Înscriere pe lista de aşteptare la… „lista ruşinii”


Sunt câteva zile de când îmi pierd timpul atât de preţios cu nimicurile unui personaj de care n-am ştiut să mă feresc, deşi am fost sfătuit să o fac (culmea, de mai multe persoane, unele „păţite”, altele realizând „cazul medical”, pur şi simplu). Cum timpul nu s-a dilatat în dreptul meu (dimpotrivă!), vreau să închei odată pentru totdeauna prostia asta pe care o fac de a băga în seamă aberaţiile şi elucubraţiile personajului căruia, cum am mai spus, nu doresc să-i menţionez numele. Este treaba lui dacă va continua şi, pentru a mă „ajuta”, voi recurge inclusiv la mijloace tehnice (am cine să mă înveţe cum să procedez chiar şi acolo unde nu ştiu). Înainte de aceasta va trebui să aduc câteva lămuriri absolut necesare, care să demonstreze cititorilor mei cât de mult bate câmpii acest personaj (nu lui, căci singurele demonstraţii valabile pentru el sunt cele personale, pe care cred că şi le admiră, recitindu-le seara, înainte de a se pupa în oglindă şi de a merge la culcare!). Aşadar:

  • aşa cum am scris în prezentarea blogului, la deschiderea lui, nu am fost interesat de „bloggereală”. L-am deschis la insistenţele câtorva persoane care au considerat că aş avea ce scrie şi împărtăşi. Acum, că individul acesta le va considera şi pe aceste persoane… cumva, e treaba lui. Sper să n-o facă. Dar am scris de la bun început că nu doresc să fie un blog în care să abordez doar teme creştine. Cu atât mai puţin având pretenţia unui blog de… teologie. Căci acesta este criteriul după care mă judecă individul. Ca şi când aş fi avut pretenţia unui blog de specialitate şi nu mă ridic la nivelul… specialităţii. Caraghioasă logică are individul…
  • am afirmat că nu mai citesc de o bună bucată de vreme blogul pe care îl administrează. Informaţiile pe care le-am avut despre activitatea legată de mine şi de blogul meu au rămas strict la titlurile pingback-urilor primite. Nu e greu să deduci cum eşti tratat din titluri de genul „Iar tîmpenii în Mahalaua Arădeanului – 9 august 2014 | Romania Evanghelica”. Asta între altele… Apoi…
  • de câteva zile primesc de la cineva (între timp am reuşit să identific locaţia, urmează persoana dacă nu se va opri – cunoscătorii ştiu cum) e-mail-uri în care mi se reproduc (nu mi se dă doar link-ul – probabil fiindcă a aflat că nu citesc acel blog) articolele scrise de respectivul individ. Eu nu las să mi se umple spam-ul, cum fac alţii. Având o corespondenţă destul de bogată, îmi verific mail-urile. E drept, trebuie să recunosc că din curiozitate şi din amuzament, le-am citit. De altfel, se pot vedea mai jos câteva screen-shot-uri cu mail-urile respctive, în care am subliniat pe ici pe colo câteva „perle”.

mail 1-1 mail 1-2 mail 1-3 mail 3 final mail 3

În concluzie: nu citesc acel blog, toate lucrurile pe care le-am afirmat fiind din lecturile anterioare deciziei de a ignora această regulă. Asta ca să-l lămuresc de unde ştie Marinel Blaj că face lucruri utile pe acel blog (iată, uneori nu te ajută nici superinteligenţa să deduci un lucru simplu! Cineva îmi spunea că e un om inteligent; încep să mă indoiesc la modul cel mai serios).

Apoi, un alt lucru: nu mă interesează „o confruntare publică” cu genul acesta de indivizi. L-aş ruga foarte mult să reţină asta! N-am veleităţi de psiholog!

