Din nou, feisbucăiala…


Între lucrurile care mă irită la culme şi care ţin de ambiguitatea în care ne complacem este şi problema acelui „like” prezent pe paginile feisbucului (am ales să scriu aşa tocmai din cauza acestui „like” lipsit de sens). Oricum, sunt multe altele care mă irită la acest serviciu, deşi, recunosc, are şi părţile lui bune, cum ar fi, de exemplu, că îţi publică prin platforma WordPress criticile la adresa sa. În fond, cine să le citească dintre cei care gestionează pagina? 🙂

De ce mă irită?

Spun unii că acest „like” este menit să indice relevanţa postărilor. Şi dacă tu nu consideri relevantă o postare, cum exprimi această opinie? Nu alegi „like”? În opinia mea asta înseamnă indiferenţă, nepăsare, lipsă de interes etc. Oare de ce nu aleg managerii acestei pagini, în virtutea libertăţii de exprimare, să existe şi opţiunea „dislike”?

Oricum, pentru a indica interesul şi aprobarea există posibilitatea de a distribui postarea, de a adăuga un comentariu (care, oricum, este mai relevant decât un simplu şi insipid „like”).

Dar, ca un fel de argument ad hominem, am să dau un exemplu:

Cineva postează un filmuleţ despre atrocităţile comise de ISIS în zonele ocupate de ei, un filmuleţ în care se arată cum ucid cu barbarie civili creştini.

Dacă acel „like” este indice de relevanţă şi eu aleg opţiunea „like” pentru a-mi arăta solidaritatea cu acei creştini, iar un simpatizant ISIS alege acelaşi „like” pentru a-şi arăta susţinerea faţă de asemenea acţiuni, cum face cineva deosebirea de atitudine?

Iată, deci, ambiguitatea…

Să mai pomenesc că un creştin ar avea chiar nevoie de o opţiune între „like” şi „dislike”, măcar pentru acel principiu al lui „Felul vostru de vorbire să fie: „Da, da; nu, nu” ?

Aşa că rămân doar iritat în continuare de feisbucăiala ca exerciţiu de relevanţă… irelevantă!

facebook-stupidity                  foto

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Disperări, Smile..., Zâmbet sau rictus? și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Din nou, feisbucăiala…

  1. Cosmin zice:

    Sunt curios dacă la postarea dvs., Mark Zuckerberg v-ar da like :-))

    • marinelblaj zice:

      Şi eu, Cosmin! Dar măcar nu poate da nici „dislike! 😀

      • cungurean zice:

        Mark Zuckerberg poate da orice ! El este precum turmentatul din banc, care trece pe lângă mașina de teren, noua a vecinilor și vede că este scris pe spatele ei 4×4. Ia un cui și scrie = 16. Proprietarii vopsesc mașina de câteva ori, enervați la culme că în fiecare dimineață găsea scris = 16, îi pune pe cei de la vopsitorie să scrie 4×4=16. Vecinul lor turmentat când a văzut că scrie 4×4=16 a scris după 16, CORECT ! 😀

      • marinelblaj zice:

        Da, Cosmin, ăla-i Zuckerberg! E proprietatea lui şi face ce vrea cu ea. Trebuie să ne supunem lui. Dar ce ne facem cu „ţuţerii” care-i ţin isonul? 😀

  2. szromulus zice:

    Baietii din imagine sunt dupa o sesiune de poturi? 😀

  3. Adrian zice:

    ma crezi sau nu, la ceva de genul asta ma gandeam si eu zilele trecute, citind o carte de logica: cele trei optiuni posibile (imi place/nu imi place/imi este indiferent) sunt reduse fortat la doua de catre cei care au conceput platforma, prin faptul ca a nu da like poate sa insemne „nu imi place” sau „nu ma intereseaza”. Cred ca este o strategie de marketing si logica nu prea conteaza aici.

Lasă un răspuns

