O lungă sâmbătă muzicală


Azi avem multă muzică…

Nu ştiu unde am citit asta, dar ştiu sigur că e adevărat: „numai proştii se plictisesc”!

În toate zilele acestea în care a trebuit să stau ţintuit acasă pentru a-mi „păzi” piciorul „să se îndoaie”, după ce „a alunecat”, am ascultat muuuultă muzică. Mai multă decât de obicei. Şi, cum era normal, m-au năpădit amintirile.  Mi-am amintit, între altele, de trupa „The Byrds”. Nu ştiu câtă lume cunoaşte înţelesul acestui nume, nu ştiu dacă trupa şi-a ales în cunoştinţă de cauză numele, dar „byrd” provine din engleza veche şi înseamnă „ca o pasăre”. Asta ca să evităm confuzia pe care o fac mulţi, crezând că denumirea formaţiei este „The Birds”.

De ce „The Byrds”, astăzi? În primul rând din cauza piesei „Turn! Turn! Turn!” a lui Pete Seeger, piesă ale cărei versuri sunt inspirate în totalitate din Cartea Eclesiastului 3 (reproducerea dup[ versiunea King James este fidelă, doar ordinea frazelor este rearanjată).

De fapt, The Byrds au făcut celebră această piesă în 1965, deşi ea a fost compusă în 1950! Interesant este că trupa a reuşit un lucru ce se întâmplă mai rar, cu o altă piesă: „Mr. Tambourine Man”, respectiv să ajungă pe locul 1 în topuri cu o variantă originală (Bob Dylan) a unei piese ce ocupase la lansare acelaşi loc! Interesant!

Aşa că, vă propun azi „The Byrds”, cu o selecţie a celor mai populare piese ale lor. Sunt convins că voi trezi nostalgii celor care au „adolescentit” în acei ani! Sper să placă şi celor care au azi alte gusturi!

The Byrds

Greatest Hits

SIDE ONE:
1. Mr. Tambourine Man (Bob Dylan) – 0:00
2. I’ll Feel a Whole Lot Better (Gene Clark) – 2:32
3. The Bells of Rhymney (Idris Davies, Pete Seeger) – 5:07
4. Turn! Turn! Turn! (Book of Ecclesiastes/Pete Seeger) – 8:40
5. All I Really Want to Do (Bob Dylan) – 12:33
6. Chimes of Freedom (Bob Dylan) – 14:40

SIDE TWO:
1. Eight Miles High (G. Clark, J. McGuinn, D. Crosby) – 18:34
2. Mr. Spaceman (Jim McGuinn) – 22:11
3. 5D (Fifth Dimension) (Jim McGuinn) – 24:23
4. So You Want to Be a Rock ‘n’ Roll Star – 26:58
5. My Back Pages (Bob Dylan) – 29:07

1999 Expanded Edition Bonus tracks:
1. It Won’t Be Wrong (Jim McGuinn, Harvey Gerst) – 32:18
2. Set You Free This Time (Gene Clark) – 34:19
3. Have You Seen Her Face (Chris Hillman) – 37:11

Şi, dacă tot e o sâmbătă cu o audiţie prelungită, iată o piesă care m-a obsedat toată săptămâna. De ce? Cu ceva vreme în urmă vindeam una dintre ghitări. Mi-e dor de ghitara aceea! Dar… ştiţi replica aceea celebră din „Suflete tari” a lui Camil Petrescu:  „E în viaţa fiecărui om o clipă, uneori o singură clipă, când firul vieţii trebuie răsucit cu duşmănie”…
Din când în când mai iau Ibanez-ul meu cu 12 corzi şi îmi amintesc de vremea în care ghitara mea nu plângea, ci râdea. O, tempora…

Şi-atunci, mi-am amintit şi am căutat toate versiunile făcute celebre ale acestei piese. Nu sunt puţine!

Fără să exagerez, cred că am ascultat de-a lungul vieţii piesa aceasta de atâtea ori încât sunt convins că nu exagerez spunând că am depăşit cu mult mia!

Aşa că sper ca să nu vă plictisească cele (doar!) 9 versiuni postate. De fapt, dacă ascultaţi cu atenţie, fiecare adaugă o altă perspectivă acestei bijuterii! Care este, în opinia voastră, cea mai… cea? Care credeţi că este favorita mea?

„While my guitar gently weeps”

George Harrison (versiunea originală)

Beatles (varianta oficială)

Santana (featuring Indie.Arie & Yo-Yo Ma)

Eric Clapton (featuring Paul McCartney, Billy Preston, Andy Fairweather şi Dhani, fiul lui George)

Peter Frampton

The Jeff Healey Band

Toto

The Rippingtons

Jake Shimabukuro (ukulele)

 

 

 

 

 

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la O lungă sâmbătă muzicală

  1. Clapton. Cea mai cea si preferata ta.

Lasă un răspuns

