JUST M.E. – Istoria unui vis (XI) „Zorii de zi”


Unul dintre lucrurile care s-au petrecut în evoluţia muzicală a pieselor lucrate de „Just M.E.” a fost experimentarea unor modalităţi sonore care să transmită ceea ce linia melodică şi textul încercau să transmită. Am încercat cu obstinaţie să nu devenim „robi” nici ai textului şi nici ai liniei melodice. Poate de aceea, în opinia mea, majoritatea pieselor pe care Eugen le-a „adus” în lucru sunt piese „de atmosferă”.
Noi nu ne-am propus „obiective”. Ne-am propus muzică! Poate de aceea nu am fost prea preocupaţi de influenţe (căci ele au existat, fără îndoială), ci am fost „obsedaţi” de expresie!

A fost bine? A fost rău? Personal, cred că e bine… că a fost! Că de n-ar fi fost, nu s-ar povesti…

Piesa de astăzi se numeşte „Zorii de zi”, înregistrată din nou împreună cu Sebastian.

ZORII DE ZI

Text şi muzică: Eugen Blaj

Când ziua moare încet,

secunde albe şi negre

se-aştern peste orice culoare

lumea-i ca un film

vechi şi uzat

doar omul mai simte ceva

din subiectul uitat

ce mult aş vrea

zorii să se-arate din nou…

Vreau iarăşi să vină zorii de zi

Vreau iarăşi să vină zorii de zi

deschide larg fereastra

şi uită ce ştii

adu-ţi aminte iar

de ce-ai vrea să fii

Privesc în oglindă uimit

e ca şi când aş privi în trecut

printre strigăt şi şoaptă

zboruri ce s-au frânt

pe frunte-mi răsar

cuvinte ce nu s-au spus

pe buze-mi apar

ce vise-au adormit

în cearcăn de pelin şi de jar

Vreau iarăşi să vină zorii de zi

Vreau iarăşi să vină zorii de zi

deschide larg fereastra

şi uită ce ştii

adu-ţi aminte iar

de ce-ai vrea să fii…

Despre marinelblaj

... surghiunul în viaţă e greu...
Galerie | Acest articol a fost publicat în JUST M.E., Muzichie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la JUST M.E. – Istoria unui vis (XI) „Zorii de zi”

  1. emanuel zice:

    se simte lectia pink floyd din division bell, se simte maturitatea si stilul personal de acum, se simte atmosfera ca un fapt natural. e o piesa pe care ascultind-o retraiesc alergarile matinale, zorii de zi. devin astfel un fragment de zori de zi. lirica piesa si de asemenea chitara seduce.

    • marinelblaj zice:

      Bine ai revenit; Emil! „Cetatea de piatră” te aştepta! Se simt multe lecţii şi sper că se simte şi că… le-am învăţat bine! 🙂
      Da, chitara aceea „provocat” multă lume! Şi mai e un amănunt. E una dintre piesele în care am încercat, vocal, să exploatăm registrul de bas…

  2. Strong Independent Woman zice:

    Vai, ce chitara…

Lasă un răspuns

