Ridică-Te, Iubitul Meu


În fiecare an, în preajma Sărbătorii Învierii, ascult cu precădere câteva piese legate de această celebrare. Poate mai mult ca altădată (chiar mai mult decât la Sărbătoarea Naşterii – dacă vă vine să credeţi), casa noastră e plină de muzică. De la piese preclasice până la muzica anilor noştri, ascultăm şi ne bucurăm. Fiindcă dincolo de durerea, vinovăţia şi un inevitabil sentiment de complicitate la cea mai mare crimă din istoria umanităţii, biruie bucuria Învierii.

Am ales dintre piesele mai mult sau mai puţin moderne ale acestei Sărbători câteva dintre cele preferate. Dar lista rămâne deschisă şi, dacă voi, iubiţii mei cetăţeni ai Cetăţii de piatră, aveţi şi alte propuneri, lista rămâne deschisă. Dacă nu puteţi voi adăuga la comentarii piesa pe care o consideraţi o propunere potrivită, o voi adăuga eu la articol.

Glorious Day (Living He loved me) – Casting Crowns

Keith Green – Easter Song

Alan Jackson – The Old Rugged Cross

Were You There When They Crucified My Lord? – Johnny Cash

Because He Lives – Gaither Vocal Band

dar dintre toate, chiar dacă sunt atâtea alte piese categoric mai valoroase, preferata mea rămâne aceasta:

ARISE, MY LOVE – Newsong

RIDICĂ-TE, IUBITUL MEU!
(traducere şi adaptare Marinel Blaj)

Ce tăcere-a fost lângă-acel mormânt,
Doar sunet de paşi de soldaţi păzind
O zi…două, trei au trecut…
Ultima suflare Isus să-Şi fi dat?

Să fi fost uitat de-al Său Tată-n cer?
Pentru-al nostru păcat spatele să-I fi-ntors?
Părea că tot iadul strigă: „E mort!”
Dar privind jos la Fiul Tatăl a rostit:

“Ridică-Te, Iubitul Meu!
Mormântu-acesta nu Te va robi
Al morţii bold nu Te va opri
Eşti viu! Eşti viu…în veci!”

Ce cutremur! Şi mormântul s-a deschis
cu un trăsnet din ceruri piatra s-a rostogolit
Săgetaţi toţi soldaţii au încremenit
Dar puterea iubirii S-a arătat
Apoi un cântec cerul a-umplut
Pe aripi de vânt era peste tot
Întreaga Creaţie aştepta acest moment
Sunetul izbânzii puternic şi clar…

“Ridică-Te, Iubitul Meu!
Mormântu-acesta nu Te va robi
Al morţii bold nu Te va opri
Eşti viu! Eşti viu!”

Păcat, unde ţi-e lanţul?
Moarte, unde te-ai stins?
Iadul, a fost înfrânt
Un mormânt nu va ţine un Domn!

“Ridică-Te, Iubitul Meu!
Mormântu-acestanu Te va robi
Al morţii bold nu Te va opri
Eşti viu! Eşti viu, şi azi!”

Închei postarea de astăzi citând un gând al pastorului meu, Vasi Duma:

Trebuie să nu uităm esența, adică „semnul lui Iona”. Lumea afost creată în şase zile iar mântuirea noastră în trei zile. Domnul Isus a fost în subterana lumii pentru ca tu și eu să intrăm în supracereasca lume. Hristos este bucuria noastră, iar Învierea Lui, garanția învierii noastre. Sărbătoarea este mereu un pelerinaj; la Golgota plângem, pocăindu-ne, iar în Grădina Învierii săltăm de bucurie, repetând cu Magdalena: E viu! E viu! E viu!”

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Ridică-Te, Iubitul Meu

  1. Daniel zice:

    Johnny Cash, super tare frate!

    Paște fericit Marinel, ție și celor iubiți ai tăi, și nu la urmă prietenului și fratelui tău întru credință Răsvan Cristian! Să rămîi la fel de tânăr și curajos nene! Te îmbrățișez de la București!

    Daniil 🙂

    • marinelblaj zice:

      Oho! Ai scris Daniil fiindcă te simţi cumva „sihastru” în Bucureşti? Mulţumesc mult pentru urări! Să dea Dumnezeu să rămânem în credinţă în vremurile astea care se anunţă tot mai grele, căci atunci vom fi şi tineri şi curajoşi!
      Am tot încercat să-l sun pe Răsvan, să-i urez personal o Sărbătoare adevărată, dar nu’ş ce-i cu el de nu răspunde. Şi, cum detest genul ăla de sms-uri cu „Fie ca…”, i-am trimis unu „Fie ca…”, lăsându-l pe el să completeze. Şi m-am răcorit! 😀
      Da, Johnny Cash e acel gen de old fashion diamond! 🙂

  2. lidieluptx zice:

    Adevarat ca E viu! Adevarat ca E viu! Multumim pentru aceasta frumoasa selectie muzicala! Dumnezeu sa va umple inimile cu bucurie si pace, acum in preajma celei mai pretioase sarbatori, si sa ramana in casa voastra pana la intalnirea pe nori cu Cel Inviat!

  3. Daniel zice:

    Sihastru da, Marinel! Dumnezeu sa va binecuvanteze pe voi romanii crestini! Nici nu stii cata bogatie am tras eu din rabdarea ”ursului” Rasvan! Aveti grija de voi si mai ales, aveti grija sa ramaneti fideli! Dumnezeu cu voi, romani frumosi!

  4. tabyta22 zice:

    Isus Cristos este viu in veci de veci!
    Sarbatoarea Invierii Domnului sa va umple casa si viata si bucuria ei sa se raspandeasca la toti cei dragi!
    Domnul este nadejdea noastra.Slava Lui!

    Multa pace si har tuturor!

Lasă un răspuns

