Când te loveşte talerul balanţei…


Deşi sunt nevoit să-mi drămuiesc fiecare minut din cele 24 de ore pe care le am la dispoziţie într-o zi (păcat că ziua nu se dilată la căldură!), şi tocmai pentru a mă scuti de câteva operaţiuni de „curăţenie”, sacrific câteva minute pentru a lămuri două probleme apărute pe blogul meu.

Pavel îi scria lui Timotei aşa: „Dreptarul învăţăturilor sănătoase, pe care le-ai auzit de la mine, ţine-l cu credinţa şi dragostea care este în Hristos Isus.” (2 Timotei 1:13).

Asta după ce îi scrisese înainte: „Fii cu luare aminte asupra ta însuţi şi asupra învăţăturii pe care o dai altora; stăruie în aceste lucruri, căci, dacă vei face aşa, te vei mântui pe tine însuţi şi pe cei ce te ascultă.” (1 Timotei 4:16)

Ei bine, acestea au fost primele versete care mi-au venit în minte citind un comentariu dintre cele care se grăbesc să meargă în „coşul” numit „spam” al comentariilor nedorite pe care le primesc pe acest blog (îl redau în „copy-paste”, că tot se poartă..)

„…Marinel tu esti prin excelenta idealist…tine te de muzica si poze…intre fundamentalisti nu dai deloc bine…am impresia ca nu esti nici conservator convins…esti sigur ca nu ai supralicitat cu penultima postare ?”

Şi, ca şi când n-ar fi suficient, mă trezesc tot acolo, la „spam”, cu un pingback de la cineva („cineva” fără majusculă, deşi el aşa se crede!) care se autointitulează „mogul” (ce fel de mogul o fi, numai el ştie!). Deşi mi-am propus (şi am reuşit o bună bucată de vreme!) să nu-mi mai fac rău citind aberaţii megalomane de pe unele bloguri, mărturisesc cu ruşine că n-am rezistat tentaţiei de a vedea cu ce am mai „păcătuit” de am ajuns iar în vizorul „mogulului”!

Şi, dacă tot sunt la capitolul mărturisiri, iată, mărturisesc că m-am distrat copios aflând că sunt „companion de joacă blogosferică” cu Răsvan Cristian. Ai auzit, Răsvan? Ştiam că suntem prieteni, că suntem de vârste apropiate (şi destul de înaintate!), dar chiar să ne jucăm „blogosferic” la vârsta asta… ruşinică!

Acum, să le iau pe rând…

1. Nu mă interesează dialogurile cu numiţii… dar merită să le dau numele? Drept pentru care le comunic că „spam-ul” e adresa la care vor scrie ei de acum înainte. În schimb, mă voi ruga pentru sănătatea lor!

2. Sunt derutat rău. Idealist ştiam că sunt, căci am un ideal (nu se vede?), însă că nu dau bine între fundamentalişti (dar când „m-am băgat” între ei?), că nici conservator convins nu sunt… Ce-oi fi dom’le? Serios, pe unii chiar îi loveşte din când în când talerul balanţei! În cap! Că altfel nu se explică…

Păi, asta te aşteaptă dacă încerci să fii echilibrat? Adică să nu te laşi nici „împietrit” în „bariera de corali” cu care se înconjoară tot mai multe biserici, dar nici să nu faci „surf” printre rechini americani care momesc alte grupuri cu tot felul de „scamatorii” teologice?

În concluzie: stimate domn, te rog frumos, nu te mai osteni să vizitezi blogul meu! De ce să-ţi faci rău? Muzică poţi asculta şi în altă parte, pentru poze pot să mă interesez la copii şi să-ţi recomand câteva reviste… Serios! Ce rost are să-ţi pierzi timpul cu blogul meu?

3. Cu „mogulul” e mai greu! E genul care nu pleacă urechea la sfaturi, şi nici măcar la rugăminţi! Doar de aia e… mogul! Totuşi, fac o încercare…

Vă rog frumos, mult stimate (parcă aşa se vorbeşte cu mogulii, nu?), uitaţi că exist. Nu vă mai pierdeţi vremea cu oameni care… se joacă! Continuaţi să vă jucaţi singur. De-a „băgat şopârle”, de-a „hai să vedem ce mai scriu alţii”, de-a „pus etichete” (apropo, am uitat să pun etichete pe borcanele cu gem, nu mă ajutaţi?)…

Ah! Era să uit. Aveţi grijă cum şi ce anume citiţi. Chiar dacă unii scriu câteodată cu o „pană” mai „picantă”, pot fi printre ei oameni cât se poate de serioşi, pe care chiar îi interesează lucrurile serioase, care fac lucruri serioase, au profesii serioase. Aşa că, lăsaţi în pace „pătrăţoşii”, „vindecătorii” şi vedeţi-vă de clasamente. Poate foloseşte cuiva. Poate.

Şi, în final, un sfat pentru „ambii-doi”: când încercaţi să cântăriţi, atenţie! Uneori se poate întâmpla să te lovească un taler al balanţei. În cap!

Eu tocmai am atenţionat ce rezultă…

 

P.S. Nu voi folosi pingback-ul fiindcă mă ştiu „monitorizat”. Dar… nu vă obosiţi, stimabililor, să răspundeţi. Pentru mine timpul chiar contează. Oricum, mă voi abţine să verific „spam-ul.”

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Sare... amară, Simţul civic, Zidul plângerii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Când te loveşte talerul balanţei…

  1. La ce salon l-au internat pe mogul, Marinel? 🙂

  2. tabyta22 zice:

    Te zbaţi în mãrile de frãmântãri
    Pe-oceanul minţii-s valuri-gânduri
    Vrei un raspuns la miile de întrebãri
    Dar nu le vezi nici capãt, nici frânturi.

    Rãspunsul raţiunii-nisipuri mişcãtoare
    În jurul tãu i-atâta frig şi ceaţã
    Îţi pare cã nu-i sansã de scãpare
    Cã nu existã aici nici o speranţã!

    E prea departe Domnul sã audã?
    N-aude strigãtul ori ruga în suspin?
    Nu are ochii durerea sã ţi-o vadã?
    Nu simte zbuciumul şi lupta-chin?

    Privesc Cuvântul scris din vremuri
    Pe-ai Lui nicicum nu-i lasã niciodat’
    De aceea, suflete, sã nu mai tremuri
    Cã Domnul slavei nicicum n-a uitat.

    El stie cat de grea îţi este lupta
    Şi ce armura ai sã biruieşti
    Ţi-a pregãtit de-acum cununa
    Din mâna-I sfântã sã o primeşti.

    Deci nu te teme, El este cu tine
    E-acelasi Domn si Rege neschimbat
    O, suflete, prinde a te increde
    În Cel ce este viu şi adevãrat.

    Amin

    Aş vrea sã vã dau o mare de încurajare sau un ocean, dar nu ştiu cum, însã vã trimit umil aceste versuri-gânduri izvorâte din inima.
    Domnul sã vã binecuvânte!

Lasă un răspuns

