„Flash mob” la Oradea! Felicitări!


Ca unul care sunt implicat în lucrarea cu tinerii, nu pot să nu recunosc că sunt invidios că nu am făcut şi noi în Arad un asemenea act. În termeni internaţionali, o asemenea acţiune se numeşte flash mob. În termenii creştini ar trebui să aibă un alt nume. Unii o numesc evanghelizare. Nu cred că termenul ar fi corect, măcar pentru că simpla mărturie prin cântare nu este evanghelizare. Însă poate fi un început…
A început luna decembrie. O lună în care oamenii sunt, de regulă, mai deschişi la mesajul Evangheliei, pentru că, fie că vrem, fie că nu, spiritul sărbătorilor ne cam cuprinde pe toţi. Oamenilor le place să sărbătorească. Din păcate, de foarte multe ori o fac ori într-un mod greşit, ori cu scopuri greşite…
Dar… ceea ce au făcut aceşti tineri la Oradea merită aprecierea noastră.
De aceea am şi ales să popularizez cât mai proaspăt acest clip.
Poate preiau şi alţii ideea!

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Biserica, Frumuseţi, Muzichie, Ştiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la „Flash mob” la Oradea! Felicitări!

  1. L.I. zice:

    eu de ieri tot asta ascult. 😀

  2. marinelblaj zice:

    Eu doar de azi, de când am aflat! 😉

  3. Mira zice:

    Felicitari tinerilor !!! M-au emotionat!
    Ar fi bine daca in fiecare oras s-ar organiza tinerii sa iasa pe strazi si sa proclame Evanghelia prin cantare.
    O idee foarte buna ,chiar merita.

    • marinelblaj zice:

      Da, Mira, bine ar fi! Închid ochii şi încerc să-mi imaginez tineri creştini făcând asta în fiecare oraş cât de cât mai mare din România… Îţi dai seama ce impact ar avea?

  4. szromulus zice:

    Foarte frumos momentul, emotionant, mi se pare foarte inspirata idea.
    Evanghelizarea dupa definitia cursurilor de teologie este relevanta in anumite situatii. De multe ori evanghelizarea prin exemplul personal are un impact mai mare. Am avut colegi de job care nu evanghelizau verbal, dar evanghelizau prin felul lor de a se manifesta. Sa nu uitam, comunicarea verbala nu ocupa mai mult de 15-20%, restul este rezervat limbajului non-verbal. Un stil de viata crestin evanghelizeaza in permanenta, este o voce a cerului care emite fara incetare.

    • szromulus zice:

      **Comunicarea verbala nu ocupa……

      • marinelblaj zice:

        Am corectat, Romulus. N-am înţeles la început de ce ai revenit cu această corectură, eu sunt oarecum împotriva exagerărilor privind evitarea cacofoniilor care, aşa cum am învăţat eu nu sunt considerate ca atare (e o manie contemporană). CĂ-CO este considerată cacofonie doar de puţină vreme încoace din perspectiva ideii că orice repetare supărătoare de silabe poate fi o cacofonie (de exemplu, până şi în A ANALIZA, repetarea A-A a ajuns să fie considerată ca atare).
        Dar, am eu îngerul meu păzitor într-ale gramaticii, care îmi sesizează orice inadvertenţă sau eroare şi îi mulţumesc pentru vegherea sa! De data aceasta am ales însă o altă reformulare, numai aşa… de ciudă! 😉 😀

    • marinelblaj zice:

      Ai dreptate, Romulus! Cred că de aceea şi scade în ultima vreme impactul evanghelizărilor! Vorbim mult, facem puţin, trăim şi mai puţin…
      Tinerii aceştia chiar merită felicitaţi!
      Şi… să nu uit: „Bine ai venit în Cetatea de piatră!” 🙂

  5. L.I. zice:

    unei colege care se declara atee, asa de mult i-a placut acest flashmob, c-a dat share la ea pe wall. 🙂

