Cine dă… cooloare?


A trecut Valentine’s day. A trecut şi varianta românească, Dragobetele. Am crezut că am scăpat de chestiunile astea care, cică, trebuie să-mi aducă aminte că/să iubesc. Mă rog, or fi unii care stau mai prost cu memoria şi cărora trebuie să li se aducă aminte…

Toate lucrurile astea m-au determinat să mă gândesc la toate lucrurile pe care le-am importat după 1989. Unele bune (puţine, foarte puţine), altele, cel puţin îndoielnice (Doamne, câte!), majoritatea stupide („fără număr, fără număr” – ca să citez din „clasici”!).

Să nu mă înţelegeţi greşit, şi cei ce mă cunosc pot certifica; departe de mine gândul nostalgiei după vremuri care mi-au lăsat răni mai adânci decât se poate imagina…

Dar… astăzi m-am trezit în cutia poştală cu un plic mov. Nu eram doar eu destinatarul. Toate cutiile poştale aveau semi-introduse (ca să fie vizibile!) astfel de plicuri. Prima dată m-am gândit că iar s-o fi trezit vreun politician să se dea „cu buna” pe lângă femei, că doar bate la uşă 1 şi 8 martie. Drept pentru care, i-am dat plicul soţiei. Să se bucure (?) ea! Dar… surpriză.

În plicul mov (ah, flacăra violetă din campania aceea prezidenţială de pomină!) se afla o coală de hârtie roz (!), pe care era tipărit în negativ textul „NOI dăm culoare” şi adresa web a campaniei respective. Neştiind despre ce este vorba (al doilea lucru la care m-a dus gândul a fost că e vreo tipografie nouă care îşi face campanie publicitară), m-am uitat la adresa respectivă. Şi iată ce am găsit:
http://specialarad.ro/noi-dam-culoare-nu-e-o-reclama-la-vopsea-dar-atunci-ce-culoarea-vietii/

4-Happy-Holi-61-700x465

Citiţi şi vă minunaţi! Cum era vorba aia cu tichia de mărgăritar?

Aha! Încă o prostie! Acum, că vor fi fiind mulţi tineri care vor găsi distracţia „cool”, ce să zic… am făcut şi eu destule prostii în tinereţe.

Probabil că nu ştiţi de unde vine „chestia” asta! Iată câteva informaţii AICI.

Poate că sunt eu prea bătrân deja, poate că m-am acrit, dar nu pot să nu mă gândesc la câţi bani sunt aruncaţi în chestiuni de acest gen în vreme ce spitale stau să se prăbuşească, la şcoli în care elevii s-au încălzit în iarna aceasta prin… empatie, la toată mizeria care erupe efectiv din ceea ce numesc „buboiul Udrea-Băsescu”, la bolnavii de cancer cărora li se adminstrează medicamente falsificate, în vreme ce originalele se vând îmbogăţind nişte ticăloşi, la pensiile care nu reuşesc să acopere nici măcar cheltuielile de întreţinere ale unei garsoniere, la bătrânii pe care îi văd în alimentara cumpărând 2 (două!) ouă…

S-au cheltuit sume incredibile în ultimii 25 de ani pe tot felul de prostii. Cine a investit în evenimentul despre care vă scriu a cheltuit o firimitură (deşi estimez că n-a fost chiar un… mizilic!) din sumele risipite pentru proiecte care mai de care mai idioate! Să nu mai vorbim de milioanele (de euro!) cheltuite în campaniile politice. Cool, nu? Şi totuşi, să nu exclami:

Pfui, ce viaţă colorată ni se pregăteşte? Asta în vreme ce în realitate viaţa multora e tot mai gri…

N-are dreptate atunci Pavel când îi scrie lui Timotei: „… iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu”?

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Întrebările tinerilor, Biserica, Mioritice, Simţul civic. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Cine dă… cooloare?

  1. szromulus zice:

    Interesant… Is curios cum vor veni teologii evanghelici „alternativi” sa nu justifice ca si asta o fi pentru vreun „Allah” 🙂 . Sau vor rata „alternativii” cu diplome sa face un debate pe marginea acestui eveniment? Hah … 😀

  2. qwykx zice:

    nu se investeste nimic fara scop, aici e clar, praf in ochi sa nu vedem ce va mai urma
    dar copiii sa-si traiasca clipa, sa profite de ea la maximum, sa-i scoatem din cauza si sa se bucure de orice, in mod nevinovat, asa cum sunt ei

  3. Rodica Vuijsters-Tudur zice:

    Imitam, imitam… Oare de ce?! Numai astea ne sunt capacitatile noastre intelectuale puse in nelimitele libertatii?!

    R.

Lasă un răspuns

