Excelenţa unei sâmbete muzicale


Gordon Matthew Thomas Sumner. Vă spune ceva acest nume? Probabil că unora, da. Dar numele STING? Ei, aici sunt convins că toţi aţi ridicat mâna. Şi totuşi, este vorba despre aceeaşi persoană. Spre amuzamentul său, până şi Sting recunoaşte că nu-l prea ştie nimeni de Gordon Matthew Thomas Sumner.

Sunt foarte multe de spus despre acest mare artist. Eu l-am descoperit prin anii ’70, pe când era basistul şi solistul vocal al trupei The Police. Îmi amintesc de primul disc de vinil cu această trupă, un disc procurat, culmea, chiar din magazinele româneşti. Nu ştiu prin ce minune s-a întâmplat aşa ceva, dar ştiu că le ascultam cu nesaţ muzica total ieşită din tiparele muzicale ale vremii. Locuiam în acea vreme ăn barăcile organizării de şantier la tunelele de pe Valea Oltului, iar muzica lor se constituia într-un refugiu extraordinar… Ce vremuri!

O tehnică aparte a contratimpului, un soi de amestec de elemente importate din jaz, funk, reggae, toate acestea au făcut din trupă un succes remarcabil. De altfel, The Police este considerată de specialişti una dintre trupele etalon ale trecerii de la muzica anilor 60-70 la un stil nou, ce avea să se dezvolte ulterior în forme dintre cele mai variate expresiv.

Pentru cei interesaţi de mai multe detalii, recomand articolele de pe wiki, suficient de detaliate, atât despre The Police, cât şi despre Sting.

Pentru cei dornici de şi mai multe amănunte despre biografia lui Sting, vă recomand site-ul oficial: http://www.sting.com/biography/index/

Pentru astăzi vă propun spre audiţie patru secvenţe. Prima secvenţă muzicală se referă la perioada în care Sting cânta cu The Police (trebuie menţionat faptul că, deşi Sting s-a orientat spre o carieră prodigioasă solistică, în care ideea de experiment muzical are întâietate, colaborarea cu The Police rămâne mereu de actualitate!).

Cea de-a doua secvenţă se referă la perioada deceniului în care Sting a încercat (şi a reuşit!) să se impună ca un cantautor de mare fineţe şi subtilitate creativ-interpretativă. Cine n-a ascultat măcar o dată celebrele sale hituri?

Pentru cea de-a treia secvenţă vă propun un CD realizat în toamna anului 2009, în care se văd deja cristalizate tendinţele lui Sting de a folosi elemente de muzică clasică şi de a le adapta unor experimente instrumentale absolut inedite.

În sfârşit, cea de-a patra secvenţă se referă la un musical celebru scris de Sting, inspirat din ambientul social al oamenilor oraşului său natal, din frământările acelor oameni simpli care trăiau în dependenţă totală de şantierul naval, toate percepute prin filtrul amintirilor sale din copilărie. Artistic, acest musical conţine extrem de multe elemente de muzică tradiţională engleză.

Vă doresc o audiţie plăcută!

The Police

The Best of Sting 1984-1994

If on a winter’s night

The Last Ship

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Excelenţa unei sâmbete muzicale

  1. szromulus zice:

    Suuuuper remember !!!

  2. Oana zice:

    AAAAAAAAAAA, ce-mi faci tu mie, domnule ??!! Acu, vreau nu vreau, tre sa stau in cas să ascult 🙂
    Mulțumiri pentru o perfecta alegere!

    • marinelblaj zice:

      Of, Oana! Dacă-i bine… nu-i bine; dacă nu-i bine… iar nu-i bine! Cum e bine? 🙂

      • Oana zice:

        Păi e prea bine…asta-i! 🙂 Am ajuns cu ascultatul la Soul Cake și iar am bocit. Deci NU e bine. La un moment o să te trag de urechi pt asta (scuze pt tonul nepoliticos și inadecvat, am renunțat și la formula dumneavoastră – m-a luat valul de la Sting…) Îmi revin 🙂

      • marinelblaj zice:

        La cât am fost tras de urechi când am fost mic, de ce nu mi-aş aminti? Unde era tonul nepoliticos, ca să ştiu şi eu? Dacă asta e problema, atunci lasă… nu-ţi reveni! 🙂

      • Oana zice:

        Păi nu e cam nepoliticos să folosesc așa termeni față de dumneavoastră? Trasul de urechi era așaaa…o metaforă.
        Serios acum, mulțumesc pentru melodiile astea. Îl iubesc pe Sting 🙂

      • marinelblaj zice:

        Mă faci să mă simt cum nu reuşesc oricâte eforturi aş face (bătrân).
        Mă bucur că ţi-am făcut o după amiază de sâmbătă plăcută. Sting este şi pentru mine un… number one across the nation! 🙂

      • Oana zice:

        Aoleu, păi nu asta am vrut să zic. Of ! Mi-era teamă să nu te (!) superi că am folosit brusc termeni așaaa, ca-ntre foarte buni prieteni ce se cunosc de când…hăăăt…lumea 🙂
        După-amiază frumoasă!

Lasă un răspuns

