Sâmbătă, muzică şi amintiri… paralele


Căutam în această dimineaţă o melodie care mă obsedase în toată perioada aceasta de linişte interioară şi… nelinişte exterioară. Problema era că nu îmi aminteam nici titlul, nici interpretul. Nici măcar toată melodia. Îmi aminteam doar că făcea referire la schimbarea de ani de care ne apropiem.Vă imaginaţi ce înseamnă să cauţi pe internet o piesă din care îţi aminteşti doar fragmente! Şi totuşi… Ea se numeşte „It’s just another new year” şi e interpretată de Barry Manilow. Găsind-o pe Youtube (unde altundeva?), am aflat un amănunt pe care nu-l ştiam (ruşinică!), şi anume acela că piesa este inspirată din Variaţiile Goldberg ale lui Bach.
Şi-atunci mi-am amintit că sunt atât de multe lucrări celebre în muzica modernă care şi-au găsit inspiraţia în lucrări clasice…
M-am gândit care ar fi, din punctul meu de vedere, câteva dintre cele mai reprezentative. Am ales patru, pe care le postez astăzi. Cu siguranţă că sunt multe altele (eu cunosc destule), dar pe acestea le consider… cele mai…

Dar, iată de la ce am plecat…

Johann Sebastian Bach, Variaţiile Goldberg, BWV 988

Barry Manilow – It’s just another new year

Iar aici, cele patru „bijuterii” despre care scriam mai sus:

Frédéric Chopin – Poloneza in A bemol

Till the End of Time – Perry Como

Johann Sebastian Bach – „Air on a G string” (din Suita orchestrală nr.3)

Procol Harum – A Whiter Shade of Pale

Johann Sebastian Bach – Bouree in E minor

„Bourée” – Jethro Tull

Modest Mussorgsky – Pictures at an Exhibition

Emmerson, Lake and Palmer – Pictures at an Exhibition

Ştiu… e cam mult pentru o singură audiţie! Sau… nu?

 

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Dacă doriţi să revedeţi..., Frumuseţi, Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Sâmbătă, muzică şi amintiri… paralele

  1. Mă întreb, care latură din tine a realizat consecuţia asta de relaţii şi proporţii muzicale educative, etice şi estetice, cea de muzician sau cea de muzicolog ? 🙂

    • marinelblaj zice:

      Uite o întrebare la care nu ştiu dacă pot da răspunsul corect, Gabriel! Pur şi simplu aşa am simţit eu, după atâţia ani de muzică… Un fel de a atrage atenţia asupra adevăratelor valori din muzică (aşa cum le văd eu, evident, deci, subiectiv). Muzicolog în niciun caz nu mă pot considera… 😀 Şi nici măcar muzician nu aş îndrăzni să mă numesc… Prea pretenţioase pentru nivelul meu. Să-i spunem… „un mare iubitor de muzică”…

      • Eu zic că e şi una şi alta.
        Calitatea de muzician nu suportă alte nuanţe; cine cunoaşte muzică şi o poate aprecia într-un sens/fel sau altul nu se poate numi decât muzician.
        Muzicolog este cel care percepe, vede şi înţelege anumite funcţii şi funcţionalităţi ale muzicii, descoperă relaţii muzicale menite să scoată în evidenţă armonia şi frumosul, relevă funcţii ale muzicii ( de ex., cum ar fi cele terapeutice, ş.a.) efectele muzicii asupra sufletului uman, etc.
        Nu-mi spune că tu nu te înscrii în capabilităţile, cel puţin, cele menţionate mai sus ! 🙂

      • marinelblaj zice:

        Bine, Gabriel, nu spun! Dar… prefer „un mare iubitor de muzică”. Mi se pare mai onest. Mai ales că sunt atâţia mulţi alţii care ar meritat titulaturi. Mă bucur însă dacă pot fi o desfătare muzicală aceste postări ale mele. Şi, aşa cum ai intuit, ele se vor a avea şi un caracter educativ într-o lume în care muzica a ajuns să însemne orice e cu… sunet!

      • „Cum”-ul tău (cum eşti în general) înseamnă mult în lumea noastră !
        Să ai parte de multă binecuvântare din partea marelui nostru Domn şi Dumnezeu !

      • marinelblaj zice:

        Îţi mulţumesc, Gabriel, pentru urări! Şi voi însemnaţi mai mult decât vă imaginaţi în „Cetatea de piatră”! Mă rog şi eu ca iubitul nostru Domn şi Mântuitor să-ţi fie călăuza şi bucuria la trecerea aceasta dintre ani!

  2. Mirela zice:

    Abia azi am ajuns sa ascult aceste lucrari celebre ,mi-au creat un sentiment extraordinar de placut,avem nevoie.
    Multumesc mult .Ori de cate ori vreau sa ascult muzica de calitate caut la tine pe blog si gasesc.
    Esti un adevarat muzician ,care simti muzica cu adevarat ,felicitari.!!!

    • marinelblaj zice:

      Mirela, nu ştiu cât de „adevărat muzician” sunt, dar, nu doar că recunosc, ci… pretind că simt cu adevărat muzica… Aş putea spune chiar că o respir. Luaţi-mi muzica şi mă sufoc!
      Ma bucur ori de câte ori provoc plăcere cu muzica aleasă, fiindcă asta înseamnă că (încă) n-am ajuns egoist cu lucrurile care îmi plac! 😉

Lasă un răspuns

