Excludere sau îmbrăţişare?


Scriu rândurile de faţă îndurerat, oripilat, dar şi tulburat de seninătatea unei inconştiente complicităţi prin tăcere. Las faptele să vorbească. Doar câteva dintre sutele care ne asaltează de o bună bucată de vreme încoace. Le-am ales la întâmplare şi le reproduc din minte. O minte care nu poate să le uite cu niciun chip…

  • În Irak, rebelii care au declarat deja formarea statului ISIS (Islamic State of Iraq and Syria) fac din creştini victime ale unor atrocităţi inimaginabile…
  • La Vatican, Zanetti, care a pus ghetele în cui în mai 2014, i-a propus Papei organizarea unui eveniment sportiv în care să joace fotbalişti de diferite religii, pentru a transmite un mesaj de unitate, indiferent de religie. Microbist, Papa a acceptat. Meciul va avea loc la Roma, pe 1 septembrie.
  • Ieri am avut invitat în biserică un misionar din Africa Centrală care ne-a arătat imagini cu creştini masacraţi de islamişti veniţi special pentru aşa ceva de la mii de kilometri distanţă.
  • În vreme ce ofensiva israeliană în Fâşia Gaza continuă şi soldaţii israelieni încearcă să termine odată cu ameninţarea Hamas-ului, la New York are loc un marş de susţinere a Palestinei, iar la un meci amical din Austria dintre Maccabi Tel Aviv şi Lille mai mulţi fani palestinieni au năvălit pe teren, atacând şi agresând jucătorii israelieni.
  • În Nigeria, Sudan şi în multe alte state africane islamiştii continuă uciderea creştinilor…
  • În Statele Unite, urmare a hotărârii unui tribunal federal din Wisconsin, IRS (The Internal Revenue Service) a decis, sub presiunea unui grup ateist, să monitorizeze predicile din amvoanele bisericilor pentru a nu ofensa necredincioşii. În vremea aceasta, islamiştii şi musulmanii câştigă tot mai multe drepturi…

Ştirile ar putea continua…

Nu pot să nu mă întreb, dacă tot s-a produs atâta agitaţie pe marginea evenimentelor recente de la ITP şi se produce şi în continuare o promovare susţinută a ideilor cuprinse în celebrul document de la Yale, dacă tot deplângem soarta creştinilor din noul stat islamic ISIS, de ce nu vine acum să ne explice domnul Miroslav Volf şi toţi susţinătorii lui de pe aceste meleaguri şi de aiurea, cât de eficientă mai este “excluderea sau îmbrăţişarea”?

Sau ecumenismul papal va reuşi să stopeze miile de crime zilnice împotriva creştinilor?

Poate, cine ştie, dacă scriem cărţi (pe care, oricum, numai islamiştii nu le citesc!) poate oprim nebunia asta, nu-i aşa, domnilor?

Anunțuri

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Pe gânduri, Politichie, Sare... amară, Simţul civic, Trecător prin lume, Zidul plângerii, Ştiri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Excludere sau îmbrăţişare?

  1. Vaisamar zice:

    Vă imaginați cumva că M. Volf a purtat discuții cu islamiștii de tip ISIS? Sau că această mișcare teroristă este una care umblă cu finețuri teologice? Chiar și un guguștiuc își dă seama că vorbim de chestiuni diferite. Este evident de la poștă, pentru oricine are ochi de văzut, că există forme extrem de violente de islam, dar și că există musulmani care nu se simt reprezentați de ideologia ISIS.

    • marinelblaj zice:

      Evident, nu-mi imaginez aşa ceva! Dar, permiteţi-mi să vă întreb, cu cine ne îmbrăţişăm şi cui foloseşte? Să-mi fie iertată comparaţia exagerată, dar e ca şi cum ne-am strădui să împăcăm capra cu varza în vreme ce lupii fac prăpăd în stână!
      Şi-apoi, pe cine ascultă extremiştii islamişti? Îi credeţi atât de puţini? Sau atât de puţin influenţi? Mă tem că lumea reală s-ar putea să vă dezamăgească foarte mult!