Am constatat, citind ultima sa postare, reprodusă în ultimul mail primit, că omul îşi arogă merite extraordinare. Unul care m-a amuzat peste măsură este afirmaţia „sunt destule dovezi publice că într-o anumită măsură am reuşit să-l fac pe Marius Cruceru să se confrunte cu el însuşi”. Vă daţi seama, el e psihologul, nu el are nevoie de unul. Să nu râzi? De altfel, puţin mai încolo vorbeşte despre „influenţa pe care am avut-o şi o am în rândul unor tineri evanghelici…”. Posibil, dar eu zic şi un „Doamne fereşte!” Şi-aşa sunt agresaţi psihic destul tinerii evanghelici de tot felul de lucruri.

M-aş opri puţin la etichetările din dreptul unora dintre prietenii mei din Cetatea de piatră. Dacă ar şti individul pe cine etichetează drept „dezorientaţi, amatori, paranoici, duşi cu pluta, dobitoci etc” (asta apropo de „mahala”)! Iată, ca să nu-l „las în ceaţă”, am să-l informez că între cei etichetaţi se numără specialişti IT cu experienţă, un medic, un doctor în fizică, doi profesori etc. De altfel, apropo de „mahala”, el spune că „Eu nu pot fi acuzat de mahalagism, întrucât nu permit comentariile mahalagiilor.” Aici îi dau pe jumătate dreptate. E adevărat că nu permite. Nici când ele sunt cu bune intenţii şi formulate cuviincios. Dar asta doar pentru că produce singur mahalagismele, n-are nevoie de ajutor!

Unul dintre simptomele cele mai grave pe care le-am constatat la acest individ este megalomania. De aceea mi-am şi permis să-l etichetez făcând trimitere la cei ce se cred Napoleon. În grandomania lui, el spune: „Eu sunt MOGUL sau PRIMAR, nu mă mulţumesc cu (o)poziţii mai slabe.” Atunci de ce îşi pierde vremea cu… (o)poziţii mai slabe?

Auzi tu: „Un titlu care mi s-ar potrivi mai bine ar fi: primarul blogosferei evanghelice. Eu asfaltez marile artere, eu dau apă (caldă sau duș rece) cu furtunul sau cu țîrîita bloglocatarilor, eu fac vizite inopinate în mahalaua evanghelică și tot eu consemnez mișcările unor “interlopi” evanghelici. La primăria mea sînt listele cu blogurile (și site-urile) evanghelice, și tot la birourile primăriei mele se consemnează și mitingurile spontane din blogosfera evanghelică. Și mai stau și bine mersi pe scaunul de primar, că nu este nici un contracandidat. Cel puțin pentru cîțiva ani” Şi, ca să-şi demonstreze „recunoaşterea naţională şi internaţională” vine cu argumente şi afirmaţii făcute de unele persoane cu ani în urmă (2003, 2009…). Afirmaţii făcute de persoane care şi-au dat seama ulterior de problemele de personalitate pe care acest individ le are. Aş fi curios care sunt opiniile actuale ale acestor persoane (de altfel, unii şi-au exprimat deja aceste opinii „actualizate”). Iţi trebuie timp ca să-ţi dai seama cu cine ai de-a face, nu-i aşa? Eu am greşit şi nu am ascultat sfaturile unora dintre aceşti „păţiţi.” Aşa-mi trebuie!

Încă o remarcă. N-am inventat şi nu m-a informat nimeni despre viaţa personală şi problemele acestui individ. Le-am citi LA VREMEA RESPECTIVĂ, scrise chiar de el. Nu-şi mai aminteşte? Acum, felul în care cineva interpretează informaţiile scrise cu mânuţa lui, e o altă chestiune. Nu e nimeni obligat să îşi însuşească punctul lui de vedere, mai ales când acesta este mai mult decât evident subiectiv! Oricum, nu am intrat în detalii, ci am adus aceste aspecte în discuţie doar ca să arat că omul chiar îşi face probleme singur.

Am să închei cu încă o constatare, un sfat şi o rugăminte.

