BELIEVE a avut ecouri…


Da, evenimentul secolului (îndrăznesc „să plusez”) de la Cluj, din weekend-ul (nu sfârşitul de săptămână!) trecut, are deja ecouri…

Iată, am primit pe Facebook următorul mesaj (din raţiuni ce ţin de respectul faţă de expeditor, nu divulg numele, dar am cerut permisiunea citării!):

„Marinel, am fost la Cluj chiar în duminica de dinaintea evenimentului care începe cu «B». Am mers la biserica frecventată de fiul meu şi care se pare că era «involvată» în organizare. Am făcut greşeala să am peste … de ani şi să o am cu mine şi pe soacra mea care, în mod firesc, are peste … de ani. Am nimerit într-o frumoasă clădire nouă din Mănăştur, la care în faţă erau înghesuiţi cred că 3-400 de tineri. Am înţeles că va urma ceva «americănesc», adică cu o participare «mega». M-am înşelat, acel monstru vocal a fost amplificat cumplit şi mă mir şi acum de rezistenţa oamenilor din sala concepută pentru 3-400 de oameni, pe scaune, care se închină fără a fi amplificaţi. Nici cladirea nu a păţit nimic. Am audiat mai multe melodii din care evident că erau şi în limba engleză, căci dacă credem fără a cunoaşte engleza e vax. Şi acum câteva remarci cu privire la mentalitatea organizatorilor.

«Evenimentul», am auzit cu urechile mele, s-a numit bili (în maghiara cunoscută de cel puţin la fel de mulţi clujeni ca şi engleza bili înseamnă oliţă de noapte) Corul se numea sin, evident asta doar pentru ca sing gloria se citeşte fără unul din g-uri. Asta am auzit eu. Deci, din câtă engleză am auzit la viaţa mea sin înseamnă cu totul altceva decât sing.
Şi aş mai continua, dar vroiam să evidenţiez că «americanizarea» închinării, dincolo de
prostul gust, nu prea duce la mari rezultate, ba din contra.

Îţi cer scuze pentru indispoziţia pe care poate ţi-am produs-o…”

Iată, prietenul care mi-a trimis remarcile de mai sus ridică o problemă ce nu cred că mai poate fi neglijată. Vedeam astăzi o fotografie care face trimitere la modelul american…
Şi nu pot să îmi reprim întrebarea „acesta e modelul pe care ni-l dorim şi care sperăm să contracareze «amorţeala» din mediul evanghelic românesc?” Să nu uităm că „vârful de lance” (ca să nu spun „cal troian”…) în toată această tendinţă are mai degrabă forma unui trident cu… mai mult de trei vârfuri. „Ascuţite toate.

Poate că e o întrebare care ar putea fi un subiect de discuţie la apropiatul congres al Uniunii Baptiste. Nu de alta, dar cred că ar fi mai interesantă o discuţie pe marginea acestui subiect decât să ascultăm lungile liste cu „realizări” şi rapoarte privind „bătălia doctoratelor”…

Şi fiindcă tot veni vorba despre americanizare, mărturisesc că n-am putut urmări „evenimentul” în totalitate. Mă zgârie efectiv în urechi stilul de a vorbi „americăneşte” (cu accente americane uneori jenante!) al lui Barbosu şi Îi mulţumesc lui Dumnezeu că păstorul nostru vorbeşte cât se poate de româneşte…

Iar dacă vă interesează mai mult decât o opinie sumară, vă recomand, chiar dacă e material mult de studiat, să citiţi şi ce se petrece „behind the stage”… na, că m-am molipsit!

Anunțuri

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

46 de răspunsuri la BELIEVE a avut ecouri…

  1. Dyo zice:

    Marinel, nu-mi vine să cred că te faci ecoul unor astfel de măgării. Cui folosește ceea ce faci?

    • marinelblaj zice:

      Dyo, îmi pare sincer rău că opinia ta diferă de a mea… Cei care mă citesc de mai multă vreme ştiu că încerc să fiu imparţial şi, aşa cum procedez şi eu, ofer informaţiile spre discernământul fiecăruia. Ceea ce fac eu e doar a trage un semnal de alarmă în privinţa unor mişcări de care, în lipsa informaţiilor „de detaliu”, lumea nu ştie. Iar bisericile mor, în vreme ce „învie” tot felul de surogaturi gen „Adoram”, „Harvest”, „Râul trezirii” şi alte „show-uri” pretins teologice.
      Cât priveşte „măgăria” mesajului primit, şi care mi-a stârnit această postare, te asigur că dacă ai cunoaşte expeditorul (una dintre cele mai respectabile persoane pe care le cunosc!) ţi-ai schimba opinia…
      Mă rog… „păstraţi ce este bun…” Dacă chiar nu găsiţi nimic bun… 😦

  2. marinelblaj zice:

    Ah, era să uit, Dyo dragă… În general nu m-au înşelat simţurile. Între altele (nu puţine!), am prevăzut cu mult înainte ce se ascundea în spatele strategiei lui Barbosu, scriind cu mai bine de o jumătate de an înainte despre ruptura „Metanoia” şi ieşirea de sub „coviltirul” Uniunii… Şti, unii trăiesc cu impresia că asistăm la exagerări (e drept, există multe şi din acestea chiar şi acolo unde mai fac şi eu trimiteri). Dar nu crezi că ar trebui să gândim mai mult şi să înghiţim mai cu prudenţă?
    Apropo, ceea ce a declarat fratele Pitt unde poate fi încadrat?

    • Dyo zice:

      Eu cred că mai important decât să ne mâncăm între noi este să ne punem cu cea mai mare seriozitate problema predicării Evangheliei unei lumi pierdute. Dar nu cred că îi mai pasă cuiva de asta. Dacă ne scoatem ochii unul altuia, cum mai putem avea noi pretenția că le vom putea arăta orbilor calea? Expeditorul acela respectabil, oricine ar fi el, nu seamănă decât dezbinare. Sper ca Domnul să-l trezească cât mai curând.

