Adevărul şchiop…


„Am fost vinovaţi şi necredincioşi faţă de Domnul, am părăsit pe Dumnezeul nostru; am vorbit cu apăsare şi răzvrătire, am cugetat şi vorbit cuvinte mincinoase; şi astfel izbăvirea s-a întors înapoi, şi mântuirea a stat deoparte; căci adevărul s-a poticnit în piaţa de obşte, şi neprihănirea nu poate să se apropie.  Adevărul s-a făcut nevăzut, şi cel ce se depărtează de rău este jefuit. Domnul vede cu privirea mânioasă că nu mai este nicio neprihănire” (Isaia 59:13-15)

Mă întrebam adeseori ce-o fi vrând să însemne „adevărul s-a poticnit în piaţa de obşte”…

Până când un şir de experienţe datorate unor adevăruri nespuse mi-a limpezit imaginea…

Am înţeles atunci că orice adevăr nespus la timp se transforma într-un adevăr „şchiop”, pe care lumea nu-l poate accepta ca fiind adevăr şi în spatele căruia fiecare va încerca să „reconstituie” imaginea care crede că este cea reală.

Rezultatul nu poate fi altul decât o mulţime de „adevăruri” după chipul şi asemănarea celui care încearcă „recondiţionarea”!

Ori, fiecare adevăr „recondiţionat” nu este în esenţă altceva decât un adevăr fals

… adică o minciună!

De aceea „neprihănirea nu poate să se apropie…”

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Întrebări... stânjenitoare, Biserica, Disperări, Pe gânduri, Picături, Sare... amară, Trecător prin lume, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

