Tunelul timpului


Maşina rulează încet pe şoseaua pustie. Toată lumea tace şi doar picăturile răzleţe ale unei ploi ce pare la fel de nehotărâtă ca drumul ce şerpuieşte când la stânga, când la dreapta, par să întrerupă din când în când monotonia cu zdrobirea lor pe parbriz…

Privesc pe geam la copacii care aleargă nebuneşte în jurul maşinii, ca într-o fugă disperată după o iarnă ce nu mai vrea să vină, şi mă gândesc la cât de trecători suntem noi, oamenii, într-o lume care trece. Îmi dau seama că, deşi pretindem că noi trecem prin această lume, de fapt ea este cea care trece prin noi, brăzdându-ne gândurile în riduri ce se adună pe chipuri ce-au fost odată netede ca cerul acesta alb ca un giulgiu întins între un trecut uitat şi un viitor necunoscut…

Încerc zadarnic să-mi dezlipesc ochii de culorile vii şi totuşi moarte ale unei toamne ce pare infinită şi-mi dau seama că e imposibil câtă vreme toamna e de fapt atât de mult în mine încât pot să aud, fără niciun efort, cum mai cade câte o frunză de gând răzleţ, desprins din noianul de amintiri pe care mi-l trezeşte pădurea.

„Fiind băiet, păduri cutreieram” nu mai e o frântură de poezie, ci o realitate care plânge odată cu ploaia de pe parbriz.

Şi, dintr-o dată, ca un ecou al imaginii ghitaristului bătrân al lui Picasso, de undeva, din spate şi din faţă, încolăcindu-se şi cuprinzându-mă parcă în braţe reci, atât de reci încât am impresia că le simt şi acum arsura, bătrână şi ea de-acum, Muzica…

Unde să mai fugi ?

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Jurnal de luptă şi... de pace, Picături, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