      • marinelblaj zice:

        Dyo, tăcerea devine complice… Dezbinarea s-a produs de mult! Sau mi se pare doar mie şi mă înşel? În rest, îţi dau dreptate. Predicarea Evangheliei unei lumi pierdute devine „mai vitală” ca niciodată. Dar ce Evanghelie? Cea a prosperităţii, a măselelor de aur care cresc instant, a „show-ului” care adoarme conştiinţele… ca să enumăr DOAR câteva? NU cu ochii altora am eu treabă… cu gura lor! 😦

      • szromulus zice:

        Nu cred ca se creaza dezbinari pe aceasta cale, cum nu cred ca expunerea problemelor pe net reitereaza si creaza conflicte. Lumea evanghelica a avut intotdeauna un filon obscur la nivel de lobby, doar ca in lobby, opozitia crestinilor care nu faceau parte din staff, nu exista. In prezent problemele din lobby sunt expuse si se lovesc de o opozitie a majoritatii. Asta deranjeaza structurile care monopolizau jocurile de culise. Ei faceau si tot ei jucau cartile, azi ei le fac, dar opozitia se exprima. Rezultatul? Lobbistica nu mai are aceiasi reusita si asta deranjeaza tare. Asa ca se prefera o atitudine de acoperire – „jocurile trebuie facute, nu va bagati”, sau de riposta ultra-agresiva din partea unor anonimi.

  3. Oameni buni, sunt după gardă și cer iertare dacă spun prostii.
    Dragă Dyo, te salut. N-am mai conversat de multă vreme. Niciodată în contradictoriu, dar să nu spun niciodată niciodată. 🙂
    Tipul din care a citat Marinel și pe care nu-l știu și nici nu vreau să-l știu, ca să nu fiu părtinitor, a zis o chestie: că urlau difuzoarele, că era cu soacră-sa (deci, un element conturbator în plus 🙂 ), că se ”bili-au” toți, ceea ce e de-a dreptul caraghios, într-o oală mică, înghesuiți foarte.
    E o opinie, vorba mai tânărului meu prieten Marinel, să ne trăiască!
    Engleza e un moft pentru moftangii, cum era franceza, pe vremea lui Caragiale sau a lui Tolstoi. Sau a Reginei Maria. Are pagini savuroase regina pe chestia asta. Și limba latină, într-un Pedagog de școală nouă. Tot Caragiale.
    Barbosu a devenit un fel de reclamă de la KFC: bagă evanghelizare cu euri, cu hormoni de creștere și îndulcitori. E un tip care a rupt biserici și a rătăcit creștini.
    Recunosc, sunt un tip conservator. N-am soacră, ce e drept, dar rămân la fel de in-sensibil la evanghelizările de acest tip. Urlate. Umflate. Cumpărate.
    Până mai ieri, marii noștri predicatori vorbeau cu acent ardelenesc. Chiar dacă erau moldoveni sau olteni. Nu conta. A fost o modă. Acum aflu că Barbosu are accent de englezoi. Dovadă în plus de incultură, de neam prost.
    Nu ne sfâșiem între noi. Nu mai avem ce. Gelatina nu se sfâșie, tremură ca piftia. Depinde de degetul care o clatină.

    • marinelblaj zice:

      Ştii ce e interesant, Răsvan dragă? Că lumea are impresia că am ceva de împărţit cu aceşti „cai troieni”. Realitatea e că n-am nimic de împărţit cu ei; împărţeala au făcut-o chiar ei 😉 Dar nu poţi analiza un fenomen fără a viza şi pe cei ce-l promovează!
      Ce-i drept, ai pus degetul pe rană. Sau, mă rog, pe gelatină! 😀

    • Dyo zice:

      Ce să vă zic: am fost și eu acolo duminică. Dacă e vorba de difuzoare, mi se pare că dimineață sonorizarea a mers impecabil. Seara, însă, a fost acel cor imens și cred că au reglat volumul instrumentației la maxim. Pentru mine a fost prea tare, dar am stat destul de aproape de scenă. Fiind vorba de o sală cu dimensiuni respectabile, presupun că au reglat lucrurile în așa fel încât să se audă totul, și pentru vlădică, și pentru opincă. Nu știu la ce înghesuială te referi, am văzut și spații neocupate; iar despre ”bili-ală” … nu pricep despre ce e vorba, în zona unde am fost eu, împreună cu soția și băieții noștri, totul a fost cât se poate de în regulă. Dar poate că ochiul meu nu vrea să vadă ceea ce a semnalat venerabilul detractor, împreună cu a sa distinsă soacră.
      În ce privește evanghelizarea … nu mi s-a părut neapărat că ăsta e scopul principal, având în vedere că majoritatea participanților a venit de prin biserici. Ravi a fost, în general, ok; nu a spus lucruri noi. Uneori și-a scurtcircuitat mesajul cu devieri nenecesare. Dar i-a pus pe băieții mei pe gânduri. Pe Nelu Brie l-am auzit un pic, pe internet, iar pe Barbosu nu am avut timp să-l urmăresc. N-am nimic, așadar, de spus despre prestația lor. Evenimentul – una peste alta – a fost ok, dar unele lucruri pot fi făcute mai bine. Despre asta, într-un mod ceva mai constructiv, sper să am timp să scriu în perioada următoare.

      • De ce i-a pus Ravi pe băieții tăi pe gânduri?

      • marinelblaj zice:

        Dyo, remarca făcută de „detractor” (ce urât sună eticheta, şi asta doar pentru că „nu-i cum cred eu”!) se referea la un „eveniment” anterior celui intitulat BELIEVE (CRED, CREDE ? pentru necunoscătorii de limbă română – bietul Pruteanu…). Asta la o citire atentă a remarcii…
        Observ un detaliu… „În ce privește evanghelizarea … nu mi s-a părut neapărat că ăsta e scopul principal…” Oare care să fi fost scopul? Îţi sugerez puţină aritmetică, folosind doar informaţiile de pe site-ul lor… O spun ca un foarte bun cunoscător în ceea ce priveşte organizarea de spectacole, atât laice, cât şi creştine.
        Aş sugera şi alte link-uri (de gândire). Cum ar fi apropiatul summit global 2015… 😉
        Cât priveşte „ceva mai constructiv”, sincer, îţi doresc succes. Îmi permit un sfat: greu de construit pe moloz…

  4. szromulus zice:

    Personal nu ma incita deloc acest gen de evenimente. Ii cunosc pe unii organizatori si pe cativa dintre tinerii care au interpretat. Intotdeauna au avut o inclinatie spre „volum intens”, americanizari. Importul de astfel de valori este specifica natiunii noastre. Germanii, francezii, britanicii, si alte natiuni cu proprie identitate, nu simpatizeaza cu astfel de importuri de identitati. Sper sa nu organizeze si un Oktoberfest crestin, tot adus din import…

