Chirurgie plastică şi… trepanatorie


O excelentă şi foarte sugestivă fotografie a unui prieten, publicată pe blogul acestuia, m-a stârnit să aştern pe… pixeli nişte gânduri care mă frământă de ceva vreme… E drept, n-are nicio legătură cu fotografia, dar titlul a fost extrem de sugestiv pentru imaginaţia mea (bolnavă, vor fi zicând unii 😀 )… surgeon                                                                                                                         sursa

 

Biblia spune:

„Voi sunteţi trupul lui Hristos, şi fiecare, în parte, mădularele lui” (1 Corinteni 12:6)

„Din El tot trupul, bine închegat şi strâns legat, prin ceea ce dă fiecare încheietură, îşi primeşte creşterea, potrivit cu lucrarea fiecărei părţi în măsura ei, şi se zideşte în dragoste” (Efeseni 4:16)

Să o luăm metodic, în spirit biblic şi cât se poate de logic…

Trupul este format din mădulare. Mădularele sunt formate din celule. Bănuiesc că, şi dacă explicaţia este nu neapărat acurată medical şi anatomic, reducerea la esenţial nu este greşită.

Ce se întâmplă într-un organism în care un grup de celule se adună separat de restul mădularelor? Numim asta, din punct de vedere anatomic, o tumoră! Ce se face cu aceste tumori? Sunt supuse unei biopsii pentru a se stabili dacă este vorba despre una benignă (adică una ce se poate vindeca) sau una malignă (de natură gravă, foarte primejdioasă).

Cum se procedează în situaţiile acestea?

În cazul unei tumori benigne, se impune un tratament care să ducă la vindecare.

În cazul unei tumori maligne, se procedează la o intervenţie chirurgicală în vederea eliminării acestei tumori.

Bun!

Dar ce legătură are aceasta cu biserica?

Hm! Ia să ne gândim la grupuleţele, partiduţele, găşculiţele şi cum le-o mai zice, care se formează uneori în biserici. Acolo unde se presupune că mădularele ce formează trupul ar trebui să fie… închegate…

Restul raţionării vă aparţine…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Pe gânduri, Sare... amară, Trecător prin lume, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Chirurgie plastică şi… trepanatorie

  1. ion vizitiu zice:

    Bine, fierastraul ala de lemne se poate folosi la taierea unui madular cangrenat, dar ciocanul ala de cizmar?
    Poza asta imi aduce aminte de o poveste adevarata cu un „baiat bun la toate” care plecase sa lucreze la mina. Cand s-a intors i-a fost rusine sa spuna in sat ca a fost la mina, si a povestit vecinilor ca a fost la Bucuresti unde a lucrat ca reparator radio-tv. Auzind Mos Trache, l-a invitat indata sa-i repare televizorul. Acesta, neavand alte scule, si-a luat indata un cleste , o surubelnita si un ciocan si a plecat in vizita. Dupa vreo doua ore de baute a plecat resemnat „- a a…e arsa o dioda mos Trache.”
    Ma gandesc acum ca si in biserica, pentru extirparea cangrenei trebuie o mana calificata, dar ce sa faci cand buba-i la cel ce ar trebui sa fie doctor?

  2. szromulus zice:

    De ceva vreme am hotarat sa echilibrez functionarea celor doua emisfere cerebrale. Fiind left brain oriented la baza, am facut pasul spre dezvoltarea unei gandiri care sa aduca echilibru. O minte analitica, rationala este orientata doar spre clasificari si spre departajari, nu are potentialul de a iubi. Oamenii a caror gandire este pur left brain oriented sunt dezastru din punct de vedere al iubirii fata de aproape, chiar daca la capitolul acuratete teologica pot fi pe culmi inalte. Totusi poruncile de baza nu sunt „fiti cat mai rationali”, ci iubeste-ti aproapele ….

    Atunci cand poti iubi pe cei din jur aduci mare echilibru in biserica. Am reusit sa vindec multe relatii pe care le aveam cu cei din jur(mai apropiati sau mai indepartati) gandidu-ma cu drag si cu empatie la ei. Am incetat sa ma gandesc la ranile pe care mi le-au facut si in schimb ma gandesc la ce fiinte minunate ii considera Dumnzeu. El vede fiinta umana in ansamblul ei, noi vedem totul prin raportul relatiei cu noi. Mai demult aplicam o gandire justitiara, pur logica, acida, acum echilibrez balanta, printr-o infuzie cat mai mare de iubire fata de cei din jur. Asta vindeca biserica.

    Cazul Mariei Magdalena este relevant. Cum ar fi fost ca Isus sa instaureze o zona de pedeapsa in biserica, bine ingradita ca si zona leprosilor si sa ii spuna Mariei, „daca vrei sa fii mantuita, stai acolo si caieste-te pana faci rana in genunchi”? Iubirea Mantuitorului a fost un impuls motivational foarte puternic care i-a schimbat viata Mariei. Noi suntem dispusi la critica, certuri, ura si care sunt rezultatele noastre?

