„CE am, doctore?” „Da’ DE CE mă întrebi?”


sword

De câteva zile se derulează pe blogul lui Răsvan, într-un „Jurnal (chiar) cu sufletul la gură”, un dialog ce pare ciudat, între doi oameni pe care îi apreciez şi îi iubesc tot mai mult, pe măsură ce trece timpul şi „se scurg” lecturile.

N-am de gând să comentez acest dialog, dar aş vrea să îmi exprim o opinie care se referă, într-un fel, la esenţa lui. Se prea poate, prezenţa mea ca spectator în dialogurile dintre cei doi fiind mai nouă, lucru ce se transformă (mai gândiţi-vă!) într-un avantaj, se prea poate, aşadar, ca observaţia mea să pară şi ea ciudată!

Răsvan pare să-l „toace” pe Daniel Brânzei cu întrebări ce ar putea fi privite fie ca incomode, fie uneori cam răutăcioase.

Am încercat să înţeleg, ştiind deja, după „răsfoirea” îndelungă a blogului lui Răsvan, că în spatele multor „înţepături şi ironii”, în care el este un adevărat maestru, stă un om pentru care căutarea şi încercarea de a înţelege oamenii l-ar recomanda mai degrabă ca psihiatru, psiholog şi sociolog decât medicul cu specialitatea pe care o are.

Unii, mai superficiali, ar putea crede că întrebările se limitează la a afla CE anume s-a petrecut în trecut şi se petrece în prezent, ce anume se petrece şi s-a petrecut în mintea interlocutorului, când în realitate lucrurile stau altfel. Citesc printre cuvintele întrebărilor lui Răsvan mai degrabă un mare DE CE. Este, într-un fel, ceva similar cu nemulţumirea pe care o arăta Mihai al meu, pe când avea doar patru ani, care nu se mulţumea să vadă maşinuţa rulând pe podeaua camerei, ci se grăbea de a doua zi după ce o primea să o desfacă pentru a-i vedea… motorul.

Ceea ce pare şi mai interesant este că Daniel pare că intuieşte (dar evită să facă vizibil acest lucru) adevărata motivaţie a întrebărilor lui Răsvan. Cu toate acestea, acceptă cu eleganţa-i caracteristică să se poziţioneze în postura „interogatului”, ştiind că fiecare răspuns al său va genera o mulţime de alte întrebări. Un fel de a transmite, codificat, mesajul „mai întreabă-mă” Dar, nu exagera!”…

Aşa că, fără prejudecăţi, chiar ar fi interesant de urmărit acest dialog. Pe mine nu informaţiile mă interesează, cât acel mare DE CE pe care Răsvan încearcă să-l afle (dar îl ascunde foarte bine) şi la care Daniel „maschează” răspunsurile la fel de abil în spatele unor informaţii din categoria CE-urilor.

Oricum, nu ştiu (sau ştiu?) de ce îmi vine în minte un al dialog, foarte cunoscut:

„Unii farisei din norod au zis lui Isus: „Învăţătorule, ceartă-Ţi ucenicii!” Şi El a răspuns: „Vă spun că, dacă vor tăcea ei, pietrele vor striga.”

Numai de n-ar interveni… „bolovanii”!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Jurnal de luptă şi... de pace, Mioritice, Pe gânduri, Trecător prin lume, Uncategorized, Zâmbet sau rictus? și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la „CE am, doctore?” „Da’ DE CE mă întrebi?”

  1. lidieluptx zice:

    Ma rog Domnului sa nu fie pierderi, chiar daca vor veni bolovanii.

  2. Foarte frumos şi intuitiv.
    Există în filmul pe care l-am pus la comentarii, pentru Daniel Costache, un pasaj în care pastorul Richard Wurmbrand a făcut o afirmaţie de o mare importanţă, care a trecut neobservată (sau, mai de grabă, necomentată), după ştiinţa mea, pînă în prezent.
    Au fost oameni mari care au încercat ceva, să ridice puţin colţul cortinei de catifea (nu de fier), dar s-au lovit de o maşinărie ale cărei angrenaje funcţionează de sute de ani, fără oprire.
    Sunt convins că Daniel Brânzei simte unde vreau să ajung şi va face tot ce-i stă în puteri să găsescă o scuză pentru a scurta dialogul.
    Deocamdată atît.
    Oricum, te felicit pentru articol şi-ţi spun că, în ceea ce mă priveşte, (şi cu sinceritatea pe care mi-o ştii de pe blogul pe care mi-ai făcut onoarea să-l citeşti), ai intuit exact strategia mea şi scopul dialogului. Sunt curios dacă şi Daniel Brânzei va fi de acord sau nu cu ceea ce ai scris, dacă ai reuşit să îl citeşti şi pe el, aşa cum ai făcut cu mine.
    M-aş bucura, pentru că, pentru mine, cel puţin, Daniel Brânzei rămîne, din multe puncte de vedere, o enigmă.

    • marinelblaj zice:

      Răsvan, poate că zace şi în mine un soi de doctor (radiograf :D), dar curiozitatea asta, bat-o vina! Poate că… despicarea perdelei din templu e, în alt sens, ceva repetitiv şi… necesar repetitiv! Să vedem…

  3. felix1957 zice:

    Marinel
    Este aici pe unde imi fac eu existenta o vorba care zice cam asa:
    Un evreu nu raspunde niciodata decat cu alta intrebare! !…

    • marinelblaj zice:

      Cunosc vorba asta, Felix, dar… avem de-a face cu un evreu convertit, nu-i aşa? Poate că va funcţiona această convertire şi de la întrebări la răspunsuri! 😉
      Până una alta, aşteptând această convertire a întrebărilor în răspunsuri, mă bucur să-ţi urez un bun venit în „Cetatea de piatră”!

  4. felix1957 zice:

    Zii Felician
    Cu privire la venirea mea in” cetatea ta”
    Desi e ia din piatra ti-am vizitat-o de multe ori , ai totusi cateva ferestre si mi-am permis sa trag cu ochiul…iertare!

  5. marinelblaj zice:

    Très bien, Felician! Dacă doar „trăgând cu ochiul” te-ai simţit atras să intri, cu atât mai bine!
    De ce să-ţi ceri iertare? Porţile ei sunt permanent deschise (le mai închid eu din când în când pentru unii care mai fac „scandal”, dar tu ai intrat atât de paşnic…), aşa că rămâne valabil acel „bun venit”! 😀

    • felix1957 zice:

      Desi avea Razvan o remarca pt cineva „te ca-m afli tu bine pe ogorul altuia”un apropo care ne vizeaza pe multi , vreau sa zic nu stiti voi cat bine faceti (cei ce fac bine) celor din strainataturi même prin intretinerea limbi scrise si à multelor informatii furnizate
      Sigur noi suntem niste culegatori (ca-m de genul para malaiata…….) dar voi ca si semanatori (zice Pavel pe langa necazuri cu noi va vor veni si bucurii)
      De tout façons , merci pt ton accueil!

Lasă un răspuns