    • marinelblaj zice:

      Ah, era să uit. Încercaţi să mai schimbaţi placa asta cu „guguştiucii”. Am pretenţii mai mari de la dumneavoastră! 🙂 Sau greşesc? 🙂

      • Ce pretenţii ai tu de la Emanuel Conţac, de la un fumist? Numai faptul că a şters postările lui cu „guguştiucii”, insultă pe care am trecut-o cu vederea, considerînd-o o ieşire amuzantă în decor a unui tip uscat la minte şi la suflet, pentru ca, acum şi, probabil, în viitor, să revină, obsesiv, la ea, îmi demonstrează ce minte îngustă are tipul.
        Îngust în sensul unei specializări de tip nişă, iar de restul, Dumnezeu cu mila, vorba mentorului şi agitatorului său, cioara semi-senilă Dănuţ Mănăstireanu.
        Mă opresc de la violenţe verbale… Înţelegi tu mai bine ce am de spus.
        Cu un cameleon ca ăsta am să caut un emoticon de scîrbă, nu de rîs. De rîs e el şi panaramele care umblau după semnături printre evanghelicii de pe net să semneze pentru statul Palestina.
        Tipul e politic corect exact cum ai scris tu în postare, doar că mai diluat.
        Iar m-am enervat!… Dacă noi suntem guguştiuci, ei sunt nişte ciori, Marinel. Şi de la o cioară, ce poţi aştepta? Pune-ţi maşina o oră sub un copac plin de ciori şi vei găsi răspuns la aşteptare…

      • marinelblaj zice:

        Deci greşesc, Răsvan, având aşteptări! Of, nu mă lecuiesc odată de optimismul ăsta! 😀
        Acum, sincer, chiar am crezut că se poate dialoga, naivul de mine! A fost nevoie de doar câteva minute ca să fiu trimis din nou în rândul guguştiucilor. În fond, de ce să mă supăr. Guguştiucul este o pasăre care seamănă ceva mai mult cu porumbelul (doar e din aceeaşi familie) decât alte păsări… 😀 Iar porumbelul, comparativ cu alte păsări… migratoare după cum dictează interesele… 😉

      • marinelblaj zice:

        Un emoticon de genul ăsta, Răsvan? :mrgreen:

      • erata: demonstrează

      • Am să-ţi explic de ce mă enervează obrăznicia tipului. Cînd a folosit, pentru prima dată, termenul de guguştiuc, aplicîndu-l unei categorii de interlocutori care aveau altă părere decît domnia sa într-o anumită problemă, era vorba de un pamflet. Nu contează care, vorbim în principiu. L-a şi şters, de altfel, de „bun” ce era. Ăsta e ca mîţa: întîi face şi pe urmă îngroapă, întîi scrie şi după o zi (se) şterge.
        Omul face parte din categoria mofluzilor care, de cîte ori o iau peste botul virtual, ţipă că nu ai manieră şi cultura dialogului. Toţi limbă- lungă, toţi nea-poşircă au devenit, peste noapte, teologi, filozofi şi filologi.
        Asta cu cultura dialogului vine din alte sfere. Să-mi fie iertat, dar pînă şi domnul Andrei Pleşu sau Gabriel Liiceanu nu merg, totdeauna, pe cărarea dreaptă, nici a politicii, nici a moralei.
        N-a trecut mult după ce Liiceanu a declarat drept toxice nişte bloguri ortodoxe care nu-i erau pe plac, genul acela de locaşuri virtuale unde contează mai puţin cît eşti de deştept, dacă eşti mason pe deasupra, ca să înnebunească şi cine ştiu eu, adică gaşca de mănăstiraci: Conţacul, Stanciul şi, fireşte, nelipsitul Dănole, alias Dănuţ Mănăstireanu. Un penti, un bapti şi un angli: la ce să te-aştepţi?
        Or, domnii în cauză, Pleşu, Liiceanu plus nea Patapievici, n-au fost primiţi de Ioanichie Bălan la mănăstirea Sihăstria, cu mulţi ani în urmă, nu pentru că aveau strungăreaţă, coşuri pe faţă şi pantaloni scurţi, ci pentru că erau masoni (sau cel puţin aşa pretindea omul acela, că la Humanitas e plin de masoni).
        Acum, mai zi ceva despre vreunul din ei, că te ia gaşca la puricat, că urăşti cultura, morala şi mersul pe jos.
        S-au găsit toţi neica-nimeni de pe la noi să facă djihad prin bloguri (spun djihad ca să le tihnească), şi i-au luat la ochi pe Ionescu Cristian şi pe Paul Dan, adică pe tandea şi pe mandea, tusea şi cu junghiul: unul ştie, dar nu spune, altul spune dar nu ştie.
        Ai văzut pe Doru Radu? Se duce la Mănăstireanu şi, din vorbă-n vorbă, din liru-liru, bagă crocodilul: aduce vorba de Ionescu „Cristinescu” şi de Dan „Pălescu”. Alifie, meserie! ce are omul ăsta în el, mai rar cineva. Consecinţa? S-a ridicat bădiţa Mănăstirean, că-i mai ortoman, şi-a pălit mingea ridicată la fileu, drept în capul blogurilor cu pricina. Sunt toxice! ţipa Dănole. Dar nu sunt singurele, adăuga el. Copie şi pastă, Marinel, copie şi pastă…
        Iniţial, guguştiuceala a fost prostie emisă de nea caisă: spun prostie, pentru că termenul li s-ar fi potrivit mai degrabă lor, după cîntecul care suna cam aşa: „Guguştiuc, eu sunt turc!” (să mă ierte dragul meu prieten Sali Sabri 🙂 ) . Cu alte cuvinte, turbanologilor ăstora li s-ar fi potrivit la fix şi pasărea, şi colivia.
        Trecerea „drăgălăşeniei” cu guguştiucul , de la pamflet, la o discuţie de o cu totul altă factură, cum a fost asta de pe blogul tău, plasată în bătătura ta, unde le tolerezi toate ipocriziile, mofturile şi damful, e reflexul de neam prost al ţoapei ajunse.