    • marinelblaj zice:

      Romulus, chestia cu identitatea e de notorietate. Totuşi, speram ca măcar în mediul evanghelic să fim mai selectivi, nu să ne repezim orbeşte la „furculition” doar pentru că aşa atragem tinerii. Dar… la ce îi atragem? Poate la Jesus, că la Isus Domnul… 😦
      Chestia cu Oktoberfest-ul nu trebuia să o spui… Le dai idei! Că Valentine e deja adoptat şi în biserici… 😦

      • szromulus zice:

        Promit sa le fac si training in Germania cu chelneritele alea care duc 4 halbe de 2 litri pe halba. Exista niste chestiuni traditionale germane care trebuie invatate la fata locului 😀

      • szromulus zice:

        Poate cineva isi face impresia ca nu stiu ce inseamna „new fashion-ul” si flavor-ul generatiei moderne. Problema e ca tocmai lucrez intr-un domeniu cu o puternica interactiune cu lumea occidentala si cu tehnologiile de ultima ora, cu toate astea Cristos m-a adus la credinta prin Puterea si Intelepciunea Lui, prin acei oameni demodati de acum 25 de ani. Nu cred ca mi-ar trebui un Cristos de duminica, ci unul viu si plin de putere.

  5. Octi Neiconi zice:

    Am vizionat si eu parti din „SPECTACOL”. Am trecut rapid peste „cintarile de lauda”. Nu conteaza cit de proaste sint atita timp cit ai miinile ridicate si te legeni cu ochii inchisi ca sa vada lumea cit de spiritual esti. Am ascultat un pic din predica lui Barbosu pina cind iritarea cauzata de stil si continut m-a coplesit. Noroc cu Ravi care a mai salvat mesajul. Banuiesc ca Barbosu a preluat accentul si stilul de la James MacDonald ca dovada a supunerii totale. Cred totusi ca e inevitabila raspindirea carismatismului pentecostalist in Romania. Avem acelasi temperament si cultura (sau lipsa de….) ca si America Latina sa nu zic Africa unde crestinismul de acest gen este dominant.
    Vorba aceea: -Diestul die rau….

    • marinelblaj zice:

      În primul rând, bun venit în Cetate, Octi. Aşa obişnuiesc să le urez tuturor celor care îi calcă prima dată pragul 🙂
      Mă tem că ai dreptate în ce priveşte inevitabila răspândire a carismatismului în România. ŞI totuşi, mai salvăm ceva?

  6. Dyo zice:

    Marinel, omul a ponegrit un eveniment … e detractor (vezi DEX-ul). Eu doar am identificat eticheta pe care și-a lipit-o singur.
    Regret că am intrat în discuția asta. O să fiu mai atent de-acum încolo.
    Toate cele bune vi le doresc.

    • marinelblaj zice:

      Dyo dragă, regretele tale mă întristează. Sincer. Oare de ce ne place să avem discuţii în care nu există deosebiri de opinii? Iar „omul” n-a ponegrit un eveniment ci a relatat doar percepţia proprie. Că ea nu se potriveşte cu a altora… În fine, dacă te-am supărat atât de tare, îmi cer iertare. ..

  7. szromulus zice:

    Marinel, cred ca debateul e mai complex aici. Curentul postmodernist contra celui conservator. De fapt se discuta despre forma, nu despre esenta spirituala. Forma este doar un „vehicol”, nimic mai mult, in schimb jocul formelor poate fi un exercitiu periculos. Cu siguranta tinerii se conformeaza culturii muzicale cu care s-au obisnuit. In urma cu 30 de ani era o diferenta destul de mare intre muzica de disco si muzica crestina, azi cele doua converg.

    Dupa multe forme pe care le-am vazut si practicat, cred ca nu forma este definitorie in apropierea de Cristos. Cristos cand este privit doar ca un Dumnezeu care de 2000 de ani nu mai interactioneaza cu individul, ci doar a creat scena mantuirii, dupa care a parasit-o, in acest context sunt de acord ca forma este singurul vehicol esential. Dar asta este o teologie lacunara, imbratisata de multi carora le convine sa il tina pe Dumnezeu departe de viata lor intima.

    Comercial vorbind, este o strategie excelenta ca sa avem muzica conforma cu ultimele standarde, sa beneficiem de descoperirile tehnologice si sa consumam drogul puterii sunetului. In fond, pentru cei care nu stiu, puterea sunetului este o strategie veche, folosita la majoritatea concertelor, discotecilor pentru a actiona asupra receptorilor auditivi, ceea ce duce la suprasaturare.

    Pentru mine Cristos, relatia cu El s-a format si definit intr-un loc linistit, unde am putut medita, unde am putut sa ma rog. Decibelii care imi suprasatureaza receptorii nu m-au dus niciodata spre meditatia crestina, spre studiu, spre rugaciune.

    E adevarat ca interlocutorul tau nu se exprima elegant, manierat, astfel ca oarecum ii dau dreptate lui Dyo, in schimb si varianta imbratisarii doar a extremei postmoderniste nu o pot considera decat …o extrema.

    • marinelblaj zice:

      Evident că dezbaterea e mult mai complexă. Deocamdată, îmi pare rău să constat, curentele noi apelează tot mai mult la simţuri, cu excepţia celui numit… bun simţ. Un fel de blocare la nivel de „cine are urechi de auzit” şi „vedeţi cu ochii voştri”. Că inimă şi minte…
      Cât priveşte opinia prietenului meu, el aşa este, spune lucrurilor pe nume. Uneori eleganţa e inutilă…

  8. Pingback: Ecouri la BELIEVE Cluj Napoca | ARMONIA MAGAZINE - USA

  9. Paul M zice:

    In DEX la cuvantul „detractor” scrie asa:

    DETRACTÓR, -OÁRE, detractori, -oare, s. m. și f. (Livr.) Calomniator. – Din fr. détracteur, lat. detractor. Sursa: DEX ’09 (2009)

    Sa vedem ce inseamna calomniator/a calomnia:

    CALOMNÍE, calomnii, s. f. Afirmație mincinoasă și tendențioasă făcută cu scopul de a discredita onoarea sau reputația cuiva; defăimare, clevetire. – Din fr. calomnie, lat. calumnia.
    Sursa: DEX ’09 (2009)

    Deci un detractor face afirmatii mincinoase si tendentioase…

    Din mesajul primit de catre fratele Marinel am inteles urmatoarele:

    – amplificare cumplita
    – americanizare
    – prost gust

    Dar acestea nu sunt minciuni, ci reprezinta o realitate. Prin urmare cei care ii acuza pe altii ca sunt detractori, nu cumva isi asuma aceeasi eticheta? Altfel ma astept ca cineva sa demonstreze ca aceste afirmatii sunt mincinoase si tendentioase.