Constatare: omul are mari probleme de imagine. Ideea că este primar, mogul etc îl obsedează. Iar faptul că alţii pot avea o audienţă pe măsură îl oftică, de-a dreptul. Cum altfel să interpretez afirmaţia sa finală „cînd Vindecătoru o să ajungă la 1 milion de vizite. Și ce dacă?” Ce ai, domnule? Te temi că te ajunge cineva din urmă? Auzi tu, „şi ce dacă?” Să nu te apuce râsul? Apropo de (o)poziţii mai slabe… De ce nu te iei la „trântă” cu blogul celui pe care „l-ai pus la punct”, Marius Cruceru, că a trecut deja de şase milioane? Şi culmea, asta fără să procedeze cum faci tu, postând în cea mai mare proporţie… postările altora!

Un sfat: nu te mai obosi să bagi în seamă blogul meu. Te-am mai sfătuit asta. Te-am rugat chiar. N-am nevoie de opiniile tale, de statisticile tale, de corecturile tale, de tine, în general. O vreme am considerat şi eu, ca şi alţii, că şi reclama negativă e tot reclamă. Dar n-am nevoie de ea. Am mai spus-o încă de la deschiderea blogului. Nu mă interesează performanţele de genul „câţi vizitatori am” sau câţi „follow-eri”. M-am înscris pe Blogosfera evanghelică (şi cu ei a avut „meci” individul) şi pe Zelist doar ca să popularizez ceea ce scriu. Mă interesează doar să-mi exprim opiniile, cu care cei ce citesc pot să fie sau să nu fie de acord. Opinii exprimate în urma experienţelor mele, a observaţiilor mele. Strict personale. Că sunt sau nu sunt folositoare, lasă-i pe alţii să decidă. Eşti spamat deja de o vreme pe acest blog. Asta nu-ţi spune că opiniile tale nu sunt dorite? Cei care nu sunt de acord cu mine, dar o exprimă într-un mod civilizat, au putut-o face în dialog pe acest blog şi nu s-a „umflat” nimeni cum o faci tu!

O rugăminte: Aceasta este o rugăminte exprimată de un prieten care m-a ajutat să identific locaţia autorului „mail-urilor informative”, cu care am citit împreună conţinutul ultimei tale postări la adresa blogului meu. O redau în întregime (cu scuzele de rigoare pentru cititorii blogului meu), căci e absolut edificatoare şi spune mai mult decât toate rândurile scrise până aici: „Spune-i ca, dacă face lista aia a ruşinii cu care tot ameninţă, să o facă pe hârtie igienică şi să ne trimită şi nouă câte un exemplar!” Am redat-o şi ca să mă cobor la nivelul unui dialog cu tine.

Dialog pe care îl voi opri aici, definitiv. Mă bucur că măcar mie nu mi-a trebuit atât de mult timp ca altora pentru a-mi da seama cu cine am de-a face. Nu doar că nu te mai citesc de acum încolo nici măcar în mail-uri. Nu mai exişti pentru mine. RIP. Voi face însă un lucru care contrazice într-un fel acest RIP: mă voi ruga pentru tine. La modul cel mai serios şi insistent. RIP-ul era simbolic.

P.S. Trebuie să vă cer iertare, dragi prieteni ai Cetăţii. Aş fi vrut să pot posta această replică de încheiere a unui dialog inutil şi total neproductiv chiar la acest individ acasă. Cum vă imaginaţi că nu se poate şi cum ştiu că sunt sub lupa lui, am ales să postez aici. Vă cer iertare că a trebuit să vă supun la lecturarea unui asemenea material. Prietenul meu, doctorul Răsvan, vă poate confirma că atunci când cureţi o rană cu puroi miroase neplăcut. Dar trebuie… Altfel se produce cangrena…

Chiar de astăzi vom trece la lucruri mai serioase. De ce să ne pierdem vremea cu nimicuri?…

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Pe gânduri, Sare... amară, Simţul civic, Trecător prin lume, Ştiri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Înscriere pe lista de aşteptare la… „lista ruşinii”

  1. Mario zice:

    O întrebare off-topic:

    Este în regulă sa lucrezi ca voluntar pentru Samaritan’s Purse (Operation Christmas Child) și Billy Graham Evangelistic Association? Franklin Graham, președintele Samaritan’s Purse este francmason și ecumenist. Organizatia sa, pe lângă acțiunile caritabile, include programe de evanghelizare și ucenicizare în peste 100 de tari. Am un prieten care lucrează ca voluntar pentru aceste organizații. Este moral și just sa sustii demersurile (filantropice, evanghelistice, ucenicizatoare) unor …masoni și/sau ecumenisti?
    Aș aprecia dacă mi-ati răspunde la adresa de e-mail: „eterodox@yahoo.com”. Răspunsul (corect) ii va parveni prietenului meu. Mulțumesc!

    • marinelblaj zice:

      Dragă Mario, bine ai venit în Cetatea de piatră, în primul rând. Sper că nu este o problemă dacă îţi voi răspunde abia luni. Duminica nu folosesc blogul, aşa că te voi ruga să aştepţi. Îţi voi scrie prin e-mail şi vreau să-ţi dau un răspuns satisfăcător şi mulţumitor. Fii binecuvântat!

      • Mario zice:

        E perfect!

      • marinelblaj zice:

        Mario dragă, cred că mi-ai dat o adresă greşită (sper că e aşa, nu altceva! 😀 ). Ţi-am trimis un e-mail şi iată ce am primit: „Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn’t have a yahoo.com account (eterodox@yahoo.com) [-5] – mta1532.mail.ne1.yahoo.com [BODY]

        – Below this line is a copy of the message.”…

  2. Draga Marinel, ai „muscat” din fructul oprit, in timp ce fructul oprit te-a muscat pe tine de fund. 🙂
    Pai vad de la tine ca omul a luat-o razna rau! Sufera de un delir al lui, dar despre asta vorbim luni.
    Graham e mason? Adica fiul lui Billy? Citi or mai fi si de la noi, dintre mioritici, netrebnici din astia?

    • szromulus zice:

      Draga Rasvan, putintica rabdare, omul a luat-o cu viteza mare inspre directia cea buna. Inca putin si psihiatrii sunt pregatiti sa ii ofere cele mai bune ingrijiri posibile, sper ca va avea internet si acolo 🙂

      • szromulus zice:

        Aa era sa uit, imi amintesc de carcotasii de la cronica. Multa vreme faceau glume pe seama involburarii domnului Vadim Tudor. Il supranumeau Tribunul. Scandau – „medicamente la Tribun”. Ei pe noi nu ne intereseaza Tribunul, asa ca ramane sa scandam „medicamente la Mogul, medicamente, medicamente….” 😀

    • gh80iulian zice:

      like father like son

  3. Mario zice:

    Am adresat intrebarea de mai sus mai multor persoane (de incredere). Iata un prim raspuns:

    „Nu , nu cred ca este in regula pentru un crestin autentic ( nascut din nou cu adevarat ) , care isi are fundamentul credintei sale in autoritatea Evangheliei prin calauzirea Duhului Sfant , sa adere / lucreze pentru , sau sa sprijine lucrari /proiecte realizate de asociatii care au legatura cu Billy Graham .

    De ce spun afirm asta ? Sunt autori care nu trebuie deloc ignorati care au afirmat legatura dintre Billy Graham si Masonerie . Daca e mason sau nu nu putem sa stim 100% .Eu nu am 100% dovezi in acest sens . DAR , ca este ECUMENIC si UNIVERSALIST ( doua doctrine de baza in Masonerie ) asta este dovedit 100 % din propriile afirmatii ( orale si scrise ) ale lui Billy Graham . AM NISTE CITATE DIN CARTILE SI AFIRMATIILE PUBLICE ALE LUI BILLY GRAHAM CARE SUNT 100% ECUMENICE RADICALE , UNIVERSALISTE ( deci masonice ). Sunt aceste citate in contradictie directa cu ce predica altadata Billy Graham despre salvarea DOAR si NUMAI prin Isus Cristos ? Bineinteles ca da … ! De ce exista aceasta contradictie ? Fiecare trebuie sa-si raspunda personal la aceste intrebari , prin calauzirea Duhului Sfant si lumina infailibila a Evangheliei .”

