O sâmbătă muzicală… cu iz latin(o)


Unul dintre cei mai buni şi mai dragi prieteni pe care îi am este Adi Hentea. Ne cunoaştem de ani buni de zile, suntem fraţi şi slujim în aceeaşi biserică şi în zilele acestea îl aştept să se întoarcă din turneul cu Continental, să reluăm lucrul la câteva piese pe care vrem să le cântăm la Sărbătoarea învierii Domnului.

Dar nu despre Adi voiam să scriu azi, deşi am de gând să-i dedic o postare specială într-o zi…

Gândindu-mă la el şi la extraordinarul lui talent, talent pe care handicapul său nu l-a împiedicat niciodată, mi-am amintit de o nedreptate făcută unui mare artist, şi el având acelaşi handicap ca şi Adi al nostru: José Feliciano, pe numele lui întreg José Montserrate Feliciano García. Nedreptate fiindcă nu i-am găzduit niciodată (din câte îmi amintesc!) muzica pe acest blog.

L-am admirat şi ascultat în tinereţe, sunt încântat şi acum, când e doar la câteva luni de venerabila vârstă de 70 de ani şi încă e „proaspăt”. Nu doar un ghitarist excepţional, dar şi un vocalist mereu surprinzător.

Ca de obicei, n-am să încarc postarea cu informaţii despre el. Apropo, trebuie să explic puţin acest lucru. De ce nu scriu prea multe despre artiştii pe care îi găzduiesc aici? Pe de o parte fiindcă nu-mi prea place să reproduc ceea ce scriu alţii, majoritatea făcând-o mai bine. Pe de altă parte, consider că e mai corect să ofer surse autorizate în domeniu, de unde să vă puteţi lua informaţiile.
Apoi, aşa cum am repetat în nenumărate rânduri, din punctul meu de vedere cel mai bine vorbeşte despre un artist creaţia sa. Dacă n-ar fi aşa şi ne-am lua după detaliile mai mult sau mai puţin picante, murdare sau mai ştiu eu cum, sigur n-am mai citi Villon, n-am mai privi tablourile „nebunului” van Gogh… ne-ar lipsi cam multă artă, de toate felurile.

Aşadar, dacă vreţi să aflaţi mai multe despre José Feliciano, vă recomand să citiţi AICI sau şi mai bine pe site-ul oficial al artistului.

Ce vă propun pentru astăzi din muzica lui Feliciano? Două faţete ale artistului: una cu muzica pe care a propus-o culturii anglo-americane, care conţine multe prelucrări în stil personal ale unor hit-uri (cine poate uita „Light my fire”?) şi o alta cu piese tipice culturii din care provine, cea latino,

Sper să vă înseninez cu muzica aceasta sâmbăta!

José Feliciano California Dreamin’

José Feliciano – o compilaţie

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la O sâmbătă muzicală… cu iz latin(o)

  1. Oana zice:

    Da, bravo! M-a pus ala raul (cred) si am ascultat si-am picat in butoi (cel cu melancolie din care tocmai ma straduiam sa ies…macar asa, cat de cat). Acu cine ma mai scoate de acolo? Hm?!
    Altfel, buna alegere… frumoasa muzica! Multumim! 🙂

Lasă un răspuns