    Intr-o alta ordine de idei „detractorii” evenimentului Believe (printre care ma aflu si eu – motivele le-am explicat la mine pe blog) nu au pus vreo eticheta acestui eveniment. Ei doar au identificat etichetele pe care cei implicati in evenimentul Believe si le-au pus singuri.

    Sper ca discutiile despre acest subiect sa se indrepte cat mai mult spre problemele reale ale contextului Believe si spre ideile care se promoveaza prin „BIG Impact”, „Summitul Global de Conducere”. Sau cine sunt exponentii unor astfel de idei: Bill Hybels, Rick Warren, Peter Drucker etc. Ce inseamna o biserica-mall si cum functioneaza aceasta. De ce se pune accentul pe „leadership” si multe altele. Adica sa nu ne concentram pe aspectul exterior, cat pe aspectul interior si mecanismele unor astfel de evenimente.

    Acest eveniment a fost organizat si promovat de catre oameni implicati in „BIG Impact”, desi lumea a inteles ca vorbim despre ceva organizat de „comunitatea evanghelica”. BIG Impact nu reprezinta comunitatea evenghelica, chiar daca se foloseste de aceasta. Comunitatea evanghelica e doar o victima folosita de catre „BIG Impact” spre a-si promova interesele.

    • marinelblaj zice:

      Ehei, Paul, dacă n-ai aflat, Bill e unul dintre vorbitorii de frunte la Summitul de anul acesta!
      http://www.glsromania.ro/speakers_rsp.shtml

    • Christian zice:

      Paul imi place cum ai pus problema , ma cam enervat sincer comentariile lui Dyo , fara suparare dar mie nu-mi plac deloc iubitorii de spectacole si pseudoevanghelizari , articolul de inceput e chiar interesant…si saitul in general e foarte bun. Sunt de acord ca aceasta manifestare este opera celor ce la BIG impact si a pastorului Barbosu si urmareste unirea tuturor sub stindardul modernismului libertin ,cu muzica contemporana ,disco ,tobe si rock „crestin” ,lumea neoprotestanta atat de mult sa obisnuit cu astea ca nu-i mai deranjeaza de fel. ..si nu e bine.

  10. Marius zice:

    Spre deosebire de altii de aici, am participat la eveniment si cunosc pe multi dintre organizatori.
    N-as vrea sa ne „apucam la vorba asupra parerilor indoielnice” asa ca, vreau doar sa evidentiez niste aspecte pozitive ale evenimentului:
    – s-a reusit scoaterea evanghelicilor din Biserici si implicarea lor in „Cetate”: plantarea de copaci, curatarea gunoaielor, samd. Lumea din oras vede si apreciaza si niste fapte, dincolo de multele predici
    – se vor renova cu banii stransi la eveniment (16.000 euro) saloanele de la Spitalul de Copii din Cluj. Cel putin cei de la Consiliul Judetean au fost marcati de lucrul acesta. Si cei de la Spital
    – pentru Bisericile de diferite denominatiuni (penticostali, baptisti, independenti, samd) a fost un exercitiu de a sluji impreuna. Cred ca ne lipseste ca Biserici pentru ca am fost invatati sa ne „mancam” unii pe altii…
    – pentru unii care de multe ori, privesc descurajati la „amorteala” din propriile Biserici, evenimentul a fost o incurajare. Nu mai vorbesc de tinerii care s-au implicat in cor. Majoritatea au fost extrem de entuziasmati de slujire. Cred ca e un inceput bun pentru ei in a fi motivati la slujire.
    – s-au implicat extrem de multi oameni din multe biserici care au slujit in diferite locuri: de la oameni de ordine pana la grupuri de post si rugaciune pentru eveniment. Din nou un aspect pozitiv pentru ca oamenii sunt invatati sa dea, nu sa astepte sa primeasca.
    – chiar daca a fost un soi de „melting pot” cel putin pentru mine momentele in care cateva mii de oameni canta „O Doamne asterne slava Ta” (Anca Ciora), „Facami-se totdeauna” (Moldoveanu) au aratat catre Intalnirea din Cer.
    Ar mai fi multe lucruri pozitive, insa nu vreau sa exagerez. Cu siguranta au fost si aspecte negative insa le voi discuta in particular , cu cei implicati.
    Asa cum am mai zis, ii cunosc pe majoritatea dintre cei care stau la baza evenimentului si sunt oameni pocaiti in adevaratul sens al cuvantului. Nu exista nici o dorinta de a rupe Biserici, de a duce lucrurile in directia mall-ului crestin, americanizarii, samd. Dimpotriva…Sing Gloria e de fapt un proiect care se face de ceva vreme datorita implicarii lui Don Griegg.
    Cat despre Big Impact si implicarea lor….Nu m-as grabi sa pun etichete. Imi mentin parerea ca a fost organizat de Bisericile Evanghelice din Cluj.
    Lucrurile negative le pun (deocamdata) pe seama inceputurilor si a dimensiunii evenimentului.

    • marinelblaj zice:

      Marius dragă, în primul rând îţi urez bun venit în Cetatea de piatră!
      Referitor la comentariul tău, câteva precizări. Se spune adesea că o pădure, privită de departe, apare frumoasă. Uscăturile nu se văd. În cazul de faţă lucrurile stau exact invers. Detaliile sunt de apreciat. Fără îndoială că toată implicarea socială pe care ai menţionat-o este lăudabilă. Totuşi, fără a fi cârcotaş, nu-mi pot reprima câteva întrebări:
      – de ce e nevoie de evenimente „big” pentru a implica oamenii? Chiar atât de rău am ajuns, evanghelicii, încât nu ne mai putem implica decât sub formă de turmă imensă?
      – nu ţi se pare ciudat că tot aceia care ne-au învăţat „să ne mâncăm” unii pe alţii descoperă brusc ce bine e împreună? Ai putea, de exemplu, să-l întrebi pe unul ca Barbosu, care „a mâncat” serios din bisericile surori, a mâncat până a fost nevoie de credibilizare din palma Uniunii pentru ca apoi să-i arate spatele, cum de l-a apucat acum dragul unităţii?
      – în toată istoria lumii au existat oameni bine intenţionaţi care au fost folosiţi ca masă de manevră. Poţi admite că, cel puţin teoretic, e posibil ca oamenii oneşti, pocăiţi, încântaţi de aceste lucruri enumarate de tine, care sunt categoric pozitive, să constituie o „masă de manevră”? Apropo, dorinţa de mall-uri se realizează fără BELIEVE (construcţia BIG MALL HARVEST METANOIA e pornită de mult!), acolo se promovează doar „figura centrală”, căci un „mall” nu se umple şi nu se întreţine cu doar 4-500 de oameni.
      Aş putea să-ţi mai spun multe, dar… mă gândesc ce frumos ar fi ca toate lucrurile pozitive arătate de tine să se vadă şi „la scară mică”, nu doar la nivel… cosmic!
      Şi, nu ştiu de ce, îmi vine în minte explicaţia aceea cu minerii care au venit în Bucureşti… să planteze flori!
      Cât despre „lucrurile negative”, am puternica impresie că ele se vor rezuma la chestiuni cu adevărat minore. „Big Impact”-ul e în cu totul altă parte. Sunt încredinţat că eşti mult mai tânăr decât mine, vei vedea cu ochii tăi ceea ce eu nu voi apuca să văd (slavă Domnului!). Păcat că nu voi putea fi de faţă când vei spune în sinea ta „zicea ceva omul ăla din Cetatea de piatră”! 🙂

    • szromulus zice:

      Da, asa este cum spui Marius. Majoritatea dintre organizatori si participanti au vazut doar elementele la care faci referire. Ca si Clujean si cunoscator de aproape sau de mai departe a organizatorilor si participantilor vad si alte planuri existente in spate. Exista niste master-plans de care cei mai multi nu stiu nimic, nici nu se intreaba nimic legat de alte aspecte mai subtile. Noi romanii ne-am facut intotdeauna impresia ca fondurile, donatiile masive, proiectele au la baza bunatatea umana si nimic in rest. Cand exista prea multa logistica, investitii, planning, de obicei imi pun intrebari. Daca toate elementele amintite de tine nu ar exista atunci master-planul ar fi creat de oameni cu o inteligenta destul de indoielnica. Cred ca Marinel nu greseste deloc in ceea ce spune. Ar trebui sa ne lasam mai putin impresionati de gadges si sa privim realitatea dincolo de fascinatia formelor.

      Cum afirma Marinel, „de ce e nevoie de evenimente „big” pentru a implica oamenii? Chiar atât de rău am ajuns, evanghelicii, încât nu ne mai putem implica decât sub formă de turmă imensă” – cred ca asta evidentiaza superficialitate din bisericile noastre. Cred ca este nevoie de astfel de „percutoare” big ca sa adune pocaitii, altfel lucrurile nu se misca. Pe prea putini meditatia de dimineata/seara ii mai trezeste la viata crestina. De fapt cei mai multi nu mai stiu decat de o participare seaca de duminica, facuta in virtutea obisnuintei. Vorba unei cunostiinte „de ce mergi duminica la biserica? pai unde ai vrea sa fiu duminica?”. Reflexul ne coordoneaza nu o ratiune profunda a lucrurilor.

      • Marius zice:

        Romulus, ai dreptate cand vorbesti de starea credinciosilor de prin Biserici. Solutii la problema?
        Pana la urma reflexul asta a fost dezvoltat de Cult. Inteleg ca Big o lasa mai moale cu mersul Duminica….
        Cat despre prima parte, organizatorii inca mai aveau de strans niste mii de euro bune la final ca sa plateasca „distractia”. Asa cum am mai zis, cu siguranta vor fi presiuni mai mari sau mai mici pentru deturnare . Vor fi din ambele directii sau probabil din mai multe. Deocamdata, permite-mi sa mizez pe maturitatea organizatorilor.

    • Christian zice:

      Chiar daca poate par a fi excesiv de conservator (sau demodat) ,tot nu inteleg de ce neoprotestantii nu mai pot face nimic fara tobe…Cu cativa ani in urma tobele erau interize in biserici,sau muzica crestina ,fiind considerate lumesti, acum si la cor obligatoriu tobele dau ritmul, asta e CRESTINISM LUMESC ,tribalism ….de pocainta nici nu mai vorbim…

