Când luatul razna e mai mult decât… razna ! – UPDATE


Bunul meu prieten şi frate, Paul Morar, trăieşte departe de ţară. Fizic. Nu şi sufleteşte. E un om credincios care suferă… naţional şi internaţional. Deşi n-a găsit încă soluţia tehnică prin care să se poată republica (reblog, pour les conaisseurs 😀 ) articolele pe care le scrie pe blogul său, iată, mă străduiesc ca ori de câte ori publică un articol ce merită distribuit să o fac, în dorinţa de a facilita transmiterea informaţiei.

Ştiu, pentru foarte mulţi, subiectul Iosif Ţon este unul sensibil. După cum şi lucrurile legate de aberaţiile teologice promovate de New Apostolic Reformation (NAR), Strange Fire, Toronto Blessing, dar şi Adoram, Râul Trezirii, Străjerii etc sunt încă necunoscute multora, deşi efectul lor se simte.

Nu am susţinut, şi nu susţin ideea că în bisericile considerate „tradiţionale” sau „conservatoare” lucrurile arată a… rai. Dar, ca şi cum n-ar fi suficientă degringolada lor, se mai adaugă şi atacurile acestor mişcări.

E o adevărată nebunie şi nu pot să nu mă întreb de ce îmi revin mereu în minte cuvintele lui Isaia: „Clocesc ouă de basilic şi ţes pânze de păianjen.” Căci asta fac, şi mi-e greu să accept ideea de inconştienţă, cei ce promovează aceste aberaţii.

Citiţi AICI şi puneţi-vă întrebări. Dar căutaţi şi răspunsuri. Corecte. Nepartinice. Drepte.

Interesant că nu a durat mult până să apară o reacţie… O scrisoare (aşa pare a fi) retrimisă celor de la NewsNet Creştin:

„Dragă…
Mi-ai scris că ceea ce ai împotriva mea este asocierea mea cu NAR. Ai văzut că eu nici nu știam ce este NAR şi nu știam că Bill Johnson este parte din acest NAR (New Apostolic Reformation)…”

Puteţi citi întreaga scrisoare AICI.

Mărturisesc că după ce am citit-o, singura mea întrebare a fost cine o fi acest „Dragă…” Restul nu mă miră, drept pentru care nici n-am întrebări…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Biserica, Guest post, Mioritice, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Când luatul razna e mai mult decât… razna ! – UPDATE

  1. paul morar zice:

    Draga frate Marinel, ma bucur de faptul ca ma considerati un prieten si frate. Va asigur ca am acelasi respect si apreciere pentru dumneavoastra. E adevarat ca sunt departe fizic, dar cu inima sunt aproape de toti cei care cauta si iubesc Adevarul. Din pacate printre noi s-au strecurat si niste „stanci ascunse” care nu ar vrea sa fie descoperite.

    Nu mai vreau sa comenteze prea multe, cred ca am spus deja destule. Totusi cand Iosif Ton afirma ca nu stie ce este NAR si considera ca fenomenul ce a avut loc la Toronto (latraturi, chiuituri, tontoroi, tavaliri pe jos, dintii de aur, etc) reprezinta o trezire spirituala… sau cand vorbeste despre Bill Johnson si „scena teologica” mie mi se pare ca ne considera pe toti timpiti. Aici nu mai vorbim de teologie ci pur si simplu ne este sfidata bruma de inteligenta pe care Dumnezeu ne-a dat-o fiecaruia. In rest, Dumnezeu cu mila… victimele acestor miscari de trezire vor creste exponential. Ma rog ca Dumnezeu sa ne dea intelepciune sa facem diferenta intre oi pierdute si lupi rataciti.

