Cosmogonia prostiei


Că lumea politică românească e populată cu tot felul de „ciudaţi” (ca să mă exprim cât de cât… cosmogonic!) e un lucru cunoscut.

Mi-a fost dat să aud în timpul lui Ceauşescu o grămadă (ce cuvânt… mic!) de inepţii. Dar, parcă geloşi pe trecut, aleşii noştri se străduiesc din răsputeri să depăşească „performanţele” trecutului regim şi ale… „odioasei sale soţii”

E deja viral, şi asta vine de la un virus al prostiei, pe care, dacă ar mai trăi, cred că Rath Vegh Istvan l-ar include şi l-ar cerceta mai îndeaproape în a sa celebră „Istorie culturală a prostiei omeneşti” la care, iată, mă văd nevoit să fac tot mai des referire.

Acum, îmi place să cred că limba română n-a ajuns o limbă străină pentru mine. Când eram adolescent am reuşit să înţeleg şi „Joc secund” al lui Barbu. Dar în zilele acestea trăiesc un sentiment de profundă dezamăgire, fiindcă nu reuşesc să înţeleg ce spune domnul din clipul de mai jos! Îmi traduce, explică şi mie cineva?

Pentru cei care au dificultăţi în a înţelege ceea ce spune acest domn, despre care se spune că ar fi scriitor şi regizor, între altele, dar care candidează pentru un post de europarlamentar din partea Forţei Civice Braşov, iată mai jos transcrierea:

„Ne aflăm în plin cutremur cosmogonic dat de conflictul dintre mitul arhaic, eroul arhaic, ciobanul Frigda şi mitul civilizator, eroul civilizator… gramofonul”

În fine, nu pot să nu mă gândesc la ce discuţii elevate ar putea avea loc între Eba şi acest Sorin Paler, cu medierea amabilă şi neapărat foarte ortodoxă a lui Becali (dacă scapă de unde e acum)!

Parcă o şi aud pe Eba spunând: „Aveţi dreptate cu problema cutremurului cosmogonic, fiindcă şi eu am încercat crema asta de faţă şi mi-au apărut tot felul de coşuri, ca la ciobanul ăla de care pomeneaţi!” Iar concluzia lui Becali ar fi cât se poate de firească: „Doamne, apără şi păzeşte!”

Chiar aşa… „Doamne, apără!”

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Disperări, Politichie, Simţul civic, Smile..., Zâmbet sau rictus? și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Cosmogonia prostiei

  1. szromulus zice:

    Era din cauza noii combinatii de ceaiuri pe care o foloseste si a samponului 😀

  2. cris zice:

    Frate, cum sa pun icoana aia care se rostogoleste de ras? Distinsului domn ii umbla gandurile prin cap ca trenurile, cateodata mai si suiera, vorba lui Divertis… care gand e mai tare iese asa la suprafata… Eu m-am prins: dansul face parte din categoria pe care grupul Divertis o numeste „animale mici si fara frontiere”, pt ca „ele simte dom’le calamitatea da cutremur care este”! – pt cine nu stie despre ce vorbesc sa caute pe Youtube Divertis -animale mici si fara frontiere 1991…

  3. marinelblaj zice:

    Surioară dragă, aici n-avem iconiţe care se rostogolesc de râs, aici rădem decent 😀
    Da, îmi amintesc de acel Divertis, cu „marmotele” , ele fiind parcă acele „animale mici şi fără frontiere”. Dar chiar să ajungem să ne reprezinte marmote în parlamentul european? De fapt, la ce „grădină zoologică” avem în ţară…

  4. cris zice:

    Radem decent, dar „loud and clear” sper, cum se exprima distinsul domn… exact despre marmote era vorba ca doar „ele imediat asamteste” cutremurul, nu seismul 😉 gradina zoologica… asociatia de animale mici, fara frontiere cand e vorba de prostie…

  5. szromulus zice:

    Imi amintesc de elevii de liceu din UK, pe care ii vedeam pe marginile trotuarelor, smoking a pot. Dupa privirea sobra, semidocta si plina de elan patriotic a lui Paler, ar fi destul de suspectabil ca inainte de interviu a fumat cateva pot-uri 🙂 . Oricum este o performanta greu de stabilit ce a facut el, un adevarat speech revelator loud and clear 😀

  6. gh80iulian zice:

    io unul (1),imi exprim parerea mea personala in nume propriu,care e aceea ca,si anume io sper caci distinsul domn politician candidat care apare iin imaginile din videoclipul cu reportajul respectiv sa cistige candidatura pt functia respectiva in virtutea careia candideaza,prezentindu-ne noua virtutile dumnealui;de ce imi doresc eu ,in mod aparent paradoxal si aprioric postmodernist cvazicinic ,caci el sa cistige?simplu: pt. caci ,apoi dupa aceea ,el odata prezent acolo,sa contribuie la cea mai sigra metoda de deratizare:IMPLOZIA!-asta vis-a-vis de apropoul cu razboiul cosmogenic…

  7. szromulus zice:

    Se faceau multe glume pe seama inteligentei lui Bush, dar ai nostri e mai tare, bate tot. Asta cu cutremurul cosmonogic e de pus in almanahe de succesuri alaturi de gramofon, adica de eroul civilizator 😀

  8. Dragă Marinel, domnul respectiv este un anagramat. El vorbeşte despre transcendentalismul boabelor de la fose. „La fose” este anagrama lui „fasole”. Vorba poetului: „…nu cerceta aceste legi, căci eşti nebun de le-nţelegi”. 🙂

Lasă un răspuns

