Intelectualii şi telectualii lu’ peşte…


Am fost de-a dreptul sufocat de lucru zilele acestea. Acum am coborât, oarecum, din nou în lume… Mai bine n-o făceam…

Scriam cu ceva vreme în urmă despre faptul că nu prea îmi vine să mai scriu despre politica dâmboviţeană. O silă teribilă mă cuprinde de fiecare dată când aud câte unul dintre „aleşi” deschizând gura.

Recentul scandal Microsoft nu face decât să scoată la suprafaţă toată abjecţia în care ne aflăm ca ţară. Mă întreba zilele acestea un prieten cum ar fi dacă ar ieşi la iveală toate mizeriile şi afacerile oneroase ale politicienilor noştri. I-am răspuns direct: „Cred că ar trebui atunci să apelăm la copii de grădiniţă ca să ne conducă, fiindcă poate între ei să mai găsim câţiva neamestecaţi în lucrurile murdare care se petrec de atâţia amar de ani în ţara asta!”

Că politicienii sunt cum sunt, poate că n-ar trebui să ne mire. Ceea ce este dureros este însă situaţia intelectualilor. În privinţa lor realitatea e şi mai dramatică. Am ajuns să cred că mult clamata idee a ceea ce numesc juriştii drept „restitutio in integrum” s-a transformat în privinţa intelectualilor într-un jalnic şi penibil „prostitutio in integrum.”

Prea mulţi intelectuali au dezamăgit în perioada comunistă şi iată-i pe cei mai mult sau mai puţin „noi” străduindu-se să nu se dezică…

Nu sunt un fan al Elenei Udrea. Măcar fiindcă nu mă pasionează… paraşutismul, dacă nu ŞI din multe alte motive. Dar câtă dreptate avea zilele acestea când spunea într-o declaraţie care venea după atacurile câtorva intelectuali la adresa ei că „Toţi intelectualii aveau un obiectiv personal: să ajungă europarlamentari. Nu ştiam cum să facem clasamentul pentru că aveau un CV similar, pregătire similară şi atunci am zis: decideţi voi care să fie ordinea pe lista la europarlamentare. Noi, ăştia neintelectuali, am plecat şi i-am lăsat să discute. I-a prins 7 dimineaţa, s-a dus discuţia pe cine are doctorate la Sorbona, cine are la Paris, pe grade în masonerie, cine e mason, cine e mare mason şi aşa mai departe…

Mă tem că în privinţa asta marele nenea Iancu a ratat un nume de personaj: Fripturidi…

Pare destul de limpede că intelectualii noştri suferă.. Partea proastă e că nu suferă pentru ce ar trebui…

Cât despre alegeri…

Îmi trecea prin minte zilele acestea că ar trebui să conving cât mai multă lume să-l voteze pe… Dan Diaconescu! Am avea, pe de o parte, un preşedinte… senzaţional, iar pe de altă parte un preşedinte pe măsura prostiei alegătorului român.

Dacă după instaurarea comunismului au fost mulţi care s-au refugiat în munţi, aşteptându-i pe americani, mă tem că disperarea mă va determina să fac acelaşi lucru, cu singura şi marea deosebire că eu L-aş aştepta doar pe Domnul…

Picture1

foto

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Politichie, Sare... amară, Simţul civic. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Intelectualii şi telectualii lu’ peşte…

  1. Draga Marinel, nu mai spune aia cu Dan Diaconescu, ca poporul nu stie de gluma… 🙂
    Tare mi s-a parut si chestia cu Udrea, partea cu masoneria.
    Daca de la tine, de la Arad, se vede asa tara, iti dai seama cum se vede ea de la mine, de la tara? Ca de la tara la tara… 🙂

    • marinelblaj zice:

      Răsvan, mă tot întreb de ceva vreme încoace, într-o ţară în care toată lumea decredibilizează pe toată lumea, pe cine să mai crezi? Să-l chemi pe Dumnezeu să Se amestece într-o asemenea „mlaştină” mi se pare mai mult decât impietate.
      Mai bine hai cu mine în casa din fotografie! E loc şi pentru voi. Stăm pe terasă, ne uităm la meciuri, ronţăim seminţe şi aruncăm cojile în capul eventualilor asediatori… 😀

  2. Nu spune de doua ori… 🙂

  3. L.I. zice:

    cu cine votezi, marinel? 😀

    • marinelblaj zice:

      L.I., îmi spunea un bun prieten mai dăunăzi, că îi e teamă să scrie tot ce gândeşte despre politicienii de azi. Mie nu! Ce să mai pierd?
      Cred că am să-l votez pe Iohannis. Nu fiindcă îl văd mai bun, neapărat. Dar e neamţ. Şi nu pot uita că doar un neamţ ne-a făcut cândva să arătăm ca o ţară respectată în Europa! Poate e un vis stupid, dar, dacă mă uit la ofertă, pe cine altcineva? Pe „copy-paste”? Pe procuroarea-pârâtoare? Pe senzaţional de stupidul? Paraşutismul nu mă atrage… Migraţia hunilor a făcut deja rău destul în istorie… Spitalul 9? Bănci din parc tricolore? Pe Solomonul autohton (mă refer la numărul de… soacre!)?
      Spune şi tu, ce să decidă un monarhist ca mine? 😦
      Spune şi tu…

      • Elisei zice:

        Nu gresiti dacā îl votati pe Iohannis.Tot cu Iohannis am sā votez si eu dar tare mā tem cā va iesi Ponta,individul cu „fatā de scopit” cum îl numea bātrînul Djuvara.

Lasă un răspuns

