O SÂMBĂTĂ MUZICALĂ… ÎN NEGRU


Moto: Prezentul meu e atât de trecut încât nu prea mai are vreun viitor (din „Cugetări în faţa oglinzii”)

Ieri l-au pus în mormânt pe un alt mare artist al generaţiei mele: DEMIS ROUSSOS (pe numele real: Artemios Ventouris-Roussos).

Trebuie să recunosc că, în afara perioade de debut, perioada în care a fost basistul şi vocalistul trupei Aphrodite’s Child, alături de un alt celebru grec, Vangelis, nu m-am prea „topit” după el, deşi, când aveam 18 ani reuşeam să-i cânt multe dintre piesele acelei perioade în tonalitatea originală, deşi o făceam în ceea ce se cheamă „voce de cap.” Îmi plăcea cu precădere „Rain and tears” (o puteţi asculta în grupajul de mai jos). Deh, romantismul adolescenţei…

Şi totuşi, Demis Roussos a fost un artist de excepţie. O voce cu un timbru şi performanţe inegalabile. Chiar dacă, după despărţirea de trupa Aphrodite’s Child, a ales o carieră solo cu accente extrem de comerciale, dacă am fi oneşti măcar o clipă am recunoaşte că au fost momente în care „Goodbye, my love”, de exemplu, ne-a atins o coardă sensibilă!

Evident, pentru cei cu pretenţii muzicale, genul de muzică abordat de el, mult prea „şlăgăros”, poate fi deranjant. Cu toate acestea, muzica lui, aşa cum a fost, va rezista mult mai mult decât alte creaţii mai „elaborate”, şi asta nu doar pentru că media de cultură muzicală este foarte scăzută, ci şi pentru că facilitatea unor linii muzicale garantează de multe ori perenitatea acestora. Fără a mă gândi niciun moment la o comparaţie, câtă lume poate fredona cu aceeaşi uşurinţă „Capriciile” lui Paganini (şi ele cu multe linii melodice relativ uşor de reţinut!) cu „Adagio-ul” lui Albinoni?

Îmi amintesc apoi trei lucruri oarecum mai ciudate legate de viaţa lui Demis Roussos: legenda accidentului care i-ar fi schimbat vocea (aţi auzit de asta?), faptul că a fost unul dintre ostaticii unei celebre acţiuni teroriste, când avionul în care se afla a fost deturnat în 1985 în Beirut, atunci aflându-se cu cea de-a treia sa soţie, românca Pamela, cea care avea să se căsătorească după despărţirea de Demis cu fiul regretatului om politic Ion Raţiu şi foarte valorosul dar extrem de controversatul album scos cu Aphrodite’s Child, intitulat „666” şi inspirat din Apocalipsa, un album de excepţie, judecat absurd ca blasfemiator de obtuzitatea vremii.

Ar fi multe de povestit despre Demis Roussos, dar cum dispariţia sa este destul de recentă, aveţi orice fel de informaţii doriţi la o simplă căutare pe Google.

Aşa cum am scris mai sus, nu a fost unul dintre artiştii mei preferaţi, chiar dacă i-am invidiat performanţa vocală şi sensibilitatea cu care cânta. Cu adevărat, grecul acesta a iubit muzica mai mult ca orice! De altfel, am avut mereu sentimentul acela, când ascultam „şlagărele” lui, că mă aflu fie pe una dintre plajele pustii ale Greciei mitologice, fie rătăcit pe una dintre insulele pustii ale Peloponezului. Poate sunt doar înclinaţiile şi sensibilităţile mele după un loc pe care n-am avut ocazia şi posibilitatea să-l văd, dar după care am tânjit mai totdeauna…

Dar… destul cu nostalgiile personale. Las un loc suficient pentru ale voastre…

Vă propun astăzi o serie muzicală mai lungă:

Un album cu cele mai celebre piese cântate de Demis Roussos (pentru cei nostalgici)

 

„Rain and Tears” – piesa mea favorită, aşa cum a fost ea cântată la vremea ei (nu-i aşa că vă duce gândul la ceva preclasic?)

şi

MAGIC şi ATTITUDES– albumele mele preferate, create împreună cu Vangelis, a căror muzică vă va determina să regândiţi onest muzica lui Demis Roussos!

 

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la O SÂMBĂTĂ MUZICALĂ… ÎN NEGRU

  1. qwykx zice:

    Bine te-am gasit si fii sigur ca mai trec. nu te lasa dus in eroare de datele din e-mail a fost creat special ca diversiune pentru Facebook in perioada cand eram nevoita sa-l frecventez. Ti-am spus asta ca sa intelegi de ce ti-am multumit pentru muzica lui Demis

Lasă un răspuns

