Alergare? Fugă?


21 iunie

 „Nu că am şi câştigat premiul, sau că am şi ajuns desăvârşit; dar alerg înainte, căutând să-l apuc, întrucât şi eu am fost apucat de Cristos Isus. Fraţilor, eu nu cred că l-am apucat încă; dar fac un singur lucru: uitând ce este în urma mea, şi aruncându-mă spre ce este înainte, alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cereşti a lui Dumnezeu, în Cristos Isus” (Filipeni 3:12-14)

Greu de imaginat alergarea creştinului pentru premiul chemării cereşti în alte condiţii decât cele arătate de Pavel! Şi nu doar în versetele citate!

Imaginaţi-vă o cursă atletică la care atleţii ar fi invitaţi să participe fără a primi informaţiile necesare… Imaginaţi-vă un stadion fără acele piste trasate, fără o linie de sosire, fără premii, cu atleţi care aleargă privind mereu peste umăr să vadă dacă s-a dat sau nu startul, dacă aleargă în direcţia corectă, dacă mai sunt alţi concurenţi care poartă echipament Nike…

runners-cross-the-tyne-bridge-during-the-great-north-run-287939233-1356173

N-ar fi aceasta o “caricatură” a ceea ce ştim că este o cursă atletică?

Poate că, dacă privim mai atenţi ilustraţia lui Pavel, vom înţelege mai uşor de ce este uneori atât de bezmetică alergarea noastră

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări întrebătoare, Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Pe gânduri, Picături, Trecător prin lume, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Alergare? Fugă?

  1. emil zice:

    …eu imi pot imagina o astfel de cursa…de fapt daca vrei sa alergi o cursa nu ai nevoie de un traseu ci ai nevoie sa incepi sa alergi…traseul se va deschide aproape instinctiv pasilor tai…totul e sa vrei sa alergi si nu sa ai un traseu prestabilit…nu traseul determina alergarea ci alergarea determina alergarea…

  2. A.Dama zice:

    Eu bag de seamă că tu abia aștepți să scapi de ghips, ca să alergi.
    Dar oare putem fi toți premianți?

    • marinelblaj zice:

      Şi nu-i normal, Adama? După atâta ghips…
      Da! Pe toţi ne aşteaptă o cunună. Dar nu o vom merita şi primi toţi… De aia e important să nu alergăm doar… Şi de aceea am şi pus titlul acesta. Căci unii, confundă fuga cu alergarea…

  3. Cosmin zice:

    Când citesc pasajul acesta a lui Pavel , mă gândesc la alergarea lui Petru spre mormântul Domnului. Petru avea ținta, avea traseul, avea finishul , dar cel mai important avea și cununa, care era iertarea Domnului fata de căderea lui. Dar cel mai important era faptul că pentru Petru era doar o rundă câștigată, adevărata cursă începea la terminarea celei dintâi. Să ne ajute Bunul Dumnezeu și pe noi să alergăm după voia Lui, după regulile Lui, după dragostea și mântuirea Lui !

  4. Alergarea apostolului nu era o miscare rapida a picioarelor – asta e fuga in diferite directii si cu anumite scopuri , mai mult sau mai putin crestinesti -, ci mai degraba ” caci stiu de ce alerg si stiu pe ce drum merg , vreau langa Dumnezeu sa fiu mereu ” , cum suna cantarea ostaseasca

Lasă un răspuns