      • marinelblaj zice:

        Răsvan dragă, ştii de ce le tolerez toate astea? Fiindcă în felul acesta îşi dau în petec „în deplasare”, adică nu la ei „acasă”, pe blogurile lor, unde le cântă în strună mulţi da’… vorba lui Lăpuşneanu privită în oglinzile labirintului 😉
        Am citit şi eu dialogul acela cu Doru Radu. Ce să zic? Bine că Dănole n-a fost în locul lui Adam, că muşca şi din pom! 🙄

    • gh.iulian zice:

      ati cunoscut personal multi musulmani?

  2. szromulus zice:

    Ah iar despre celebra teza de „savant” a lui Volf . Acea teza cu o demonstratie pentru elevi de clasa a IV-a mai putin sclipitori la invatatura. Demonstratia domnilor, demonstratia. Nu imi imbuneaza, imaginea aureolica curcubeica a lui Volf, parerea despre teza. Demonstratia conteaza nu povesti despre imbratisari. Este ca si cum un elev bun la istorie vine sa ii solicite profesorului de matematica sa ii mareasca nota de la 2 la 10 pentru ca el stie istorie. Nu are nici o legatura imaginea lui Volf si celelalte carti scrise de el, cu demonstratia puerila care sustine teoria crislamica. Daca cercetarea teologica nu ofera instrumente si metodologii de cercetare atunci la facultatea de fizica, matematica, medicina domnilor sa invatati standarde de rigurozitate a teoriilor.

    Am o rudenie apropiata care a lucrat ca medic in Irak cativa ani. Mi-a povestit situatia de acolo. Situatia este destul de diferita decat in luxoasele biblioteci de la Yale. Personal nu sunt uimit ca teologii nu cunosc situatia de la fata locului, pentru ca la fata locului nu exista doctori in teologie care sa scrie articole. Toti urmaresc situatia de la mare distanta, fara sa intre in contact direct cu realitatea. Este o mare diferenta sa iti dai parerea pe baza unor articole/carti studiate si sa ai o perceptie completa a realitatii la fata locului. Am lucrat, in birou, cu musulmani din diverse tari. Unii se bucurau ca au scapat din tarile de origine si de mediul religios toxic, in timp ce altii sunt victime ale indoctrinarii asimilate la varste fragede. Desigur teoria din carti este una si religia/mentalitatea pe care o invata de mici copii este alta.

