre Sami Tutac a aparut in Adevarul:

    http://www.infocrestin.com/un-pastor-din-timisoara-cheama-biserica-sa-ia-atitudine-in-cazul-violului-de-la-vaslui-presedintele-tace-guvernul-tace-nu-ne-putem-permite-sa-tacem/

  2. Gabriel Gorcea zice:


    The show must go on!

  3. springtx zice:

    Draga Marinel, „un frate care se străduieşte să găsească toate „conexiunile” ce pot demonstra rătăcirea unora e apostrofat de un pastor cu prestigiu”, a disparut. Tot ce strica imaginea dispare mai repede ca argintul viu. Bine ar fi daca ar dispare din campul evanghelic ipocrizia, falsul, obraznicia, mandria, si chiar acest Titel Maghiar care pentru unii exista si pentru altii nu!

  4. lidieluptx zice:

    Comentariul springtx este al meu

  5. Adrian Pavel zice:

    Cine cauta („conexiuni”) gaseste. Daca eu, de exemplu, as cauta „conexiuni” intre vorbe, fapte etc ale unui pastor pe care dvs il apreciati, ca sa demonstrez ca respectivul are si el ratacirea lui, ati spune ca e „aberanta” punerea cap la cap a unor fapte si actiuni pt a demonstra ratacirea individului. In mod paradoxal, insa, toate conexiunile ni se par „logice” cand e vorba de cineva despre care avem deja o perceptie negativa gresita. Asadar, unii se straduiesc sa inventeze tot felul de teorii conspirationiste, folosind o logica ce functioneaza numai in raport cu cineva din gruparea „adversa” 🙂
    Desigur, „demonstratia” are valoare incomensurabila pt cei din tagma criticului, care aveau deja mintea setata in felul acesta. Puterea de persuasiune nu se masoara pe creierul celor care deja gandeau ca si mine, inainte sa-mi incep „demonstratia”.

    • marinelblaj zice:

      Teoretic, ai dreptate. Cu două precizări:
      – teoria aceasta e valabilă şi pentru „aplaudaci”
      şi
      – să nu uităm acel „după roade îi veţi cunoaşte”. Şi nu vorbim despre cantitate! 😉
      Mă întreb de multe ori dacă starea actuală a creştinismului american (de exemplu, dar nu singular) nu se datorează multor asemenea „conexiuni”… Întreb şi eu, fără intenţia de a fi partinic…

  6. Adrian Pavel zice:

    Frate Marinel, ce am afirmat in mesajul precedent era ca regula generala, nu pt ca am fi pe pozitii diferite privind ratacirea cuiva. Ma refeream doar la tipul acesta de demonstratie pe care-l gasim de la Titel pana la … Otniel. 🙂

  7. Paul M zice:

    Referitor la „fratele care se straduieste sa gaseasca conexiuni” si „pastorul cu prestigiu” ar trebui facute cateva mentiuni:

    – „pastorul cu prestigiu” a publicat din greseala acest comentariu intr-o varianta diferita pe blogul meu, crezand ca este pe un alt blog. Deci nu eu am fost cel vizat in primul rand de comentariu ci altcineva

    – realizand greseala, „pastorul cu prestigiu” si-a cerut iertare si mi-a cerut sa nu public comentariul. Motivul era ca mie nu mi s-ar fi adresat cu astfel de cuvinte…

    – am acceptat acest lucru si nu am publicat comentariul respectiv… ca sa vad ca la vreo doua trei zile dupa, „pastorul cu prestigiu” posteaza o varianta modificata a comentariului in dreptul unui articol share-uit pe Facebook

    – eu nu inteleg cui i se adreseaza totusi acest comentariu pe care eu l-am aruncat la cosul de gunoi pe blog, dar pe care „pastorul cu prestigiu” l-a facut apoi public…

    In rest cum as putea sa combat acuzatiile de „complotita cronica”, „somnul ratiunii”, „ambitii revansarde”, „pica desantata”. Toate sunt facute pe persoana fizica, adica se ataca autorul si comentatorii, nu articolul respectiv. Plus se insinueaza faptul ca articolul respectiva ar fi o „dezinformare bolnavicioasa” facuta de niste oameni care inca „au ramas la coada vacii in toate aspectele vietii” si ar suferi de „complexe de superioritate”…

    Si daca tot vorbim de somnul ratiunii ma intreb si eu cine doarme acest somn… nu cumva cei care considera ca „Purpose driven Church este o strategie de lucru în biserica locală”? Promotorul acestui model (Rick Warren) spune ca noi crestinii ar trebui sa fim la fel de dedicati (cui? lui Rick Warren? modelului PDC?) precum tineretul hitlerist. Totusi Rick Warren uita sa mentioneze ca in cazul acelor oameni/tineri nu era vorba despre nici o dedicare, ci despre o spalare in prealabil a creierelor… Si ca sa nu fiu acuzat iar de dezimformare se poate citi articolul de mai jos:
    http://www.huffingtonpost.com/bruce-wilson/follow-jesus-like-nazis-f_b_158295.html

    De ce sustine Daniel Branzei acest model si pe cei care il promoveaza? Impresia mea e ca nu o face de bunavoie… parca ceva il impinge de la spate. Sa fie oare doar nostalgia?

