O altfel de muzică, pentru o altfel de sâmbătă…


În 12 iulie a acestui an se stingea din viaţă la Londra unul dintre geniile muzicii în care mi-am găsit de atâtea ori liniştea şi… neliniştea: JON (Douglas) LORD. Avea 71 de ani şi o întreagă istorie muzicală în spate, la care a contribuit din plin. Deep Purple

Astăzi mi-am amintit de el, ascultând câteva dintre ultimele lui lucrări. Şi mi-am adus aminte de una dintre primele lor piese. M-am gândit la tot ceea ce a fost între cele două borne, începutul şi sfârşitul. Mă abţin să comentez, dar nu pot să nu remarc ce spaţiu imens şi plin de viaţă este între un „Halelujah” cu iz revoluţionar şi liniştea ultimelor piese cântate de Jon Lord…

Hallelujah

I am a preacher with a message for my people
Over the world, scratching on the ground
Looking for the peace that nobody has found

I am a spokesman for a better way of living
Love is the word and it can be heard
If you are young the message can be sung

Let me hear you sing, Hallelujah
Oh tell it to the man who’s power is the sermon on the wall
Tell it to the man who says you can misjudge them all
Tell it ‘till it can be heard above the wailing of the crowd
Tell it on the field of war and hope you’ll soon be justified

There is a better way of life and it’s not so hard to find
If you live and let the people in your world speak it’s mind

I am the pupil who sells his life for freedom
All over the world and it can be heard
If you are young the message can be sung

Hallelujah!

 

Evening song (de pe albumul „To notice such things”)

For a friend (de pe albumul „Before I forget”) îl consider ca şi când mi-ar fi fost dedicat

… şi pentru că noiembrie bate la uşă…

November calls (de pe albumul „Beyond the notes” – vocal Miller Anderson)

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Frumuseţi, Muzichie, Pe gânduri, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la O altfel de muzică, pentru o altfel de sâmbătă…

  1. Strong Independent Woman zice:

    Multumesc pentru dedicatie. 😀

  2. emanuel zice:

    deep purple…hmm…imi trezeste amintiri placute, ii ascultam cind mi-am cunoscut sotia si in special doua piese imi placeau mult atunci: april si halleluiah….la fel cum deep purple si piesa smoke on the water fredonata si apoi cintata cu niste cehi in muntii fagaras pe o furtuna cu grindina si fulgere pe creasta si apoi frig indurat aproape 12 ore caci toate hainele imi erau ude…apoi soldier of fortune imi aminteste de boema anului 2004…child in time…

    • marinelblaj zice:

      Ehei, Emil! Ai revenit în „Cetate”! Mă bucur! Şi mă bucur pentru amintirile pe care ţi le trezeşte muzica aceasta! Dacă ţie îţi trezeste astfel de amintiri, cam ce crezi că se întâmplă în mintea mea?

Lasă un răspuns