    Islamul folcloric, cel care se invata in casele musulmanilor, formeaza mentalitati cu un potential negativ destul de ridicat. Teologii de la ITP cu orientari fantezist crislamice si-ar schimba complet parerea daca ar fi detasati pe teren. In fond teoretizand din spatele unui birou luxos si moale este foarte diferit decat a avea o perceptie completa 3-D la fata locului.

    • szromulus zice:

      A da, crislamicii discuta despre acea fractiune de islamism pur, pe care prea putini islamici o baga in seama. De ce sa nu ramanem mai bine la o religie robusta crestina decat sa filosofam fantezii si teorii cu demonstratii pentru elevii corigenti la matematica.

  3. szromulus zice:

    Puneti-mi domnilor o demonstratie robusta, riguroasa, bine elaborata a teoriei volfiene. Nu teoria similaritatilor suficiente, aplicata dupa reteta Volf.

    Scuza-ma te rog, draga Marinel, chiar am facut alergie la teoria asta blasfemitoare la care mai au curajul sa sustina acesti domni ca are o demonstratie buna. Asta e prostia anului, cum sa fie acea teorie riguroasa? Riguroasa din punct de vedere al volatilitatii, probabil.

    • marinelblaj zice:

      Tu n-ai înţeles încă, Romulus, că acestea sunt „fineţuri teologice” care nu-s de nasul şi mintea „guguştiucilor”? Ce aştepţi? Îmi spunea ieri un bun prieten (nu un oarecare, un om cu biblioteci întregi în cap!) că îi pare rău să constate, după lecturarea unei „felii consistente” din „Excludere şi îmbrăţişare” că n-a găsit acolo decât „dulcegării” şi „bla-bla-uri”. Până la urmă cred că am să sacrific şi eu timp să o parcurg, să văd ce găsesc…

  4. Pingback: Un pamflet cu şi despre sticleţi | Vindecătoru

  5. Vaisamar zice:

    „Dar, permiteţi-mi să vă întreb, cu cine ne îmbrăţişăm şi cui foloseşte?”

    Am citit cam un sfert din cartea lui Volf și nu am rămas cu impresia că el ne spune că îmbrățișăm terorismul islamic. Prin urmare, nu pricep obiecția dvs.

    În al doilea rând, Volf discută principial, iar reflecțiile sale se adresează în egală măsură musulmanilor extremiști. Și ei sunt invitați, la o adică, să-l „îmbrățișeze” pe celălalt (musulmanul moderat, creștinul, evreul).

    În al treilea rând, nu înțeleg de ce vă certați cu Volf. Certați-vă cu Isus Hristos și cu Predica de pe Munte, ori cu Pavel. Și ei vorbesc despre iubirea vrăjmașului.

    În al patrulea rând, până să ajungem noi să-i îmbrățișăm pe celălalt musulman, să vedem mai întâi cum ne smulgem din îmbrățișarea letală a aproapelui din blogosferă. 🙂

    • marinelblaj zice:

      Ar fi şi culmea să ne îndemne să îmbrăţişăm terorismul islamic. Ar fi, de altfel, şi greu să mi-l imaginez pe Volf îmbrăţişând un terorist cu vreo două kilograme de TNT pe post de centură… de castitate! 😎 În fond, dacă tot mă trimiteţi la învăţăturile Domnului, mai degrabă este teroristul vrăjmaş decât musulmanul cumsecade! 🙂
      Apoi, era o întrebare, nu o obiecţie! 😉
      Eu nu am studii superioare teologice, dar la cât mă duce pe mine mintea de „guguştiuc” înţeleg din Biblie că iubirea vrăjmaşului nu înseamnă să-i iubesc şi acţiunile!
      Cât priveşte „îmbrăţişarea letală a aproapelui din blogosferă”… mă faceţi să mă simt atât de ameninţător încât mai mai să închid blogul până nu fac vreo victimă! 😀

  6. szromulus zice:

    Tot nu am inteles inca ce are imaginea lui Volf cu teza lui crislamica. Poate imaginea cuiva sa stea pe post de demonstratie riguroasa a unei teze? Vad ca trioul crislamic pompeaza argumente legate de imaginea lui Miroslav in loc sa vina cu o demonstratie mai buna a tezei. Pana in prezent tot ce am vazut la crislamici sunt demonstratii cu multe erori si spatii largi de interpretare (Volf) si povesti despre nimic ale trioului crislamic. Pentru asa ceva nu este nevoie de o gandire savanta, ci doar o gandire de licean… Cred ca la nivel de cercetare teologica instrumentele si metodologiile de studiu sunt, comparativ cu alte domenii stiintifice, intr-un raport total de disproportionalitate. Total dezamagit de faptul ca nu vad demonstratii riguroase, nu dupa standardul teologic, despre care vorbim, ci la nivel de exigenta reala.

