Sâmbătă muzicală… la două capete


Săptămâna aceasta, fiindcă am avut mult de lucru, şi pentru că obişnuiesc să ascult muzică în acest timp, mi s-a făcut dor de Eric Clapton. De stilul lui de a lucra pe ghitară, în opinia mea, inegalabil. Şi, deşi poate să pară ciudat, în conexiune cu recentele conflicte din lumea arabă, mi-am amintit şi de ceea ce spunea el, e drept, într-un mod nu tocmai „blând, elegant”, în 1976, despre pericolul ca Marea Britanie să ajungă controlată de arabi… De gândit…

Nu are rost să scriu prea multe despre acest artist complet, considerat unul dintre cei mai buni ghitarişti ai tuturor timpurilor. Simpla căutare pe Google oferă incredibil de multe rezultate. Mai bine îi ascultăm muzica!

Am ales pentru azi un album din perioada „de mijloc” a carierei sale, cu destul de multe piese ce sunt ascultate mai puţin decât succesele (multe!) care l-au consacrat.

Aşadar

PILGRIM – 1998

 

Dar…i-am promis, totuşi, prietenului meu într-ale muzicii şi poeziei (dar nu numai…) că vom asculta astăzi şi WISHBONE ASH. De ce Wishbone Ash?

În primul rând, pentru că este una dintre trupele care şi-au pus amprenta pe evoluţia muzicii rock a anilor 70-80. Apoi, pentru că este una dintre trupele care au excelat în ceea ce se numeşte în muzica rock „twin lead guitars technique” (două ghitare solo care cântă în paralel). Practic, ei sunt consideraţi a fi una dintre primele formaţii care au folosit această tehnică, Andy Powell şi Ted Turner fiind incluşi în topul celor mai buni 20 de ghitarişti solo ai tuturor timpurilor pentru performanţele lor.

N-are rost să folosesc acel atât de blamat „copy-paste”, drept pentru care cei ce doresc să afle mai multe detalii despre acest grup, le recomand site-ul oficial, http://wishboneash.com/band/ , unde pot găsi suficiente informaţii despre foştii şi actualii componenţi ai trupei, dar şi despre activitatea lor.

Oricum, dintre piesele lor am ales pentru astăzi două, care cred că îi reprezintă foarte bine:

Throw Down The Sword –  poate între  cele mai reuşite solo-uri paralele de ghitară.

 

şi Lullaby – pentru frumuseţea „ţesăturii” de ghitare…

 

 

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Sâmbătă muzicală… la două capete

  1. Ventilatoare zice:

    Foarte frumos Eric Clapton,iar Pilgrim este o melodie foarte frumoasa.

Lasă un răspuns

