Numai Tu eşti Domn


Am primit ieri un e-mail în care mi se atrăgea atenţia asupra unei piese care, la vremea în care încercam să transmit dragostea pentru muzică lui Renata, Amalia şi lui David (copiii mei din „Pilgrim” – se poate utiliza „Search” pentru detalii :D), mi-a dat „ceva” bătăi de cap. Este un cover după piesa lui Philips, Craig and Dean, „You are God alone” şi, cum originalul era destul de complex, a fost necesară multă muncă pentru ca ei, copiii, să poată să se apropie cât de cât de nivelul piesei originale. Nici mie nu mi-a fost uşor… problemele de sănătate începuseră să-mi creeze deja dificultăţi…
Dar… cum să nu cânţi o asemenea piesă?

Chiar dacă înregistrarea nu este una „de studio”, îmi face plăcere să îmi amintesc performanţele muzicale la care au ajuns aceşti copii într-un interval de timp foarte scurt (păcat că dintre toţi, doar Amalia, care a absolvit cu brio Conservatorul din Cluj – violă, a rămas în activitate, şi încă una de foarte înaltă ţinută!).

Cred că nu sunt subiectiv. Ascultaţi şi decideţi!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Biserica, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la Numai Tu eşti Domn

  1. szromulus zice:

    Nu este usor de interpretat melodia originala. Replica in romana suna bine, se vede efortul depus. Fiind subiectiv pentru mine o melodie in engleza suna mai bine decat in romana 🙂

    • marinelblaj zice:

      Romulus, a fost o chestiune de… curaj să abordăm o asemenea piesă, în special din partea mea. Îţi dai seama că a trebuit să explic unor copii (Amalia avea 16, Renata şi David 15, şi doar Amalia avea ceva experienţă!) aproape măsură cu măsură ce trebuia făcut .
      În general, şi eu consider că întotdeauna o melodie în engleză sună mai bine decât în română! 😀 (chiar dacă e cântată de români!) Vezi aici:https://cetateadepiatra.wordpress.com/2012/05/30/the-greatest-thing-pilgrim/ sau https://cetateadepiatra.wordpress.com/2012/06/18/din-nou-pilgrim/ 😀
      De fapt, mereu am trăit cu convingerea că engleza s-a născut pentru muzică!

      • 1)”De fapt, mereu am trăit cu convingerea că engleza s-a născut pentru muzică!”-> Limba aceasta are muzicalitatea ei.Păcat că,dacă trăieşti în România,ajungi să o vorbeşti cu accent „rusesc”. 😦
        2)”În general, şi eu consider că întotdeauna o melodie în engleză sună mai bine decât în română! (chiar dacă e cântată de români!)”->Afirmaţia aceasta se aplică chiar şi în cazul pieselor cântate de Ştefan Hruşcă sau de Fuego cu ocazia sărbătorilor de iarnă? ❓

      • marinelblaj zice:

        1, Deh, studiile… Cu toate că n-am „făcut” rusa în şcoală, o consider o limbă frumoasă! Nemaivorbind despre literatura de limbă rusă!
        2. NU! Eu vorbeam despre muzică! Şi mă refeream la piese compuse în engleză!

      • 1)Eu mă refeream că accentul acela care îmi aminteşte foarte mult de cel moldovenesc nu se potriveşte cu dicţia limbii de origine anglo-saxonă.
        2)Eu cred că se poate afirma nu doar în cazul englezei,ci al tuturor limbilor.Oare cum ar suna „Cer(i)ul şi pământul” cântat în germană ori „Santa Lucia” fredonat cu mult zel în suedeză?Şi putem încerca şi cu alte limbi acest experiment. :mrgreen:

  2. Mirela zice:

    Felicitari tie si acestor tineri frumosi ,talentati si credinciosi

  3. O fi engleza pentru muzică, dar mie mi se pare că această piesă/melodie se potriveşte de minune fix cu limba română !

  4. L.I. zice:

    numai vocea ta se aude, marinel. care copii?

    • marinelblaj zice:

      L.I., îţi funcţionează doar un difuzor? Evident, vocea principală este a mea, dar pe lângă ea mai este o voce, cea a Renatei. De fapt, hai să vezi „cam pe unde” sunt copiii în interpretarea piesei acesteia:
      – Marinel – lead vocal, double six
      – Renata – double keyboard, vocal
      – David – chitară solo
      – Amalia – strings
      – Daniel – bas, percuţie
      Sunt sau nu? După cum vezi şi auzi, ei fac ce e mai greu şi mai mult!

      • L.I. zice:

        cand cum. :)) credeam ca i vba despre grupul de la bis de care te ocupi, si m asteptam s aud un fel de cor.

      • marinelblaj zice:

        Ei, ei! Din câte văd, şi încă văd bine!, am scris in postare că este vorba despre „Pilgrim”. În calitate de cetăţean al „Cetăţii” presupuneam că ştii despre ce e vorba, dar…

  5. Ce voce de nota 10 ai !
    Am reascultat piesa. Este o minunăţie ce ai realizat.

  6. marinelblaj zice:

    L.I. şi Gabriel, mi-aţi înseninat cu dialogul vostru un sfârşit de ziuă foarte agitat! Mulţumesc! 🙂

  7. marinelblaj zice:

    Gabriel, Romulus… vă rog să vă opriţi aici cu laudele! S-ar putea ca, dacă veţi continua, chiar să ajung să cred şi eu ca voi! 😀

Lasă un răspuns

