Întâmplări vechi, tâlcuri vechi, metehne vechi…


„Lepădaţi, dar, orice răutate, orice vicleşug, orice fel de prefăcătorie, de pizmă şi de clevetire; şi, ca nişte prunci născuţi de curând, să doriţi laptele duhovnicesc şi curat, pentru ca prin el să creşteţi spre mântuire, dacă aţi gustat în adevăr că bun este Domnul” (1 Petru 2:1-3)

Îmi amintesc o întâmplare din copilărie când, în vacanţă la ţară fiind, am fost martorul unei scene al cărei adânc înţeles l-am pătruns la maturitate. În casa în care eram găzduit erau doi fraţi. Cel mai mare furase din cămară un borcan cu dulceaţă de cireşe, pe care îl ascunsese şi la care mergea de câteva ori pe zi să se „îndulcească”. Într-o zi, fratele lui mai mic a găsit borcanul ascuns şi, fără să spună nimic, a gustat şi el din dulceaţa furată. Până l-a prins asupra faptului fratele său mai mare! Evident, s-a lăsat cu o mică încăierare, în care a trebuit să intervin. Fratele mai mare era furios fiindcă se considera furat!

Nu e interesant cum putem pedepsi pe cineva pentru un păcat, fără să fim conştienţi că noi înşine „ne bălăcim” într-unul asemănător?

Aşa că daţi-mi voie să spun că mi-e greu întotdeauna să ascult vorbindu-se despre maturitate creştină din spatele unei atitudini de „copii răutăcioşi”…

immature-quotes

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Biserica, Disperări, Pe gânduri, Picături, Trecător prin lume și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Întâmplări vechi, tâlcuri vechi, metehne vechi…

  1. Neclintit zice:

    Buna. As dori sa stiu daca ai fi de acord sa pui un banner cu site’ul meu la tine pe blog iar eu te adaug la lista mea de bloguri la care lucrez. Daca esti de acord astep sa imi raspunzi pe email: deneclintit@yahoo.com
    Fii binecuvantat! Site’ul meu este http://www.neclintit.com

  2. Cosmin zice:

    Cred că cea mai grea povară a creștinului este faptul că nu îi conștient că greșește (voit sau involuntar), astfel începe să „fiarbă” în „sucul propriu ” al păcatelor, de obicei, pe termen lung. Și cât de plăcut este acest lucru amăgitorului. Iar ingredientul principal în fierberea lui este „paiul” , acela care îl vede doar în ochiul aproapelui său. Mai gravă este situația când un întreg grup este amestecat în această ” fierbere „. Spun grup, că Biserică nu se mai poate numi decât ca instituție. Aceiași veste am primito și din locul meu natal, multă „fierbere” , într-un loc a dat peste, în alt loc încă „fierbe la foc mic”. Dar totuși pentru Domnul când mai „clocotim” ? Aș vrea să fierbem la foc tare în sucul smereniei. Doamne ajută-mă, pe mine primul, împreună cu toți cei care avem nevoie de a fi în clocot pentru tine.

  3. szromulus zice:

    Imaturitatea este o problema veche 🙂 . Este si foarte greu de definit starea respectiva, dar altmiteri sa evaluam daca suntem imaturi sau nu.

    In termenii contemporani se numeste gandire pozitiva cea ce Petru spune „Lepădaţi, dar, orice răutate, orice vicleşug, orice fel de prefăcătorie, de pizmă şi de clevetire”. Si daca e sa ma uit doar pe blogurile pe care le stim – gandirea negativa sau imaturitatea sunt celebre, populare si considerate la loc de cinste, vazute ca virtuti indispensabile(nu generalizez evident) 😀

    Acele versete din Petru sunt celebre si includ virtuti care pot face discutia a carti intregi, sunt niste versete minunate si merita o atentie aparte.

Lasă un răspuns