  4. Mario zice:

    Iar eu i-am raspuns:

    Multumesc frumos pentru raspuns, Traian! E cel corect! Este exact ceea ce asteptam de la tine. Insa, stii ce e paradoxal? Voluntarul nostru a fost cred primul si singurul predicator din biserica care l-a demascat si denuntat public pe Billy Graham, clatinand astfel piedestalul pe care i l-au ridicat ceilalti lideri (inconstienti).

    In pofida acestei constientizari, prietenul meu incearca sa disocieze activitatea aparent pozitiva a organizatiei de presedintele controversat al acesteia. A declarat ca se concentreaza pe ceea ce e bun si ignora restul. Problema e ca e obligat sa promoveze cursurile de ucenicizare ale organizatiei si tare ma tem ca nu sunt biblice. De fapt sunt convins ca nu sunt! Cum putem sa-l convingem si pe el ca nu poate sluji la doi stapani?

    De altfel. m-a si rugat sa arunc o privire peste cele 12 lectii din programul de ucenicizare The Greatest Journey si sa-i semnalez eventualele erezii.

    Ideal ar fi ca blogurile preocupate de ereziile ecumenice, carismatice etc sa investigheze si acest program care se doreste „one of the largest discipleship programs in the world ” si care „ucenicizeaza” millions of children around the world. Bisericile de maine vor fi conduse de acesti „ucenici”. Nu trebuie sa ramanem indiferenti. Apologetii romani trebuie sa traga semnalele de alarma ce se impun. Am rugat pe cativa blogari mai de incredere sa-mi raspunda la intrebarea de mai sus, dar cel mai bine ar fi daca ar posta materiale relevante despre pericolul organizatiei lui Franklin Graham, succesorul tatalui sau. Unde-s multi puterea creste! Tinerii nostri evanghelici trebuie sa inteleaga ca implicarea in astfel de proiecte e nerecomandata. Cineva trebuie insa sa le ofere argumentele de care au nevoie, mai ales ca au ei insisi au rezerve si par deschisi. Sa ne mobilizam pentru a-i trezi in totalitate!

    „Every shoebox gift delivered by Operation Christmas Child is a tangible expression of God’s amazing love. But a shoebox is just the beginning. It also presents an opportunity in nearly 75 countries for our church partners to invite children into a deeper relationship with Jesus Christ through The Greatest Journey.

    The Greatest Journey is a dynamic approach to discipleship—including 12 engaging Bible lessons—that local trained teachers are using to instruct the next generation of believers on how to become devoted followers of Christ and boldly share their faith with others.

    Since 2009, millions of children around the world have learned what it means to faithfully follow Jesus Christ through The Greatest Journey. As a result, lives are being changed for eternity and new churches are springing up in communities across the globe.
    We praise the Lord for making The Greatest Journey one of the largest discipleship programs in the world today.”

    http://www.samaritanspurse.org/what-we-do/the-greatest-journey/

  5. Mario zice:

    Trimiteti-mi un email gol pentru a verifica daca e valida!

  6. Mario zice:

    Groaznic, nici asta nu e buna. Se pare ca nu stiu sa-mi fac un nou cont Yahoo. Va dau una care sigur merge, dar va rog sa faceti sa nu apara public: xxxxxx. Stergeti va rog si stangaciile de mai sus. Cred totusi ca diavolul incearca sa bage bete-n roate…

  7. Marinel, eu cred că Mario ăsta e, de fapt, un joc pe calculator, e vestitul Super Mario. 🙂

  8. Mario zice:

    Nu e un joc, dar daca ar exista, ar fi unul penibil…

  9. Mario zice:

    D-le doctor, nu ma onorati cu un raspuns la intrebare? Aveti ce spune…

Lasă un răspuns

