Sâmbăta muzicală… de unul singur


Nu, nu sunt singur acasă! Acel „de unul singur” se referă la artistul acestei sâmbete muzicale. Van Morrison. Cunoscut drept „Van de Man”. Un artist nord-irlandez, pe numele adevărat George Ivan Morrison, şi care împlineşte azi 68 de ani. Un muzician de excepţie, multi-instrumentist, despre care s-a vorbit şi se vorbeşte prea rar. Cel puţin în România.

Îl ascultam mult încă din anii ’70, pe când scosese deja albumul pe care vi-l propun astăzi, şi încercam, împreună cu Eugen, Dani şi ceilalţi colegi „de suferinţă” cu care „(supra)vieţuiam” în muzica românească, să-l înţelegem.

A cântat aproape toate genurile de muzică, pop, rock, blues, rhythm and blues, folk, blue-eyed soul, celtic, rock and roll, jazz, soft rock, country, skiffle (un fel de muzică populară, amestec de blues, jazz şi folk), dar şi… gospel. Era inegalabil şi este şi acum, şi, cu toată vârsta înaintată, este încă activ în lumea muzicală.

Este cel despre care un critic spunea, şi cred că pe bună dreptate, că „niciun alb n-a cântat precum Van Morrison”, unii afirmând că de la Elvis nu mai apăruse un vocalist cu capacităţile lui!

Mai multe noutăţi şi informaţii, aici: http://www.vanmorrison.com/index.html

Vă propun astăzi spre audiţie albumul considerat de mulţi drept cel mai bun al său, „Moondance”, scos în 1970, la Warner Bross.

Dar şi un bonus, ca să mă credeţi că a cântat şi gospel!
Whenever God Shines His Light On Me (de pe albumul „Avalon Sunset”, realizat împreună cu Cliff Richard)

P.S. Acum, ce-i drept, ştiu că va fi cineva care va fi încântat(ă) de imaginile copiilor, mai mult decât de muzică! Cam ştiu şi cine… 😀 (dacă va intra pe aici). Nu-i bai! Nu contează cum faci o bucurie, important e să o faci!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Muzichie și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sâmbăta muzicală… de unul singur

  1. Dragă Marinel, Primul album pe care l-am „tras” a lui Van Morrison a fost preluat de pe radio, prin anii ’70, de care vorbeai. Exista un post stereo, dacă-ţi mai aduci aminte, pe programul trei. (Radio România avea doar trei programe pe vremea aceea.) Aveam un Grundig, pe care mi-l cumpărase bunica, ca să nu mă scrîntesc la cap că nu reuşisem la facultate de prima dată. Am pus o bandă nouă, ORWO, cu rolă mică, parcă o văd şi azi, care era mai subţire decît alea normale şi se auzea mai prost. L-au dat pe Morrison între orele 19 şi 19. 30. Minut cu minut, au picurat pe banda mea. Vorba unui prieten, am ascultat şi eu şi toţi vecinii. Radioul era un Maestro Stereo. Nu-l ascultasem pe Van Morrison decît la Europa Liberă, care era mai tot timpul bruiată. Ocupa locuri de frunte în clasamente. A fost unul din preferaţii mei.
    Mulţumesc pentru serata de care mă bucur acum, la prînz, cu tot cartierul. 🙂

    • marinelblaj zice:

      Mamă! Mi-ai adus aminte cu treaba asta cu ORWO de imensa bucurie pe care am avut-o când, tot prin anii ăia „de bucluc”, am primit de la cineva de la radio Bucureşti, 9 benzi ORWO, mari, cu toată muzica celor de la Jethro Tull până la acea oră! deci, ei aveau, noi nu! Grundig aveam şi eu, apoi l-am vândut şi mi-am luat un tanc de-ăla rusesc (nici să mă pici cu ceară nu-mi amintesc acum numele!). Cred că am ascultat Jethro până ajunsesem să stau într-un picior, cum făcea Anderson când scotea „scamatoriile” alea imposibile la flaut!
      Ce să zic… mă bucur şi pentru tine şi pentru… cartierul tău! 😀
      Cât despre ascultatul la Europa Liberă, ehei, noi, arădenii, aveam un mare avantaj. Aveau sârbii (pe care îi auzeam mai bine ca pe Bucureşti) o emisiune, „Minimax”, cu tot ce era noutate pe „piaţa muzicală! Ce vremuri!…

Lasă un răspuns