  6. Pingback: “Flash mob” la Oradea! Felicitări! | #2

  7. Gabriel zice:

    Acum fie-mi cu iertare ca intervin, dar nu stiu cat de benefice sunt aceste tipuri de evanghelizari daca nu ne deosebim cu nimic de lume. Probabil ca place urechii pe moment si apoi se merge mai departe pe aceleasi cai, neavand nicio semnificatie pt oameni.Imaginati-va ca am face asa ceva pe strazile Iranului.Probabil ca am fi luati la bataie, pe drept.Am mers multi ani la rand in Ro cu colindul, dar nu am vazut niciodata un beneficiu major in afara de faptul ca era o atmosfera de recreere sau sarbatoare ca oricare alta.Oamenii isi adaugau la sarbatoare lor inca 5 minute de petrecere. Incep sa cred pe fiecare zi caci colindele sunt obiceiuri pagane imprumutate de ortodocsi in decursul anilor.Hristos spunea uceniciilor ca daca nu vor intrece sfintenia fariseilor cu nici-un chip nu vor intra in imparatie.Oare nu ne potrivim noi chipului veacului acestuia?

    • marinelblaj zice:

      Gaby, dacă nu ne deosebim cu nimic de lume, atunci beneficiul e minim. Oricum, atunci când vorbim despre beneficii, cred că facem o greşeală. Cam aceeaşi greşeală pe care ar face-o un semănător care se gândeşte la hambarele pline pe când încă nu a terminat de pus sămânţa! Omul face o lucrare, importantă e în primul rând calitatea seminţei…
      Să mă consider fericit pentru faptul că eu am văzut urmări ale colindului? Anul trecut, din motive întemeiate, tinerii de la noi din biserică n-au mai trecut şi prin faţa blocului nostru… Şi dezamăgirea vecinilor mei a fost mare… Vecini care nu priveau colindul ca pe un punct în programul de „entertainment” al Sărbătorii. E drept, nu au deocamdată alte reacţii decât modul în care se raportează la singurii creştini ce locuiesc pe aceeaşi scară. Dar unii, datorită acestor obiceiuri, calcă prin biserici de Sărbători. Iar unii şi rămân acolo! E mult, e puţin? Domnul ştie!
      Cât priveşte potrivirea cu chipul veacului… aici trebuie să înţelegem foarte bine ce spune Domnul. Altfel, exagerând, ar trebui să renunţăm inutil la multe, şi asta nu ne va face cu nimic mai sfinţi!

      • Gabriel zice:

        Frate Marinel, probabil ca am exagerat putin dar nu strica putin mai multa decenta la tinerele surori.Sper sa nu imi fie luat in nume de rau.

      • marinelblaj zice:

        Nu este luat în nume de rău, Gabriel. Adevărul este că în orice extremă suntem, exagerăm…

      • L.I. zice:

        adevarul e ca fiecare cu ce l doare. : )) adica pe unii tinutele altora s a m d.

        pocaitii e prea sfinti si egoisti ca sa vada rostul sarbatorilor si a colindelor.

      • L.I. zice:

        daca tu ai vazut indecenta la tinutele surorilor care au cantat in flash mob, ai probleme cu vederea. sau cu altceva…

      • Gabriel zice:

        Deci tu spui ca vopsitul in rosu nu e indecenta? Hmmm. Elior, din ce biserica te tragi? Si nu, nu ma intereseaza doar aia, dar dupa cate pare unii asa de lumesti sunt ca nici nu realizeaza ca ceea ce fac e pacat.Daca azi e ok asa, generatia urmatoare o sa sara calu.

      • L.I. zice:

        deloc. eu nici n-am obs ca avea parul vopsit roscat. esti prea atent la detaliile care nu trebuie.

  8. Gabriel zice:

    Hai ca asta e buna. Daca era vorba de altceva mai ziceam, dar aici se canta despre Hristos.Stiu incotro bati, dar nu tine.Se poate sa curga din acelasi izvor si apa dulce si amara?

Lasă un răspuns