  11. Marius zice:

    Draga Marinel, nu sunt cu mult mai tanar decat dvs. Probabil ca ne desparte o generatie. -:)
    Incerc un raspuns:
    – nu stiu cat de bine cunosti Clujul, insa acolo nu e nevoie neaparat de un eveniment big pentru implicare. Bisericile care le cunosc bine in Cluj (am studentit in 3 din ele Manastur, Iris si Betel) au deja aceasta implicare la o scara mai mica, pe masura si puterea fiecarei Biserici. Faptul ca s-au strans laolata ca sa faca un lucru mai mare nu mi se pare rau si nici nu cred ca se exclud una pe alta. (De exemplu, una din aceste Biserici strange oamenii saraci de pe strada si le da o masa calda la biserica, fara ca multi sa stie si fara sa se fi facut un eveniment Big pentru asta).
    – gresiti foarte mult atunci cand asumati ca prin faptul ca Barbosu a vorbit la eveniment, musai e in spate si musai trage sforile. Va asigur ca nu e asa. Inteleg ca de fapt motivul principal al supararii cam acesta este. E o tinta falsa, o directie gresita. A fost un simplu vorbitor, la fel ca Nelu Brie. Big Impact – nici atat, afara de faptul ca unele Biserici rezoneaza marginal cu evenimentul Big – atat si nimic mai mult.
    – cei din Manastur, Betel si Iris nu ne-au invatat niciodata sa ne mancam. Dimpotriva, am stat cot la cot lunea seara la studile lui Beni cu frati de la Ostasi, Crestini dupa Evanghelie, Baptisti, Penticostali si Independenti. Repet, Barbosu a fost un simplu vorbitor si va da socoteala inaintea Dreptului Judecator de slujba in care a fost pus. In rest, informatiile ruperii vin din ambele tabere si nu am eu caderea sa-l anatemizez. Daca organizatorii l-au invitat, l-am ascultat cu „ochii-n patru” si am incercat sa iau ceva bun. Repet, Barbosu nu a fost un punct focal al intalnirii.
    – da, pot sa fiu de acord ca o masa de oameni bine intentionati pot fi manevrati si sunt convins ca un asemenea eveniment va incerca si aceasta posibilitate. Pot sa-ti spun ca aceeasi dorinta de manevra a fost si din cealalta directie. Cei care sunt in spatele evenimentului sunt foarte constienti ca sunt multe pericole de a aluneca intr-o directie sau alta, dar nu poti sa nu mai iesi pe strada de frica sa nu te calce masina. Oamenii se roaga pentru asta, asculta alte opinii, ecouri, analize samd Deocamdata, lasa-ma sa cred ca cei pe care ii cunosc eu, sunt destul de maturi (si au dovedit asta deja) ca sa nu fie asa de usor de manevrat. Revin din nou si spun – mall-uri crestine, Harvest, cultul personalitatii , samd sunt inca departe de oamenii pe care ii stiu eu.
    Eu zic ca lucrurile pozitive se vad si la nivel micro si la nivel macro.
    Cat despre amplificare cumplita, americanizari si prost gust…eu zic sa luam si prima reactie a lui Dyo in seama. A participat si el.
    De altfel, oricine , aproape in orice Biserica ar putea sa „bage de vina” pe motivele acestea.
    Da, omul are dreptate: in duminica dinainte de eveniment, cand au cantat cei din Cluj la Betel au fost probleme cu sonorizarea. Au fost vre-o 300 de coristi, oamenii din Betel au resurse audio limitate. Daca veneau in Arad, la o Biserica cei de la sunet reuseau sa-l multumeasca pe distinsul dvs prieten? Ma indoiesc. Nu ca n-ar fi fost dorinta, dar „nema putirintza”. Dincolo de asta, astfel de strangeri laolata exced simpla prezentare a unui program artistic bine amplificat. Au fost probleme inclusiv la eveniment cu amplificarea, dar partasie se putea realiza si daca se lua curentul dupa cum am invatat de la batrani. Probabil oamenii mai trebuie sa invete si engleza si pronuntie daca omul nostru s-a simti ofuscat. Daca doreste sa ajute, sunt convins ca cei din Betel vor dori sa ia lectii.
    Dincolo de toate astea, cred suntem putin prea constipati. Ne-am invatat ca orice se intampla trebuie musai sa aibe si hibe si ne grabim sa le devoalam. Facem din asta o datorie crestineasca. Nu zic ca e bine, nu zic ca e rau. Insa nu vreau sa uitam ca masura cu care judecam, cu aceea ni se va judeca.
    In privinta viitorului, s-ar putea sa aveti dreptate, s-ar putea sa nu’… Legea entropiei inclina balanta in favoarea dvs, Biblia spune ca vin vremuri grele, cu invatatori dupa urechile….
    Pe de alta parte Beni Faragau zicea ” E Biserica Domnului si Domnul insusi ii va purta de grija”.
    Sper ca nu am plictisit distinsul auditoriu 🙂
    O seara faina

    • marinelblaj zice:

      Marius dragă, înainte de plecare, pentru a nu fi nepoliticos, am să-ţi răspund, dar rezervându-mi un răspuns mai amplu, peste câteva zile, la întoarcerea în ţară. Acum am să-ţi spun, şi subliniez încă o dată acest lucru, nu mă îndoiesc deloc de buna credinţă şi de caracterul creştin al majorităţii bisericilor din Cluj (apropo, cunosc destul de bine Clujul, a fost ca un fel de al doilea oraş în care am umblat vreme de trei ani jumătate, oraş martor al unei minuni lucrate de Dumnezeu în viaţa familiei mele!). Însă, aş vrea să te rog să te gândeşti puţin la o analogie pe care o fac: surferul se foloseşte de val. În unele locuri, unde nu există valuri naturale, oamenii au creat valuri artificiale. Surferul e acelaşi… Valul nu ştie pentru ce a fost creat. Surferul, da.
      Sunt convins că înţelegi unde bat.
      Ce nu înţeleg eu, în schimb, este de ce consideraţi voi circumspecţia neapărat cârcoteală. Frăr a mă mândri cu asta, vreau să-ţi spun că, de exemplu, am prevăzut cu mai mult de jumătate de an înainte felul în care se va „rupe” Metanoia şui Bărbosu în două. Şi atunci mi s-a spus că nu fac altceva decât să cârcotesc…
      Cât priveşte ceea ce a spus Beni, corect! Dar ea se referă la Biserica Domnului, nicidecum la „surogatele” care „înşeală pe mulţi”… ca să nu citez mai mult…
      Fii binecuvântat!
      Promit să revin la întoarcerea în ţară… 🙂

      • Marius zice:

        Marinel, eu nu am vorbit de carcoteala. Cel putin despre dvs. Am folosit alt cuvant. Pot sa inteleg pe deplin circumspectia dvs date fiind evenimentele la care ati asistat in timp. Cat despre val, aveti dreptate. Pana la urma orice lucru e pervertibil in lumea asta, dar repet – de frica sa nu ne calce masina nu mai umblam pe trotuar? Trebuie luata in considerare si maturitatea celor care organizeaza. Totusi, nu sunt niste „tzanci” disperati sa faca un show, va asigur. Dupa cum vedeti (buimaceala lui Dyo din primul raspuns e relevanta) cei care au participat nu au simtit aceasta deturnare. Probabil s-a deturnat la filmari. 🙂 Puteam sa ma urc si eu pe scena cu organizatorii si corul la o poza si dupa aia s-o impart la prietenii americani. Qui prodest?
        Asta nu inseamna ca nu exista un risc pentru viitor, desi nu se stie inca sigur daca va fi un viitor. Oricum, interesul meu este pentru Biserica Domnului. Surogatele – scrijeleasca-se!

