O sâmbătă muzicală mai… inedită


Dacă tot ne-am agitat în jurul ideilor de scenarii în această săptămână, şi fiindcă sper că ne-am obişnuit deja cu „sâmbetele muzicale” din Cetate, astăzi vă propun spre audiţie ceva inedit în peisajul celorlalte sâmbete: muzica de film creată de un mare compozitor – Ennio Morricone.

Muzică pentru peste 500 de filme şi seriale, al doilea compozitor care a primit premiul de onoare pentru întreaga carieră din partea Academiei Americane de Film, după Alex North, un alt mare compozitor, şi o mulţime de premii (din câte ştiu, surpinzător, nici un Oscar, deşi îmi amintesc că a fost nominalizat de câteva ori!).

Nemaivorbind că, după „măcelărirea” ideii de muzică în ultimii ani de Eurovision (am refuzat, din oroare să scriu despre asta!) am simţit nevoia să „mă tratez” în această săptămână…

Sunt convins că muzica aceasta vă va aduce aminte şi de multe filme celebre şi sper că vă va oferi puţină linişte după o săptămână de muncă…

Vă sugerez să lăsaţi muzica aceasta „să curgă” şi să vă vedeţi de treabă prin casă (dacă vremea vă obligă) sau să o ascultaţi ca antidot la ceea ce vă oferă alţii la o ieşire în aer liber (dacă ieşiţi la un picnic)!

Sper că v-am surprins cu alegerea făcută pentru astăzi. Evident, în mod plăcut!

The Ultimate Collection CD1

 

The Ultimate Collection CD2

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Frumuseţi, Muzichie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la O sâmbătă muzicală mai… inedită

  1. frandesdorin zice:

    Excelentă idee. Dar am putea merge un pic mai departe? Dacă tot comentăm muzica textelor creştine sau chiar biblice de ce nu ne îndreptăm puţin atenţia asupra muzicii filmelor din categoria „creştine”. În mod ciudat vom remarca faptul că la un moment dat cinematografia italiana producea multe astfel de pelicule, care ajungeau şi la noi. Acum ajung doar cele americane……..
    Asta e o altă discuţie. Interesant de văzut şi mai ales de auzit coloana sonoră. Se poate ajunge până la „Jesus Crist Superstar”.
    Dar se poate asculta coloana sonoră a filmelor autohtone (desi în filmologia autohtonă nu am prea văzut titluri care să facă trimitere la creştinism). Muzica însă e mai bună decât cea a multor producţii străine. Pentru tineret au existat pelicule din seria Veronica sau Liceenii, din cea cu adresabilitate spre vârsta mai adolescentină – mi-aduc aminte în special din cauza muzicii de la Mihai Viteazul, Pintea Viteazul,Un August în flăcări, sau, de ce nu, pentru cei mai bătrâni -ca mine- genericele de la Jurnalele de actualităţi sau de la celebra si matusalemica emisiune de TV Teleenciclopedia……………

    • marinelblaj zice:

      O-la-la, Dorin! Păi, se pot face o grămadă de postări cu muzică din filme, inclusiv creştine! Multe coloane sonore ale unor filme sunt adevărate capodopere. Chiar am fost tentat să postez coloana sonoră de la Jesus Christ Superstar, dar am renunţat, căci se împiedică mulţi de aşa ceva (Doamne, când vom fi în stare să disociem rezonabil lucrurile, să privim/ascultăm muzica fără a ne împiedica de chestiunile „adiacente”?).
      Aşa că am preferat o postare mai… „cu-minte”!

  2. gh80iulian zice:

    Multumesc pt postare! Nici nu mi-am dat seama ca aveam mare nevoie sa ascult… muzica. Anamaria

  3. Oana zice:

    Da, pe mine m-ati surprins. Va multumesc!

  4. teodor zice:

    Sunt la prima auditie pe acest blog.Multumesc!Citesc…ascult…citesc..ascult…Multam zice bihoreanul!

    • marinelblaj zice:

      Teodor, mă bucur să-ţi spun Bun venit în Cetatea de piatră! Chiar dacă e de piatră, te asigur că eu un loc cald! Şi, dacă bihoreanul zice „mulţam”, arădeanul (care nu ştie niciodată dacă să fie bănăţean sau ardelean 😀 ) îţi spune „no, să-ţi fie de bine!” 😀

  5. Pingback: Melodiile sufletului (94) | Convieţuire

  6. Mirela zice:

    Nu ma satur sa ascult…..
    Multumesc pentru cadoul din sambata asta desi eu il ascult luni.

Lasă un răspuns

