De la „selfi” la… „iutub”


Aşa este, evoluăm! Trebuie să recunoaştem că nu e uşor…

Mă amuză şi mă întristează în acelaşi timp efortul unora de a-şi găsi un loc „mai de seamă”, chiar dacă nu dispun de „materialul” necesar.

Mă amuză, pentru că e caraghios atât efortul, cât şi rezultatul.

Mă întristează, pentru că ştiu că niciun om nu a fost lipsit de talantul său. Durerea e că unii ar dori şi tânjesc după talantul altcuiva. Sau, mă rog, ceva similar măcar…

false                            foto

O incursiune, fie ea şi de câteva minute pe „feisbuc” sau pe „iutub” vă va convinge că nu exagerez. Sunt oameni care ar putea fi excelenţi mecanici auto (ca să dau un exemplu). Şi totuşi, ei vor cu tot dinadinsul să fie… altceva. Mai… trendy. Mai cool. Sau, pe româneşte, mai mişto. Oricum, mai băgaţi în seamă…

În general, genul acesta de oameni sunt gata să facă orice ca să reuşească „teleportarea” în postura dorită. N-au importanţă mijloacele, important e scopul (ca s-o spun într-o altă variantă).

Amuzant şi dureros. Amuzant pentru moment. Dureros în perspectivă. Momentele trec. Perspectiva bate la uşă. Şi, odată intrată, e greu să o scoţi afară…

Popor necăjit. Necăjit prin sine. Căci toţi aceşti „selfi” de azi, „iutubaţi” chiar şi doar… curăţând morcovi, vor fi cei ce vor plăti oricât, vor face orice compromis pe măsură ce noi trepte ierarhice le vor ieşi în cale.

Poate de aceea nu vom scăpa de eticheta de slugi şi de lingăi niciodată. Din păcate, chiar şi când am fi avut şansa de a fi ceea ce putem. Pur şi simplu.

În rest, mai rămâne să învăţăm să fim noi înşine. Chiar dacă oamenii nu rămân cu gura căscată. Eh, asta e mai greu. Pentru unii, imposibil. Din păcate…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări... stânjenitoare, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Picături, Povestioare cu... mâlc, Simţul civic, Zâmbet sau rictus?. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la De la „selfi” la… „iutub”

  1. KRSt zice:

    Da, aşa este, am observat şi eu; pe „iu-tub” mă uitam la muzică, navigam aiurea, şi o grămadă mare de muzică… … – şi mă gîndeam: mulţi cîntă mai rău ca mine; de ce să nu pun şi eu ceva pe-acolo?. Eu, la biserică nu cînt cu instrument că nu-s din breasla meseriaşilor, dar pe youtube, e lumea noastră, a amatorilor, oricum, deţinem majoritatea. Asta-i partea bună; mi-a dat curaj. dacă eram înconjurat de experţi nu cîntam niciodată.

    • marinelblaj zice:

      KRSt, faptul că un amator postează muzică la nivel de amator… nu-i niciun bai. Vorba ta, trebuie să fie un loc şi pentru amatori, şi am găsit mulţi cu reală valoare! Dar să pui acolo prostioare în care să te auzi doar vorbind, de exemplu… Şi nici măcar să nu-ţi arăţi faţa, ci doar să te auzi şi tu acolo… 😀 Un soi de băgare în seamă, când selfie-urile nu te mai „împlinesc”…

      • KRSt zice:

        KRSt – nu e nimic interesant, reprezintă iniţialele pentru nume şi prenume, semnătura mea. De exemplu sepot găsi mai uşor psalmii pe youtube, de exemplu „KRSt – Psalmul 61” sau orice alt număr din psalmi şi apare cîntarea. Se aude, nu se afişează decît textul; nu de alta, dar sunt cîntări vechi şi necunoscute. Acesta e un mesaj de răspuns, nu trebuie afişat public, nu intenţionez să-mi fac eu reclame.

        Domnul să te binecuvinteze! Cu respect… KRSt

  2. Pingback: Spălarea creierelor sau împrospătarea lor? | cetatea de piatră

  3. Pingback: De la „selfi” la… „iutub” | Neclintit.com

Lasă un răspuns

