Povestioare cu… mâlc (1) – Neluţu cel din lacrimă


Neluţu era băiat cuminte. Şi foarte studios. Cât era ziua de lungă, o petrecea printre cărţi. Le-a terminat repede pe cele din sat. A aflat el că la oraş era o bibliotecă mai de soi. Dar era departe până acolo…
Dar…
Într-o zi, din nebăgare de seamă (sau din prea multă băgare de seamă?), a făcut o greşeală (părerea povestitorului!).
Nişte băieţi mai mari (mai mari nu înseamnă doar vârstă!) au scris nişte prostii pe zidul bisericii. Ca să nu se simtă prea mic printre ei, Neluţu s-a apucat să adauge şi el acolo, câte ceva…
Când au venit oamenii din sat, toţi ceilalţi fugiseră prin casele lor. Pe Neluţu l-au prins cu creta în mână. Ceilalţi se ascunseseră. L-au lăsat pe el, săracul, să dea socoteală…
L-au tras de urechi şi l-au trimis înapoi la cărţile lui.
Neluţu, copil sensibil, s-a dus acasă la tata, plângând.
„Tata, m-au bătut nişte oameni răi din sat!”
Tata l-a privit, l-a întors pe toate părţile ca să vadă dacă are vreo vânătaie şi, când a văzut că progenitura e bine-mersi, i-a tras o palmă după ceafă şi l-a trimis în camera lui.
„Aşa-ţi trebuie dacă te înhăitezi cu cine nu trebuie! Vezi-ţi de cărţile tale, că altfel nu mai pupi biblioteca de la oraş!”
Ameninţat în felul acesta, Neluţu a descoperit că oamenii sunt răi şi tata e nedrept…

crying-baseball-boysursa

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Povestioare cu... mâlc, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Povestioare cu… mâlc (1) – Neluţu cel din lacrimă

  1. Din nefericire, cînd sunt aşa de mălăieţi nu-mi vine să-i mai „gust”. Dar timpul nu-i trecut. 🙂
    Acum noii Eliade şi Culianu s-au mutat pe blogul lui Eugen Matei. Aruncă unul o dumă şi se contrazic elegant, cu ifos şi cu damf. Trebuie să recunosc că eu ţin cu Barzilai, deşi e mai spumos Dănole, mai ales cînd fierbe şi dă pe dinafară. Cum pot să vorbească atît şi să nu spună nimic? 🙂

    • marinelblaj zice:

      Răsvan, în logica mea de „guguştiuc” tot ce dă pe dinafară seamănă a… opărit! „Non multa, sed multum” s-a predat în anul întâi de facultate. Ei sunt în anul 8… deh, corigenţele netrecute… 😀

    • marinelblaj zice:

      Stai să vezi, că îmi scrie o cunoştinţă comună (comună în sens de „spam” 😀 ): „Esti un amarit de hulitor al Duhului Sfint,nimic alceva!” Îmi tot bat capul cine o fi Duhul Sfânt în viziunea lui, Neluţu? 😀

      • Iar mie îmi spune Marcel S că sunt „securist evanghelic”. 🙂 Chestie la care Momo tace. I-a plăcut lu’ Neluţu al tău.
        Marcel S. afirma cu ceva timp în urmă (cîţiva ani) că nu mai există evrei puri, că toţi s-au corcit cu neamurile. După ce l-am buşit de cîteva ori, mă iubeşte şi el. Păcat că trăieşte în Suedia, mă apucă „fiordurile” numai cînd mă gîndesc. 🙂

      • marinelblaj zice:

        Încep să mă tem. 😀 Vorbesc unii despre un sindrom Breivik! Da’ dacă e molipsitor şi în zona evanghelică? 😀

Lasă un răspuns