      • marinelblaj zice:

        Marius, uite, ca să înţelegi bine despre ce vorbesc atunci când spun de folosirea oricărei oportunităţi pentru „a ieşi în faţă”, a atrage atenţia, te rog să citeşti acest material, pentru mine bulversant: https://internationalbreakingnews.wordpress.com/2015/06/01/ingeri-si-demoni-i-titel-maghiar-eroul-unei-povesti-inventate/
        Din punctul meu de vedere este inadmisibil ca nişte oameni care se pretind formatori de opinie (şi nu numai) să nu se documenteze înainte de a acţiona pentru a ieşi în evidenţă. Sunt convins că vei înţelege la ce mă refer…
        Aşadar, la asta fac eu trimitere, şi nicidecum la intenţiile bune ale organizatorilor. Mă refer la oamenii care se caţără pe soclurile ridicate de alţii, ca să mă exprim aşa…
        Sper că acum m-am făcut înţeles…

  12. Ioan Firisad zice:

    Marinel, o sa-ti spun ceva care nu o sa-ti placa, dar, asa cum te cunosc, cred ca nu te vei supara pe mine.
    Aceste evenimente isi au, din punctul meu de vedere, rolul lor: pe mine ma conving ca si ortodoxia este un punct de vedere care poate fi, la modul serios, luat in seama. Daca toata aceasta emisie de decibeli care iti sparg ficatii inseamna „lauda si inchinare”, atunci cred ca nu strica sa ma uit mai atent la lauda si inchinarea altora. Daca asta e doxologia unora, atunci e de reevaluat doxologia ortodoxa. De fiecare data cand vad astfel de evenimente megalofonice, plasmuite de minti care nu sunt deloc mai putin megalomane decat plasmuitorii de megacatedrale, imi pun intrebari serioase despre ce ar trebui sa fac mai departe. De ce nu as accepta autoritatea unui Patriarh, de vreme ce ceilalti „patriarhi” nu sunt cu nimic mai buni? Apropo, de ce nu un Patriarh si de ce da un recent penibil presedinte de cult baptist?
    Poate ca aceste spectacole sunt cool pentru altii, poate ca, intr-adevar, sunt si eficiente (unde eficienta=’am reusit sa mai atragem cativa ortodocsi nepracticanti la show-urile noastre’). Pentru mine insa sunt, din ce in ce mai mult, o intarire a impresiei ca, intr-un moment al vietii mele, am ales gresit unindu-ma cu acei pentru care „muzica din Biserica Ortodoxa nu este relevanta”.
    Nu stiu pe cati a convertit liderul religios dr. Barbosu Cristian la versiunea sa de crestinism.
    Marturisesc ca pe mine dr. Barbosu&Comp m-a apropiat substantial de ortodoxie.
    Daca cineva crede ca asa se va pescui cu spor din lacul plin de pesti al ortodoxiei, se insala. Vor pescui doar broaste si raci. Broaste pentru ca se simt bine acolo unde oracaitul tine loc de „lauda si inchinare” si racii pentru ca multi dintre cei ce par ca vin repede, de fapt pleaca incet. Procesul pare productiv doar pentru ca nimeni nu-i contabilizeaza pe cei care s-au intors de unde au plecat.
    Te rog sa accepti un pseudonim pentru acest mesaj, in caz ca decizi ca merita sa-l postezi. Nu vreau sa smintesc crestini evanghelici de treaba. Nu vreau sa fac tam-tam in stilul unui fost baptist care, la un moment dat, credea ca lumea arde de nerabdare sa afle ca el a revenit la ortodoxie. Aiurea, exceptand cativa prieteni, nimanui nu-i pasa. Cei mai multi lideri evanghelici se ocupa cu slefuirea si poleirea propriei statui. Si, nu in ultimul rand, pentru ca eu (inca) nu am plecat…

    • marinelblaj zice:

      Of… acceptând pseudonimul tău, nu pot decât să mă întristez, căci ai mare dreptate! E o oră târzie, sunt rupt de oboseală după un tur de forţă de trei zile, dar promit să revin cu un răspuns pe măsură. Ceea ce mă bucură însă e acel „încă nu am plecat”…

      • Ioan Firisad zice:

        Apropo de limba romana. Nu inteleg de ce un eveniment care isi propune sa converteasca romani se numeste astfel. E mai relevant sa te „englezesti”? Limba romana nu mai e buna decat la indemnuri pentru vite? Daca evenimentul ar fi avut o titulatura in limba romana, ar fi fost ma putin „eficient”?
        Pentru toti acesti lideri evanghelici a fi roman e o povara. Sau, probabil, au petrecut destul de putin timp in cultura romana ca sa i se simta datori cu ceva.

        Acest „inca nu”, draga Marinel, este un „inca nu” mult mai subtiat, mult mai transparent si mult mai pe cale de disparitie decat acel „inca nu” de acum vreo doi ani.
        Imi pare rau daca te amarasc. Sper sa ramanem prieteni si in cazul in care „inca nu” va disparea, topit in creuzetul in care dispar conflictele dintre ceea ce inima simte si ceea ce creierul stie.

      • marinelblaj zice:

        Eh, nu înţelegi de ce… ca să se răsucească bietul Pruteanu în mormânt!
        Nu mă amărăşti cu acel „încă nu”, fiindcă eu ştiu care e credinţa ta. Înrolarea e secundară, bătălia e importantă. Asta dacă vrei izbânda! 🙂

    • szromulus zice:

      Bine pusa problema, – intr-un mediu majoritar ortodox care este impactul acestor americanisme? Americanismele s-au format si dezvoltat intr-o cultura anume. Se poate lua orice forma specifica unei culturi si pasta intr-o alta cultura? Teoretic da, practic trebuie vazut daca impactul este cel scontat. Forme de acest fel as tinde sa spun ca au un grad de incompatibilitate usor de remarcat.

      Desi sunt un evanghelic convins, erodat de-alungul anilor, fara tendinte de trecere de la sola Scriptura la altceva, imi place linistea pe care o regasesc, cand trec prin oras in pauzele de la job, intr-o catedrala si sa ma gandesc la Tatal nostru. Discotecizarea(daca imi dai voie, Marinel, sa creez un termen nou) inchinarii in mediul evanghelic mi se pare ca imi „linisteste” sufletul ca un suflu proaspat de tsunami. Si nu sunt de moda veche, ci pot asculta orice gen de muzica, fara probleme, dar totusi unele lucruri le gasesc mai putin compatibile.