    • szromulus zice:

      Poate nu rezida foarte explicit ce legatura are iubirea cu gasculitele(….cu prefectura) 😀 . Psihologia formarii grupuletelor, gascutelor, bisericutelor este bazat pe idea de acceptare. Sigur, noi nu actionam constient in directia asocierii la grupulete, dar exista un reflex inconstient de a cauta acceptarea. Gasculitele ofera o particula in care ne putem integra si (in)evolua. Acest aspect este foarte important ca sa nu ne simtim ca si Galileo in epoca lui. Gascutele au totodata si o trasatura de protectie care asigura autoconservarea, altfel s-ar disolva imediat. Conservarea particulei de grup se realizeaza prin emiterea de judecati separatorii fata de alte grupuri cu idei diferite. Eu sunt in grupul meu, tu esti in grupul tau, dar suntem separati de viziuni diferite si luptam pentru conservarea pozitiei prin acceptare, afectiune fata de cei dinauntru si emitem judecati aspre fata de cei din jur care difera de noi. Este un mecanism foarte complex care poate actiona extrem de negativ fata de cei cu mentalitati diferite.

      Un exemplu relevant ar fi cel legat de ce am patit recent. Ma intelegeam foarte bine cu persoana X(sa o botezam asa), in momentul in care a aflat ca sunt adeptul medicinei alternative, al profilaxiei orientale s-a creat un baraj in discutie care a distrus complet dialogul, a ramas doar acel salut crestin …. desumflat de esenta. Iubirea crestina depaseste aceste baraje de gasculita si ne putem comporta fara partinire chiar daca apar aceste viziuni complementare.

      Grupurile mici sunt eficiente in multe cazuri, spre exemplu grupul de apostoli, in schimb este distructiv cand ideile generate de particula nu au in centru iubirea si acceptarea larga. Cand grupuletele din biserici se bazeaza pe idei alterate, egoiste lucrurile sunt periculoase 🙂

      • Asta cu medicina alternativă mi-a amintit o păţanie recentă.
        Am ajutat o băbuţă, care venise la spital. S-a oferit să pună pomelnic pe la mănăstiri pentru rugăciune. A trebuit să dau numele copiilor mei, că mi i-a cerut.
        După o vreme, iar a venit baba. O muncea un gînd. M-a pus săm repet numele copiilor mei. Pe unul îl încurcase: în loc de Victor, scrisese la popă Ştefan.
        Am consolat-o: lasă, maică, cunosc eu un tînăr credincios pe care îl cheamă aşa.
        Chiar aveam, la biserica unde mă duc. Am uitat să-i spun că e baptist. Adică dintr-o religie alternativă cu a ei. 🙂

      • marinelblaj zice:

        Treaba asta cu „religia alternativă” mi-a descreţit fruntea, dar m-a şi pus oleacă pe gânduri. Nu de alta, dar „alternativă” poate avea şi sensul de… când e, când nu e… 😀

      • Alternativă e şi vorba „cine n-are bărboşi, să-şi cumpere!” (orice aluzie la Harvest e cu totul întîmplătoare) 🙂
        Uite: noi avem barbă, dar nu ne ia nimeni. Poate pentru că nu ne dăm, ştiu eu? 🙂

      • marinelblaj zice:

        Numai că în vremuri de criză (şi nu numai!) există şi „alternativa” aceea cu… cine-i are să-i vândă! (tot fără aluzii…)

      • szromulus zice:

        Ma ingrijoreaza soarta mea la modul cel mai profund 😀 . Ca si nepot si stranepot de preoti ortodocsi eu am ajuns pe o religie alternativa – asta e culmea alternativa a ironiei 🙂

      • L.I. zice:

        ioi ce motiv si o gasit omul sa nu mai vorbeasca cu tine! asta da!

      • szromulus zice:

        poate fi si mai rau, eu sunt utilizator de Chrome de la Google, tu daca esti utilizator(are) de Mozilla deja e motiv de conflict. Pe Marinel nu l-am intrebat daca foloseste browsere alternative ca sa stiu daca mai avem ce discuta(alternativ) 😀

      • marinelblaj zice:

        Nu dau asemenea detalii, Romulus! Că n-am alternative la prieteniile mele! 😀

      • Cosmin zice:

        Când instalăm un windows nou avem automat un browser, și acela este internet explorer, alții aleg alternativa (pe parcurs). Acum înțeleg, de ce când ne naștem avem automat și o religie, ea vine la „pachet” cu viața (windows-ul). Mulți rămân cu internet explorer, pur și simplu nu vor schimbare nu caută nici o alternativă care să le schimbe viața..

  3. Dragă Marinel, am crezut că pentru formarea găştilor e necesar un număr sporit de membrii într-o biserică. Nimic mai fals! 🙂

Lasă un răspuns

