Întoarcere la adolescenţă în „Sâmbăta muzicală”


Heartland_Music_Presents_Creedence_Clearwater_Revival

Deşi aproape toată săptămâna am ascultat în timp ce lucram doar CSN&Y (Crosby, Stills, Nash and Young pentru cei mai puţin cunoscători!), nostalgia vremurilor petrecute în ceea ce numesc „perioada Sinaia-Buşteni-Poiana Ţapului” m-a făcut să-mi aduc aminte că am comis o nedreptate în cursul sâmbetelor muzicale din Cetate.

Una dintre trupele care mi-au marcat anii aceia (şi nu doar mie!) a fost Creedence Clearwater Revival. Şi n-am avut până acum nicio postare de sâmbătă pentru ei! Regretabil, câtă vreme Creedence au avut un rol decisiv în evoluţia rock’n’roll-ului în perioada lor de glorie a anilor 60-70.

Cine nu-şi aminteşte „Hey, tonight”, „Proud Mary”, „Molina”, „Have you ever seen the rain”, „Who’ll stop the rain”, „Suzie Q”, ca să le amintesc doar pe cele pe care le cântam în perioada amintită mai sus?

M-a întrebat cineva zilele trecute de ce aceste „Sâmbete muzicale” pe site-ul unui creştin? Iniţial, sătul să tot dau explicaţia asta, i-am răspuns sec: „De ce nu?”, dar apoi am încercat să-l lămuresc că o fac pentru acelaşi motiv pentru care pe vremuri (şi bune vremuri din acest punct de vedere!) exista în şcoala românească o listă cu „lecturi obligatorii.”

Din acelaşi motiv, dacă Domnul mă va mai ţine, poate că mă voi aventura într-o zi să purced şi la o succintă trecere în revistă a muzicii preclasice şi clasice. În cea contemporană, îmi pare rău s-o spun, nu m-aş aventura! Nu de alta, dar risc ca în căutarea de valori să dau tot peste „supravieţuitorii” perioadei de care mă folosesc în sâmbetele de până acum…

În fine, pentru cei care doresc să ştie mai multe despre Creedence Clearwater Revival, le recomand o succintă biografie AICI, deşi şi pagina Wikipedia conţine multe detalii semnificative.

Eu vă propun doar amintiri sonore… Pentru azi, o selecţie cu hituri care i-au făcut celebri pe John Fogerty, Tom Fogerty, Stu Cook şi Doug Clifford. Lista acestor piese este mai jos.

1. Revival: Bad Moon Rising – 0:00
2. Proud Mary – 2:19
3. Up Around the Bend – 5:27
4. Have You Ever Seen The Rain – 8:08
5. Hey, Tonight – 10:48
6. Heard It Through The Grapevine – 13:30
7. My Baby Left Me –  17:22
8. Wrote A Song For Everyone – 19:40
9. Midnight Special – 24:33
10. Run Through the Jungle – 28:45
11. It’s Just A Thought – 31:50
12. Walk On Water – 35:42
13. Night Time Is The Right Time – 40:19
14. Hideaway – 43:26
15. Cotton Field – 47:07
16. Someday Never Comes – 50:01
17. Suzie Q – 53:59
18. Lookin’ Out My Back Door – 58:35
19  Travelin’ Band – 1:01:07
20. Down On The Corner – 1:03:13
21. Who’ll Stop The Rain – 1:05:59
22.  Fortunate Son – 1:08:28
23. Long as I Can See the Light – 1:10:49
24. Sweet Hich-hiker – 1:14:23
25. Born On The Bayou – 1:17:20
26. Molina – 1:22:33
27. Hello Mary Lou – 1:24:39
28.  (no audio)
29. It Came Out of the Sky  – 1:29:29
30. Don’t Look Now – 1:32:35
31. Commotion – 1:34:35
32. Before You Accuse Me – 1:37:18
33. Ooby Dooby – 1:40:46
34. I Put a Spell on You – 1:42:51
35. Good Golly Miss Molly – 1:47:21

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Întoarcere la adolescenţă în „Sâmbăta muzicală”

  1. Adrian zice:

    Si totusi: cine va opri ploaia? 🙂

Lasă un răspuns