    Il facem pe Dumnezeul biblic egal cu Allah si venim cu demonstratii de liceu… Iritant nivelul de incompetenta.

    • marinelblaj zice:

      Dragul meu Romulus, te zbaţi degeaba. Nu vei avea parte de aşa ceva. Ţi-am mai spus ce îmi zicea un prieten bun, nu un oarecare, ci cu doctorat: „bla-bla-uri, vorbărie, dulcegării, vorbe frumoase fără substanţă…”
      Şi-apoi, cunoşti vorba aceea: „fiecare om evoluează până la nivelul maxim al propriei incompetenţe” 😀

      • szromulus zice:

        Sunt absolut dezgustat de competenta trioului crislamic fruntas. Da bine zici – “fiecare om evoluează până la nivelul maxim al propriei incompetenţe” . Problema e ca unii isi ating „genialitatea” foarte repede 😀 . Dulcegarii e tot discursul crislamicilor. Pe scurt nu cred ca sunt capabili de chestii profunde. Altfel veneau deja cu articole competente. Strategia lor e axata pe cateva directii:
        – discreditarea opozitiei
        – promovarea imaginii lui Volf prin aducerea pe piata romana a cartilor scrise de acesta
        – promovarea ideii ca doar cercetatorii in teologie au capacitatea de a intelege lucrurile

        Asta este un substitut al demonstratiei esuate a tezei. Pe scurt manipulare.

  7. szromulus zice:

    Salaam alaikum! Desigur ne referim la latura puritana, nu la ISIS. Un articol despre cum stiu sa iubeasca musulmanii pe aproapele lor.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2705008/Australian-jihadist-poses-decapitated-heads-sickening-pictures-posted-online.html

  8. m1ha1 zice:

    Video-ul de mai jos arata cat de superficială e fuziunea intre doua doctrine diferite (catolici & carismatici).

    Dacă vorbim despre dumnezei diferiți e și mai adâncă prăpastia (și aici nu există dubii, Allah prezentat de Coran și Dumnezeul prezentat de Biblie sunt diferiți exemplul cel mai elocvent este că Allah neavând soție cum să aibă un fiu pe când prin Fiul lui Dumnezeu sunt toate lucrurile, jertfa Fiului e esențială în mântuirea omului. Anticristul tăgăduiește pe Fiul 1Ioan2.22).

    Biblia condamnă orice închinare & ridicare a altor altare în afara Dumnezeului Celui Viu. Coexistența altarelor lui Baal, Astartea și Unicului Dumnezeu Adevărat nu face decât rău (in VT sunt o gramada de exemple de oameni care au ignorat asta si si-au luat rasplata) prin urmare metanoia (schimbarea mintii) este singura solutie de a veni mai aproape de Dumnezeul Cel Viu și Adevărat, Unicul.

    • marinelblaj zice:

      Mihai (bănuiesc că asta este de fapt acel m1ha1 🙂 ), în primul rând, bine ai venit în Cetate!
      Fără îndoială, aşa este cum spui. Problema este că unii aplică variante „îmblânzite” (zic ei!) la aceste fuziuni, în numele doctrinei iubirii vrăjmaşului, aproapelui etc, făcându-se că uită că una e iubirea care cheamă la Domnul şi alta iubirea care te împinge să faci compromisuri de dragul semenului, un lucru pe care nu l-a cerut niciodată Domnul !

  9. szromulus zice:

    Marinel am inteles finally strategia teologica a trioului crislamic. Cred ca este un fel de profesie de auctioneer teologic. Pentru cei care nu stiu ce inseamna auctioneer – take a look here : https://www.youtube.com/watch?v=hM7ITjpyed4

    Nu conteaza profunzimea teologica ci prezentarea. Ei isi exerseaza doarsales pitch-ul – in rest nothing profound 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s