2014 a murit, trăiască 2015 !


Foarte ocupat fiind în aceste zile şi pentru că mi-am lipsit „concetăţenii” din Cetate de o sâmbătă muzicală, m-am gândit că ar fi frumos ca la sfârşit de an sau, de ce nu, la început de an (ca să părem măcar optimişti!) să aleg… muzica.

Am fost, într-adevăr, foarte ocupat. Nu cu pregătirea… revelionului. E multă vreme de când am ales să petrecem noaptea dintre ani liniştiţi, în familie. E mult mai bine. Ca unul care am avut parte de tot soiul de revelioane, multe despre care nici nu vreau să-mi amintesc, pot spune cu mâna pe inimă că aşa este. Nemaivorbind de faptul că în chiar ultima zi a anului voi fi alături de o familie îndurerată. Funeralii pentru cineva drag, funeralii pentru anul ce pleacă…

Aşadar, dacă tot am hotărât să-mi iau aici adio de la 2014 şi să-i spun bun venit lui 2015, mai rămânea de ales… muzica. Şi mi-am amintit de… „Auld lang syne.” Poate că titlul nu vă spune nimic unora. Şi totuşi, e probabil una dintre cele mai cântate piese la sfârşit de an. Şi nu numai. O veţi recunoaşte repede…

Am ales trei variante ale acestei piese. Una, într-o interpretare apropiată de varianta tradiţională, una care sună foarte… scoţian şi o prelucrare clasică, o fantezie inspirată de această veche piesă, dar şi de altele foarte cântate la trecerea dintre ani. Am adăugat şi versurile, în varianta originală scoţiană şi în engleza modernă, doar spre amuzament.

Dar, pentru că mă gândesc mereu atunci când începe un nou an la felul în care a spus Dumnezeu „Să fie lumină” când a început creaţia, pentru că în fiecare an reluăm citirea Scripturii cu „La început, Dumnezeu a făcut cerurile şi pământul”, când încerc să-mi imaginez că acel „Pământul era pustiu şi gol; peste faţa adâncului de ape era întuneric…” seamănă foarte mult cu fiecare an nou ce vine gol, pustiu şi pe care noi îl vom „umple” cu tot felul de lucruri, nu pot să-mi reprim dorinţa împlinirii cuvintelor ce urmează în acelaşi verset: „şi Duhul lui Dumnezeu Se mişca pe deasupra…”
Nu-i aşa? Abia când Duhul lui Dumnezeu se va mişca deasupra noului an ce vine va fi… lumină!

Drept pentru care, în final, vă propun şi o… masterpiece:
„The Creation” a lui Joseph Haydn

Poate că primele piese vor fi pentru cei mai puţin înclinaţi spre nostalgie. „Creaţia” lui Haydn este însă pentru cei ca mine. Aşa… ca să nu se supere nimeni! 🙂

Un An Nou 2015 binecuvântat vă doresc tuturor, din toată inima!

AULD LANG SYNE (varianta originală scoţiană)

Should auld acquaintance be forgot,
and never brought to mind?
Should auld acquaintance be forgot,
and auld lang syne?

For auld lang syne, my jo,
for auld lang syne,
we’ll tak’ a cup o’ kindness yet,
for auld lang syne.

And surely ye’ll be your pint-stoup!
and surely I’ll be mine!
And we’ll tak’ a cup o’ kindness yet,
for auld lang syne.

We twa hae run about the braes,
and pou’d the gowans fine;
But we’ve wander’d mony a weary fit,
sin’ auld lang syne.

We twa hae paidl’d in the burn,
frae morning sun till dine;
But seas between us braid hae roar’d
sin’ auld lang syne.

And there’s a hand, my trusty fiere!
and gie’s a hand o’ thine!
And we’ll tak’ a right gude-willie waught,
for auld lang syne.

AULD LANG SYNE (în engleza modernă)

Should old acquaintance be forgot,
and never brought to mind?
Should old acquaintance be forgot,
and long, long ago?

For long, long ago, my dear,
for long, long ago,
we’ll take a cup of kindness yet,
for long, long ago.

And surely you’ll buy your pint cup!
and surely I’ll buy mine!
And we’ll take a cup o’ kindness yet,
for long, long ago.

We two have run about the slopes,
and picked the daisies fine;
But we’ve wandered many a weary foot,
since long, long ago.

We two have paddled in the stream,
from morning sun till dine;
But seas between us broad have roared
since long, long ago.

And there’s a hand my trusty friend!
And give me a hand o’ thine!
And we’ll take a right good-will draught,
for long, long ago.

 

Auld Lang Syne – The Cast

 

Auld Lang Syne — The Royal Scots Dragoon Guards

 

Fantasia on Auld Lang Syne – Ernest Tomlinson

 

The Creation – Haydn

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie, Ştiri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la 2014 a murit, trăiască 2015 !

  1. L.I. zice:

    La multi ani si an nou fericit, Marinel. 🙂

Lasă un răspuns

