Postare (între)deschisă…


Preaiubiţilor, pe când căutam cu tot dinadinsul să vă scriu despre…

Nu, că asta mă va duce iar în zona aceea critică în care oamenii nu se simt deloc confortabil. Mai bine…

Extrem de foartemultpreaiubiţilor… m-am gândit în ultima vreme la problemele despre care am tot scris şi… degeaba am scris. Sau… nu degeaba, căci mi-am pus lumea în cap. Acum e momentul să o dau jos, că mă apasă prea tare şi chiar am nevoie de cap (era să zic… „nu ca alţii care îl au doar ca să nu le plouă în gât”, dar iarăşi alunec…)

Încep să mă întreb dacă nu cumva lucrurile scrise de mine până acum, despre tot felul de fenomene (para/a)normale ce se petrec în lumea evanghelică sunt doar o viziune deformată despre ceva (probabil) frumos, necesar, explicabil, scuzabil dar (în mod cert) inevitabil. Acum, ce-i drept, eu n-am pretenţia să fiu „celmaimareteolog”, cum se pretind alţii, ci privesc doar la fenomenele care se petrec şi la (d)efectele pe care le produc aceste fenomene.

Am scris despre tot felul de biserici formate pe bază de… falii şi poate că nu mi-am dat seama că în acele cazuri n-a fost deloc vorba despre rupere de biserici, ci mai degrabă plantare… prin înmugurire. Acum, e drept că e o înmugurire mai ciudată, probabil prin altoire, căci altfel cum să explici că mărul face agrişe sau părul face corcoduşe. Mă rog, acum important e să aducă roade, că doar aşa zice Domnul. Că roadele sunt cam acre, eh, nu fiţi voi cârcotaşi acum! Când altoiul e străin, mai pot să apară anumite anomalii…

Drept pentru care am hotărât să nu mai fac pronosticuri cu iz de… prorocii. E nevoie să explic? Era luna iunie. Acum e cu totul altceva… Şi uniune şi independenţă. „Mon’şer, e tare!”

Dar, cum de regulă prorociile sunt despre viitor, am înţeles, nu sunt dorite. Despre trecut a tot profeţit unul Brucan şi tot degeaba. Şi Brucan şi profeţiile…
Despre prezent ce să proroceşti, că prezentul ne deranjează suficient prin el însuşi. E drept, şi prin unele personaje care îl populează şi care nici măcar nu ne scutesc de prezenţa lor, stând la ele acasă. Tot la fel de adevărat e că în deplasare sunt extrem de… paşnice. E greu să joci în deplasare. Mult mai greu decât să spurci de la distanţă. Dar ăsta e subiect tabu. Un fel de… mai mult ca trecutul.

Şi-apoi, de ce să profeţesc? Ce-s eu, proroc? Aşa că… ce mi-a mai rămas? M-am tot întrebat: să fie opinii despre… mai mult ca perfect? Nu, că doar ce-i mult…

Gata! Am găsit! Mă voi ocupa de perfectul simplu. Ăla cu… fui. Sau, mă rog, într-o altă transcriere „pfui.” Simple semnalări…

Aşa că, iată prima:

Pfui, ce spălătorie mare s-a deschis! Cine se vrea curat ca lacrima? Şi pentru ce bal?

how-it-works-bannerfoto

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Povestioare cu... mâlc, Simţul civic, Zâmbet sau rictus?. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Postare (între)deschisă…

  1. Felician B. zice:

    Acu le amestecai rau di tot bre !
    Iau ultimile cuvinte „de la bal” la…… sa zic spital dar tu nu ai zis ?!!
    Spalatorie ,biserici,religii noi si cei mai fii gandit tu acolo!! Daca si aici mai se gasesc din aia care-si iau suferinta si victimizarea atunci nu mai ai ce scrie …ori scrie bre ca tot aia e ,critic esti si critic vei intra in inparatia cerului .
    Te las pe tine sa spui Amin ,ca la ultima mea trimiterie nu stiu daca vor fi multi care s-o spuna !
    Que Dieu te béni !

    • marinelblaj zice:

      Felician dragă, lasă, zic eu „Amin”, zici tu, mai zic vreo câţiva… important e să zică Domnul, chiar dacă sunt critic. Nu de alta, dar nu sunt critic fiindcă n-am ce face, ci pentru că mă obsedează versetul acela din Iacov 2:7…
      Fii binecuvântat şi tu!

Lasă un răspuns