    • Adrian Pavel zice:

      Vorbeam doar prezumtiv, nu m-am referit ca ati avea favoriti. Vizavi de comentariul in cauza, nu l-am citit si nu stiu despre ce e vorba. Am inteles insa ca pe blogul dvs nu se discuta oameni ci idei. Si e foarte bine daca este asa. „Daca stiti aceste lucruri, ferice de voi daca si le faceti”.

      • marinelblaj zice:

        Într-adevăr, Adrian, încerc să menţin discuţiile în sfera ideilor deşi, ce-i drept, când este promovată o idee este inevitabil să nu faci trimitere şi la persoana care o promovează. Mai mult, se poate întâmpla ca persoana care promovează o idee greşită (din punctul meu de vedere – dar cine poate pretinde a avea un punct de vedere infailibil?) să-mi fie chiar apropiată din unele privinţe.
        Oricum, a fi obiectiv e destul de dificil în condiţiile în care, volens-nolens, suntem… subiectivi. 🙂

    • marinelblaj zice:

      Paul dragă, după cum am constatat, recitind comentariul respectiv, destinatarul rămâne totuşi incert. Asta în condiţiile în care se face trimitere la conţinutul unui articol căruia i se cunoaşte autorul, dar se fac aprecieri la adresa… altcuiva. Dar, aşa cum scriam la sfârşitul articolului acesta al meu, intenţionez să revin cu nişte aprecieri, fără însă a avea pretenţia infailibilităţii ideilor…

    • Am citit azi articolul lui Marinel. Dragă Paul, tu ai scris foarte bine acolo: sunt spălați pe creier, frate, manipulați, înregimentați de niste escroci fără egal. Ca Barbosul e doar o sculă, e la mintea cocoșului. Trebuie căutat acolo de unde vin banii. Nu pot să uit teatrul ala de pe scena, cu predica individului. Mi s-a facut greață și rușine de nerusinea lui.
      Pe Daniel Brânzei l-a piscat ceva de undeva, de-a sarit până la tavan. Dar tavanul nu e cer și asta a uitat branzovenescul nostru, cand scrie cu credincioasă miselie.

      • Paul M zice:

        Cand scriam anul trecut despre „Noua Reforma Apostolica” ma miram de ce Daniel Branzai promova articolele unui neica nimeni ca si mine la dansul pe blog. Acum cand am ajuns la „Purpose Driven Church” s-au schimbat lucrurile si tonul. De ce oare? Pentru ca Daniel Branzai „A realizat impreuna cu citiva prieteni varianta romaneasca la Seminarul “Purpose Driven Church” al lui Rick Warren.” (citez de aici http://barzilaiendan.com/about/). Deci se intelege de ce anume dumnealui a sarit pana la tavan…

  8. Christian zice:

    Ceea ce l-au iritat si consternat pe D.B. au fost, in primul rand, comentariile la articolul de pe blogul lui Paul care incrimina si deconspira consortiul BEE-International (actualul Entrust). D.B. nu poate concepe ca a fost si el victima programelor de spalare a creierului initiate de BEE. Cursurile BEE au format generatia actuala de lideri si au inoculat de timpuriu samanta ecumenismului in mintile pastorilor „cu prestigiu” din Romania. Patrunderea acestui consortiu in tara noastra a fost facilitata de Iosif Ton.

    Parerea mea personala e ca acesti lideri au cazut „din lac in put”. In disperata incercare de a se sustrage ghearelor monstrului securisto-comunist s-au aruncat cu inconstienta si involuntar in bratele nemiloase ale fiarei masonice, responsabile de crearea celor mai multe din organizatiile „misionare” sau „crestine” din prezent. Acestea, ca niste cai troieni veritabili, submineaza deja de decenii bisericile si cultele evanghelice. Din interior. Veninul miscarii de crestere (a se citi: de crestere a tumorii) este introdus sub anestezie in doze tot mai mari. Operatia va reusi, iar pacientul va muri. Cand miscarea ecumenica se va desavarsi, va fi mort de-a binelea. Unul din principalii promotori ai bisericilor conduse de scop (intuim cred al cui scop), Rick Warren, ne-a cerut deja sa ne unim cu Roma. Conexiunile miscarii de crestere cu masoneria pot fi facute cu usurinta, din moment ce insusi Rick Warren a recunoscut ca este membru in Consiliul pentru Relatii Externe. Acest lucru e cu adevarat „sinistru” si nu conceptii celor pe care D.B., pe nedrept ii blameaza.