  13. Christian zice:

    Ioan Firisad, sunt de acord cu ceia ce spui ca „si ortodoxia este un punct de vedere care poate fi, la modul serios, luat in seama. „.. Crestinismul nu a incetat sa existe in secolul I ,pentru a reapare in sec XX odata cu cultul/secta X,Y cum cred unii neoprotestanti . .Au existat oameni ,parinti biericesti care au fost credinciosi Lui Dumnezeu si au avut calauzirea Duhului Sfant care ia invatat printre altele si cum trebuie sa fie muzica de inchinare .,muzica sacra..
    De ex. Sf. Ioan a spus: “Noi dorim şi cerem, că voi, aducând dumnezeiasca cântare, să fiţi pătrunşi de mare frică şi însufleţiţi de pietate şi astfel să o aduceţi… căci din cei de faţă sunt unii, care neonorând pe Dumnezeu şi socotind zisele Duhului Sfânt neînsemnate, produc sunete nepotrivite, se prezintă ca şi cei băntuiţi de spirite rele, se clatină şi se sucesc cu tot corpul, şi fac mişcări, străine cântării duhovniceşti….”
    Din pacate cei crescuti de mici in bisericile np „spalati la creier” din pruncie cu „Sola Scriptura” nici nu vor sa auda de parinti bisericesti , istoria crestnismului etc. in schimb sunt foarte deschisi la tot ce vine din America. Asta nu inseamna ca a-si putea sa spun ca tine Ioan F „am ales gresit unindu-ma cu acei pentru care „muzica din Biserica Ortodoxa nu este relevanta”.
    NU regret nici o clipa faptul ca m-am pocait si am parasit religia ortodoxa ,pentru ca ortodoxia ma tinea in obscurantism spiritual , nu asi fi aflat niciodata Adevarul Scripturii ,daca nu ma converteam .Doar ca biserica baptista de atunci,de exemplu arata cu totul altfel decat cea de acum, care arata din zi in zi ,tot mai „contemporan” CCM..etc…Iar manifestari unioniste evanghelico-nondenominationale ,nu sunt convins ca sunt de bun augur „pocaitilor” ,
    argument Tit 3-10,11

  14. szromulus zice:

    Cred ca lumea religioasa se indreapta spre o dimensiune extroverta. Daca pana acum 15 ani accentul cadea asupra rugaciunii, studiului, meditatie, pe creerea cadrului intim de intalnire cu Domnul in camaruta noastra, lucrurile incep sa capete o alta nuanta. In tot mai multe biserici, intimitatea cu Domnul este privita cu retinere, daca nu chiar cu retincenta. Observ chiar si printre teologii contemporani romani si straini o tendinta clara spre orientarea inafara. Probabil ca multi sunt straini fata de lumea lor interioara, astfel ca furia, rautatea, pornirile rele ale inimii le sunt chestiuni doar teoretice. Indepartarea de introspectie, de analiza gandurilor, a emotiilor, de intelegerea propriului om launtric nu poate duce la o apropiere de Dumnezeu, pentru ca corectarea omului launtric trebuie sa fie o practica zilnica. Orientarea doar spre exterior, spre muzica cu tenta de discoteca, spre teorii care nu vizeaza deloc cunoasterea omului launtric, modalitatile de corectare a acestuia, nu o vad ca pe un atuu al crestinismului. In predici, in practica zilnica a crestinilor, de la pastor la cel mai tanar membru dezinteresul fata de lumea interioara este tot mai pronuntata. Daca incerci sa il confrunti pe cineva si sa ii spui ca manifesta rautate, ura, pizma schiteaza expresii, cuvinte care te fac sa intelegi ca este complet strain de propria lume interioara, de propriul univers al gandurilor si al emotiilor. Ma intreb cum poate un astfel de crestin sa isi supuna gandurile si sa le faca roabe lui Cristos din moment ce este strain fata de omul launtric? In fond departarea de Dumnezeu este proportionala cu acumularea de mizerie interioara, cu indepartarea de practica zilnica de analiza si corectare a omului launtric. Vad multe curente de toate felurile in care accentul cade doar pe exterior, pe decibeli, spre jocul de imagini, pe forme. Parca noi nu mai suntem templul Duhului, ci lucrurile s-au schimbat, ceva inafara reprezinta templul Duhului, nu inima credinciosului. Cum poti gazdui Duhul Sfant in inima daca inima este plina de rautate, de pizma de fiere amara, de judecata, de ura si nici macar sa nu fii constient cat de plin de mizerie esti? Teologia si intreg fenomenul religios modern a devenit o analiza pe hartie care nu mai are nimic de a face cu omul launtric. Dumnezeu este undeva departe, sus, in capatul universului, iar noi ne concentram spre elemente care nu au nici o legatura cu inima noastra, care este un templu al Duhului. La ce ne folosesc decibelii, showurile, daca niciodata nu ne uitam la omul launtric? Prin showuri vrem sa atragem necrestinii? Ii asteptam cu inimile noastre pline de mizerie, dar le aratam ca ne stim si noi misca posteriorii pe ritm?

    • Iosif zice:


      Fiti binecuvintati

    • Marius zice:

      Szromulus,AVETI DREPTATE, dar…
      Cred ca gresim atunci cand:
      – cadem in pacatul generalizarii
      – spunem ca o manifestare extroverta EXCLUDE musai si o reflectiune si intimitate
      – judecam lucrurile la extreme excluzand din start o cale de mijloc, moderatie, cumpatare
      – inca ne situam in domeniul „”Nu lua, nu gusta, nu atinge cutare lucru!” (aici cad si eu in pacatul generalizarii -:)
      – punem prea multa preocupare si energie in a „judeca pe robul altuia”.
      Daca as vrea sa fiu „chitros” as indrazni sa intreb – daca in acesti 15 ani (si mai bine) am practicat astfel rezultatul din Biserici este unul bun? Dar nu vreau sa fiu „chitros” deoarece stim ca si cealalta extrema ne poate duce intr-o directie gresita si e o pista falsa. Totusi, majoritatea confunda introspectia cu un dulce somn spiritual
      Dincolo de asta, introspectele noastre programe bisericesti, tot un fel de „show” sunt, numai unul mai introvertit.
      Da, intradevar trebuie sa ne preocupe directia, calea, samd, insa m-as feri sa tragediez. Nu de alta, dar o izolare in Ierusalim, „trei colibi” si „pe vremea mea pocainta era pocainta” nu va face decat sa indeparteze generatiile tinere de noi si atunci – adio ucenicie!
      Intrebati pe Marinel Blaj daca asa au stat lucrurile cand au fost la ei Not an Idol de exemplu. Asa, la o analiza SUPERFICIALA a fost: show, deicibeli, discoteca, ritm, samd. Sa ne spuna dansul daca a lipsit omul launtric, smerenia, meditatia, introspectia. Imi cer scuze daca cer prea mult insa deformatia profesionala (inginer fiind) ma impinge catre aplicatie si situatii concrete.
      Repet ce am mai spus si la inceput: Szromulus,AVETI DREPTATE, dar…
      Si inca ceva (tot deformatie profesionala): care e SOLUTIA?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s