Sărbători adevărate!


Poate că nu este cel mai potrivit titlu…
Sau poate că numai acesta este potrivit…

Fereastra bucătăriei noastre are vedere spre curtea interioară a blocului. Peste drum este magazinul „Billa”. Este aproape ora 22 şi în magazin e încă forfotă. Va fi aşa până târziu. Ferestrele de la blocurile din jur au deja instalate luminiţele colorate care pâlpâie parcă oarbe în noaptea care s-a lăsat. Oarbe ca lumea în care par că nu au puterea de a colora nici măcar preajma…

Mâine seară tinerii vor pleca să colinde. Anul acesta nu voi merge cu ei, ca în alţi ani. Ştiu că îmi va părea rău… Fiindcă îmi pare rău de pe acum… Am alte planuri… Mai potrivite sensului acestei Sărbători… Şi vârstei…
Dar i-am rugat să nu uite să meargă, la fel ca în anii trecuţi, la spitalele din oraş. Şi la azilele unde zac atâţia bătrâni uitaţi de lume şi de copii. Eventual şi în sala de aşteptare a gării, unde se adăpostesc de frig fiii pierduţi ai încă unei generaţii…

Ne înduioşăm penibil în faţa imaginilor de tot felul care înfăţişează un Prunc bucălat, aşezat pe aşternuturi curate, într-un staul luminat diafan… „Isusuţul roz-bonbon”, cum spunea fratele Cruceru… Şi uităm că El a venit în lume ca să moară pentru păcatele ei…

Cam la fel cum ar trebui să murim şi noi câte puţin pentru semenii noştri pierduţi într-o lume pierdută…

În loc de colinde, reiau o piesă pe care am mai postat-o. N-are importanţă titlul sau autorul. Nu de data aceasta, cel puţin… Dar are importanţă textul ei. Şi are importanţă să ne aducem aminte: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie Mi le-aţi făcut”.

Şi ar mai fi ceva…

Încercaţi să mutaţi puţin privirea de la prăjituri, beculeţe colorate, cadouri şi alte bucurii trecătoare şi să priviţi în ochii tânărului de la minutul 1:21. Ce vedeţi acolo? Eu văd seninătatea cu care lumea piere… Şi mă obsedează abisul lor…

Apoi încercaţi să vă imaginaţi ce gândeşte cel de la minutul 3:33…

La ştiri privesc două imagini… regele Mihai, care a mers să împartă pachete la 300 de familii nevoiaşe şi preşedintele care a mers la schi… Alegeţi pe cine invidiaţi…

Acum însă, în prag de praznic, alegeţi Regele! Şi ajutaţi-i şi pe alţii să-L aleagă…

Să mă iertaţi că nu v-am spus „Sărbători fericite”, ci „Sărbători adevărate”, dar cred că doar cele adevărate pot fi fericite. Şi adevărate sunt doar dacă sunt despre El, pentru El şi prin El… Adică… „… ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie Mi le-aţi făcut”.

Sărbători adevărate, cetăţeni şi oaspeţi ai „Cetăţii de piatră”!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Biserica, Disperări, Pe gânduri, Zidul plângerii și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Sărbători adevărate!

  1. gratianmoza zice:

    Cetatea de piatra are un singur cetatean si oaspeti?:)
    Sarbatori adevarate cetatene!

  2. gabydinca zice:

    Ma bucur ca mai exista si oameni care incearca sa mearga contra curentului.Frate Marinel, mai exista vreo sansa sa oprim acest „tavalug” din drumul lui? (Si nu ma refer doar la craciun)

    • marinelblaj zice:

      „… ştim că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu” Pentru cei ce nu-L iubesc… binele, din păcate pentru ei, este relativ şi vremelnic… Ce putem noi face este să nu tăcem! Neuitând vorbele Eclesiastului: „M-am apucat şi am cercetat toate lucrurile, cu gând să înţeleg, să adâncesc şi să caut înţelepciunea şi rostul lucrurilor, şi să pricep nebunia răutăţii şi rătăcirea prostiei”

  3. L.I. zice:

    foarte sanatoase ganduri, marinel.

    sarbatori fericite alaturi de cei dragi iti doresc.