    • marinelblaj zice:

      Îmi pare rău, Christian, dar, încercând să fiu imparţial, cred că e exagerată afirmaţia cu „spălarea creierelor.” După cum este adevărat că în sânul bisericii s-au strecurat şi se strecoară „lupi îmbrăcaţi în blană de oaie”, tot la fel de adevărat este că se poate exagera văzându-i pe aceştia (lupii) la toate colţurile. Riscăm să ne speriem şi de propria umbră, în condiţiile în care păstrarea căii drepte e totuşi atât de simplă, oricât ar crede alţii altceva! Aşa cum am promis, voi reveni asupra subiectului…

  9. Christian zice:

    Erata: „conceptiile celor…”
    Cred eu, conceptii valide, nu preconceptii.

  10. Christian zice:

    Pe principiul fierberii broastei la foc mic, admit faptul ca apa, initial era rece. Adica, cursurile BEE, se prea poate sa fi fost, in faza incipienta, sanatoase d.p.d.v. doctrinar. Problemele au inceput sa apara odata cu cresterea temperaturii apei, cand ratiunea si discernamantul au inceput sa se „topeasca”.

  11. costica h. zice:

    aici doar unul care a fost in BEE ar putea sa-si de-a cu parerea si cred ca ar fi binevenita o astfel de explicatie; sau credeti ca si acesta ar fi fost spalat pe creier si tot ce ar putea spune acesta trebuie aruncat la gunoi?
    spun asta si pentruca eu cred ca BEE a fost o treaba foarte buna in adunari, chiar daa unora nu le-a placut.

    • marinelblaj zice:

      Costică, ştii cum văd eu treaba asta? Să ne imaginaăm BEE (sau orice altă organizaţie disputată) ca fiind un tren ce pleacă din gara de origine curat „lună.” Pe drum, traversând câmpii prăfuite, tuneluri, păduri etc, trenul ajunge murdar la destinaţie. Şi apoi se trage concluzia că trenul acela a fost dintotdeauna murdar, iar călătorii nişte oameni murdari şi ei. Judecăm ca şi când timpul şi oamenii ar fi factori de neglijat…

  12. Christian zice:

    Nu sunt de acord cu doua lucruri: miscarea Church Growth si miscarea ecumenica. BEE-I, respectiv organizatiile care s-au aflat (nu stiu daca mai afla inca; ma refer la Campus Crusade for Christ, The Navigators etc.) in componenta acestui consortiu, le promoveaza pe amandoua. Acesta este motivul pentru care critic aceasta organizatie, respectiv fundatia EBE, organizatia/filiala indigena. Nu pot fi de acord cu tehnicile de marketing si management sau cu sistemul de supraveghere si „ucenicizare” (gen Big-Brother) caracteristice miscarii de crestere, respectiv „bisericilor conduse de scop”.

  13. costica h. zice:

    Daca ar fi sa ne intoarcem la cuvintele Domnului Isus; Faceti ucenici…botezati si invatati…
    Si cuvintele Ap. Pavel; Sa veghem unii asupra altora si sa ne indemnam, provocam, chemam, motivam etc….Cum ar arata aceasta structura, organism, sistem, cladire, etc in opinia celor care ne dam cu parerea despre proiectele sau incercarile unora ca BEE….navigatorii pe altii nu-i stiu?
    …asa numa ca spun ca nu sunt deacord, ca este ecumenism, sau Big….sau orice altceva.
    Eu am fost parte in Bee si am convingerea ca daca adunarile Domnului ar fi in acest fel organizate, lumea ar arata altfel. Nu este ceva desavarsit…alte forme pot fi propuse, care vin din Sf. Scriptura dar sa functioneze ca in prima biserica; Ei staruiau in…..si |Domnul adauga.
    Ce forma ai propune si mai ales ce faci in prezent? sa privim realitatea si din aceasta perspectiva.
    Domnul sa ne dea lumina Sa.

  14. Pingback: Cronici mondene (176). Apocalipsa lui Brânzovenescu | Vindecătoru

  15. costica h. zice:

    No asa da; sa revenim la albie si sa ne (re)descoperim …malurile…

  16. viorelchis zice:

    Azi cruciadele evanghelice sunt puternice si luptele sunt complexe ……!!Greu de crezut pentru unii ca exista asa ceva si nu e invers!!!!Adica fiecare pastoras in puterea smereniei si slujirii sa indrepte turmele spre unitate,colaborare si spre Biserica lui Hristos !!Spre acelas „staul”
    Interesant e ca au trecut zeci ,sute si mii de ani si totusi ce vedem???Trist si dureros e pentru multimi ca inca nu au ajuns sa inteleaga simplul mesaj din Evanghelia lui matei capitolul 23 si astfel vedem spectacolul pe care azi il vedem si avem noroc azi cu tehnica avansata si unele persoane care prin subiecte doresc sa ne deschida ochii la ce se intimpla…. Oare intelegem???? Percepem???

Lasă un răspuns

