Surprizele vieţii… de aici


Am primit astăzi un telefon… Atenţie, generaţia tânără, nu ultimul tip de IPhone! Un apel telefonic…

Am aflat de la un prieten care şi-a ridicat dosarul de a CNSAS despre cineva care „m-ar fi turnat” la Securitate!

Am devenit „client” al acestora când aveam şaptesprezece ani! A durat până la 36 de ani. Acum am aproape dublu. Până acum n-am fost prea curios cine îmi „purta sâmbetele” la acea „onorabilă” instituţie. Mi-am refuzat în mod deliberat această curiozitate din dorinţa de a-mi păstra aceşti ani măcar puţin mai senini decât cei de atunci…

Astăzi nu ştiu dacă să fiu sau nu curios. Uneori e bine să ştii, alteori (şi cel mai adesea!) e bine să nu ştii…

Mi-am propus un timp de reflecţie… Să-mi solicit sau nu dosarul personal de la CNSAS? Ca bun creştin ce mă consider (poate că „bun” e un termen exagerat) mă întreb dacă acest gest nu poate deschide o cutie a Pandorei. În care, spre deosebire de legendara cutie, nu pâlpâie pe fundul ei speranţa, ci un aparent inofensiv, dar, gândesc eu, periculos sâmbure de ură…

Şi cine mai are nevoie astăzi de ură în plus? 😦

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Surprizele vieţii… de aici

  1. szromulus zice:

    Foarte bine spui: „Şi cine mai are nevoie astăzi de ură în plus?”. Vad in permanenta oameni plini de adevar si ura. E un paradox cum adevarul si ura s-au facut surori peste noapte. Crestini plini de ura bat, ca odinioara Luther, pe usa bisericii lista de principii pe care nici ei nu le implinesc. Cred ca acest tip de „adevar” acompaniat de ura este doar o ratacire – „adevarata”. Mai bine sa lasam iubirea si iertarea sa isi faca simtita prezenta intr-o lumea a „adevarurilor” imbibate in ura.

  2. Tim Dubhy zice:

    cereti dosarul doar atunci cand veti avea puterea sa iertati si a zambiti, zicandu-va in minte: „nu ma cobor la inferioritatea unui astfel de tip!” 🙂

  3. cungurean zice:

    Tind să cred că este potrivit să primiți câteva răspunsuri. Când ceva mai este de iertat, trebuie iertat, ori dvs. nu sunteți omul care să nu poată face lucrul acesta. Știți că nici pustnicii nu vor să deschidă cutia pandorei, retrăgându-se în pustiu, fugind de lumea aceasta, și totuși rămân cu gândurile care îi macină mai mult decât dacă ar fi în lume. Cred că teama nu este caracteristică creștinului. De teamă am putea să nu ieșim în trafic cu mașina că sigur se găsesc câțiva care să ne înjure printre dinți, alteori îi mai și auzi, te enervezi, dar totuși trebuie să-i ierți într-un final.

    • marinelblaj zice:

      Cosmin, Tim, nu de iertare e vorba! De iertat i-am iertat de mult. Eu ştiu mult mai bine complexitatea fenomenului din vremurile acelea. Unii au ajuns turnători în urma unor şantaje oribile, alţii de frică, alţii din plăcerea de a face rău… Faptul că am suferit, chiar şi fizic, din cauza unora a trecut… De unele „tratamente” primite chiar am acum puterea să mă amuz. Dar, indiferent de motivul pentru care cineva a turnat în acea vreme, e greu de pus eticheta vinovăţiei cu uşurinţă. Problema mea este dacă merită să-mi dau peste cap lumea, descoperind că unii au fost altceva decât am crezut eu, că valorile pe care am mizat nu sunt de fapt aşa… Dincolo de toate, cred că nu e atât o problemă ce e între mine şi ei, ci între ei şi Dumnezeu… Nu ştiu… e complicat rău… 😦

  4. Gabriel Băloi zice:

    Bănuiesc că şi eu am avut turnători, prin perioada liceului, dar simt că nu pot să privesc într-un asemenea dosar; chiar dacă de mulţi ani sînt cu nasul numai prin dosare 🙂

  5. Pingback: De ce îmi iubesc ţara şi totuşi nu-i cânt osanale de ziua ei… | cetatea de piatră

Lasă un răspuns