  4. adrian zice:

    Sarbatori adevarate, Marinel! Multumesc pentru toate sfaturile pe care mi le-ai oferit cu generozitate in acest an!

  5. emanuel zice:

    sarbatori pline, Marinel, pline de muzica!
    ieri am fost la biserica si corul cinta o piesa veche de sute de ani, o prelucrare dupa j.s. bach si dintr-odata m-au izbit versurile astea:
    „glasurile lor ca o mare imblanzita –
    barca mea:
    naufragiu ori temerara traversare?

    in adancuri intr-o burta de balena
    se coace iona,
    bulele de aer ii duc bluesul

    la suprafata: iona coltrane!”

    • marinelblaj zice:

      Mulţumesc mult, Emil, pentru urările tale! Şi mai ales pentru bucuria de a descoperi că mai există oameni care îşi pot trăi credinţa printre versuri şi pe valuri de muzică!
      Fii binecuvântat, tu şi casa ta!

  6. Cosmin zice:

    Urăsc lunile voastre cele noi și praznicile voastre . Mi-au ajuns o povară, nu le mai pot suferi.
    Cînd vă întindeți mâinile, Îmi întorc ochii dela voi, și ori cât de mult v-ați ruga, n-ascult : căci mâinile vă sânt pline de sânge Ș ( Isaia 1:10 ).

    Mă gândesc, că în zilele noastre, Domnul ar zice în loc de … .căci mâinile vă sânt pline de sânge…
    Inimile vă sânt pline de nepăsare, vă îmbuibați, iar cei săraci, de lângă voi mor de foame…

    Uneori mă ia asa o durere în suflet, știu că prea mult nu pot face, ca nu am multe de oferit. Ma uit în jur și parcă simt tot mai cu apăsare o lozincă care am auzito recent de la un „om” (îmi este greu sa il consider om , dar ma gândesc că și pentru el a murit Mântuitorul). Nu pot să o reproduc exact, deci punctele vor fi bine poziționate : „Când am ce bea, ce mânca și ce …. la mine îi sărbatoare „. Am sesizat că și clasicele colindele „O ce veste minunata” sau „Steaua sus răsare”
    par să dispară din repertoriu, fiind înlocuite de tot mai omniprezentul „Mos crăciun, cu plete dalbe”. Mai mult asăzi, am văzut, un grup de rromi care mergeau la colindat cu „chivotul”, un fel de cub, împodobit cu tot felul de icoane si betele, viu colorate, cărat de doi oameni… ce să le mai spui…tragi adânc aer în piept, suspini și îți vezi de drum. Privesc și în spre mine, nu sunt mulțumit de cum trăiesc eu Nașterea Domnului, ( nu voi fi niciodată mulțumit ). Privind toate aceste lucruri, pot striga : Doamne indurate de noi !!! Mulți am merita doar sacul si cenușa ( iar eu primul…). Dumnezeu să vâ binecuvânteze !

  7. marinelblaj zice:

    Da, Cosmin, „Doamne, îndură-Te de noi!” Sărbătoarea Naşterii Mântuitorului” nu este altceva decât o sărbătoare a îndurării, şi aşa ar trebui să o privim!
    Sărbători adevărate îţi doresc şi ţie!

  8. gh80iulian zice:

    draga frate marinel,noi va uram sarbatori adevarate ,azi si in tot restul zilelor!
    iulian,anamaria,miriam si beatrice

    • marinelblaj zice:

      Mulţumesc, Anamaria, Miriam, Beatrice şi Iulian! Fie ca Sărbătorile aceste să rămână vii în inima voastră până în viaţa veşnică, la adevărata Sărbătoare a Mielului şi a Miresei Sale!

Lasă un răspuns

