Dacă e marţi… nu e Belgia! E sâmbătă!


Vă mai amintiţi filmul acela din 1969, „If It’s Tuesday, This Must Be Belgium”? Ei bine, nu despre el e vorba, dar mi-am amintit fiindcă azi, fiind marţi, eu mă întorc la… sâmbătă!

Cum aşa? Iată…

Sâmbăta care a trecut a fost una mult prea aglomerată ca să pot continua „Sâmbetele muzicale din Cetate” într-un mod care să onoreze intenţia acestora. Nedorind ca postările muzicale din acea zi să fie formale, ci să aibă substanţă, am renunţat să public ceva doar de dragul de a respecta un „grafic.”
Se pare că lucrul acesta nu a fost întâmplător. Să vă spun de ce…

Cum am mai scris în repetate rânduri aici, ca fost solist vocal (profesionist într-o vreme – atestatul vechi încă stă mărturie – iertată-mi fie „lauda de sine”! 😀 ), am o slăbiciune aparte pentru performanţele vocale. Asta e una…

Al doilea lucru: iată, se pare că pauza forţată nu a fost deloc întâmplătoare. Am descoperit ceva absolut deosebit. Un muzician tânăr, extrem de talentat, aş îndrăzni chiar să spun că este uimitor, despre care, spre ruşinea mea, nu auzisem până acum: SAM ROBSON.

Ce îl face pe Sam atât de uimitor?

În primul rând faptul că face aceste lucruri la o vârstă la care alţii se ocupă de te miri ce nimicuri sau se mulţumesc cu performanţe muzicale „de duzină” sau „în trend.”

Apoi, capacităţile sale vocale. Îşi înregistrează singur videoclipurile, le mixează şi toate în urma interpretărilor vocale proprii. E capabil să interpreteze o paletă extrem de largă, de la sopran la bas, şi o face cu acurateţe, uşurinţă şi, mai ales, o deosebită plăcere.

Şi nu în ultimul rând faptul că într-o societate în care a promova, fie şi muzical, creştinismul, devine o aventură, el o face cu o pasiune de lipsa căreia ar trebui să se ruşineze mulţi!

Evident, am căutat să aflu mai multe despre el. Şi am aflat că este din Marea Britanie, mai precis, Londra, că a început să cânte într-un grup acapella format în 2012, grup numit VIVE şi format din şase membri (cinci băieţi şi o fată):

  • Lewis Daniel (Bas)
  • James Rose (Bariton, compozitor, aranjor)
  • Martynas Vilpisauskas (Tenor 2)
  • Ben Cox (Tenor 1)
  • Sam Robson (Alto, compozitor, aranjor)
  • Emily Dankworth (Soprană)

Am mai aflat că s-au inspirat din stilul celor de la Take 6 şi The Real Group, că au câştigat ediţia din 2013 a „The Voice Festival UK”, după care, în 2014, grupul s-a destrămat.

Sam nu s-a lăsat şi a luat totul pe cont propriu. Din toate punctele de vedere: aranjor, interpret, tehnician de sunet.

Ascultaţi şi vă minunaţi!

How Great Thou Art (prima realizare individuală, în 10 iulie 2013)

It Is Well With My Soul (2013)

I need thee every hour (2013)

Great Is Thy Faithfulness (2013)

Be Thou My Vision (2013 – un aranjament iniţial pe 6 voci, refăcut într-o variantă mai bună pe doar 4 voci)

I Believe In A Hill Called Mount Calvary (2014)

Deocamdată atât… Eu nu mă satur să îl privesc cu freza lui atât de „ieşită din trend” şi să îl ascult de sâmbătă încoace… 🙂

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Frumuseţi, Muzichie și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Dacă e marţi… nu e Belgia! E sâmbătă!

  1. Se joacă cu acordurile, armoniile…

Lasă un răspuns

