Stări de(z)agregare…


Iov spunea: „Adu-Ţi aminte, Dumnezeule, că viaţa mea este doar o suflare!”

David suspina: „Îmi este mâhnit duhul în mine, îmi este tulburată inima înăuntrul meu. Mi-aduc aminte de zilele de odinioară”

Iar Pavel le scria filipenilor, peste ani: „Bucuraţi-vă totdeauna în Domnul! Iarăşi zic: Bucuraţi-vă! Blândeţea voastră să fie cunoscută de toţi oamenii. Domnul este aproape. Nu vă îngrijoraţi de nimic; ci, în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri. Şi pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, vă va păzi inimile şi gândurile în Hristos Isus.”

Bunul meu prieten scrie azi: „Azi, printre picături, vorbesc cu un prieten. Nici el nu plezneşte de bucurie. Nu se zăreşte nici la el vreun verset înţepat într-un buchet de trandafiri.”

De duminică până astăzi sunt trei zile.
Cât a stat şi Domnul între cei morţi.
A treia zi a înviat!
Mi-am amintit şi am trăit toate acestea, cum îmi este felul, pe fond muzical.

Dacă ar fi să concep un grafic al stărilor mele în aceste trei zile, ele ar arăta muzical cam aşa cum le puteţi asculta mai jos. Detaliile chiar nu contează…

Ziua întâi

Forgive me – Group 1 crew

Ziua a doua

Matthew West – Forgiveness

Ziua a treia

Henry Purcell – Rejoice in the Lord always

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Biserica, Disperări, Jurnal de luptă şi... de pace, Odăiţa rugăciunii, Sare... amară, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Stări de(z)agregare…

  1. szromulus zice:

    Frumoasa selectie muzicala! Articolul tau m-a facut sa imi amintesc de ce spunea C.S. Lewis. „you don’t have a soul, you are a soul, you have a body” – este o intreaga filosofie de viata si foarte diferita de morbida paradigma bine cunoscuta- „suntem un trup si poate avem pe undeva si un suflet”. Daca lucrurile ar sta invers a ne bucura in Domnul ar fi o idee paguboasa.

    • marinelblaj zice:

      Nu ştiu, Romulus, cât e de frumoasă, dar ea sugerează stările prin care am trecut. Da, cunosc citatul lui Lewis şi filozofia din spatele afirmaţiei. Partea proastă e că ştim dar… nu ştim că ştim!

      • szromulus zice:

        De cativa ani ma intereseaza mai putin teoria goala. Am teoretizat foarte multi ani, dar am descoperit o latura extrem de interesanta aplicabila in practica. Recunosc ca incercarile prin care am trecut au avut un rol important in ecuatie. Teoria de dragul teoriei nu functioneaza cand esti in groapa cu lei, pentru ca le poti cita teorii frumoase, dar asta nu le va inchide gurile. Incercarile vietii sunt ca luptele pe tatami, acolo vezi care din variantele exegetice functioneaza 🙂 . Cineva spunea mai demult legat de padurea de teorii existente pe piata, „ai testat-o? daca nu, atunci nu o predica de dragul umplerii programului de predici!” .

  2. tabyta22 zice:

    Totdeauna m-am simtit aiurea ca nu stiu si nu pot intelege limba engleza.
    Dincolo de motivele pentru care nu am invatat limba aceasta, mi-am adus aminte ca Dumnezeu ne-a dat multe alte „limbi”(limbaje daca pot spune) in care sa vorbim fara sa le invatam.De asemenea sunt „limbi” internationale, fara ca cineva sa le clasifice astfel.
    „PLANGETI cu cei ce plang…” este limba redata de articolul dvs. si al dlui Doctor.
    „Bucurati-va…” inveseliti-va, râdeti ar fi un sinonim al recomandarii biblice.
    Incurajarea este o alta forma de limbaj, fie prin cuvinte, fie prin gesturi,mimica.
    Si fiindca sunt aici va scriu o mica incurajare din peninsula.
    „Priviti crestini la Domnul, la sfantul Dumnezeu, la slava ce o are, priviti la Fiul Sau…
    Cand iti intorci privirile spre El te luminezi de bucurie si nu ti se umple fata de rusine”
    Sigur ca mai sunt dar eu ma opresc aici si fie ca Domnul sa va mangaie si sa va intareasca.

  3. marinelblaj zice:

    Mulţumesc, Tabyta, pentru încurajări! Nu sunt chiar atât de descurajat, cât sunt de mâhnit. Nu pot să-mi pierd curajul când ştiu ce Dumnezeu am, dar mâhnirea ţi-o provoacă uneori oamenii de la care nu te aştepţi…
    Uite, fiindcă spui că nu cunoşti limba engleză, am să-ţi traduc un vers din piesa celor de la Group 1 crew (poate o piesă mai neobişnuită în peisajul muzical al blogului meu!). Spune refrenul la un moment dat ceva foarte dureros: „mă tem că nu mi-a rămas timp destul ca să spun lumii că nu mai e mult timp…”
    Fii binecuvântată!

  4. Cosmin zice:

    Îi greu când în duh plângem, când neliniștea este interioară și sufletul se zvârcolește. Dar îi ușor când Domnul Dumnezeu în gingășia Sa ne mângâie și ne înviorează fie prin Cuvântul Său, fie prin frați. Uneori îi o mângâiere doar să asculți pe cei care se află într-o frământare, iar noi frații și surorile celor frământați trebuie să facem primi acest lucru. (Iov 21:2 ). Sunt alături de voi, dragi frați (Marinel, Răzvan) și vreau să vă încurajez printr-un verset (2 Corinteni 1:5) „Căci, după cum avem parte din belşug de suferinţele lui Hristos, tot aşa, prin Hristos avem parte din belşug şi de mângâiere.”

  5. Mirela zice:

    Adevarat…mahnirea care ti-o provoaca oamenii de la care nu te astepti este uneori dureroasa.
    Am trait de curand aceasta stare,dar Dumnezeu mi-a dat putere,curaj sa accept voia Lui.Iti doresc sa treci peste aceasta stare impreuna cu El.
    Cautam muzica care sa ne aduca acea pace si bucurie de care avem nevoie,uneori reusim…

  6. Mirela zice:

    Cred ca da )):

Lasă un răspuns

