O nouă serie de sâmbete muzicale !


Prietenul meu, Romulus, mă întreba sâmbăta trecută: „ce părere ai de muzica creştină, straină, a perioadelor ’70-2000?” Drept pentru care, sâmbăta asta vreau să încep o serie de sâmbete dedicate strict formaţiilor rock (precizez, rock!) din perimetrul creştin.

Nu înainte de a lămuri definitiv o chestiune: nu există muzică creştină! Există muzică interpretată de creştini, cu mesaj creştin, compusă/creeată de creştini. Asta ca să lămurim din start lucrurile, cu precizarea că în opinia mea nu există suficiente argumente care să mă convingă de contrariu. Am discutat şi dezbătut acest subiect şi pe blogul fratelui Cruceru, şi pe al meu.

Bun!

Acum, referitor la această serie de postări, trebuie să mai fac o precizare. Sâmbetele muzicale din „Cetatea de piatră” nu şi-au propus şi nu intenţionează să prezinte şi să analizeze interpreţii şi piesele alese din alt punct decât cel strict muzical. Al valorii exprimării muzicale.
Voi proceda la fel şi cu interpreţii şi trupele acestei serii. Nu voi analiza mesajul creştin, nu voi face referiri exprese la viaţa mai mult sau mai puţin creştină a componenţilor trupelor etc, după cum n-am subliniat sau scos în evidenţă nici faptul că geniul vocal al rock-ului, Freddy Mercury a fost homosexual şi a murit în urma „daunelor” provocate de acest păcat.
Din punctul meu de vedere, aspectul spiritual şi implicit judecata Îi aparţine lui Dumnezeu, noi putând face doar constatări şi supoziţii. Pe care, nici măcar pe acestea!, nu intenţionez să le fac, pentru că, aşa cum am spus, aceasta este o rubrică strict muzicală.

Aşadar, voi încerca să prezint câţiva interpreţi şi câteva trupe care s-au ridicat la un nivel calitativ remarcabil în acest domeniu. Voi evita clasamente sau preferinţe, ordinea în care le voi posta fiind una care va depinde doar de amintirile mele legate de muzica lor. Pentru că nu vreau să evit acest lucru, voi spune de la început că trupele mele preferate în acest sector muzical sunt „Newsboys” şi „Casting Crowns”. E o chestiune de gust şi afinităţi…

În rest, vorba cuiva, „gusturile şi palmele nu se discută”!

Astăzi voi începe cu:

PETRA – una dintre trupele care au influenţat enorm acest gen muzical din zona creştină. Formată în anul 1972, a început iniţial cu un sound şi stil apropiat celor de la Lynyrd Skynyrd (unii spun că şi Eagles), Foreigner, evoluând încet către stilul propriu, spre anii ’80. Au trecut mulţi instrumentişti în această trupă, dar cei care sunt consideraţi iniţiatorii sunt Bob Hartman (compositor şi ghitarist) şi basistul John DeGroff. La început, grupul s-a numit “Dove”. Acesta avea să devină Petra în momentul în care grupului i se alătură un alt ghitarist, Greg Hough şi bateristul Bill Glover.

Pentru cei care doresc mai multe detalii “tehnice”, recomand site-urile:

www.petraband.com
www.classicpetra.com

Pentru astăzi am ales spre audiţie albumul considerat cel mai bun realizat vreodată de această trupă, “Beyond Belief”. Este un rock „hard” nu doar ca gen, dar este şi unul cu valenţe lirice evidente (vezi „Love” şi „Prayer”).

Menţionez că aveţi mai jos posibilitatea de a asculta după o listă de redare a pieselor de pe acest album sau să selectaţi anumite piese!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la O nouă serie de sâmbete muzicale !

  1. szromulus zice:

    Oho, Petra 🙂 . Super! Am ascultat multa vreme melodiile lor 🙂

  2. Pingback: O nouă serie de sâmbete muzicale – JARS OF CLAY | cetatea de piatră

Lasă un răspuns

