Sâmbăta muzicală a amintirilor


Vă propun astăzi, în cadrul sâmbetelor muzicale din Cetate, un lucru inedit: două destine. Am scris despre acest subiect AICI. Nu voi relua cele scrise acolo. Voi spune doar că, după o viaţă muzicală petrecută împreună, destinele noastre, ale fratelui meu, Eugen, şi al meu, s-au despărţit. Motivul l-a constituit divergenţele privind orientarea muzicală.

După despărţire, Eugen a cooptat câţiva adolescenţi, cu care a realizat CD-ul pe care vi-l propun astăzi, „Doar eu”, păstrând numele formaţiei, în varianta în care acel M.E. (Marinel – Eugen) se transforma în ME (EU). Proiectul său n-a rezistat decât aproximativ doi ani. Nu comentez motivele. Nu am contribuit la realizarea acelui CD, dar toate piesele sunt lucrări pe care le-am gândit împreună până la un punct, la care am lucrat în cea mai mare parte, dar pe care Eugen a ales să le încredinţeze spre interpretare tinerilor cu care a format trupa.

O intreprindere oarecum similară mi-am asumat şi eu, doar că, în virtutea dorinţei de a orienta muzica spre exprimarea creştină, am ales trei tineri creştini într-un grup botezat „Pilgrim”, cu care am realizat CD-ul „Te-am ales”, o primă etapă dintr-un proiect pe care îl gândisem. Intenţionam ca în prima etapă, cea care a dus la realizarea CD-ului menţionat, să consolidez o trupă, cu care ulterior să încerc prelucrarea unor piese exclusiv din repertoriul creştin românesc (compozitori români). N-am reuşit să parcurg decât prima etapă, întrucât tinerii mei colegi, cu care am lucrat ca să-i ajut să-şi perfecţioneze performanţa muzicală, au trebuit să plece pentru a-şi urma studiile.

Voi posta amândouă CD-urile. Fără absolut nicio intenţie de a compara, ci doar pentru a sublinia ce înseamnă ca două destine muzicale să se despartă. Fără îndoială, creaţiile lui Eugen sunt unele de excepţie. Am mai scris aici, pe blog, şi repet: Eugen a fost un mic geniu muzical. Păcat de „risipirea” pe care a ales-o… De altfel, Berti Barbera spunea despre CD-ul lui Eugen că propune „o muzică de nişă, de cult, care trebuie tratată ca atare… cu texte inteligente.”

Despre CD-ul realizat de „Pilgrim” pot spune că este mai degrabă un CD-şcoală, în care, aşa cum am scris, am încercat să coagulez un grup în care tinerii să înveţe ce înseamnă mai întâi să cânţi pentru ca ulterior să poţi compune. De altfel cu excepţia ultimei piese, cea care dă şi titlul albumului „Te-am ales” şi care este o prelucrare gândită împreună cu tot grupul, toate celelalte piese sunt practic ceea ce se cheamă „cover-uri”, contribuţia noastră fiind doar interpretarea. De altfel, acest CD avea să fie cel mai bine caracterizat de pastorul Kerry Foote, de la biserica metodistă pe care am frecventat-o în perioada vizitei mele în SUA, care îmi scria despre acest CD că este „plin de viaţă, o realizare excepţională a unui grup din care dacă nu iei în socoteală liderul, ai putea liniştit să-l numeşti grup adolescent.”

Aşadar, menţionând din nou că nu doresc comparări (de altfel, ar fi de-a dreptul inadcevate, de vreme ce genurile muzicale diferă atât de mult!), vă propun să ascultaţi astăzi cele două CD-uri. Sunt unele piese pe care le-aţi mai ascultat aici, dar am lăsat ambele CD-uri în varianta completă, pentru a nu „ciunti” nimic din concepţia lor unitară.

„DOAR EU” – JUST ME

 

1.  SET ME FREE

2.  GOLDEN WIRED CAGE

3.  I’M SO AFRAID

4.  BEYOND ALL THESE

5.  SITTING

6.  THE STORM (înregistrare anterioară)

7.   LITTLE BRIDE SONG

8.  WHAT DO YOU THINK ABOUT

9.    I CANNOT ORDER TO MY SOUL

10. THE FALL INSIDE

11. LONELY SAILORS

12. THE RIVER

13. TIMPUL (înregistrare anterioară)

14. CETATEA (înregistrare anterioară)

15. UN ZBOR (înregistrare anterioară)

16. AICI E CASA MEA (înregistrare anterioară)

17. ZORI DE ZI (înregistrare anterioară)

Componenţă trupă:
Eugen Blaj – ghitară acustică, keyboards, voce
Simona Bivald – voce, keyboards, percuţie
Ela Frunzău – keyboards, voce, flaut, percuţie
Paul Frunzău – baterie, percuţie, voce

Colaboratori: Sebastian Blaj – toate instrumentele, voce; Cristina Gyarmati – violoncel, voce; Teo Horvat – ghitară bas

„TE-AM ALES” – PILGRIM

1.   GLORIE

2.   CE BUCURIE AM ÎN ISUS

3.   DE NEDESCRIS

4.   EŞTI DOMN

5.   MĂREŢ DUMNEZEU

6.   DULCE E A CREDE-N ISUS

7.   ÎN FAŢA TRONULUI DE SUS (o eroare a făcut ca textul să fie ales greşit faţă de melodie)

8.   DOAR ŢIE-ŢI CÂNT

9.   NUMAI TU EŞTI DOMN

10. DOMN MINUNAT

11. TE-AM ALES

Componenţă trupă:
Renata Szücs – keyboards, voce, aranjament instrumental
David Talpeş – ghitară solo, acompaniament şi aranjament ghitară electrică
Amalia Stepan – violă, voce
Marinel Blaj – ghitară electrică, acustică, double six, voce, aranjamente muzicale
Daniel Szabo – baterie, bas, supervizare aranjamente instrumentale

Aşadar, sper să aveţi o audiţie nu doar inedită astăzi, dar şi una plăcută, chiar dacă sunt o mulţime de piese!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., JUST M.E., Muzichie, Reluări, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

