„Ce seamănă omul, aceea va şi secera”


Relatarea care urmează nu este menită să scoată în evidenţă persoane…

Scriu aceste rânduri având încă proaspătă emoţia, deşi au trecut destule ore de la „eveniment”.
După cum ştiu unii dintre prietenii pe care îi am pe acest blog, activitatea mea muzicală se rezumă acum la încercarea de a împărtăşi cu tinerii din biserica noastră din experienţa cu care m-a binecuvântat Dumnezeu. Grupul de laudă şi închinare, un grup de fete, tineri care doresc să cânte spre slava Domnului…
Ei bine, ieri seara, la repetiţia cu grupul de fete, am avut parte de o surpriză mai mult decât emoţionantă…
La terminarea repetiţiei, la care sunt ajutat de obicei de doi fraţi tineri (fraţi de sânge şi în Domnul!), în timp ce încercam să stabilesc cu surorile mele mai mici datele privind următoarele repetiţii, ne-am trezit că lumina se stinge. Am crezut că e vorba despre o pană de curent. Impresia n-a durat decât o secundă. Fiindcă… „La mulţi ani, cu sănătate să vă dea Domnul…” a început să răsune în biserică. Concomitent, pe uşă a intrat unul dintre cei doi fraţi, purtând în mâini… un tort!
M-am crezut mereu un tip isteţ. Iată că de data aceasta mi s-a dovedit că omul se mai şi înşeală… Nu mi-am dat seama ce se întâmplă, până ce am văzut că toate privirile acestor tineri sunt îndreptate spre mine… Cu zece zile în urmă fusese ziua mea… Şi, aceasta fiind prima repetiţie de după…
Mi-am stăpânit cu greu emoţia…
Tinerii aceştia minunaţi „conspiraseră” mai bine de o săptămână în pregătirea acestui moment! Tortul fusese făcut de câteva dintre ele, nu cumpărat!
Am ştiut mereu cu cine „lucrez”…
Îi iubesc, le înţeleg frământările vârstei, întrebările, micile sau marile necazuri…
Ştiam că le sunt şi eu drag ascultând rugăciunile rostite la începutul fiecărei repetiţii. Ştiam şi versetul care spune „ce seamănă omul aceea va şi secera”.
Şi totuşi…
N-am ştiut că se poate secera atât de mult faţă de ce semănăm…
Nu voi putea să răsplătesc gestul acestor tineri altfel decât… continuând să fac ceea ce am făcut până acum… Dar cu o amintire ce nu se va şterge…
Niciodată!

Scriam la începutul acestor rânduri că relatarea nu este despre persoane. Şi nu este. Este despre dragoste, despre semănat şi secerat… Dar… pentru Alexandra, Alina, Andreea, Anamaria, Bianca B., Bianca L., Ingrid, Larissa, Roxana, Beniamin şi Emanuel… o dedicaţie din toată inima:

P.S. Veţi ierta, fără îndoială, stângăcia relatării… emoţiile există încă…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în Amintiri, Biserica, Frumuseţi, Muzichie, Pe gânduri, Trecător prin lume, Ştiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la „Ce seamănă omul, aceea va şi secera”

  1. emanuel zice:

    la multi ani inca o data din partea unuia nascut tot pe un 31 dar la mijloc de toamna!
    la cit mai multa muzica!
    si un poem in cinstea ta, psalmistule din cetatea de piatra,

    cantecul nu e singur:
    lui Marinel Blaj, psalmistul din cetatea de piatra

    vocea fara gleznele de altadata
    inalte zapezile cararile niciodata
    pierdute

    vom face plamanii sa zburde
    cantecul nu e singur

    fosneste-ti mainile frunze
    intinse timpului ca o partitura
    cantecul nu e singur.

    • marinelblaj zice:

      Mulţumesc mult, Emil. Şi pentru urări, dar mai ales pentru această idee atât de generos exprimată! Da, „cântecul nu e singur”! Niciodată cu asemenea prieteni… 🙂

  2. A.Dama zice:

    Uite ca nu te-ai oprit din semanat bucurie! Oare cum va fi cand o vei secera?
    Intru multi ani – cu vrednicie de semanator!

    • marinelblaj zice:

      Mulţumesc şi ţie, A.Dama, pentru urări! Eh, cu seceratul nu-mi fac aşa mari probleme ca şi cu semănatul, că la secerat sigur o să mă ajutaţi şi voi! Că doar n-o să mă lăsaţi singur… 🙂

  3. aquarele zice:

    La multi ani fericiti langa Domnul si cei dragi!

    „(Către mai marele cîntăreţilor. Un psalm al lui David.)
    Să te asculte Domnul în ziua necazului, să te ocrotească Numele Dumnezeului lui Iacov, să-ţi trimeată ajutor din locaşul Său cel Sfînt, şi să te sprijinească din Sion! Să-Şi aducă aminte de toate darurile tale de mîncare, şi să primească arderile tale de tot! (Oprire.) Să-ţi dea ce-ţi doreşte inima, şi să-ţi împlinească toate planurile tale! Atunci noi ne vom bucura de biruinţa ta, şi vom flutura steagul în Numele Dumnezeului nostru. Domnul să-ţi asculte toate dorinţele tale! Ştiu de acum că Domnul scapă pe unsul Său, şi-i va răspunde din ceruri, din locaşul Lui cel Sfînt, prin ajutorul atotputernic al dreptei Lui. Unii se bizuiesc pe carăle lor, alţii pe caii lor; dar noi ne bizuim pe Numele Domnului, Dumnezeului nostru. Ei se îndoaie şi cad; dar noi ne ridicăm şi rămînem în picioare. Scapă, Doamne, pe împăratul, şi ascultă-ne cînd Te chemăm! ” (Psalmul 20)

  4. Mira zice:

    Ma bucur de lucrarea pe care o faci cu acesti tineri deosebiti ,fiti binecuvantati in continuare in tot ce faceti spre slava lui Dumnezeu si bucuria fratilor.
    La multi ani si din partea mea ,sa ai parte de bucurii in fiecare zi alturi de cei dragi.

  5. Pingback: Sâmbătă, evident, muzică şi altceva… | cetatea de piatră

  6. Pingback: Cu dedicare, cu dedicaţie… | cetatea de piatră

Lasă un răspuns

