Credinţa noastră… campania lor


Acum două duminici, administratorul bisericii pe care o frecventez şi o slujesc a primit un telefon de la reprezentantul unuia dintre grupurile ce „bântuie” de o vreme oraşul nostru (sunt convins că nu doar… E bine că sunt şi alegeri din când în când; aşa îşi mai aduc aminte şi politicienii că ţara asta chiar e locuită…). I s-a comunicat prin telefonul respectiv că oamenii ar dori să participe la serviciul divin de după amiază. Întâmplător (sau nu?), urma să fiu în slujire în cadrul acelui serviciu, aşa că fratele administrator (şi membru în comitetul bisericii totodată) a găsit de cuvinţă „să mă pună în gardă”, spunându-mi: „Eu le-am spus limpede că sunt bineveniţi, aşa cum este oricine în biserica noastră, dar… fără politică. Le-am spus limpede să nu se aştepte să li se dea cuvântul, căci aşa ceva nu se va întâmpla!”

Corect? Evident!

Nu doar pentru că există un comunicat din partea Uniunii, care spune lucruri ce n-ar mai trebui spuse:

„Bisericile baptiste sunt locul unde credincioșii se adună să se închine și să se roage lui Dumnezeu. Ele nu se pot transforma în locuri unde se desfășoară activități electorale. 

Amvoanele bisericilor baptiste sunt locul de unde se proclamă Cuvântul lui Dumnezeu și valorile Împărăției sale. Ele nu pot fi folosite ca platforme pentru promovarea ideilor partidelor politice. 

În cadrul programelor divine ale bisericilor baptiste se desfășoară activități de învățare a Scripturii, de încurajare celor credincioși și de proclamare a Evangheliei mântuirii pentru toți cei care vor să vină la Dumnezeu cu pocăință și credință. Ele nu pot fi tranformate în întâlniri de promovare a unor personalități politice, aflate în campanie electorală.”

Pentru că „pocăitul” e cetăţean al ţării când merge la vot, rămâne cetăţean al ei şi când este la biserică, dar acolo este cetăţean al Cerului înainte de toate şi în părtăşie cu Cerul.

Şi atunci, de ce se întâmplă aşa ceva?

Mihai Răzvan Ungureanu ține discursuri politice în amvonul bisericii

Pastor penticostal, agent electoral pentru MRU şi ARD
http://www.ziuanews.ro/stiri/pastor-penticostal-agent-electoral-pentru-mru-si-ard-86618

NOTĂ: Pentru că doresc să informez corect:

1. Nu suntem singura biserică din Arad care a avut această atitudine. Spre bucuria mea, au fost şi altele.

2. Cei care ne-au vizitat erau oameni pe care îi cunosc personal. Nu erau de la ARD, ci de la „alţii”. Am avut o discuţie cu dânşii după terminarea serviciului divin. I-am invitat să vină din nou, ori de câte ori doresc. Candidatul era pentru prima oară într-o biserică neoprotestantă. Mi-a mărturisit că nu e deloc supărată că nu i s-a îngăduit să aibă un cuvânt fiindcă „i s-ar fi părut absolut nepotrivit, având în vedere ceea ce a văzut şi auzit”. Doamna era sinceră şi m-am bucurat. Rămâne de văzut dacă va mai veni. Mă gândesc să chiar să o invit personal…

3. Aflu că nu suntem doar noi, protestanţii, vinovaţi de „pact cu diavolul numit politică”, aşa cum s-au grăbit să strige cei din media. În Argeş a apărut un calendar ortodox care are ARD-ul cu sigla lui sub icoana Domnului Isus. Ştiţi… inima aceea, cu referire la care îmi amintesc comentariul cuiva: „Bravo cardiologilor! Operaţi România de atâţia ani fără anestezie, şi-acum propuneţi un transplant…”

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Pe gânduri, Sare... amară, Trecător prin lume, Ştiri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Credinţa noastră… campania lor

  1. Pingback: Descoperirea adevărului ?… | cetatea de piatră

  2. emanuel zice:

    e foarte simplu: unde gasesti cei mai naivi, cei mai putini educati, cei mai usor de manipulat oameni daca nu in dragele noastre biserici, un discurs politic imbracat in straie de predica si inima pacalita crede ca se vorbeste din Cartea Sfanta.
    eu chiar nu mai stiu cum putem fi cu adevarat relevanti ca alegatori, atita timp cit politica s-a dovedit din plin un taram al minciunii, un amvon al diavolului, un mic infern al argumentelor dulci si al consecintelor amare? crestinii ar trebui sa fie detasati de toata patima si toata manipularea asta prin harul de Sus. dar cind amvonul diavolului se muta in biserica, cand politica incepe sa corupa inimile prezbiterilor si ale enoriasilor si apar dispute politice in sanul ei, adio cu crestinismul si cu harul in acea biserica. ramine doar un alt mic sediu de partid in care spiritul lui caragiale pluteste pe deasupra si cu un ochi plinge iar cu celelalt rade.

  3. marinelblaj zice:

    Eh, să nu exagerăm, Emil, naivi şi puţin educaţi găseşti peste tot, nu doar în biserici! În rest, din păcate ai dreptate… Trist că nu suntem altfel TOŢI! Uneori mi-e aşa de ruşine…
    Şi, apropo de ruşine… nu mi-am respectat promisiunea făcută în e-mail… motive sunt, scuze, nu prea… Dar se va întâmpla şi apreciez că eşti atât de îngăduitor!

  4. L.I. zice:

    am ras bine azi cand am citit pe site la marius cruceru ca v-au calcat : )) niste politicieni si pe voi.

    eu nu cred ca politicienii astia vin neinvitati, dar ceea ce nu inteleg eu ii de ce ii pune la amvon?

Lasă un răspuns