    • marinelblaj zice:

      Exact asta am gândit şi eu, că unii ne consideră tâmpiţi! Nu le-a ajuns cât ne-au minţit; continuă să o facă folosind aceeaşi nonşalanţă…
      Păcat că uită că nu „va merge” şi cu Dumnezeu… 😦

  2. szromulus zice:

    Scrisoare de dezmintire a lui Ton vine pe un fundal tulbure cand deja cartile de joc au fost deja asezate. Daca ar fi sa luam de bun ceea ce afirma in scrisoare atunci ar insemna ca activitatea lui din ultimii 5-6 ani a fost extrem de neglijenta si a permis degradarea imaginii personale. Daca era vorba de Jean the Average as fi afirmat era inconstient de modul in care se formeaza imaginea publica si ca valul de evenimente l-a prins pe nepusa masa. La experienta domniei sale, la vasta activitate pe care o are cu oameni din toate paturile sociale din intreaga lume, nu gasesc modalitati decat de a minimaliza credibilitatea spuselor sale din scrisoare.

    Poate unora le este mai simplu sa se declare intr-o pozitie diferita de cea a lui Ton, in schimb in bisericile din Cluj unde tinea conferinte pana in urma cu vreo 10 ani, era unul care avea un cuvant greu de spus. Era privit la nivelul lui Beni Faragau. In timp ce Beni merge strict pe studiu pe carti, Ton mergea pe latura tematica(o linie teologica foarte dificila). Erau doua planuri teologice care se completau. Linia de maturitate, in gandirea biblica a celor doi, se detasa, la cateva nivele distanta, de restul vorbitorilor si, probabil, acest aspect a ramas in aceiasi faza. Pacat ca un om de o astfel de valoare s-a indreptat cu atata naivitate, intr-o directie de acest fel. Inca odata mi se confirma cat de greu este de ramas pe Calea cea ingusta. Este foarte ingusta.

    • marinelblaj zice:

      Romulus, bănuiesc că ştii foarte bine ce e toboganul şi cât de uşor aluneci în jos pe el, dar cât de greu e să urci. Aşa că… no comment! 😉

      • szromulus zice:

        Sau nu mai urci….
        Chiar daca Dumnezeu ne da sansa in fiecare zi si bunatatea Lui este fara margini, imaginea publica (in special in era tehnologica) este extrem de greu de construit si extrem de usor de distrus. Nu am inteles mecanismul care l-a dus in acea directie(nu cred ca vindecarea Dorei a fost lovitura de bumerang), cert este ca imaginea lui nu mai poate fi restaurata. Ar trebui zeci de ani sa se poate intampla ceva, intr-o directie opusa.

        Ca sa intelegi ce reprezenta Ton pentru bisericile in care tinea conferinte periodic, discutand la modul pur ipotetic, declinul lui Ton este similar un scenariu in care profesorul Emil Bartos s-ar asocia cu NAR. Prin zonele unde tinea conferinte(nu stiu daca prin Arad avea acest obicei) aducea o infuzie de cunoastere biblica. Vorbesc doar la trecut. Restul pastorilor, predicatorilor sunt doar copilasi comparativ cu ce puteau face astfel de oameni. A ramas Beni Faragau un munte al teologiei din Romania, din pacate este foarte bolnav. Cine stie cat va mai putea scrie si studia. Nu ma bucur de caderea unor astfel de oameni, dar vorba ta, …..no comment!

      • marinelblaj zice:

        Vezi tu, Romulus, când făceam trimitere la tobogan, nu mă gândeam doar la… cădere, ci şi la… viteză!
        Cât despre Emil, îl cunosc destul de bine. Nu-l văd nicicum într-o asemenea postură! E drept, nu poţi băga mâna în foc pentru nimeni, dar pentru el, eu aş băga-o liniştit! 🙂

      • szromulus zice:

        Draga Marinel, era doar o comparatie. Stiu bine ca ai inteles asta 🙂 .

        Clujul nu este o revelatie teologica a Romaniei. Pe plan local Ton a fost apreciat, e o opinie majoritara in bisericile baptiste. Dar….a fost.

        Pe de alta parte, daca ne-am lupta cu carnea si cu sangele, sunt convins ca lumea ar arata altfel. Dar …….. Daca stau in picioare ii dau multumita Domnului ca m-a ajutat, nu am sa zic – „vai ce bun si ce inteligent am fost si datorita perseverentei mele sunt bine”. Ar fi naiv. Desi am vazut recent teologi care au o astfel de atitudine. Ai scris mai multe articole despre ei.

Lasă un răspuns

