Să vrei… să poţi…


“Rămâneţi în Mine, şi Eu voi rămâne în voi. După cum mlădiţa nu poate aduce rod de la sine, dacă nu rămâne în viţă, tot aşa nici voi nu puteţi aduceţi rod, dacă nu rămâneţi în Mine. Eu sunt Viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cine rămâne în Mine şi în cine rămân Eu aduce mult rod; căci despărţiţi de Mine nu puteţi face nimic” (Ioan 15:4-5)

Am remarcat mereu două forme sub care se adresează o solicitare… “Vrei să faci asta pentru mine?” şi “Poţi face asta pentru mine?” Dincolo de a “specula” o, probabil, inconştientă judecată de genul, “Întreb dacă poate, fiindcă nu mă îndoiesc că vrea” sau “Întreb dacă vrea, căci sunt sigur că poate”, versetele citate m-au determinat întotdeauna să cred că, măcar în privinţa creştinului, ordinea este nu doar una singură, ci şi indispensabilă!

Trebuie întâi să vrei, pentru ca abia apoi să poţi. Doar că, pentru ca rezultatele putinţelor să fie pe măsura Atotputernicului Tată, e necesar să vrei înainte de toate să faci parte din categoria lui… “cine rămâne în Mine şi în cine rămân Eu”

Altfel totul e, în cel mai fericit caz, o problemă de… muşchi şi wrestling spiritual inutil…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Biserica, Pe gânduri, Picături, Reluări, Trecător prin lume. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

